(31-05-2023, 10:18 AM)indreksirk Kirjutas: .... esitab väite, et ebamõistlik nõuda iga ülekäiguraja ees kiiruse vähendamist jalakäija kiiruseni 5 km/h. Selle põhjendamiseks on ebakohane ning täiesti asjassepuutumatu tuua näiteid, kus ma lähenen peateele või teen pööret (sest seal ju nagunii tuleb kiirus võtta maha). Absurdne on tuua ka näiteid, kus jalgrattur või kergliikuri juht kiirust vähendamata ja teeandmiskohustust eirates sõidab hooga autole ette. Nendeks olukordadeks ei pea valmis olema ning ksf Daff ega üksi teine teist ei lähe selle eest paragrahvi alla. Ei ole mõtet tuua ka näiteid üksikutest ülekäiguradadest, kus lähedal parkivad autod, maja- või aianurk. Neid on selgelt väga vähe, rõhuv enamus ülekäiguradasid on kaugele nähtavad ...
Ma ei oleks selles väites väga veendunud. Täna huvi pärast sai vaadatud oma teekonnal selle pilguga ja nii Sakus kui Raplas oli vaid paar ülekäigurada, milleni ei jõuaks jooksev inimene paari sekundiga kuskilt nähtamatusest (maja nurk, puu, parkiv auto, bussipeatus). Kalkuleerisin ja vähe oli neid ülekäiguradasid, millele ma julgesin 50 läheneda. 40-30 tundus ohutum, et igal juhul jõuaks peatuda. Mis omakorda tingis mitu kannatamatu taganttulija möödasõitu osaliselt ülekäigurajal
Selles on muidugi herr Sirgil täieline ja vaieldamatu õigus, et autojuhil
on LS järgi kohustus anda teed ülekäigurajale astumas olevale jalakäijale. Selle vastu ma ei vaidle, sest sellele puudub mõte - seadused on täitmiseks. Seadusel on ükskõik, mida täitmine maksab. Kui vaja, siis ongi jalakäijal täieline õigus tühjal teel sundida 40 t peatuma jalutamaks tema ees üle tee. Sest seadus käsib nii. Punkt.
Aga inimesel ei ole ükskõik. Või vähemalt ei peaks olema. Sest iga tarbetu liigutus on asjatu kulu.
Võib-olla on see lihtsalt minu väärarusaam, aga mul on häbi tühjal teel sundida autot peatuma vaid enda pärast, kui ma vähegi saan oma sammu kiirusega sättida nii, et ma jõuan ülekäigurajale peale auto ülesõitu. Krusajuhid vähemalt enamasti taipavad, kui viipan neile edasisõitmiseks, mammid linnamaasturites löövad aga pidurid peale juba kümme sekundit enne, kui üldse olen ülekäigurajani jõudmas. Millest pole suuremat häda ju õigupoolest kellelegi (no, jääkarud sutsu kiiremini sulavad) tühjal teel, aga sama tehakse ka Saku tipptunni liikluses ja siis lastakse ring (kehvemal juhul suisa mitu järjest) umbe kõigis neljas suunas...
Piilarite teema on mulle isiklikult väga valus, kuivõrd neid "ossaraisk-kust-sina-tulid hetki" on uuemates autodes olnud liiga palju. Ning ma sõidan vähe, alla 50 kkm aastas. Seetõttu enese edasi-tagasi kiigutamine juhiistmel enne iga pööret juba tingrefleks, nagu peegliring silmadega ja suunatuligi. Aga see on ju ometi elementaarne ja sellest me ei pea autofoorumis rääkima. Või peame?
Ning miks üldse on siin pimenurgavestluses video parempöörderajalt ristmikul veoautole sisse reastunud sõiduautost? Mõistusevastane küll, aga mingi pimenurgaga siin tegemist ei ole, tavaline ülbus ja trügimine