Mõned numbrid 15. augusti õhtust.
1. Männikule oli kogunenud 126 autot ja 12 mootorratast, mis mahutusid ürituse vanuse- ja seisukorra kriteeriumide alla.
2. Rummu jõudis neist ca 80
3. Vanade sõidukite lustisõitu oli tulnud tee äärde vaatama ligikaudu 450 inimest.
4. kui kõik Rummu jõudnud vanatehnikahuvilised kaalule läksid, siis näitas kaal näiduks 18 320 kg. Pildi pealt kokku lugedes saadi 200+ inimest
5. kõik Rummu jõudnud sõidukid kaaluti üle, kuid nende andmete analüüsimine võtab aega ja saab hiljem teada
Eeltoodust tulenevalt panen kõigile osalejatele südamele mõned aastast 2005 kehtinud põhimõtted:
1. Vanatehnika Lustisõit on mõeldud vanatehnikaga osalevatele inimestele. Näitus Männikul on vaba ka külastajatele, kuid osavõtt ringsõidust ning ekskursioonist on mõeldud ainult vanatehnikal osalejatele. Lustisõidu korraldajad ei korralda tasuta ekskursioone igale soovijale, vaid eesmärk on sellega tänu avaldada just vanatehnika harrastajatele ja nende perekonnaliikmetele selle eest, et on toodud oma vanatehnika ka teistele harrastajatele vaatamiseks.
2. Kogunemiskohas toimub näitus vanatehnikale - selle ürituse sihtgrupp on vähemalt 35 aastat vanad sõidukid ning võimalikult originaalses seisukorras. Kuna just see viimane põhimõte kipub ununema, siis sõel tiheneb ning tuleb raske südamega paluda teatud isenditega hoopis värava taha või teisele poole näituseplatsi parkida. Kui selline otsus on tehtud, siis tuleb seda austada ka ringsõidu ja ekskursiooni osas. Korraldajatel on õigus otsustada, millised sõidukid osalevad. Kui kelllegi ei meeldi see, siis on alati võimalik oma kriteeriumidele vastav üritus korraldada. Mõõdukas tuuning ning stiilselt väsinud välimus ei ole kunagi olnud takistuseks, kuid kusagil on piir.
3. Osalemine on vabatahtlik, aga väljakujunenud tavasid tuleb täita.
- me oleme viisakad liiklejad, st täidame liiklusnõudeid, sh kiiruspiirangud, eesõiguse nõuded, ME EI PÕLETA REHVE EGA DRIFTI, signaali anname võimalikult vähe ning tekita muul viisil müra või reostust
- sihtkohas on tavaliselt kitsas ning me pargime üksteist kinni. Kui Sa tahad varem lahkuda või ei taha sihtkohta tulla, siis kaart on olemas - pööra tee äärde enne kohale jõudmist. Parkimiskohas manööverdamine ja saabujatele vastassuunas sõitmine tekitab ohtlikke olukordi ning kulutab kõigi aega. Sellega on paha tuju garanteeritud kõigile. Tavaliselt on juba 1 tunni möödudes sihtkohta jõudmisest kõigil ruumi lahkuda.
Ja lõpetuseks - kui soovite, et lustisõidud jätkuks, siis püüame seda hoida internsena ja võimalikult soliidsena. Ja olge aktiivsed oma abi pakkumisel ürituse korraldamisel. Igaüks saab mõelda, mida tema saaks teha, et see üritus sujuks paremini ja meil oleks, kus koguneda ja kuhu sõita. Üks osa toetusest on ka sõidu märgi soetamine - märgi omahind on suhteliselt kõrge ja seetõttu müügihind on sisuliselt märgi valmistamise kulude katteks. Märgil on aga oluline informatiivne sisu - sellel on marsruut ja sihtkoht.