Inverter ja AVR ei ole mitte üks konkreetne asi, vaid tehnoloogia, millelele iga valmistaja on (peamiselt patendinõuete tõttu) oma lahendusepidanud leidma.
Mis on inverteri suur miinus (ja samal ajal ka pluss): generaatori tekitatud siinus alaldatakse, lastakse läbi vaheldi ja lõpuks välja tulev vahelduvpinge on (loodetavasti) ülilähedane soovitud valgustusvoolu standardile. Ka siis, kui genekas ei suuda täpselt sünkroonsust (loe: mootori pöördeid) hoida. Peamiseks probleemiks on inverterploki töökindlus ja ikkagi jääb küsimus, kui lähedale "tõelisele siinusele" suudetakse interpoleerida. Sagedusega reeglina probleeme ei ole, probleemid, kui üldse, siis tekivad võlusuitsu otsasaamisega ülekoormusest. Ehk ei ole KISS tehnoloogia:
AVR suudab lollgenekast palju suuremas pöörete vahemikus hoida väljundpinge stabiilsena (kuniks mähise või iseennast maha põletab), aga sagedust see ei mõjuta: see on ikka pöörete arvust otseselt sõltuv. Põhimõte on siin enam-vähem lahti seletatud:
Ma ei tea, kas täna üldse annab poest osta generaatorit, millel mingil tasemel AVR peal pole?
Kuhugi kortermajja või kämpingusse võtaks invertergeneka (väiksem ja vaiksem), eramajja pigem kallima bensugeneka. Diiselgenekad võiks jääda statsionaarseteks (või teisaldatavateks), odavama otsa asjad näikse üsna kasutajavaenulikud olema.
1 või 3 faasi, on küsimus tarbimises. 3f genekat peaks geneka eluvõime huvides võimalikult sümmeetriliselt koormama. Ühefaasilisega seda muret ei ole
Unustasin enne lisada ühe kulda väärt kirjutise kolmefaasilise ebasümmeetrilise koormamise olemusest juba viidatud teemast:
https://www.ehitusfoorum.com/viewtopic.php?t=69980&sid=d31014130185c44677cd34e3ff7d9bc9&start=25
Kuidas erinevate toiteplokkide võimalikud reaktiivvõimsused võivad elu huvitavamaks teha, oskab ehk keegi asja sügavuti tundev (ksf! kass ehk?) selgitada. On jäänud mulje, et invertergeneraatorite korral võib mõni ülejala kokkuvisatud toitekuubiku pessasuskamine ootamatuid väljalülitusi põhjustada, mida võrgutoite korral ei märkagi. Vähemalt selleni sai jõutud ühe Honda invertergenekaga, mille taga oli muu hulgas üks odav autokülmik, mille 12V toiteploki pessasuskamise peale genekas end korduvalt välja lülitas.
Siin on üks kodanik ookeani tagant paar tükki joonele pannud. Ei ole väga siledad siinused odavatel: