(06-03-2023, 00:09 AM)Maku Kirjutas: (05-03-2023, 22:15 PM)zazik Kirjutas: (05-03-2023, 21:39 PM)KarlP Kirjutas: Võistkond 64 tänab korraldajaid väga hea raja ja ilma eest! 3 kiiruskatset turistidel tegi rallist ralli, sest muidu oli ikka väga aeglane tiksumine. Ma arvan, et ei liialda, kui ütlen, et ca pool rallit töristasime 2. käiguga 40 km/h, et mitte ajast ees sõita. Eks turistid peavadki olema natuke aeglasemad kui sportlased, aga vahe oli kohati liiga suur.
See, et ristsõna jääb eraldi arvestusse ja määrab lõpptulemused, on kivisse raiutud ja ei kuulu muutmisele. Seda lihtsalt sel põhjusel, et vastasel korral oleks tegu autospordiga, mis omakorda tooks kaasa kõikvõimalikud kitsendused, regulatsioonid jms. Ülejäänud karistuspunktide summa on sekundaarne ja määrab vaid võrdsete ristsõnatulemustega meeskondade omavahelist kohtade jaotust. Sest Uunikute Talveralli on siiski krutsiverbalistide motoriseeritud kokkutulek, mitte autosport.
Õigete kiiruste paikasaamine on muidugi eriliselt tundlik teema. Liigsuured keskmised kiirused tõrjuvad just vanemaid/korralikumaid/hinnalisemaid autosid, kuna näiteks poriralli puhul on auklikel teedel kihutamine üsna ebameeldiv. Ja ilmaolud on Eestimaa talves (või "talves") ju ettearvamatud. Olles ise 10 aastat erinevate masinatega Talverallidel osalenud, olen seda keskmise kiiruse asja ise ka kirunud. Enamjaolt kannatas isegi Isuzuga ajast ette sõita ja seda mitte hullupööra kihutades. Teisalt, FIVA reeglid ja terve mõistus ikkagi panevad piirangud peale.
Kusjuures siia keskmise kiiruse asja tooks ühe faktori veel, see "kuradi ristsõna". Ju ma olen pigem see 101% kontrolli ja loe veel 10x üle ja nii on keskmises kiiruses vahest päris raske püsida. Minu meelest see ralli oli kuni lõunani ikka käed jalad tööd täis, pärast lõunat oli lebo v.a see Maa-alune kalmistu, mida otsisime ligi 50m valest kohast muudelt infotahvlitelt .
Paar mõtet.
Kui Ristõsna mõtles välja mul Proua et kontrolldia raja läbimist mehitatud PassageControlide asemel, siis minu jaoks muutusid Küsimused suhteliselt kiiresti võimaluseks "HULLE" külavahedes taltsutada!!! Me ka seekrod sõitsime, õigemini mina sõitsin vahepeal Võiduajajatele järgi mööda rada ja see töötab! Näiteks seesama Toika talu silt, mis oli ju vasakkurvi taga küla vahel kiiruspiirangu alas. Kui seal KPd ei oleks, lennataks sealt läbi selle sama 90-100km/h ja kohe peale küla olnud liiklusmärk-"käsk" 90km/h oleks vaid huumor. Enamus Talu nimedega ja muid analoogseid loetavaid silte on esiteks taltsutamiseks ja teiseks Ristõna ballastiks. Tähkjas rapuntsel, käivitamiseks, maa-alune kalmistu, kaardimakse jms on siis need päriselt aega kulutavad ja sisulised küsimused kuskohast tulevad ka vead, ja siis kusetulp jms on lihtsalt veidrused. Sest sisuliselt on ju KOGU Uunikute Talveralli üks suur veidrus ja täiesti ebaloogilne sündmus.
Ahjah, Maku: Vilukad seisid samamoodi 50 meetrit eespool ja me siis olime sunnitud märkima, et Teie mõõteaparatuur ju EI NÄITA sama numbrit mis on Legendis
See oli pea ainus et sentimeetri pealt täpne asukoht ja ma leidsin selle üldse esimene kord sama lõiku teistpidi sõites ja hämaras
Eelmise tähelepaneku juurde, siis Haagivangu oli ka hea küsmus sest seda pidid lugema selja tagant ja ka see võtab kiirust kõvasti maha. Aga see kalmistu küss oli ju avaliku puhkeplatsi ees vahetult enne annateed!-märgiga maanteega ristumist jne: seal PEABKI saama "jõuga" kiirust maha võtta! Sattus veel eriti hea asi ka olema
Need on nüüd Talveralli raja tegemise nõksud, kus meil Marguse ja Marttiga kolmepeale on umbes-täpselt 25-30 raja tegemise kogemus ning Martti ja Marguse panus just Võiduajajate pilguna on ka ülioluline.
Seda kiiruste osas!!!! Kõigepealt on FIA-FIVA reeglistik ehk siis ka EAL, kus sedasorti tegevuste ülesõitude keskmine ei tohi olla suurem kui 55 km/h. Ja sealt alla tuleb puhas ohutus. Kõi korrad olen sportkalssile OLULISELT kõrgemad keskmised andnud ja tulemuseks on rahvaralli kiirustel 300 kilti kuuma andmist!!! Ainus vahe ongi see, et see on AVATUD teedel ja ei aeta taga absoluutsekundit kurvis vaid arvestatakse ka liiklusega. Puhas USALDUSE asi. Reaalselt me sõitsime Spordile järgi sealt Tähkjast edasi lõiku, kus ol v ideo tehtud ja see oli "päris rallirada". Seal ikka toetati kogu aeg valli ja ma usun, et isegi Ilvestel oli lusti kuipalju ka puuriga autoga kiivrid peas ja rihmad kinni!!! Regularity-puuridega Mossedel-Ladadel seda enam
Ja MIKS ma/me oleme lubanud sporti VAID usaldusväärsed - just sel samal põhjusel! Need tegelikud kiirused ei ole "maale perega vanaemale külla"-kiirused!!! TALVEL teelegaalse rehviga Võrumaa teedel 54 keskmsieks on kõva andmine!!! See pole piikrehv... ja vast kõik on näinud Montes vertsude kiiruseid libedaga, 10, 15, 20 km/h ja 5 km/h katkestatakse kraavis. Meil on länud reaalselt hästi: suuremates paukudes "vanasti" on olnud enamasti osaline mu oma poeg ksf!Malloc või siis isand Nõmmik
Ega see Surju taga palgivirn OLI ikka väga paha, mis lõppes ülihästi. Ja ka OjaTommi pauk!!! LaSa/Meintzi vanal Lahemaa ralli klassikkurvil suure männi rammimine oli pigem GrandChero tohutu kaalu ja püsiva paljuveo probleem või Dad'i Nivaga külgees noorendiku harvendamine sama sja häda aga need on kõik paari esimese sõidu teema!
Mis veel: Lisakatsed! No olgem ausad, ma olen "tööna" ja hobiks saanud jälgida ka Otti tulekut lapsena mandrile sõitma + rahvaspordi hiilgeaegu + siis ka Talveralli sadu ja sadu tegelasi. Päriselt sõidumehi, kelle puhul kahtlust ei teki, on ikka jube vähe!!!
Aga see polegi ka autosport!!! Tavaliikleja ei peagi oskama, suutma ega JULGEMA niimoodi sõita. Ja see vahe, mis on kinnisel rajal, võimendub tavaliikluses ja/või reaalselt suurte kiirustega teedel! Jube lihtne oli kunagi, kui Palo oli oma pisikese punase Fiatiga ka talvistel rahvarallidel Koerus teisi hirmutanud! Seekord oli sport-klassiga lihtne, kõik teised olid "tuttavad" ja Mustang oli KKK käendusel. Ka seda peavad tulevased Orgunnijad jälgima - teisi sarju ja tegemisi!
PPS: KÕIK need teepealt väljas käimised näitavad, et keskmine kiirus oli ÕIGE! Kui paljuveoline rasketehnika ei püsi teel, on kiirus kergtehnikale parajalt ohutu. Tegelikult tahtsime ka rasketehnikale oma rada ja omi kiiruseid teha AGA kolme eri võistlust paari inimesega ikka ära ei tee...