Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

(24-05-2023, 09:01 AM)hobiautod Kirjutas:  
(24-05-2023, 08:41 AM)raulex Kirjutas:  Mulle jälle vägagi meeldib (kui privaatsusküsimuse lahendatud saaks) see GPS põhine maksustamine.
Riik teab täpselt kus Sa oled juba praegu. Viimaste päevade kaks suurt tulekahju on seda näidanud. Ohuteavitus SMS. Mina rumal arvasin, et see on ikka elukoha põhine aga ei. See on positsioneerimis põhine.

Kuressaare veehädast rääkivas artiklis oli konkreetselt öeldud, et hädateade saadeti kõigile Kuressaare mastide levialas olevatele telefonidele. Ehk siis hädateavituste saatmine käib tõesti asukohapõhiselt, mitte elukoha järgi.
Iseasi kui täpselt "suur vend" teab, kellele seda saadeti, äkki ainult mobiilivõrgus mingi arvuti teab.

(24-05-2023, 09:05 AM)zazik Kirjutas:  Kuressaare veehädast rääkivas artiklis oli konkreetselt öeldud, et hädateade saadeti kõigile Kuressaare mastide levialas olevatele telefonidele. Ehk siis hädateavituste saatmine käib tõesti asukohapõhiselt, mitte elukoha järgi.
Iseasi kui täpselt "suur vend" teab, kellele seda saadeti, äkki ainult mobiilivõrgus mingi arvuti teab.

Vahemärkus: ei vasta päris tõele see väide (kuigi ilmselgelt nemad said ka aga - sain samuti neid teavitusi, niisamuti kõik ümbruskondlased. Kuressaarest asume ikka väga kaugel, kuigi elan/elame saarel tõesti.

Ja toimib see ka välismaal.
Tormihoiatusi olen saanud välismaalasena samuti. 
Ei ela seal aga turist mingis mastide piirkonnas saab teateid.

(24-05-2023, 09:05 AM)zazik Kirjutas:  
(24-05-2023, 09:01 AM)hobiautod Kirjutas:  
(24-05-2023, 08:41 AM)raulex Kirjutas:  Mulle jälle vägagi meeldib (kui privaatsusküsimuse lahendatud saaks) see GPS põhine maksustamine.
Riik teab täpselt kus Sa oled juba praegu. Viimaste päevade kaks suurt tulekahju on seda näidanud. Ohuteavitus SMS. Mina rumal arvasin, et see on ikka elukoha põhine aga ei. See on positsioneerimis põhine.

Kuressaare veehädast rääkivas artiklis oli konkreetselt öeldud, et hädateade saadeti kõigile Kuressaare mastide levialas olevatele telefonidele. Ehk siis hädateavituste saatmine käib tõesti asukohapõhiselt, mitte elukoha järgi.
Iseasi kui täpselt "suur vend" teab, kellele seda saadeti, äkki ainult mobiilivõrgus mingi arvuti teab.
See teeb veidi kurvaks. Pm. Kui mul kodu kõrval on mingi jama lahti siis ma teavitust ei saa kui ise olen u 50km eemal.

(24-05-2023, 09:29 AM)MeelisV Kirjutas:  Ja toimib see ka välismaal.
Tormihoiatusi olen saanud välismaalasena samuti. 
Ei ela seal aga turist mingis mastide piirkonnas saab teateid.

Mingi küsimärk jääb ses osas ka välismaal. Oli võimalus käia Koreas. Maastikupõlengutega seoses saadeti samuti telodesse ohuteavitused. Meie omad said ka, mina miskipärast mitte. Kas võis põhjus olla selles, et mul oli mobiilne nett välja lülitatud?! Kuidas/mille alusel neid tegelikult saadetakse jääb mulle selgusetuks.

Automaksude kogumiseks on toodud 5 peamist eesmärki:
Vähendada oluliselt sõidukipargi CO2 heidet. Kui me seda 2030 aastaks ei suuda, ootab Eestit rammus trahv.
Vähendada summutist tulevat heidet. Haja-asustuses olematu probleem Eestis.
Vähendada liiklusõnnetusi, ummikuid, parkimisprobleemi. Sobib iga meede, mis teeb auto omamise (kasutamise) kulukamaks.
Koguda raha teede jaoks.
Koguda raha milleks iganes.
Praegu tahetakse kõik need küsimused ühe maksuga lahendada. Eriti viienda punkti puhul, maksu  fookus läheb vajalikelt eesmärkidelt kõrvale ja (vaesemad) maainimesed on mõistlike alternatiivide puudumisega (taskukohasele ja kahjuks saastavale) autole on ristiks kaelas. Gps maksustamine ongi siis lahendus.

(24-05-2023, 10:15 AM)raulex Kirjutas:  Automaksude kogumiseks on toodud 5 peamist eesmärki:
Vähendada oluliselt sõidukipargi CO2 heidet. Kui me seda 2030 aastaks ei suuda, ootab Eestit rammus trahv.
Vähendada summutist tulevat heidet. Haja-asustuses olematu probleem Eestis.
Vähendada liiklusõnnetusi, ummikuid, parkimisprobleemi. Sobib iga meede, mis teeb auto omamise (kasutamise) kulukamaks.
Koguda raha teede jaoks.
Koguda raha milleks iganes.
Praegu tahetakse kõik need küsimused ühe maksuga lahendada. Eriti viienda punkti puhul, maksu  fookus läheb vajalikelt eesmärkidelt kõrvale ja (vaesemad) maainimesed on mõistlike alternatiivide puudumisega (taskukohasele ja kahjuks saastavale) autole on ristiks kaelas. Gps maksustamine ongi siis lahendus.
Mängin siinkohal rikkist grammofoni - toimiv lahendus on juba olemas, kõik ülejäänu on kuritegelik pornograafia.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Siin vist veel ei ole: https://petitsioon.ee/ei-automaksule

Mitte ükski seni välja toodud roheline argument ei põhjenda automaksu kasutuselevõttu. Samad eesmärgid saab oluliselt hõlpsamalt aktsiisi ja südalinnade tasulise sissesõiduga.

Me ei tohi detailide üle arutledes ära unustada peamist probleemi: valijaid peteti julmalt ja teadlikult, jättes KOGU maksuteema valimiseelsest debatist välja.

(24-05-2023, 09:01 AM)hobiautod Kirjutas:  
(24-05-2023, 08:41 AM)raulex Kirjutas:  Mulle jälle vägagi meeldib (kui privaatsusküsimuse lahendatud saaks) see GPS põhine maksustamine.
Riik teab täpselt kus Sa oled juba praegu. Viimaste päevade kaks suurt tulekahju on seda näidanud. Ohuteavitus SMS. Mina rumal arvasin, et see on ikka elukoha põhine aga ei. See on positsioneerimis põhine.

Ei ole vaja siin tonti nüüd tekitada, see on tehniliselt väga väär ütlus. Kuigi triangulatsioon on võimalik, siis isegi riik ei saa seda teha ilma kohtuniku paberita, ainult kõvema otsa adminnid saavad seda parimal juhul ilma jälgi jätmata teha ja sead tehes sooritavad nad ilma eelneva paberita kuriteo, olen ühe sellise adminni maha tõmmanud ühest ettevõttest. Sõnum saadeti lihtsalt mastidesse, mis karjuvad selle ringiratast laiali. Pole vaja su telefoni jälitada, vaja on telefoni ühenduspunkti aind teavitus saata.

Ma pidasin silmas seda, et ei ole vaja autodele gps seadmeid toppida kuna telefon näitab kõik ära. Asukoha kiiruse jne. 95% inimestest ei suuda olla ilma telefonita.

(24-05-2023, 13:12 PM)hobiautod Kirjutas:  Ma pidasin silmas seda, et ei ole vaja autodele gps seadmeid toppida kuna telefon näitab kõik ära. Asukoha kiiruse jne. 95% inimestest ei suuda olla ilma telefonita.

Aga telefon ei ütle seda, kas sõidad parajasti auto (millise auto?), trollibussi või jalgrattaga.

gps põhine maksustamine on pointless.riik ei saa seda kontrollida kas süsteem töötab,või mitte.kindlasti paljud hakkavad oma gps signaale segama.mina nt. sõidan kaks kolmandiku oma kilometraazist välismaal ringi kolades ja seega välismaal sõites maksma ei pea sentigi.

Tsitaat:ei ole vaja autodele gps seadmeid toppida kuna telefon näitab kõik ära
Kui autos on viis või nt bussis 40 telefoni, siis kõik maksavad?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

(24-05-2023, 14:14 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:ei ole vaja autodele gps seadmeid toppida kuna telefon näitab kõik ära
Kui autos on viis või nt bussis 40 telefoni, siis kõik maksavad?
Eee, mul taskus isiklik ja tööandja telefon, kas topelt maks?

Eks need asjad niipidi käivadki. Algul tutvustatakse ideed, mis on jabur pealevaatamatagi, kuid esiosas keeratakse see veelgi üle võlli, nagu see õpetatud tädi välja pakkus - 15 euri kilomeeter ummikus ootamise eest, mille head linnaisad ülehooajaliseks traditsiooniks on muutnud. Osad kodanikud karjuvad väheke vastu - maksumäär võetakse veidi vähemaks, kodanikud loomulikult aplodeerivad suure ja targa otsuse peale. Ja kõik on rahul, riigiemad ütlevad seepeale, et ise ju tahtsite, mispeale kodanik aitab lahkelt naabrile silmuse kaela ja palub endale samuti panna. Ja siis lüüakse taburett alt ära, ennaktempos, nagu iMF tungivalt soovitab. Ajastu on imelik ja kordumatu.
P.Koppelil on 100X õigus, kuid kes see pumba juurde trüginutest enam mõistlikku juttu kuulab.

(24-05-2023, 13:29 PM)zazik Kirjutas:  
(24-05-2023, 13:12 PM)hobiautod Kirjutas:  Ma pidasin silmas seda, et ei ole vaja autodele gps seadmeid toppida kuna telefon näitab kõik ära. Asukoha kiiruse jne. 95% inimestest ei suuda olla ilma telefonita.

Aga telefon ei ütle seda, kas sõidad parajasti auto (millise auto?), trollibussi või jalgrattaga.

Päris nii ei ole. Tehniliselt poolelt - on tehtav.. ja tehakse ka. Google/Apple teavad seda kõike üsna täpselt iga oma telefoni kasutaja kohta ja seda infot kasutatakse usinalt (muuhulgas) reklaamide suunamisel. Lihtsad näited.. enamasti on autojuhi telefon ühenduses auto süsteemide. Nt rendiauto puhul on enamasti just juhi meilboxis olemas rendifirma arve. Bussi puhul on täpselt samas asukohas koos palju reisijaid korraga, lisaks on olemas info sõiduplaanide kohta, jalgratta puhul on olemas vastavad liigutused, mis on registreeritud telefoni kiirendusanduriga, lisaks keskmise kiiruse näitaja. Lisaks igasugused korduvad mustrid, kas liigutakse sama teekonda iga päev või esimest korda jne. Tegu on nende jaoks väga kasumliku äriga ainult juhul kui andmed piisavalt täpsed on. Ei ole muidugi realistlik et Riigi tasemel sarnast kompetentsi leitaks/soovitaks/julgetaks rakendada, aga arvata, et GPS seade autos nüüd mingi hirmus privaatsuse riive oleks, on pehmelt öeldes naiivne.

Soomes on GPS jälgimine juba läbiarutatud ja löpetatud teema. See nagu rohkem diktatuuririigi teema.  Kes hakkab seda bürokraatiamasinat haldama ja imporditud autodele hinda määrama? Auto riigist välja viies tuleb maks tagastada jne-jne.  Automaksu riikidel oli väga valus oma seadusandlust integreerida EU kaupade ja teenuste vaba liikumise normistikuga. 

Mul Nokia 2730 classic , kas sellise uunikumiga ei pääse ?

Kõigile neile, kellel on jälgimise hirm, et ilmselgelt pole te kuulnudki eCall süsteemist, mis kõigil uuematel autodel peal on. Googeldage, kodanikud vandenõuteoreetikud, googeldage.

Pähkliajude hirm

(24-05-2023, 22:08 PM)ounou Kirjutas:  Kõigile neile, kellel on jälgimise hirm, et ilmselgelt pole te kuulnudki eCall süsteemist, mis kõigil uuematel autodel peal on. Googeldage, kodanikud vandenõuteoreetikud, googeldage.
Mul ei ole mingit hirmu ega vandenõuteooriat.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne