#1

Andestatagu, kui teema juba käsitletud ja tegelikult leitav, aga mul ei õnnestunud midagi leida. 
Kuna teadupärast venelased enamiku oma asju kas otseselt vehkisid maha või siis valmistasid litsentsi alusel, siis tekkis küsimus, et kas K-700 mootori suutsid nad tõesti ise valmis teha?
Tean, et seda kasutati ka muudel autodel ja mootor on vist üsna hinnas (ka kaasajastatuna) siiani, aga mis lugu temaga on? Oskab keegi öelda? Kütusekulu on ilmselt ka meeletu?
Vasta
#2

Лейаб икка, куй выэркээлт & инфо хулка касутада осата.
Клээби се текст ыйгэссэ кохта нинг лоэ: 

мотор к700
Vasta
#3

(14-02-2023, 16:32 PM)Piku Kirjutas:  Andestatagu, kui teema juba käsitletud ja tegelikult leitav, aga mul ei õnnestunud midagi leida. 
Kuna teadupärast venelased enamiku oma asju kas otseselt vehkisid maha või siis valmistasid litsentsi alusel, siis tekkis küsimus, et kas K-700 mootori suutsid nad tõesti ise valmis teha?
Tean, et seda kasutati ka muudel autodel ja mootor on vist üsna hinnas (ka kaasajastatuna) siiani, aga mis lugu temaga on? Oskab keegi öelda? Kütusekulu on ilmselt ka meeletu?
Eks siit
https://sdsyar.ru/yamz/article/tractor-k-700.html
või uurima hakata. Jaroslavli Mootorivabriku toodang; kas ja mille poolest need veoautomootoritest erinesid, ma ei oska öelda.
Vasta
#4

(14-02-2023, 16:52 PM)Кас ма леиан сэллэ сиит фоорумист выи муйалт? Отсида выиб ю вабалт, ага мытлэсин, эт эхк кээги оскаб отсэ пымм вастата. Эга сээ вэнэ кээлэс лугэминэ ка мул энам ни хирмус лихтнэ олэ. Ма ю лугесин ка писут. Мхмх, тэгид моотори, перис хэа тули.Ага екки кээги тэаб тауста. Кюсида ю выиб? Эи?Janka Kirjutas:  Лейаб икка, куй выэркээлт & инфо хулка касутада осата.
Клээби се текст ыйгэссэ кохта нинг лоэ: 

мотор к700
Vasta
#5

Mitte-tiblakeelset teksti on ilmselgelt üsna vähe antud teemal, seega tõesti, siin võiks sinu sõber olla google translate vajaudsel näiteks.

Kas tegu võiks selle mootoriga:
https://mymotorlist.com/engines/yamz/e-238/
Seal pole küll kirjas, et kas tehti ise või viksiti maha.
Vasta
#6

(14-02-2023, 17:09 PM)ivo86 Kirjutas:  Kas tegu võiks selle mootoriga:
https://mymotorlist.com/engines/yamz/e-238/
Seal pole küll kirjas, et kas tehti ise või viksiti maha.

https://direct.farm/post/traktor-kirovet...endy-16438

On küll see mootor. Aga jah, juba leidsin lugemist. Ei ole ikkagi puhtalt nende oma. Pole veel lõpuni jõudnud, aga noh, välimuselt on John Deere 8010 ja Wagner WA14.Ehk siis muu hea hulgas tõi Hruštšov USAst kaasa ka ihaluse uue ja suure traktori järele. Ütles, et tehke kiiresti selline nagu brošüüris, mille kaasa tõin. Kui vaja kiiresti, siis vaja üks selline traktor osta. Ei saanud, bürokraatia, no osteti siis Kanadast Wagner, sarnane ju.Edasi alles loen, aga üsna tõenäoline, et mootor võeti koost lahti ja kohandati lihtsalt Venemaa rasketele tingimustele ja ilmselt ka mingi toorme puudusele sobivaks.
Mitte-tiblakeelset teksti on ilmselgelt üsna vähe antud teemal, seega tõesti, siin võiks sinu sõber olla google translate vajaudsel näiteks.
Vasta
#7

(14-02-2023, 17:04 PM)olevtoom Kirjutas:  ..... Jaroslavli Mootorivabriku toodang; kas ja mille poolest need veoautomootoritest erinesid, ma ei oska öelda.

Ega palju erinevust polnud.700 moto oli eranditult turbotatud. Kollektorid olid teised. Tagant sirged. Ja vist hooratas. ??? Kui meile EPT-sse toodi kunagi tümmani mootor MAZ-i tarbeks siis läks esimese asjana vahetusse hooratas.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#8

Ehk siis ikkagi see ka maha tehtud...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#9

Siin on üpris pikalt kirokatest ja tümmanitest juttu:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...64&page=19
Vasta
#10

Аналогий в мире не имеет, курва....опять...

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#11

Sai siin natuke pilte ja videoid vaadatud.

Ei taha väita et need venelaste liigendtraktorid(mis mulle omal ajal suht detailideni tuttavaks said) nende endi välja mõeldud on aga need kaks väidetavat eeskuju nüüd küll erilised kopeerimise allikad pole. Ei ole seal suurt sarnasust ei alusvankri ehituses,  mootoris ega jõuülekandes. 
Jah, need masinad võisid panna inseneride mõtted liikuma liigendraamiga traktorite suunas ja isegi olla projekteerimise algfaasis eeskujuks aga sama hästi võiks tõmmata paraleele suvaliste samaks otstarbeks loodud jõuvankrite vahel...
Vasta
#12

(15-02-2023, 07:50 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Sai siin natuke pilte ja videoid vaadatud.

Ei taha väita et need venelaste liigendtraktorid(mis mulle omal ajal suht detailideni tuttavaks said) nende endi välja mõeldud on aga need kaks väidetavat eeskuju nüüd küll erilised kopeerimise allikad pole. Ei ole seal suurt sarnasust ei alusvankri ehituses,  mootoris ega jõuülekandes. 
Jah, need masinad võisid panna inseneride mõtted liikuma liigendraamiga traktorite suunas ja isegi olla projekteerimise algfaasis eeskujuks aga sama hästi võiks tõmmata paraleele suvaliste samaks otstarbeks loodud jõuvankrite vahel...

Eks selle üle võibki vaidlema jääda ja ilmselt on nagu paljude muude asjadega, et täielik tõde jääbki sinna kaugesse ajahetke, aga tundub tõenäoline, et Hruštšov USAst selle idee tõi, et Kanadast osteti traktor, mis siis algosadeks lammutati ja sealt edasi on ikkagi suur vahe, kas konstrueerida ja ehitada ise mingi traktor või siis võtta aluseks kellegi juba valmis tehtud ja proovitud masin ja see siis algdetailidest alates oma võimalustele ja vajadustele sobivaks teha. Julgen arvata, et nii nagu paljude muude asjadega tol ajal, ühest küljest poleks neil olnud võimalust seda täielikult kopeerida (kõigest oli puudus ju) ja teisest küljest seadis suur kodumaa teatud nõuded traktorile, mis pidi hakkama saama nii mudas kui jääl, nii kõrbes kui arktikas. Pakun, et nii mõnigi asi oli tehtud märksa lihtsamaks. Lisaks võib tõesti ka öelda, et no milliseks siis üks liigendtraktor väliselt ikka saab teha, aga K700 ja Wagneri väjanägemise sarnasus on ikkagi veidi üle keskmise.
Vasta
#13

Kuniks mingit kirjalikul viisil esitleda kannatavat fakti pole ette näidata, siis tõenäoliselt  mõni Wagner silme ees oli, kui hakati looma "oma ja paremat". Ei elanud toonase NL inimesed päris pimeduses. Iseküsius, mida see sisuliselt muudab? Ei ole K-700 kandilisema kapotiga ja halvasti koostatud WA-14...

Et eeskuju üksjagu NL-kõlbulikumaks muditi, on ootuspärane.
Vasta
#14

Sellest on venelane isr kirjutanud, et peale Nikita USA tuuri pidime hakkama maisi kasvatama ja suuri traktoreid ehitama.
Mida ja kui palju maha kopeeriti on tesdus omaette.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#15

Hrustšovile räägiti visiidi ajal, et "siin on sellised põllud, et hommiku hakkab traktor minema, lõunaks jõuab teise otsa ja õhtuks tagasi."
Hrustšov aga selle üle ei imestanud sest ta teadis, et ka meil on sellised traktorid.
Vasta
#16

Lihtsalt infoks.
Kogu selle segase loo veel vähem usutavaks teevad mõned faktid.
Hruštšov käis USA-s 1959 aastal.
Esimene Wagner WA-14 tuli tehasest 1961.
K700 hakkas liinilt tulema 1962...

Ja sel algsel wagneril oli vabalthingav R-6 ja Kirovetsil turbotatud V-8.
Wagneril oli kuivsidur ja mehhaaniline 10 edasi ja 2 tagasi käiguline kast. Kirovetsil hüdrosiduritega 16 edasi ja 8 tagasikäiguga kast.
Jne...

Kahtlane et venelane aastaga suutis nii palju edasi arendada seda Wagneri lahendust... Teame ju kõik kui aeglane venelaste tootearendus oli.

Suurim sarnasus on kollane värv...
Vasta
#17

(15-02-2023, 20:45 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Wagneril oli kuivsidur ja mehhaaniline 10 edasi ja 2 tagasi käiguline kast. Kirovetsil hüdrosiduritega 16 edasi ja 8 tagasikäiguga kast.
Jne...
...

Kui kindel see on? Netis on hulk infot, mis väidab WA-14 olema hüdrotrafo ja märgsidur ning kaheastmeline powershift. Kirovetsil oli neljane.
Vasta
#18

Esimesed, ehk siis k-700 olid ikka vabalthingavad v8-d
Vasta
#19

(15-02-2023, 21:32 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:45 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Wagneril oli kuivsidur ja mehhaaniline 10 edasi ja 2 tagasi käiguline kast. Kirovetsil hüdrosiduritega 16 edasi ja 8 tagasikäiguga kast.
Jne...
...

Kui kindel see on? Netis on hulk infot, mis väidab WA-14 olema hüdrotrafo ja märgsidur ning kaheastmeline powershift. Kirovetsil oli neljane.

Ise sünni kõrval ei ole viibinud et 100% kindlalt väita aga mitu allikat nimetab käigukastiks Fuller Roadranger RTO 910 käigukasti mis on põhimõtteliselt õhuga lülitatava mehhaanilise overdraiviga veoka kast. Täiesti mehhaaniline ja sünkroniseerimata. Ei mingit powershifti.
Vasta
#20

(15-02-2023, 21:33 PM)Kult Kirjutas:  Esimesed, ehk siis k-700 olid ikka vabalthingavad v8-d

Kui kindel see on? Riiulis olev K-700(mitte 700A) venekeelne raamat väidab et turboga...
Tõsi, viisteist hobest on vähem kui A-ga suguvennal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne