Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ma  paari täna nähtud olukorda kirjeldan : Tallinn- Rannamõisa maantee Tiskre oja poolne ring : ringristmikul olev valge maastur oli sunnitud kaasliiklejate nahhaalsuse tõttu ristmikul peatuma et kokkupõrget trügijatega vältida , kuigi on olemas märk "anna teed" , aga mis seal ikka , mõnesaja meetri pärast said need tormajad punast tuld vilksatamas näha , ilmselt karma .

 Nüüd toredam lugu : Sama maantee Tabasalus ja sõidutee servas sõitva jalgratturi ratta sadulatoru küljes oli väga ere vikluv ning samal ajal pidevalt põlev punane tuli .
Vasta

Võtaks ajaviiteks veel korra neid kuulsaid Tartu ringe aasida. Eelnevalt on olnud kosta, et suured ei mahu ringile ära ja lohistavad haake rattaid mööda kive. 
Tegelikult mahuvad ja isegi tühjalt kui esimene sild õhus, ning kui juht viitsib rooliga võimelda ja on eelnevalt valmis selleks ehk sõidab sõidurea vasakut serva pidi ringile.
Aga mis seal ringidel väikesed teevad. Ringile pääsemist oodates sõidetakse ringile nii kaugele välja, et nina on oma paarkümend senti üle joone. 
Ja nüüd, et mitte suurega sellel üle joone oleval sõiduautol nina maha võtta peab oma trajektoori korrigeerima aga sellega seoses läheb haagis üle kivide ja oledki teises reas oleva sõiduauto jaoks urood rekkamees.
Et neid ringe suurega läbida hindele viis peab parem stange nurk olema joone kohal.  Väike auto seda ei mõista.

Järgmine ring Riia ringist Elva poole.  Linna mineva ja linnast tuleva  mahasõidu  vahe on ringil 4-5 meetrit. Eriti jama on linnast tulles. Väike lendab ringile. Ei tulles ei minnes ühtegi suunda. Ja mõistata kuhu ta läheb. Seni kuni seda ristsõna lahendad oleks ammu Elvas. Välja ka ei julge sõita. Ei tea ju mis pisikesel plaanis. Keerad ette ja jama majas.  See 5 meetrit on pidurdamiseks liiga lühike maa vaadates kiirusi millega seal liigutakse. Vot sellel ringil oleks küll mõistlik ka vasakut suunda näidata aga sellega kindlasti teeniks ära üldsuse meelepaha.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Vot siin ongi see vahe paljude, kui mitte enamiku sõiduautojuhtide suhtumises veokajuhtidesse.
Ma ei ole väga palju Saksamaal käinud ja ei oska öelda, kuidas seal igapäevaselt on, kuid vähemalt ühte Saksa numbriga auto juhti pean ma küll kiitma- ronisin mina siis ka mõni päev tagasi Läänemaal metsast välja ja nägin umbes poole kilomeetri kaugusel üht sõiduautot tulemas. Mõtlesin, et kuna kiiret pole ja rohkem autosid ei paistnud (õhtune aeg), siis ootan ära ja saan siis rahulikult hoogu üles vinnama hakata. Jõudis see auto siis minuni ja... käsi püsti, inimene tänas mind! Vot sellised asjad teevad minu tuju küll alati rõemsamaks!

No ja nagu siis eile lugesite- Eesti linnaliinibuss teeb siin seevastu kiiremaid pöördeid.
Vasta

Öelge mis tahate aga need äärekivid või "reavahekivid" kaherealistel ringteedel on debiilsus. Paiknevad sageli ka ebaloogiliselt, normaalset sõidutrajektoori arvestamata, 
Eks lumelükkajad ka rõõmustavad. 
Siis veel on ehitatud teatud kohtadesse ridade vahele mingeid kõrgemaid platesid keset ringteed, millest ülesõitu ei õnnestu mitte kuidagi vältida. Ei tea mis nende mõte võiks küll olla. 
Keila ringteedel kohtab selliseid.
Vasta

(20-06-2023, 23:16 PM)Aare R. Kirjutas:  Vot siin ongi see vahe paljude, kui mitte enamiku sõiduautojuhtide suhtumises veokajuhtidesse.
Ma ei ole väga palju Saksamaal käinud ja ei oska öelda, kuidas seal igapäevaselt on, kuid vähemalt ühte Saksa numbriga auto juhti pean ma küll kiitma- ronisin mina siis ka mõni päev tagasi Läänemaal metsast välja ja nägin umbes poole kilomeetri kaugusel üht sõiduautot tulemas. Mõtlesin, et kuna kiiret pole ja rohkem autosid ei paistnud (õhtune aeg), siis ootan ära ja saan siis rahulikult hoogu üles vinnama hakata. Jõudis see auto siis minuni ja... käsi püsti, inimene tänas mind! Vot sellised asjad teevad minu tuju küll alati rõemsamaks!


Üldiselt on nad viisakad. Aga nemad ka õpivad. Kui on tegemist näiteks linnas "lähisuhteviisakusega" siis esmalt kiikab  numbrit ja seejärel vaatab kas on viisakas.
Mul suured võõrkeelsed kirjad peal ma ei saa kurta.

Nüüd tuleb rassistlik avaldus aga sakslase enda sõnade järgi olla nad pidanud eesti numbrit teistest paremaks aga nüüd kui roolis on ukid ja muud "auslanderid" siis ei teha enam välja. 
S...usid meie nime täis euroopas.
Sama on inglismaal. Mida kaugemale põhja liigud seda rohkem viisakust näed. Endal hea võrrelda kuna seal käimisel väga pikk staaž.
Doveris näiteks surutakse võõras number nimelt ära.
Aga välismaal on nad endiselt viisakad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-06-2023, 08:28 AM)MeelisV Kirjutas:  Ok. Tln. Järvevana. Tunnel. 
Mustamäe poolt Lasnamäe poole. 
Järjepidevalt on seal pikali sõidetud kõrguse piiraja post/märk. Kõrgus on seal 4.3m
Alles eile hommikul sai uus post viimase lihvi ja õhtul jälle pikali. 
Ütleme et seda on seal maha sõidetud vist juba üle kümne korra.
Mis kala selle kõrgusega siis on. Et muidu lastaksegi tuimalt üle 4m koormatega ringi sest piiravaid kohti pole ja seda 4.3m takistust ei osata oodata?

see oli vist 13.juuni postitus. ühes teises teemas. tõin selle arutluse siia.
läks veel paar nädalat ja juuli alguseks sai see piirav post uuesti püsti
püsis kuu aega ja plaks
eile jälle pikali 



kuna sain aru et 4,5m oleks nagu lubatud kõrgus ja seal on 4,3m piirang oleks nagu paras näidata näpuga tunneli planeerimise ja ehituse suunas,
et kas see kokkuhoid 20cm võrra oli seda jama siis väärt.

https://www.postimees.ee/7825067/fotod-a...ee-tunneli

naljakas on muidugi see et kõik korrad on see probleem ainult ühes suunas olnud ehk mustamäelt - lasnamäe poole
sama takistus on ka teistpidi tulles aga seal see piiraja püsib.

vaatame kaua see piirava poomi püstitamine seekord aega võtab ja kaua jälle kestab  Big Grin
Vasta

Tõenäoliselt mingis levinud GPS-is on viga sees - tänapäeval keegi ju ühtegi muud numbrit ei usu ega tunnista kui helendavalt ekraanilt loetut. Hollandis olen näinud isegi suuri tahvleid kirjaga "NO GPS" selliste sõlmede ees, kus koguaeg juhtub, ilmselgelt on lihtsam see märk üles panna kui oma parandus kuhugi Google vms gigandi kaardile saada.
Vasta

Ilmselt tuleks see kõrgusepiiraja maha võtta ja jätta lihtsalt märk 4,3.
Kõik teavad, et sild on 10-20 cm kõrgem ehk 4,5 ja arvestavad sellega. 
Väga levinud praktika, et kõrgusepiirajad sõidetakse pidevalt ribadeks aga silda keegi ei puuduta. Täpne värk.

Mis puudutab hollandi "NO GPS" märke siis need paigaldatakse sinna kus käib remont ja tavapärast liikluskorraldust on muudetud ning GPS-i järgi sattud lihtsalt vastassuunda või põllule.
Nagu mitu aastat jutti enne Lüübeki sadamat kus remondilõigul  öösel murti teetöölistele mõeldud mahasõidust 90km/h kiirusega maha lootuses saada sadama teele. Suvilaid oli seal ülepäeviti kummuli ja külmikuid mitmeid. Ja märki "NO GPS" keegi üles ei riputanud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Siiski Eestis kõrgusepiirang 4 m.
Vasta

(01-08-2023, 20:34 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Siiski Eestis kõrgusepiirang 4 m.

Keda see kõrgusepiirang segab kui on silla kõrgused teada. Vahelejäämis võimalus ju imeväike. Tõmbasin hollandis 4.18 kõrget külma kuigi lagi on 4.0 Marsruut teada kus läbi mahub ja jokk.  Arvan, et eestis sama lugu.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(01-08-2023, 20:52 PM)Daff Kirjutas:  
(01-08-2023, 20:34 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Siiski Eestis kõrgusepiirang 4 m.

Keda see kõrgusepiirang segab kui on silla kõrgused teada. Vahelejäämis võimalus ju imeväike. Tõmbasin hollandis 4.18 kõrget külma kuigi lagi on 4.0 Marsruut teada kus läbi mahub ja jokk.  Arvan, et eestis sama lugu.
Kui bussijuht kes 3,3m sõidukiga pidevalt 3,2m silla alt tuimalt läbi paugutas sai 3,8m bussi sanga, siis esemesel nädalal võttis kaasa pool hotelli esisest varjualusest ja nädala lõpuks saigi see 3,2m saatuslikuks, buss mahtus, kliima katusel mitte...
Ehk rutiin tapab, ühel heal päeval vahetab keegi kõrgema profiiliga rehvid, või korrigeerib patjade kõrgust ja siis on /politseile/ vahelejäämine väikseim mure...


Vasta

Mul haagise kõrgus 1,4 m. Koormaks merekonteinerid. The worldwide standard heights are 8 feet 6 inches (2.59 m) and 9 feet 6 inches (2.90 m).
Päevas läbin 72 - 94 tunnelit. 4,5, 2,7, 2,1 km jne. Kõrgusmärgid nende sissesõitudel 4,2, 4,3 ja 4,4m. Laiusmärgid 4,9, 5,1 jne.

Eva tunnel on 40 meetri pikkune ja 4,3 meetri kõrgune maanteetunnel mööda maanteed E6 Aspfjordi juures Sørfoldi vallas Nordlandi maakonnas Norras. Tunnel avati esmakordselt raudteetunnelina 1944. aasta veebruaris, kuid laiendati ja võeti maanteetunnelina kasutusele 1965. Erinevalt lähedalasuvast Kalviku tunnelist ja Aspfjordi tunnelist ei ole tunnel siltidega tähistatud.
Tunneli ehitas Teise maailmasõja ajal Aspfjordi laagrist pärit Nõukogude sõjavangide abiga Saksa firma Butzer AG ning see oli mõeldud üheks raudteetunneliks piki polaarraudteed.[3] See oli üks väheseid tunneleid, mis sõja lõpuks oli täisprofiilis läbi sõidetud.[4] Eva tunnel sai oma nime sakslaste järgi ja avati 6. veebruaril 1944 Eva Brauni sünnipäeval, sellest ka nimi.[4][5]
Vasta

Ja jah seda 4m teadsin ma ka ise ja nii ka küsisin eelmises teemas ja eelmine kord.
Aga viidati et koorem võib siiski olla 4.5 ?


Tsitaat:Brrr

Tsitaat:MeelisV
Mis on liikluses lubatud veoautode kõrgus ilma erisusteta. Kas see oli 4m ?

 Auto on 4m, aga koormale on lubatud 4,5m https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33084&pid=513739#pid513739
Vasta

Kood 1104. Lubatud suurim kõrgus.
 1. Kõik sõidukite ja autorongide lubatud suurim kõrgus on 4,00 m, välja arvatud juhul, kui käesolevas koodis on ette nähtud teisiti. 2. L kategooria sõiduki ja selle haakes olev haagise lubatud suurim kõrgus on 2,50 m. 3. Pukseeritav seadme lubatud suurim kõrgus on 4,00 m. 113 4. Kaitseväe, Kaitseliidu ning Siseministeeriumi valitsemisala asutuse eriotstarbeline sõiduki ja päästetööl osaleva juriidilise isiku alarmsõiduki lubatud suurim kõrgus on 4,40 m. 5. Elusloomade veoks kasutatava sõiduki lubatud suurim kõrgus on 4,4 m.
Vasta

(02-08-2023, 10:01 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Kood 1104. Lubatud suurim kõrgus.
 1. Kõik sõidukite ja autorongide lubatud suurim kõrgus on 4,00 m, välja arvatud juhul, kui käesolevas koodis on ette nähtud teisiti. 2. L kategooria sõiduki ja selle haakes olev haagise lubatud suurim kõrgus on 2,50 m. 3. Pukseeritav seadme lubatud suurim kõrgus on 4,00 m. 113 4. Kaitseväe, Kaitseliidu ning Siseministeeriumi valitsemisala asutuse eriotstarbeline sõiduki ja päästetööl osaleva juriidilise isiku alarmsõiduki lubatud suurim kõrgus on 4,40 m. 5. Elusloomade veoks kasutatava sõiduki lubatud suurim kõrgus on 4,4 m.
 Koorma kohta käiv.
Kood 1121. Veose lubatud suurimad mõõtmed Nõuded: 1) veose (sealhulgas vahetatava kere ja standardiseeritud konteineri) laius ei tohi ületada 3,00 m, veose kõrgus ei tohi ületada 4,5 m maapinnast ning veos ei tohi ulatuda sõidukist või autorongist ette- ega tahapoole üle 2,00 m, välja arvatud punktis 2 ja 3 toodud juhul. Sõiduki või autorongi pikkus koos veosega ei tohi ületada käesoleva määruse koodis 1102 kehtestatud nõudeid;
Vasta

Veel kord: 9) veosega või veoseta sõiduki mõõtmed peavad vastama koodides 1102, 1103 ja 1104 toodud mõõtmetele.
Vasta

Sõiduki mõõdud ja kauba lubatud mõõdud on erinevad asjad. Mingi ajani oli kauba gabariit võrdsustatud sõiduki mõõtudega, aga mingi hetk tuli koormale eraldi piirang ja sõiduki juht peab ise jalgima lubatud kõrgusepiiranguid. Mõni aasta tagasi ühe freespingi transpordiga seoses veofirma selgitas.
Vasta

Viimane ja kehtiv: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/105...lisa_1.pdf#
4 m kõrgus kehtetu Sad
Vasta

Mulle tuli täna 2 realisel 120 alas mäest alla minu suunas üks punane Opel. Tõmbasin täied peale, siis sai aru, et ta tuleb väga vales suunas. Järgmine hetk oleks juba laupa pannud minu taga oleva rekkaga. Kuidas nii võimalik eksida on üldse?!
Vasta

(02-08-2023, 23:50 PM)deus Kirjutas:  ... 2 realisel 120 alas mäest alla...

Üsna üheselt mõistetav asukoha kirjeldus...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 20 külali(st)ne