03-02-2023, 13:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2023, 14:01 PM ja muutjaks oli ivo86.)
Tere,
Otsustasin kajastada ühte oma nokitsemist. Põhjused võin ka välja tuua:
1)Oma projektide näitamist pidi liiga vähe olema, sest kardetakse kriitikat. Mina ei karda. Tean ise ka, et tuleb nagu tuleb, aga teen ikkagi. Sest tahan. Kriitika on ka teretulnud, vaidlen vastu või neelan alla. Ei kavatse solvuda.
2)Äkki sai midagi õigesti ka tehtud kogemata ning keegi saab mõtteid, nõu või isegi šnitti võtta.
3)Muidu keegi ei usu, et ma peale videode vaatamise garaazi alla ka satun. Harva ja valesti, aga satun ikka.
Nüüd peategelasest ka. 2016 aastal otsustas mu Isa, et peale eluaeg aeru- ja täispuhutavate paatidega mässamist tahab tema mootorpaati. Võttis kätte ja ostis ühe. Nagu aga vaesele Lõuna-Eesti inimesele kohane on, ei hakanud hammas Busterile peale ning valitud sai Progress ja mitte kõige uuem ega uhkem.
Ühel päeval oli Isa lihtsalt mul garaazi ees "Ostsin ära. Mis edasi teeme?"
Talvine aeg, otsustasime siis üle vaadata ja kokku leppida, et mis ma selle vanniga kevadeks teen, et saaks kalale koos minna. Taga oli 15 hp Honda 4 takti, rumpeljuhtimisega. Originaal roolisüsteem, mis toimib mööda paati ringiratast veetud trossiga, oli ligadi-logadi, aga suures osas komplektne. Paat oli parajalt must ja sisu oli ikka väga räbal. Või noh, polnudki teist.
Kuna paat Isa oma, siis teostus jäi mulle, aga lahenduse valimine talle. Sooviti rooliga juhtimist ja siledat põhja, et saaks soovi korral ka paadis öö ära veeta suvel või pikutada.
Rooliga juhtimise mõtlemisel jõudsime selleni, et Honda päramootor sai müüdud ja Käreverest üks 25 hp 4 taktiline Mariner asemele toodud, kus pult kohe kaasas. Küll aga muutus mootor kohe ka raskemaks ning seega oli vaja pära ka tugevamaks teha. Lisaks siis ka sile põhi teha + istmed, mis samas välja käiks vajadusel, et siledat põhja pinda saada ning paadiga tonkale sõites oleks hea kalda peal ka nende toolide peal istuda vajadusel. Mõeldud, tehtud. Eelarve oli madal, üleliigseid kulutusi teha ei tahtnud.
Paati põhjalikumalt uurides sai ka selgeks, et ei ole tegemist prillikiviga ning ahter on nagu sõelapõhi. Kuna seda alumiiniumit keevitada väidetavalt ei õnnestu, tuli läheneda neetide, sikaflexi jms-ga. Kalalkäimise rõõmu see ei vähenda. Ja profülaktiliselt sai siis juba sikaflexiga paat seestpoolt strateegiliselt ka üle käidud.
Väga suurt muret samas ei tundnud ka - selle paadi jõudmine soolasesse vette on praktiliselt välistatud. Me oleme ikka lombi ja nire mehed.
Roolisüsteem sai korrastatud originaalis, enam-vähem. Esiteks, kuna moodne süsteem oli kallis ning samas ka Emajõel oleva Jõe paadisadama spetsialistid soovitasid nii jätta. Tross pidi olema jõel palju tundlikum. Küll sai rool uue kuue, Isa käe all.
Sisu ka natuke mootorpaadi moodi, moodsat elektroonikat ja uhkeid asju, et enam nii vanni tunnet poleks.
Ja nii sai väga väikseid täiendusi tehes mitu head aastat kala käidud. Juurde sai pandud pilsipump, navigatsiooni tuled jms. Lapsi ja naisi sai isegi tuubiga lohistatud, suuremate meeste jaoks jääb jõudu väheks. Liigutud sai peamiselt Emajõel ja Õhnel. Oli väga lõbus aeg ning sai palju uusi elamusi.
Jätkub..
Otsustasin kajastada ühte oma nokitsemist. Põhjused võin ka välja tuua:
1)Oma projektide näitamist pidi liiga vähe olema, sest kardetakse kriitikat. Mina ei karda. Tean ise ka, et tuleb nagu tuleb, aga teen ikkagi. Sest tahan. Kriitika on ka teretulnud, vaidlen vastu või neelan alla. Ei kavatse solvuda.
2)Äkki sai midagi õigesti ka tehtud kogemata ning keegi saab mõtteid, nõu või isegi šnitti võtta.
3)Muidu keegi ei usu, et ma peale videode vaatamise garaazi alla ka satun. Harva ja valesti, aga satun ikka.
Nüüd peategelasest ka. 2016 aastal otsustas mu Isa, et peale eluaeg aeru- ja täispuhutavate paatidega mässamist tahab tema mootorpaati. Võttis kätte ja ostis ühe. Nagu aga vaesele Lõuna-Eesti inimesele kohane on, ei hakanud hammas Busterile peale ning valitud sai Progress ja mitte kõige uuem ega uhkem.
Ühel päeval oli Isa lihtsalt mul garaazi ees "Ostsin ära. Mis edasi teeme?"
Talvine aeg, otsustasime siis üle vaadata ja kokku leppida, et mis ma selle vanniga kevadeks teen, et saaks kalale koos minna. Taga oli 15 hp Honda 4 takti, rumpeljuhtimisega. Originaal roolisüsteem, mis toimib mööda paati ringiratast veetud trossiga, oli ligadi-logadi, aga suures osas komplektne. Paat oli parajalt must ja sisu oli ikka väga räbal. Või noh, polnudki teist.
Kuna paat Isa oma, siis teostus jäi mulle, aga lahenduse valimine talle. Sooviti rooliga juhtimist ja siledat põhja, et saaks soovi korral ka paadis öö ära veeta suvel või pikutada.
Rooliga juhtimise mõtlemisel jõudsime selleni, et Honda päramootor sai müüdud ja Käreverest üks 25 hp 4 taktiline Mariner asemele toodud, kus pult kohe kaasas. Küll aga muutus mootor kohe ka raskemaks ning seega oli vaja pära ka tugevamaks teha. Lisaks siis ka sile põhi teha + istmed, mis samas välja käiks vajadusel, et siledat põhja pinda saada ning paadiga tonkale sõites oleks hea kalda peal ka nende toolide peal istuda vajadusel. Mõeldud, tehtud. Eelarve oli madal, üleliigseid kulutusi teha ei tahtnud.
Paati põhjalikumalt uurides sai ka selgeks, et ei ole tegemist prillikiviga ning ahter on nagu sõelapõhi. Kuna seda alumiiniumit keevitada väidetavalt ei õnnestu, tuli läheneda neetide, sikaflexi jms-ga. Kalalkäimise rõõmu see ei vähenda. Ja profülaktiliselt sai siis juba sikaflexiga paat seestpoolt strateegiliselt ka üle käidud.
Väga suurt muret samas ei tundnud ka - selle paadi jõudmine soolasesse vette on praktiliselt välistatud. Me oleme ikka lombi ja nire mehed.
Roolisüsteem sai korrastatud originaalis, enam-vähem. Esiteks, kuna moodne süsteem oli kallis ning samas ka Emajõel oleva Jõe paadisadama spetsialistid soovitasid nii jätta. Tross pidi olema jõel palju tundlikum. Küll sai rool uue kuue, Isa käe all.
Sisu ka natuke mootorpaadi moodi, moodsat elektroonikat ja uhkeid asju, et enam nii vanni tunnet poleks.
Ja nii sai väga väikseid täiendusi tehes mitu head aastat kala käidud. Juurde sai pandud pilsipump, navigatsiooni tuled jms. Lapsi ja naisi sai isegi tuubiga lohistatud, suuremate meeste jaoks jääb jõudu väheks. Liigutud sai peamiselt Emajõel ja Õhnel. Oli väga lõbus aeg ning sai palju uusi elamusi.
Jätkub..