Pööninguleid Opel
#1

Pööninguleid opel, raam huvitava kujuga! Rattad 26 tolli. Mis aastast võiks ratas pärit olla? Raami nr. 1675919 Tänan! 

http://fotoalbum.ee/photos/minaott/110915637
Vasta
#2

Vahva ratas ja huvitavad lahendused nii raamil kui lenksul. Aasta on jämedalt sinna 27-28 kanti umbes, sildi disain on ka 20ndate teise poole Opelile iseloomulik.
Vasta
#3

Huvitav jalgratas küll, kui ta ikka on jalgratas. Kui oleks Opel, siis oleks 1929 algus. Opeli silt võiks olla tehasest tulles punasest vasest neetidega. Sellise raamiga jalgrattaid minu loogika ja teadmiste kohaselt küll ükski tehas tootnud ei ole. Silt ja raaminumber tõesti kokku sobivad, sõiduriist on selline "kõva kompunn", huvitav tagarumm jms. Nende aastate Opeli raaminumbrid olid löödud väikeste raudadega ja küllaltki tagasihoidlikud, peaks võrdlema šrifte. Nagu paljude jalgrattatootjate ajaloos, nii ka Opeli omas on mitmeid huvitavaid fakte, mis on laiemale üldsusele teadmata, vb on ka antud aretis kuidagi sellest teemast.
Vasta
#4

Viimane pilt on huvitav, nagu oleks raam pooleks lõigatud Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Hallooo!
Meie teame, mis sai edasi! Ja Markol oli õigus nagu alati!  Cool
Lihtsalt, et Te teaksite ja ei vaevaks enam selle asjaga oma päid!  Toungue
Vasta
#6

Tere

Kaevurite päev on ammu möödas kuid Türi mehed ikka kaevavad edasi.
Big Grin

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#7

Tere hommikut!
Kaevurite päev teatavasti on 28. augustil ja alles ees!
Mina ise aga üllatun üha uuesti ja sageli, et kui juhm ma ikka olen, seda ka antud teema Opeliga seoses!  Sad
Ja kuna antud teemat on ca 24 h jooksul vaadatud üle 300 korra, siis tundub, et teema on vajalik ja põnev  Toungue ja ma jätkan "kaevamist"!
Eelnevalt ma olen eksinud, see Opel peaks ikkagi olema aastast 1928 nagu ksf! S2si on kirjutanud. 
Ma ei oska arvata, milline oli see Marko mainitud "viimane pilt on huvitav", albumis oli algselt ca 15 fotot, vb mõnel ksf! -l ja muidulugejal jäid need pildid salvestamata, sestap lisan siia mõne. 
Kuna 3 - posti mehena on mul võimalus teha 24 h jooksul veel 2 postitust, siis praegu ma rohkem toksida ei viitsi, lisaks on selle Opeli kohta juttu pikemalt.

   
   
   
   
   
   
Vasta
#8

Hommik!
Kasside juhmusest ... Antud Opeli teema oli üllitatud 27.04.17. Aga millalgi 2017 aasta alguses võttis minuga ühendust üks vene vanajalgratta huviline, ütleme, et see oli AF (muidugi pole mingit seost samanimelise loomakesega!) ja saatis mulle ühe sama ajajärgu Opeli raami pilte ja esitas mitmesuguseid küsimusi, milledele mina eriti vastata ei osanud. Teema aga oli huvitav ja ma otsisin üles Jürgeni (saksa kirjamees, kes muude vanatehnika alaste teoste seas on kirjutanud ka raamatu Opeli jalgratastest. Konkreetseid fakte seal konkreetsete Opeli jalgrataste kohta muidugi ei ole, nii nagu taolistes raamatutes tavaks on) e-posti aadressi ja esitasin talle samu küsimusi, mis AF mullegi oli saatnud. Jürgen vastas kiirelt ja abivalmilt, et tõesti, oleks nagu millalgi kusagil kellegi käest kuulnud, aga vb ka mitte. Opeli arhiiv olla sõja ajal kõvasti pihta saanud jne. Samas oli ta valmis kirjutama, kuhu vaja, artikli antud Opeli raami piltidega ja küsimusega suurele ringile... Sellega tookord meie huvi rauges, AF aga tegi septembris 2017 minu soovituse peale sellest Opelist teema austria vanajalgratta foorumisse ning asus Opelit komplekteerima ja taastama. Ja jälgisin mina juhmi näoga seda teemat, kuni alles eelmisel aastal sain aru, et ma ju olen midagi sellist kusagil juba näinud...  Rolleyes
Ja edasi oligi jällegi nii, et Türi VRS välissuhete juht ksf! magister Illi123 pööras valge kaubiku nina Valgevene piiri poole, võttis sealt, kus Läti lõppeb ja Valgevene algab, kaubiku peale mida vaja ja kogu selle Türi - Valgevene - Türi - Saaremaa pööning - Türi marsruudil kimamise tagajärjel oli teema Opel peagi minu koduaias, kõht päikese poole, kasside ja koerte rõõmuks!  Cool

   

Ja selge oli, et säändseid Opeleid on maailmas (mingil kujul alles) vähemalt 2 isendit, üks emane ja üks isane antud mudeliseeria Opel!
Vasta
#9

Kui isane ja emane ühte lakapeale mingiks ajaks kokku tõsta võiks ju oodata antud marki rataste järelkasvu teket?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

(11-06-2023, 14:19 PM)Walter Kirjutas:  Kui isane ja emane ühte lakapeale mingiks ajaks kokku tõsta võiks ju oodata antud marki rataste järelkasvu teket?

Tere jälle!
Tänan kaasa mõtlemast! Aga see asi nii ei tööta!  Sad Kui nii saaks, siis oleks juba ammu noored oopelid kohaliku Näljaküla konsumi parkimisplatsil iga päev kl 8.00 - 10.00 müügil, 5.- rbl/kg. Aga ei, ei saa nii ja miks ei saa, see selgub vb siin teemas edaspidi.
Niisiis, saksakeelses ruumis selle opeli mudeli kohta praktiliselt infomaterjali ei ole, va ühed Aafrikas tehtud fotod. Aga Venemaal on hulga pildimaterjali, milledel on mehed 5 - nurkse metsalise märgiga otsaees koos opeli jalgratastega. Nii et võiks öelda, et antud opeli jalgratas on "vene opel" või "nõukogude opel". Veidi edasi fantaseerides võiks seda ka NKVD opeliks arendada, sest ilmselt pedaalisid nendega ka punased piirivalvajad, kes teatavasti kuulusid NKVD vägedesse. Lisan mõned udupildid...

   
   
   
   

Ja kuna ma olen juba tüdinenud sellest opeli jamast, siis lisan ilma venitamata ka pildid vene kolleegi AF opeli raamist, no sellest isasest opelist

   
   
Vasta
#11

(09-06-2023, 10:19 AM)kass Kirjutas:  Hallooo!
Meie teame, mis sai edasi! Ja Markol oli õigus nagu alati!  Cool
Lihtsalt, et Te teaksite ja ei vaevaks enam selle asjaga oma päid!  Toungue

Nii et kogu vahepealse mula oleks võinud trükkimata jätta ja selle tsiteeritud postituse #5 asemel kirjutada 1 lausega - see on soomuutmise protseduuri läbi elanud Opeli tehases ca 1928-l aastal Nõukogude Liidu tellimusel Punaarmee tarbeks valmistatud militaarjalgratas, mida soldatid said kokku murda ja rihmadega selga riputada, kui tuju tuli või käsk anti!
Vasta
#12

Õhtust!
Nii et Venemaal neid punaarmee opelite pilte leidub mitmeid, peamiselt fotopostkaardite kujul. Sellised agitatsiooni - propaganda - patriootlikud määrdunudhallikal ja - pruunikal viletsal papil udupildid, seeriatest "Krasnaja Armija", "Krasnoarmejets" jne, tiraažid 5000, 10000, 25000. 25000 tiraažiga postkaardil on kujutatud suusklevaid ja pedaalivaid soldateid ja tagaküljel on kiri, et müügi puhaskasu läheb mingisse hambunirelvastumise fondi, kaart maksis 20 kopikat, tavalised, juurdehindluseta väiksemate tiraažide postkaardid maksid 5 kopikat.

   

Euroopa poolelt on teada 3 Aafrikas 1930-ndate alguses pildistatud fotot, milledel on kujutatud ühe ahvi (mitte AF-i) kokkumurtava raamiga opeli jalgratas. Nii et kõik selle mudeli opelid ei jõudnud Nõukogude Liitu või siis on see ahv vene luuraja või radist - resident!?

   
   
   
Vasta
#13

Ahvi auto on ka Opel ja kaelkirjak on kinnituseks, et tegu on Aafrika, mitte Tambovi oblastiga

   
Vasta
#14

Huvitav Deutschlandi riigitunnus on sellel Opelil tagumise stange küljes. Millal sellised kasutusele võeti? Või on see midagi muud?
Vasta
#15

(13-06-2023, 21:24 PM)Raudpats Kirjutas:  Huvitav Deutschlandi riigitunnus on sellel Opelil tagumise stange küljes. Millal sellised kasutusele võeti? Või on see midagi muud?

Siin
https://uofa.ru/et/ma-kakaya-strana-avto...ment-v-es/
on kirjas, et saksa D on aastast 1910, kui ma õigesti aru saan. Ja Sander, vaata ka mis piirkonna kood on KASS !  Toungue

Opelitest - ka Aafrika fotodel oleva veoka uksele on Blitz kirjutatud, sama pildi taga paremal on trööbatud naistejalgratas, mis raamikuju ja lenksu järgi võib (aga ei pruugi) ka Opeli tehase töö olla.
Samas üheski opeli reklaambukletis sellist opeli klappradi mudelit näidatud ei ole. Saksa huvilised on imestust avaldanud, et opel pole enda reklaamides kasutanud viidet, et on valmistanud/tarninud jalgrattaid Nõukogude Liidu Punaarmeele (kuigi samal ajajärgul opel tegi usinat reklaami- ja turundustööd). Kas polnud oluline, oli suhteliselt marginaalne kogus, osapooled polnud huvitatud suure kella külge panekust vms?
Vasta
#16

Tere õhtust, Opeli jalgrataste huvilised!
Niisiis, vene spetsialistid on väitnud, et 1927 sõlmiti kokkulepe Nõukogude Liidule Opeli tehasest säändsete punasoldatite jalgrataste tarnimiseks. Millest ja kellest selline militaarjalgrataste ja - jalgratturite vaimustus tekkis, seda mina ei tea. Aga umbes täpselt samal ajal, +/- oli asi päevakorral ka meil, st Eesti Wabariigi Kaitseväe moderniseerimisel. Kes ja kus alustas, jah, mina ei tea, oleks huvitav uurida, kuidas olid lood meie nö saatusekaaslaste ja kaasteelastega Soomes, Lätis, Poolas, millal ja kuidas neil see sõjajalgratta teema tuule tiibadesse sai. Muidugi oli seda juba esimese suure sõja (ja ka enne seda, aga see meid eriti ei koti ega puuduta) ajal usinasti praktiseeritud....
Aga midagi sel 1927/28 aastal meil ja Venemaal toimus. Meie lugu on kajastanud veidi tollane major Vassili Külaots, olles KV Kindralstaabi VI osakonna (väljaõppe osakonna) ülem, hilisem punapolkovnik. 
No oli mõte asendada osa ratsaväe osasid suusk - jalgrattute omadega, meie kontekstis eriti Ratsarügemendiga seoses... alates sellest, et ...nagu on räägitud, lehma eest sai jalgratta, sea eest raadio ja kassi eest tuli peale maksta jne.. ühesõnaga, juba jalgratas ise oli odavam, kui korralik ratsahobene, kaera, heinu ja põhku küljealla ka jalgratas ei küsinud, võis ka ratta lihtsalt põõsasse visata nagu tänapäevalgi konsumis käies, hobene kurask aga võis minema kapata jne, lisaks veel see suusa teema, mis ka venelastel oli päevakorral nagu piltpostkaardilt aru saada. Samas Talvesõja ajaks ikkagi tavaline vene soldat oskas sama palju suusatada, kui keskmine afro-aafria nigeerlane....
Meie kaitseväes küll asi ei piirdunud selle Ratsarügemendi suusk-jalgratturite eskadroniga, vaid analoogsed rühmad olid ilmselt kõigis pataljonides olemas. Ja meil ka see militaarjalgratta valik ei olnud nii ühene, et kõmm, rootsi Wiklundi tehase tallapress on just see ainus ja õige... vist oli päevakorral ka Husqvarna jms. Üldiselt oli mobilisatsiooni plaanis kirjas, et tavapäraselt sõjaolukorras tulev rekvireerida tsiviilelanikkonna jalgrattad ja mootorrattad ja ka muu tehnika ja tore oleks olnud, kui jalgrattad oleks olnud võimalikult "ühte süsteemi", st meie puhul siis rootsi jalgrattad oma spetsiifiliste nüanssidega.
Aga tagasi Opeli juurde. Miks tellis NL Saksamaalt, miks Opelilt ja kui palju sellisedi toredaid tallapresse siis nõukogude sõpradele valmistati...
Asi selles, et NL polnud tollal eriti tubli jalgrattavalmistaja. On erinevad andmed, näiteks saksa ajakiri Radmatkt väidab, et 1927 valmistati NL-s ainult 7457 jalkgratast, 1928 vastavalt 10849 tk.  Samas vene pool kiidab, et 1927 valmistas Harkovi jalgrattatehas 10874 jalgratast. Moskva jalgrattatehast tol hetkel veel ei olnud, näituseks aga selline väide, et 1940-ndaks aastaks olid nii Moskva, kui ka Harkovi tehas juba jõudnud vorpida mõlemad ca 1 miljonit jalgratast.
Seega, aastatel 1927/28 oli NL liidu jalgrattatoodang ja tootmisvõimsus olematu, samas Opeli tehas oli aastatel 1926/27 ilmselt maailmas toodanguarvu poolest üks esimesi, tootes neil aastatel üle 300000 jalgratta aastas. Nii, mida sakslased veel väidavad - väidavad nad, et 1927 eksportis Saksamaa NL-i 969 jalgratast, 1928 aga juba 10849 tallapressi. Aga me ei tea, kas antud opeli jalgrattad selles 1928 aasta numbris üldse kajastuvad ja kui kajastuvad, siis selle numbri sisse võib vabalt mahtuda ka suvalisi rahuotstarbelisi velosipede. Näiteks samal ajal eksportis NL Lätist suurel hulgal jalgrattaid, vb oleks ka oma Punaarmeele võinud mõnelt läti firmalt jalgrattad tellida, aga tellis Opeli tahaselt, ilmslet ikkagi parem hind ja eritellimus kokkumurtava raami, 26 " rataste jms, lisaks ka vb Rapallo kokkulepped jms susserdamine juba tollal NL ja Saksamaa vahel, enne veel, kui Adolf Gitler võimule sai.
Igatahes teame, et AF ja nüüdseks Türi Opelite raaminumbrite vahe on ca 1300, kas kogu partii tuli järjestiku numbritega ühes pakis, seda ei tea, aga võimatu ei ole.
Vasta
#17

Ja jälle on õhtu ja jälle tervitan ....
Ja rohkem ma siia teemasse ei vaevu trükkima, kuigi oleks veel midagi lisada... ma muidugi ei tea täpselt, mis see "foorum" virtuaalses mõttes on, kas see on midagi oluliselt erinevat "plogist", aga selge on, et keskmine (ja isegi +/- keskmine) voorumilugeja tahaks ikkagi siit uurida ashvalttee peal kulgeja uskumatutest seiklustest kusagil Taanilinna ääremaadelt või kuulata automotomuusikat elavatelt või ärasurnud legendidelt, ehk siis äärmisel juhul midagi pensopilaa kohta, mis isegi ei ole pensopilaa, vaid aku kettsaag (isegi soetasin endale Türi Lillelaadalt emutsiooniostu raames Makita akukettsae, olles eelnevalt vaadanud joutubest ca 1000 videot ). 
Nii et vaadake omi lemmikteemasid ja voorume ja sellega on see opeli teema lõppenud, enne, kui ta jõudis ära lõppeda.
Ühtlasi soovin voorumlastele huvitavaid reavahetusi, ristmikulesõite , kiirendusi, aeglustusi jms, vist millagi oli veel saade Roolivõim vms, proovige sinna ka, aga vahet ole, kui ikka kirjutada tahate, siis võite kasvõi mulle privaatsõnumitesse. Kindlasti on kusagil mingeid põnevaid ristmikke, ülekäiguradasid jms, mille kohta saate siin voorumis veidi auru välja lasta ja maailm ning voorum läheb jällegi paremakakaks!  Cool

tervitades, Priit (sõitsin täna oma uue 194X aasta Crescent jalgrattaga kergjoobes diagonaalis üle Türi - Paide kiirtee, sööge sedasammustki! ) 
(Palun mitte kusta, mul on projekt ka!  Cool )
Vasta
#18

Mina küll lugesin naudinguga kui ksf kass vahelduseks asjalikku juttu ka ajas teiste teemade kirumise asemel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne