K: Kuidas kätte saada murdunud tikkpolti?

Võib olla pikapeale merevesi/õhk poeb igale poole vahele? 

Idees võiks kõik poldid ka pealt mingi mastiksiga katta et mõõda poldisäärt ei tungi soolane kräpp edasi.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Ennetuseks oleks hea olnud suvaline tavott, määre, küünlavaha või isegi paar tiiru keermeteipi.
Parem ikka kui mittemidagi.

Lahti saamiseks võiks perforaatori ning suruõhu mutrikeerajaga vaheldumisi lõgistada.
Gaasipõleti oleks ka abiks.

Riistamarketis oli kunagi müügis mingi väike suruõhu naela haamer, millega oleks mugav kitsastes oludes toimetada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Ennetuseks? Tehases keeratud poltidel? Oh jummel küll...
Vasta

Tehasest keeratud poldile kehtib sama füüsika ja keemia nagu kodugaraasis keeratule. 
Teinekord ei peagi merele minema et tsingitud teraspoldile roostet või oksiidi tekiks. 
Väike niiskus ja ongi asi kinni. 
See niiskus võib tekkida ka temperatuuride vaheldumisest.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Ma nüüd korra proovin veel (kannatlikult)- tehases pole poltidele pandud ei suusatõrva, küünlavaha, sea- ega hanerasva. Uut mootorit "ennetamiseks" lahti tavaliselt ka ei võeta. Poldi või muu kinni jäänud detaili kättesaamise probleemiga tegeletakse siis kui see probleem tekib.
Vasta

Vastutusrikkamatele poltidele pannakse tehasest suisa poldiliimi vahele. Hullem jama kui see poltliide peaks lahti tulema ja keegi surma saab. Kinnijäämisega tegelegu ellujäänud omanik hiljem - see pole tootja mure enam.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Mulle varemalt toodi mercedes tüüpi autode stange alt minged koomas andured milledel murti maha remondi eesmärgil M2 kruvi pead, mingi tilluke torx.
Seal samuti silumiinist korpuses metallkruvid. Palusin neil neid kruve mitte torkida/puruks keerata/ kuna olemasoleva pea järgi on lihtsam
mikroskoop-tsentriotsijaga üles võtta freespingis. Sai igaks petteks relvaõliga leotada ja järgmisel päeval tulid võtmega lahti peaaegu kõik.
Argumenteerisin ka väikse haamriga poldipäid enne keeramist.
Kasutasin sellist relvaõli. Omab tugevat spetsiifilist lõhna. On heaste avitanud analoogse mädaniku vastu ka muudes liidetes teras/alu.

       

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Olen ka olnud samas seisus ja proovisin siis Würthi soovitusi, leotasin mingi nädal (mingi leotusvahend RUST REMOVE-" BOLTEX" sakslaste kirjad peal), siis kuumutasin ja kohe otsa ROST OFF BLUE ICE https://eshop.wurth.co.uk/Product-catego...en/GB/GBP/ ja tulemus ei muhhvigi. Muidugi oli selline teema ka, et roostevabad poldid silumiini (metallimehed ei tunne sellist materjali, on ainult zink) sees. Lõpuks puurisin, lõhkusin, ja mida veel, kuid need poldid jäidki minust sinna korpuse sisse. Pood sai tagasisde ka asjadele.
Vasta

Siin põrkuvad nüüd kaks erinevat lähenemist miskipärast. Tehased on kasutanud roostet ennetavaid määrdeid väga pikka aega, kiire näide mälust on MB W123 ja W124 põhja all olevate poltide kollane vahataoline määre. Paraku kuivab seegi aastakümnetega. Teine äärmus on kaitsmata poldid põneva (silumiin) materjali sees. Miks tüli vajalik on? Kõik ei saa siin kõigist asjadest üheselt aru, erinevad kogemusbaasid jne, tulemuseks jälle mingi poriloopimine kahjuks.
Kõnealuse paadimootori tootjal on ilmselt olnud huvi tulevikus rohkem uusi mootoreid müüa. Isalt pojale on ammu moest maas.
EDIT: M.R. leid relvaõli vajaks erilist tähelepanu ilmselt. Kardetavasti happe toel toimiv, aga sellest saab üle.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-02-2023, 21:41 PM)Marko Kirjutas:  ...
EDIT: M.R. leid relvaõli vajaks erilist tähelepanu ilmselt. Kardetavasti happe toel toimiv, aga sellest saab üle.
Relvaõlid on enamasti petrooli sisaldavad, vase eemaldamiseks torudest ja see va petrooleum ronibki imehästi igale poole vahele. Paarkümmend aastat tagasi kasutasin ka ise CRC relvaõli, ikka sihtotstarbel aga siis oli ta pärit Belgiast. Nüüd pole ette sattunud. Happest relvaõlides pole kuulnud aga mida kõike siis ilmas ei leidu ...
Vasta

(05-02-2023, 23:01 PM)honkomees Kirjutas:  Happest relvaõlides pole kuulnud aga mida kõike siis ilmas ei leidu ...

Plähmisin ära jah, palun vabandust! Keskendusin kiiretoimelisusele, juhtub ikka.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mis poriloopimine?
 Kirjutatakse mingeid kindlas kõneviisis ja õpetlikus vormis tehnilisi "dogmasid" ja kõik peavad rõõmsalt kaasa röhkima?
 Mis sellesse näiteks toodud mootorisse puutub, siis kui see ka ei ole "isalt pojale", mis siis veel. 76 a väljalase on ju lausa enne möksitud poltidega W 124 tulekut. Et pole nagu väga tänapäev või mis? Ja ta oligi väga korralikult ehitatud asi, lihtsalt poldid olid kinni Smile
Vasta

Mina pole poriloopimist näinud.
Just vastupidi olen õnnelik, kui keegi argumenteeritult, õige suuna kätte näitab   Big Grin


Keegi kusagil soovitas kokku segada atsetooni ja roolivõimuõli.
Pidi hästi ronima igale poole.

Kui midagi paremat pole võtta.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(04-02-2023, 21:34 PM)M.R. Kirjutas:  Mulle varemalt toodi mercedes tüüpi autode stange alt minged koomas andured milledel murti maha remondi eesmärgil M2 kruvi pead, mingi tilluke torx.
Seal samuti silumiinist korpuses metallkruvid. Palusin neil neid kruve mitte torkida/puruks keerata/ kuna olemasoleva pea järgi on lihtsam
mikroskoop-tsentriotsijaga üles võtta freespingis. Sai igaks petteks relvaõliga leotada ja järgmisel päeval tulid võtmega lahti peaaegu kõik.
Argumenteerisin ka väikse haamriga poldipäid enne keeramist.
Kasutasin sellist relvaõli. Omab tugevat spetsiifilist lõhna. On heaste avitanud analoogse mädaniku vastu ka muudes liidetes teras/alu.
Millisesse poodi seda õli võiks otsima minna?
Vasta

(03-02-2023, 16:41 PM)vant Kirjutas:  Ennetuseks? Tehases keeratud poltidel? Oh jummel küll...

Palun viidata, kus on algses küsimuses vihje lahja viiskümmned aastat tagasi tehases kokku pandud koostu osandamisele.
Vasta

Algses ei olnudki Smile
Vasta

(06-02-2023, 11:40 AM)v6sa Kirjutas:  
(03-02-2023, 16:41 PM)vant Kirjutas:  Ennetuseks? Tehases keeratud poltidel? Oh jummel küll...

Palun viidata, kus on algses küsimuses vihje lahja viiskümmned aastat tagasi tehases kokku pandud koostu osandamisele.
Vot, see ongi see "liigse rämpsu tootmine", mille kohta eraldi hala teema.
3 päeva ja tosin postitust möödas, kõik on juba jauranud ja äragi leppinud ja siis tuleb see mees...
Vasta

(07-02-2012, 19:34 PM)JaakH Kirjutas:  Tikkpolt asub muruniiduki väntvõlli otsas kuhu kinnitub tera. Ja murdumiskoht on ca 3mm servast sees pool.
Algne postitus. Et kas seal nüüd oli tõrva, rasva, vaha või õli, mina ei tea. Ei usu, ma ei usu sedagi, et seal tikkpoltigi oli, aga uskumus ei maksa midagi. Viited ja faktid loevad.
Vasta

(06-02-2023, 13:23 PM)karlarnold Kirjutas:  
(06-02-2023, 11:40 AM)v6sa Kirjutas:  
(03-02-2023, 16:41 PM)vant Kirjutas:  Ennetuseks? Tehases keeratud poltidel? Oh jummel küll...

Palun viidata, kus on algses küsimuses vihje lahja viiskümmned aastat tagasi tehases kokku pandud koostu osandamisele.
Vot, see ongi see "liigse rämpsu tootmine", mille kohta eraldi hala teema.
3 päeva ja tosin postitust möödas, kõik on juba jauranud ja äragi leppinud ja siis tuleb see mees...

Tema ongi foorumi mootor.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kui muu ei aita, siis alumiiniumi seest saab poldijäänused kätte happega, https://www.practicalmachinist.com/forum...ds.198135/ . Ma ise pole proovinud, siiamaani on kõik jubinad koduste vahenditega alla andnud, aga info sain siit ja pole veel täheldanud, et see isik tehnilistes teemades jama ajaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne