16-05-2023, 11:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2023, 11:41 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Teen uue teema elektriliste muruniidukite jutu tarbeks, et murutraktorite lõime mitte solkida. Kui Selleks Volitatute arvates on siia foorumisse kohatu, tuleb kustutada ja eks tuleb siis teha järeldused.
Meil on majas kolmandat suve vedav Makita poolmeetrine . Üldiselt oleme rahul ja ainus tõsine suurem miinus on mittekokkupööratav sang. Iga kord pane käru peale, kui on vaja transada. Akude pidev vahetamine on sellise niidukitüübi juures ostetud omadus. Lugematud kivid ja kännud on suutnud veidi kõveraks lüüa mootori võlli ja vähehaaval on hakanud tekkima kahtlus, et mootori laagritesselaaditud pöörete arv hakkab vist ka ammenduma. Igatahes on käega tera pöörlema tõmmates miskit juba kuulda-tunda - ei ole pöörlemine enam siidine. Aga niiduk on ka roppu vatti saanud.
Väga kuumaga päikese käes töötamisel on korduvalt juhtunud, et jahtuseta akuruumis tõuseb temperatuur nii kõrgele, et kaitse rakendub enne aku tühjenemist. Viid aku jahedasse ja saad peale jahtumist edasi töötada. Kõige parem on jahutav laadija, aga ma olen isegi külmikusse visanud kümnekonnaks minutiks, kui aku ikka väga kuum on. Teie ärge nii tehke, see võib paremal juhul aku rikkuda, halvemal juhul küla maha põletada. Liitiumiga ei ole nalja!!!
Kahene kiirlaadija lööb kuumenenud akud uuesti täis umbes tunniga (sõltub jahutamiseks kuluvast ajast), ülekasvanud ja ebatasasel pinnal "talumuru" teeb 5 Ah akupaari tühjaks 15-20 minutiga. Ehk pidevaks tööks peaks olema 4 paari, siis saab "söömavahe" poolteist tundi tehtud. Tõtt-öelda, ega ise ka ei jaksa kuumas rohkem.
Isale sai värskelt võetud kõige kitsam isevedav EGO 4 Ah akuga . No ei ole Makital normaalselt kokkulapatavat isevedavat niidukit... Näis, kuidas nad siis sellega harjuvad. Seoses sellega on huvilisele rauahinnaga (15.- pluss transport) saadaval kolm täiesti töövõimelist, kuid karburaatorile uut lutti (ning täiesti ootamatult ka võlliõgvendust
) vajavat tõugatavat bensukat. Väsinud, lääpas ja roostes, aga täitsa töötavad...
Plaan ühest kolmerattaline pikamassiniiduk tekitada.
Meil on majas kolmandat suve vedav Makita poolmeetrine . Üldiselt oleme rahul ja ainus tõsine suurem miinus on mittekokkupööratav sang. Iga kord pane käru peale, kui on vaja transada. Akude pidev vahetamine on sellise niidukitüübi juures ostetud omadus. Lugematud kivid ja kännud on suutnud veidi kõveraks lüüa mootori võlli ja vähehaaval on hakanud tekkima kahtlus, et mootori laagritesselaaditud pöörete arv hakkab vist ka ammenduma. Igatahes on käega tera pöörlema tõmmates miskit juba kuulda-tunda - ei ole pöörlemine enam siidine. Aga niiduk on ka roppu vatti saanud.
Väga kuumaga päikese käes töötamisel on korduvalt juhtunud, et jahtuseta akuruumis tõuseb temperatuur nii kõrgele, et kaitse rakendub enne aku tühjenemist. Viid aku jahedasse ja saad peale jahtumist edasi töötada. Kõige parem on jahutav laadija, aga ma olen isegi külmikusse visanud kümnekonnaks minutiks, kui aku ikka väga kuum on. Teie ärge nii tehke, see võib paremal juhul aku rikkuda, halvemal juhul küla maha põletada. Liitiumiga ei ole nalja!!!
Kahene kiirlaadija lööb kuumenenud akud uuesti täis umbes tunniga (sõltub jahutamiseks kuluvast ajast), ülekasvanud ja ebatasasel pinnal "talumuru" teeb 5 Ah akupaari tühjaks 15-20 minutiga. Ehk pidevaks tööks peaks olema 4 paari, siis saab "söömavahe" poolteist tundi tehtud. Tõtt-öelda, ega ise ka ei jaksa kuumas rohkem.
Isale sai värskelt võetud kõige kitsam isevedav EGO 4 Ah akuga . No ei ole Makital normaalselt kokkulapatavat isevedavat niidukit... Näis, kuidas nad siis sellega harjuvad. Seoses sellega on huvilisele rauahinnaga (15.- pluss transport) saadaval kolm täiesti töövõimelist, kuid karburaatorile uut lutti (ning täiesti ootamatult ka võlliõgvendust
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
Plaan ühest kolmerattaline pikamassiniiduk tekitada.