Projekt: JCB 4CX 1999
#1

Jah, nii see on, aeg läheb hirmuäratava hooga ja kuigi aasta 1999 ja mileeniumivahetus tundub kui eilne päev alles olevat, on sellest möödunud 24 aastat, kohe saab täis ümmargune 25...

Kui nüüd päris ausalt ära rääkida siis mingit pikemat ideed polnudki, pakutu põhjamaal ühte allmaaelu näinud isendit müügiks ja kuna hind klappis siis polnud vaja pikalt mõelda, sai ju minu enda töökarjäär tollase Eesti ehituse  AS ASPI tartu osakonnas just alguse JCB ratasekskavaatoritega, küll vähe uuemad, olid toona 2006a ja 2008a isendi. Seega kerge nostalgia tuleb alati peale kui mõnda sisse juhtun istuma. 

Seisukord oli pealnäha räsitud, kaks klaasi puru, ükski tuli ei põlenud, mootori käpp puru, frontaali raamil mõra, masti puksid kulunud jne, aga mootor ja kast üleootuste head.
Pikalt ei hakanud mõtlema, taha riputasin paar kerhaagise tuld ja juhtmed otse akule, mootori käpp sai korda tehtud, uks pakketeibiga kinni kiletatud ja treilale ning sealt sadamasse ning edasi omal jalal laeva. Laevalt maha sõites reede öösel otseloomulikult treilavend kes lubas peale võtta masina oli end ära sättinud ja ega jäänudki muud üle kui öelda et pohhui siis, elu on seiklus ja pedaal põrandasse suruda. Algne idee üle rapla või piibe minna sai tagasilöögi kui avastasin et esilaaduril pole hüdroakut, seega ei saa vetruvasse andisse seda panna...   Tuli valida siledam tee seega... Siinkohal jätame selle lõigu seiklusest vahele ja võtame selle kokku lausega et Tallinnast Tartusse läks kokku aega 5.5h koos kohvipausiga Imavere tikupoisis.  Pool paaki kütet, päris põhjagaasiga ei lasknud, pigem 33-35km/h. Tuled põlesid ilusti, üks vilkru katusel ja teise magnetiga vilkuri panin taha kopa külge. Vahepeal kontrollisin käigukasti tempu aga see oli ilusti normis. Tagumistesse rehvidesde surusin 3.3bar peetri cirklis et need kuumaks ei läheks.

                                   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Mingi juriidika kaa oli - transa nr, kindlustus, ÜV või panid puhtalt sisetunde pealt?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

Kuidas tal kopp lukku käisgi või pidid tee epal aeg-ajalt kopa masti kergitama sest vajus alla
Vasta
#5

Ja ma korra juba arvasin et sel korral päris ekskavaator ligi võetud. Big Grin
Ah mis ma ikka, endalgi maja püsti pandud sama põlvkonna 3CX abil, mis kunagi Jumzi asemel sai võetud. Noh, jumziga võrrelda ei ole seal tegelikult küll midagi. Aastate poolest oli JCB 5a noorem, aga operaatori jaoks on erinevus pigem vähemalt 2 inimpõlve. Lisaks selle Inglise raua paksus ja tugevus on ikka äärmiselt muljetavaldav. Vähemalt nendel 90ndate masinatel. Uuematega pole ise kokku puutunud. Mu 3CX läks ühe kaasfoorumlase teenistusse. Ja usun et toimib seni.
Vasta
#6

(02-02-2023, 11:58 AM)Walter Kirjutas:  Mingi juriidika kaa oli - transa nr, kindlustus, ÜV või panid puhtalt sisetunde pealt?
Kuss!!!
Vasta
#7

Eks peab värsket omanikku õnnitlema töövõimelise masina puhul!
Jumpstükiga võrreldes on see nagu Jaapani lennuk mis Moskvasse maanduma hakkas ja stjuuardess ütles, et "Seoses ajavööndi vahetusega palun keerake oma kellad 40 aastat tagasi!"
Loodetavasti on esisilla käändtelgede laagripesad ja kesktapp korras sest nende taastamine on kõige vastikum töö sellel aparaadil.
Muud sõrmed-puksid-keevitused teeb iga keevitus ja treimisoskusega inimene nädalaga ära.
Vasta
#8

(02-02-2023, 11:58 AM)Walter Kirjutas:  Mingi juriidika kaa oli - transa nr, kindlustus, ÜV või panid puhtalt sisetunde pealt?

Arvel ja kindlustatud. Arvatavasti jätangi esialgu soome registrisse.

(02-02-2023, 11:59 AM)hillar2 Kirjutas:  Kuidas tal kopp lukku käisgi või pidid tee epal aeg-ajalt kopa masti kergitama sest vajus alla

Lukustus on olemas täitsa aga kui aus olla siis vajadus puudub, püsib niisamagi üleval.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Aga üldises plaanis pole midagi muutunud, käed saab õliseks teha nüüd mõnda aega sest voolikud vaja välja vahetada ja üleüldine hooldus ära teha. Jumziga see vahe et JCB varuosad maksavad raha aga neid ei pea hakkama vast enne paigaldamist parandama ja mugandama...   

Kuna suur osa tööpinnast on endiselt soine mets siis soetasin kohe ka lisaks T150-K rattad, nendele velgedele uued sisud ja lähevad JCB-le alla. Veokonks ja võsagiljotiin veel lisaks. Siis hoovinarr olemas mis talus enamus vajadusi ära katab.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

Ull mees Big Grin! Kopsupõletikku ei jäänud ka,klaasidega oli ju nagu oli.Igaljuhul enamik poleks sellist reisi julgenud ette võtta.
Treilamehele füüsilise noomituse tegid?
Vasta
#11

Väga külm nagu polnudki, mässisin pakkekilega ukse kinni eks sooja puhus ka kuigi palju. Aga jah, kaks talvejopet oli küll korraga seljas...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Meenub, kuis õndsail üheksakümnendail poolpõrund põder Soomest Abja-Paluoja kanti elama asus.
Mingil ajal lõi idee pähe, et vaja armas tehnika ka ära tuua ja siis ta kuskilt sealt Lapimaa piirilt oma metsarisuga (Volvo BM võis olla, ma pead ei anna...) omal jalal Helsinki sadamasse tuli, laevale manööverdas ning Tallinnast sama moega lõpuks omas talus masina pidama sai.
Vasta
#13

Teema kisub vägisi natuke rajalt välja- aga ka mul on tuua näide traktoriga "omal jalal" kaugemalt ära tulekust. Oma- aegne n. sovhoosi lööktööline läks oma "Kirovetsile" toonasesse Leningradi järele. 2 nädalat tegi kohapeal remonti, 2 päeva sõitis ja kohal ta oligi. Remonti ikka selle pärast, et üldse sõita saaks.
 Aga JCB on kahtlemata hoopis teine level ka kodumajapidamisse.
Vasta
#14

Täitsa teemakohane, sellised seigad on mõnus meenutada. 

Laadisin just kopad peale, kokku tuli kaasa neli erinevad kaevekoppa, aga ei ühtegi planeerkoppa. Seega üks 100-130cm laiene planerka kuluks marjaks ära, liitmik pole oluline.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Kunagi vast ca 20 a tagasi tõi sõber tartu kandist punase russi omale kloogaranda ja tuli ka omal jalal selle maa ära...
Vasta
#16

Tallinn tartu peal muidu sõita hea aga see va kiirtee...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Rahvasuu räägib, et Mustvees elanud traktorist, kellel pruut Räpinas. Töönädala lõpus siis vuristatud Bellaga tädiranda ja pärast jälle tagasi.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

(03-02-2023, 12:54 PM)Aspelund Kirjutas:  Rahvasuu räägib, et Mustvees elanud traktorist, kellel pruut Räpinas. Töönädala lõpus siis vuristatud Bellaga tädiranda ja pärast jälle tagasi.
Ohoh. See on tublisti üle 100 kildi. Pidi väärt pruut olema.
Vasta
#19

(03-02-2023, 12:41 PM)mlsluik Kirjutas:  Tallinn tartu peal muidu sõita hea aga see va kiirtee...  Big Grin
Eks ta ajab närvi möödujad, ise ajasin ala kuuaega tagasi närvi tallinn- virtsu peal autojuhte. Jüris mtz 82el ülevaatus peale, paagid täis ja 5.5 tunniga olin  maakodus virtsu küljeall. Polnud hullu midagi, isegi kolonni ei võtnud järgi, käsigaas 32kmh ja raadioga kõrvaklapid. JCB muidugi kõva samm edasi jumpstükist, ise kaevan ka maal hetkel vana jumziga ning vajadusel saab naabrilt 90ndate alguse case laenata kui vaja frontaaliga möllata.
Vasta
#20

Nõuka ajal peeti Viljandimaal üks roolijoodik kinni. Seletuskiri oli napp: "Tõusis vinna, tuli minna."

Tõestisündinud lugu.

(03-02-2023, 13:09 PM)olevtoom Kirjutas:  Ohoh. See on tublisti üle 100 kildi. Pidi väärt pruut olema.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne