4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Täna siis sips käidud Viljandis. Käigukast koos väga korraliku sidurikomplektiga ja tagatuled. Lisaks tulevad sealt ka tagaukselingid veel pakiautomaati.
Viljandist tagasi, korjas Ants Erm töökoja eest peale ja sõit Rummule kastikat hankima. Kauba peale saime siis veel ka kastikatte.
Tagasiteel viskas mootori tulukese aga põlema. Kiire kontroll andis koodiks 52. Ehk mingi VGT-ga seotud solenoid. Arvuti järgi reaalajas oli ka näha,et turbo töötab kenasti ja toodab rõhku. Millegi pärast aga tõmbleb see VGT nagu jänes edasi tagasi ja vasakule ning paremale. Peab uurima. Rehvid on ka parajalt otsas. Ja nii kohutavalt kandilised. Ehk need peab kindasti välja vahetama. Muidu sõitis ja keema ei läinud. Autol värskelt ka kõik mahlad ja filtrid vahetatud.
Homme siis hommikul Narvasse ja Sorontnik kärule ning tagasi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Nädalavahetus möödus Põhja-Tallinnas tavaliselt ehk töiselt. Alustasime reede õhtul proovisõiduga - haakisime Sorondile käru sappa ja tõime ära Paldiskist koorma vanarauda. Vanaraud sai laupäeval tagasi ringlusse saadetud koos bussitäie värvilise materjaliga (pildil), mis oli vahepeal korjunud, ära sorteeritud ja puhastatud. Metallikokkuostust sai sõidetud otse ühe suurema rehvitöökoja utiilihunniku juurde ja välja sorteeritud 20 rehvi Ukrainasse toimetamiseks.
Viies töös olev Soront "Ajudoonor" sai uue tagaluugi amordi ja küljepeegli. Uudo eemaldas lahtise värvi ning käis seejärel liivapaberi ja karukeelega ülejäänud üle.
Kaks rohelist Soronti said salongipesu. Ksf. Nastik leidis ja eemaldas Soome Sorondil kolmanda pihusti alt lisa-seibi....mis suures plaanis midagi ei muutnud.
Ise keevitasin muude tegemiste kõrvalt oma isiklikul kastiautol ära raami ning paigaldasin uued piduritorud. Viimistlus ja paagi paigaldus veel jäänud teha ning seejärel saame taas minna metsast vanarauda välja tirima.

Kordan ühtlasi abipalvet - kui on kellelgi saadaval kerghaagis, siis andke märku. Tahaks järgmisele reisile kaasa pakkida 1 või 2 haagist. Ei pea olema tasuta aga võiks olla siiski normaalses konditsioonis, kuna väga palju aega remontida ei ole. Kui kellelgi on tuttavaid mõnes haagise rendiga tegelevas asutuses, minge palun uurige asja, ega ei ole midagi üle jäämas?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Üks tossu kurja juur (üleliigne pihusti seib kolmanda silindri pealt) sai jah leitud. Eemaldamiseks tegime keermepulgast ja pumba käepidemest spetstööriista.
   
Siin pildil on seib juba otsas ja august väljunud.
Toss pigem vähenes aga ikka tuleb ülemäära. Enne sai veel diagnostikat ja andmeanalüüsi tehtud võrdluses samasuguse töötava masinaga ja ainuke märgatav vahe tundub olevat see, et kütust pihustatakse rohkem. Gaasipedaali andur liigub ilusti 0 - 100% mõlemal ja õhuvoolud paistavad sarnased olevat.
   
Ainuke viga endiselt P0405 EGR Circuit Low aga EGRi on eelmine omanik Soomes juba ära vahetanud. Nii et kui aus olla siis eriti hetkel rohkem ideid ei ole.

Lisaks on hea uudis, et õuele on siginenud 2 Berlingot hinnaga 350.- ja 500.- € tükk. Kuna Isandpaugul paistab olevat väike lapsepõlvetrauma seoses seda tüüpi autodega siis oleks tervitatav kui saaksime mai alguses toimuva reisiga ühe neist Ukraina poole juba ära saata.
       
Vasta

Unustasin ühe asja - palun soovitage head sääsetõrjet ja kuskohast seda saada soodsa kursiga.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(24-04-2023, 12:30 PM)isandpauk Kirjutas:  Unustasin ühe asja - palun soovitage head sääsetõrjet ja kuskohast seda saada soodsa kursiga.

Peale pihustatavat või istumise asja?
Pihustatavaga on kehvasti, Ben's 100 on tänapäeval reaalsuses Ben' 50 ehk siis 50% DEET, euronõuded ei lubanud seda karmi asja enam müüa, mul paar pudelit on veel vanast ajast. 50% versiooni saab igalt poolt, Salmo, Bobo Fishing, jahipoed. Bens 50 pole testinud aga Bens 100 on samuti natukene ohtlik, sest kasutusoskus on väga oluline komponent ehk ei tohi peopesadesse seda sattuda. Kui satub, siis Bens 100 vähemalt sulatas sõrmejäljed Nokia korpusesse näiteks ja üldse suht vaenulik asi igasugusele sünteetiliste materjalidega.
Seltskonna versioon on aga natukene trikiga värk.
Mina kasutan sellist asja: https://www.thermacell.com/products/backpacker-repeller
Kuna eelmine aasta veel Thermacell patjade hind tahtis neeru müümist ja ilma gaasiballoonita polegi neid komplekte meiekandis võimalik osta, siis lapin sinna sisse kaks Bros padjakest ja panen ülatuult selle, ca 20 ruutmeetrit platsi hoiab puhtana või ilma tuuleta laua alla. Mõni sääsk tuleb küll läbi aga vähemalt pole massiliselt kallal. Toide käib sinna tavalise kaasiballooni pealt, millega kütan lampe ja Trangiat jne.
Suitsevad spiraalid ei tööta minu arust. Samuti on selle seltskonna asjaga see probleem, et nad on soojusallikad (termokaameraga nähtav) kõik ehk siis padjakese kuumutamisega aurustatakse sealt olevat orhideest välja imetud keemiat laiali. Kassidele eluohtlik kinnises ruumis! Veeorganismidele ka.

Ma loodan, et said mingeid ideid siit.
Vasta

See Bens töötab ka lahjemas versioonis kui see kiidetud 100.
Ja nõrgemal mehel võtab põdema kui ainet peale määrinud käega midagi suu juures torkida ehk süüa pirukat selle käega kui on pesemata vms.

Ise kasutan ka aastaid seda. Aga kasutada tuleb mõistlikult ja mõtlevalt.
Kogustega tuleb piiri pidada ja käsi tuleb pesta. 
Väga sünteetilistest materjalidest riietele võib tekitada kahjustusi.

Boonus on aga see et sääsk hoiab kaugele.
Vasta

Esimene suvaline viide kah.

https://jahipaun.ee/netipood/toode/muu/s...l-_010wx0/
Vasta

Tossava sorento teemal: tunduks, et keegi on teinud remap'i mis on vähe nihu läinud.
Isiklikult prooviks nüüd aju vahetust. Kas siis selle tossava komplekt tervele või terve komplekt tossavale.
 Muidugi, ehk on siinses keskkonnas inimene kes saaks kontrollida tarkvara sobivust (st. Omaks vastavaid seadmeid selleks)? Kas tarkvara ikka originaal või "omalooming".
Vasta

Tundub , et pritse ajastus on ka erinev. Kus kohast vända signaali loetakse?
Vasta

(24-04-2023, 17:32 PM)Dexter Kirjutas:  Tossava sorento teemal: tunduks, et keegi on teinud remap'i mis on vähe nihu läinud.
Isiklikult prooviks nüüd aju vahetust. Kas siis selle tossava komplekt tervele või terve komplekt tossavale.
 ...

Toetan. Sellel viitavad ka erinevad pritse kestuse numbrid ning pritse alguse nihutus.

Kütusekulus ja edasiliikumises võiks ka vahe sees olla?
Vasta

Meie päev möödus kerge reisiga Narvasse. Hommikul minema ja tööpäeva lõpuks juba Sorento kärul tagasi. Transit saab vatti nii,et vähe Smile
Sorento käivitus kaasa võetud akuga koheselt. Liigutades aga selgus,et parem tagaratas täistsa kinni. Korra oli ka tunda juba siduri kärsakat. A siis keerasin 4wd Low asendisse ja paar nõksu edasi ja tagasi ning voilaa. Sõitis ise treilale. 
Garaazi jõudes sai kiiresti käru tagasi viidud. Suured tänud jälle A.A.Tööriistalaenutusele käru laenutamise eest. 
Kiire Sorento ülevaade kinnitas tagumiste tiivaäärte(osad mis jäävad ukseplastiku alla) kadumist rooste koostöös. 4wd ja 4wd Low töötavad kenasti. Pikema testiringi käigus ei ilmnenud ka peale süttinud eelsüüteküünla tulukese midagi. Selle süttinud tulukese asja peab siis arvutiga lähiajal kaema. Kütuse näidik ja temp näidik viskavad ka villast vahelduva eduga. Positiivne üllatus oli,et paak oli pilgeni täis  Big Grin  Kallasin sinna igaks juhuks mingit diisli lisandit ka sisse. Eks peab õlid/filtrid ära vahetama ja arvelevõtu protsessi ka läbima. Rehvid on ka otsas. 
Suured tänud jälle KSF-ile kes omagi tööpäeva ohverdas ja rooli keeras. Kraaps ja kummardus. 
Aga  Big Grin  Tuttav kes aastaid pidanud Sorentosid tegi ka väikse testiringi. Peale mida ta teatas,et suure tõenäosusega on Sorento shipitud. Kiirendades viskab jah korraks kerge musta pahvaka välja ja siis pürstib minema. Nagu linnapeal iga õige buumer või merss teeb. Eks kui paberid korras saab pikemalt katsetada.

PS! mis pani mind mõtlema samuti sellele,et äkki kaaskannatajate Sonrentol on ka mingit sorti tjuuning tehtud või eemaldatud? Võib olla pole see aga kõige paremini õnnestunud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Üks asi seal tabelis ei klapi hästi: 1000 (või 900?) pöörde juures on tossaval isendil summaarne pihusti lahtiolekuaeg 13% väiksem kui mittetossaval ning kütuserõhk samuti väiksem, aga kuidagi on punaseks maalitud kütuse rea peale saanud kaks korda rohkem naftat kui mittetossav isend. Ma saan aru, et rõhk on sellel anduriga mõõdetav ning pihustusaja annab aju ette (ja sülitab õige küsimuse peale ka ekraanile), aga kust on tulnud need punased read?
Vasta

Nastik tegi ilmselt punaseks, et tähelepanu suunata?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kas aparatuur on võimeline ka pihusti korrektsioone näitama? Kolmas silinder on nüüd eeldatavalt õige pihusti sügavusega. Kui mõni teine silinder on veel vale kõrgusega pihustiga, peaksid need silindrid "+" korrektsiooniga olema. Aju tahab, et mootor käiks pedaalile vajutatava pöörlemissagedusega, jõuetumale silindrile antakse seetõttu tugevamini kütust peale.
Kui keegi on varasemalt pihusti kannu põhja freesimisega liialdanud ja kasutatatakse paksemaid seibe, siis see keerab kogu teooria pea peale, aga kuskilt tuleb siiski alustada.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(24-04-2023, 22:35 PM)Marko Kirjutas:  Nastik tegi ilmselt punaseks, et tähelepanu suunata?
Küsimuse fookus ei olnud rea värv, vaid sisu. Küsimus on siis see, et eeldades, et tegu on mõlema masina puhul samade pihustitega ehk hüdromehaanika mõttes sama suure avaga, siis kuidagi on 1000rpm juures pressitud väiksema rõhu ja lühema lahtiolekuaja jooksul läbi sama suure ava kaks korda rohkem kütust. Lihthüdraulika puhul see nii päris kindlasti ei tööta, kuid pihustid ongi pisut imelikud asjad. Sellest ka kontrollküsimus, kust see rida tulnud on - kas otse ajust või on midagi ise ekseldatud? Kui otse ajust, siis see võiks ainult kinnitada teooriat, et aju on kas kellegi juures rumalust õppimas käinud või muud moodi pisut nõdrameelne ning umbõ hää oleks mingit teist aju proovida.
Vasta

Pildid on OBD2 kontrolleri vahendusel manatud arvuti ekraanile. Ekraanist tegin telefoniga pildid ja siis trükkisin Excelisse. Kuna andmed ujusid siis võis täitsa juhtuda, et ma mingil määral keskmistasin väärtusi, et ühe rea peale ülevaatlikumat pilti saada. 
Ma ise hakkan vaikselt harjuma selle mõttega, et läheb nii nagu on. Proovin nädala lõpus pikema sõidu teha ja vaatan kuidas kütusekulu paistab?
Vasta

(25-04-2023, 09:59 AM)nastik Kirjutas:  Pildid on OBD2 kontrolleri vahendusel manatud arvuti ekraanile. Ekraanist tegin telefoniga pildid ja siis trükkisin Excelisse. Kuna andmed ujusid siis võis täitsa juhtuda, et ma mingil määral keskmistasin väärtusi, et ühe rea peale ülevaatlikumat pilti saada. 
Ma ise hakkan vaikselt harjuma selle mõttega, et läheb nii nagu on. Proovin nädala lõpus pikema sõidu teha ja vaatan kuidas kütusekulu paistab?
Äkki on mõni tjuunia kuskil siin pundis,kes saaks softi üle kirjutada? Või on selle aluseks originaalne toimiv soft ajus?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ma ei tea kui suur tegemine oleks ajud masinatel omavahel vahetada.
Vasta

Kas mõnel zoo-rondil on 17 tollised veljed ja oleks vaja rehve?
Mul tekkisid ühed korralikud 6,5mm maasturi naastrehvid mis äkki sobiksid lahinguväljale?
Naastud võin välja kiskuda ja ka paigaldusega abiks olla.
Kahjuks pole rehvi noale enam ainsatki tera, muidu võiks aidata ka "All Terrain"ks lõigata  Big Grin
Vasta

Täna sai peale tööd siis üle vaadatud volkari bussi pidurid. Nagu arvata oli,siis peale paari tummisemat vajutamist hakkasid torud lekkima. Ehk lihtsam panna kõik uued tagumised voolikud ning torud eest taha välja. Voolikud tellitud ja homme Laki Autost toru ja otsasid ka hankima. Nii läkski buss õue juppe ootama.
Kuna bussiga edasi minna ei saanud,siis sai Sorento sisse aetud ja kuna hommikul tellitud filtrid ja õlid kenasti tööpäeva lõpuks laekusid,siis sai need ära vahetatud. Sorentol on all piduritorud juba vasest kogu ring. Samuti on kütusetoru suuremas osas asendatud voolikuga. Natuke liitekohti ilmselt pingutama ja peaks hea olema. Homme ARK-is dokumendimajanduse ka korda tegema. Mingi pilt sai ka silme ette manatud kuidas tjuunida kadunud tiivaääred ja karbiotsad  Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne