Ikka ja jälle seda automaksu!

Juhiksin tähelepanu (üldise tulise kriitika kontekstis marginaalsele) asjaolule, et kriitika objekt ehk maksu väljatöötamise kavatsus lõplikul kujul lubati ametlikult avaldada alles juuli keskel...
Vasta

Noh ega ole minagi patust puhas. Kuigi jah minu autod ei reosta aiatagust vaid enamjaolt katuse all seisavad. Aga mõned romud mis ootavad oma korda: Volvo P1800 ja P1800 ES (arvel). Toyota corolla HT coupe aastast 76 (arvel), 1971 GTO (arvel ja sõidab)), 1969 Firebird cabrio (arvel), 1961 IHC (arvel), Mitsubishi Lancer 76 (arvel), Suzuki swift GTI 88 (arvel) ,Mazda 929 HT Coupe (arvel).  Ehk kuidas saab öelda,et see ei mõjuta hobiautondust?? Ja ma ei ole ainuke kelle garaazis on rohkem kui üks auto oma aega ja varuosasid ootamas,et kunagi jälle särada.  Ma ei ole automaksu vastu. Aga sellisel kujul on see räme kirves oma rahva selga. See  mõjutab palju rohkemat. Ma ehitan hobikaid ka kundedele ja arvan,et võin öelda seda mida eelpool just ütlesin,sest olen natuke erinevate inimestega seda teemat ka arutanud(mitte õlle kõrval,vaid reaalse hobiauto kõrval päris kainena). Jah ühte hobikat pidada,elab üle. No võib olla ka teise. Aga kindlasti mitte enamat. See on jalaga munadesse hobiautondusele. Ja see,et mustadele numbritele/muuseumidele erand tulemas on äkki,on kui tilk kust meres. Hobiautondus ei ole ainult muuseum või must number. Eestis kahjuks on eestvedajad ainult mustade numbrite ühingul. Kõik teised on nagu mitte nii olulised ja neid läbirääkimistel ei puudutata.
Kuidas saab maksustada asja mida sa hetkel ei kasuta? Soomes ka maksud ja asjad. Aga saad auto kenasti registrist eemaldada ja pole probleemi. Paar klikki ja saad jälle tagasi ning maksad oma maksuosa ära ning kihuta. Paljudes riikides on hobiautodele (teatud vanusest) tehtud igasugu sooduseid nii maksude kui erinevates registrites olemise näol. Ehk propageeritakse seda,et jääks alles mingisugunegi ajalugu autondusest ja tehnikast üldiselt. Meil hetkel härra Tesla müügiesindaja aga tahab sellele totaalselt kriipsu peale tõmmata.

Ma küsiks,et miks ei maksustata näiteks jalgrattaid või televiisoreid/arvuteid(viimased ju suisa ohtlik jääde). Kui on varamaks siis ikka kõigilt asjadelt. 

Ja Marko,härra Tesla müügiesindaja on vägagi kursis foorumites kirjutatavaga. Lihtsalt tal nüüd latt kõrgemal

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

https://www.err.ee/1609025063/ligi-kolma...oidukitena 

Tsitaat:Juuni lõpu seisuga on registris 113 Lamborghinit, millest töösõitude märkega autosid oli 46 (40,7 protsenti). 
Nojah, eks neil kõige suurem häda ja raha maksudeks ei jätku peale nimetatud auto omandamist.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(06-07-2023, 13:28 PM)maaks Kirjutas:  EDIT: Mina isiklikult ei arva, et automaks kuidagi mõjutaks hobiautondust! Hobiautondus (va. "põlva passatiklubi" laadne) on väga kallis hobi ...
No nii kallis nüüd ka ei ole. Saab muidugi kuitahes kalliks ajada. Kuid ma toon näite oma autopargist.
Üksteist aastat tagasi ostsin Peugeot 306 Cabrio, makstes umbes 2 K€. See läbib ülevaatuse probleemideta, samas musta numbrit ta ei saaks, kui ka piisavalt vana oleks. Must number tähendaks, arvan, pisikest 20 K€ suurust lisaväljaminekut. Nii et siiani olen sõitnud ja nautinud. Ei ole hirmus kallis?
Vasta

(06-07-2023, 15:14 PM)olevtoom Kirjutas:  
(06-07-2023, 13:28 PM)maaks Kirjutas:  EDIT: Mina isiklikult ei arva, et automaks kuidagi mõjutaks hobiautondust! Hobiautondus (va. "põlva passatiklubi" laadne) on väga kallis hobi ...
No nii kallis nüüd ka ei ole. Saab muidugi kuitahes kalliks ajada. Kuid ma toon näite oma autopargist.
Üksteist aastat tagasi ostsin Peugeot 306 Cabrio, makstes umbes 2 K€. See läbib ülevaatuse probleemideta, samas musta numbrit ta ei saaks, kui ka piisavalt vana oleks. Must number tähendaks, arvan, pisikest 20 K€ suurust lisaväljaminekut. Nii et siiani olen sõitnud ja nautinud. Ei ole hirmus kallis?
OFFTOPIC
Nõrk! :-) Kindlasti saab veel odavamalt - astral relakaga katus maha Toungue (ei saa aru mida seal 306-s nautida saab?).
PS Odavusest. Seisab ta sul kus? Tänaval või garaažis? Kui garaažis, siis mis garaaž maksis/maksab ...
Vasta

(06-07-2023, 15:41 PM)maaks Kirjutas:  OFFTOPIC
Nõrk! :-) Kindlasti saab veel odavamalt - astral relakaga katus maha Toungue (ei saa aru mida seal 306-s nautida saab?).
PS Odavusest. Seisab ta sul kus? Tänaval või garaažis? Kui garaažis, siis mis garaaž maksis/maksab ...
Offtopic jätkub: kas oled proovinud sõita? Näiteks Postiteel, või, ütleme, Kanepi-Otepää maanteel?
Garaaži mainimise peale tuli mul pähe, et pea meie kallid valitsejad garaažimaksu ei kehtesta. Et, noh, rahva mandaat on olemas, ja roheline ja puha.
Aga garaažiga on sihuke lugu, et see maksis oma hinna kunagi 15 aasta eest ja nüüd püsikulusse ei lähe.
Vasta

Aitab küll päris teemavälistest juttudest ja asjaosalised vaidlevad vajadusel privaatselt edasi.

(06-07-2023, 14:11 PM)margus61 Kirjutas:  Juhiksin tähelepanu (üldise tulise kriitika kontekstis marginaalsele) asjaolule, et kriitika objekt ehk maksu väljatöötamise kavatsus lõplikul kujul lubati ametlikult avaldada alles juuli keskel...
igati kõnekas asjaolu mõtlevale inimesele, kes esmalt ootab, et täpsustataks, millest on jutt ning alles siis tekitab arvamuse. Mitte vastupidi.
Praegune asjade eeldamine sobib pigem saunanaistele.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(06-07-2023, 17:04 PM)13piisab Kirjutas:  ...
Praegune asjade eeldamine sobib pigem saunanaistele.
Te palun sel juhul vabandage, et ma ühe riigikogujast saunanaise ütluste põhjal koostatud artiklile viitasin.
Vasta

[Pilt: Classic%20%26%20Sports%20Car%20%E2%80%93...k=2Q9jT6EJ]                   Veidi teema väline, aga siiski seotud automaksuga, kuskil keegi poliitikutest käis eestis välja kummiku maksu idee.  Nüüd läheb  Londonisse sissesöit maksma 13 naela(igapäevaselt), erand tehakse autodele mis on vanemad, kui 40 aastat. https://www.classicandsportscar.com/feat...assic-cars

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(06-07-2023, 22:14 PM)miniest Kirjutas:                     Veidi teema väline, aga siiski seotud automaksuga, kuskil keegi poliitikutest käis eestis välja kummiku maksu idee.  Nüüd läheb  Londonisse sissesöit maksma 13 naela(igapäevaselt), erand tehakse autodele mis on vanemad, kui 40 aastat. https://www.classicandsportscar.com/feat...assic-cars

Täitsa nii ikka ei ole ju, kõik bensukad mis on alates euro IV(2001-2005) ja diislid euroVI(2012+) ei pea maksma.

 10 aastat tagasi kui sealt ära tulin oli peale kesklinna ummikumaksu(07.00-19.00) vanemate(kuni 2000a. vist) diisel N-kategooria sõidukite keeld(24h), mis hakkas suht M25 lähedalt pihta. Hea meel et enam seal ei ole, mõeldaks igasuguseid makse välja ja ollakse eeskujuks väiksematele sõpradele idas.
Vasta

Võib ju ootama jääda seda juuli teist poolt, kuid kas siin https://pealinn.ee/2023/07/03/tasuda-tul...a-arvatud/ artiklis mitte väga selgelt öeldud pole et ei saa sõltuma, kui palju keegi reaalsuses autot kasutab, vaid tasuda tuleb ka seisva auto omamise fakti eest – suurusjärgus 5-20 eurot kuus. Kuigi ümarlaual veel ei esitletud täpset valemit või metoodikat, mida tahetakse vormida automaksu korjamise jaoks seaduseelnõuks, on üldised piirjooned siiski paigas. Üsna tobe on see mitmepalgelisus, kus räägitaks vahel midagi keskkonnast ning mingit seost ei looda keskkonna ja maksustatava objekti vahel. Mulle ka kohe üldse ei meeldi. Tõesti, kui palju on Eestis nö ka sõidukitega oü-tamist, see Lamborghini näide on hea. Kui juba sellise taseme mehed riiki niimoodi lüpsavad, siis alla selle taseme hobiautondus muutuks täiesti mõttetuks? Elu kolib jälle excelisse, teatud aastast ja piirist on hobikas, alla nende kriteeriumide on romu ja tuleb nagunii utiliseerida. Pole just väga perpsektiivikas mõtteviis hobiautonduse suhtes. Lisakas veel nooremad, kes alles hakkavad vo huvi tundma, kes suudavad soetada projekti, kuid seda mite kohe realiseerida, Igaüks algab kuskilt ja kõik ei sünni hõbelusikas suus, mõni tahab ise ka midagi teha.

Ford Granada
Vasta

Praegu on arutluses viies? versioon automaksust.
See, et maksta tuleb sõltumata auto reaalsest kasutamisest võib tähendada ainult seda, et GPS(vms) jälgimist ei tule.
Kuna räägitakse kuumaksust 5-20EUR , siis loogiline on, et saab ka kuu kaupa maksta. Lihtsalt, et masin on  (aktiivses) registris ja üldse (ühtegi kuud) ei maksa, on välistatud.
Mina ei loe kusagilt välja, et ajutiselt kustutatud või registrikanne peatatud masinatele kah maks tuleks.
Kui tuleb, siis on löök vanatehnikale tugev.
Vasta

Mis seal ikka, eestlane kannatab ära. On varem kannatanud ja kannatab ka nüüd. Seletuseks leiab, et olukord võiks palju hullem olla, nt. kinnisvara maks ja eelpool toodud garaažimaks. Garaažidega on üldse hull värk, need kes ostsid 5 aastat tagasi 5000 euroga Tallinna garaaži, siis nüüdseks maksab see 15 000. See kõik on toimunud riigimaal (Eestimaa on jagamatu ja maksad maamaksu selle kasutamise eest) ja riigil kõik kasu saamata jäänud. Vähim mida nüüd tagantjärgi teha saab on samas garaažis seisva (hobi)auto eest solidaarsed 120 eur aastas riigile natukenegi tagantjärele liigse rikastumise maksu tasuda.

Eks umbes nii see maksude kogumise ja juurde määramise loogika töötab, seda siis muidugi maksukoguja (riigi) vaatevinklist. Põhjenduse leiab alati Big Grin
Vasta

Vast mäletate seda aega kui sissetoodavatel autodel oli röögatu tollimaks mootori mahu järgi. Vanadel usakatel võis toll olla kallim kui auto hind ise. 
Kah elati ja toodi neid sisse. Sellega ma ei taha öelda, et see maks oleks õiglane, kindlasti mitte. Igasugustele vabaduste piiramisele ja omandi maksustamisele olen kindlalt vastu.
Vasta

https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(11-07-2023, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Bolti ärimudelist moodustab Eesti turg kaduvväikse osa. Nii et ärilises mõttes on neil küll sügavalt suva, mis maksud Eestis on või ei ole.
Vasta

(11-07-2023, 10:25 AM)olli Kirjutas:  
(11-07-2023, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Bolti ärimudelist moodustab Eesti turg kaduvväikse osa. Nii et ärilises mõttes on neil küll sügavalt suva, mis maksud Eestis on või ei ole.


Maailma mastaabis küll aga kohaliku tšinovniku võileiva peale toob paksema vorstiviilu küll.
Oli ju hiljuti telekas üks nende esindaja kes õhinal rääkis kui roheliseks kõik muutub kui nende käest autosid hakatakse rentima.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selle asja nimi on reklaam, mitte vandenõu. Vandenõuks võiksite seda keevitama hakata alles siis, kui Prantsusmaa, Saksamaa, Läti, Leedu ja Aafrika järgi jooksevad samade skeemidega. Venemaal pakkisid nad oma putka kokku juba mõned aastad tagasi.
Vasta

(30-05-2023, 18:22 PM)tõnn Kirjutas:  Keegi ei tea veel ju mida, kudas ja kui palju maksustatakse.
Kuidas saab allkirja anda kui selguse asemel on oletused?
...
Tuleks tiiruga tagasi selle automaksu vastase petitsiooni juurde. Seni kuni keegi veel täpset maksu sisu ei tea, seni toimuvadki ümarlauad ja huvigruppide ärakuulamised jms. eeltöö. Kui konkreetne plaan valmis saab ja rahva ette tuuakse, siis on tegu juba väljatöötatud asjaga ning kõik kellel midagi öelda või arvata oli, on eelduslikult oma hääle juba ammu teatavaks teinud.

Seega minu arvates tulekski oma meelsus ja hääl igatepidi ja võimalikult varakult kuuldavaks teha. Kasvõi selle umbmäärase petitsiooniga, mis hetkel veel käib. Muidu võib juhtuda nii, et ühelt maalt kui on konkreetne plaan, on kõik arvamused justkui juba ära kuulatud ning enam pole arutada midagi.

Omamoodi analoogia oli 25 aastat tagasi nt. hoonete aluse maa erastamisega riigilt, väga paljud suutsid kuidagi õige aja ja protseduurid maha magada, mis nüüd tagantjärele on täiesti mõistuse ja loogika vastane. Ei kujuta ette, et mida ja miks oodati või minna lasti.
Vasta

Mõistlik oleks teha motikad ja mopeedid kuni 125cc mootoriga b-kat juhilubadega sõidetavateks.

Mootorrattad jäävad niikuinii automaksu alt välja kuna neil on süsiniku heide alla miinimumi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne