Täna sai raamile 3mm plekist lapp peale punktitud. Paar riba ka õhemast materjalist. Nüüd tuleb ringiratast kinni kleepida. Peale tavaliselt raamile ei keevitata, kuid antud auto ei pea loodetavasti aastaid teenima.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-07-2023, 23:21 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
Auto all roomamisele vahelduseks remontisin ära ühe tagumise amordi. Kus häda kõige suurem, seal jupp summutitoru kõige lähemal.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2023, 10:23 AM ja muutjaks oli isandpauk.)
Meile laekus tagasiside, et Soomest toodud ja meie Põhja-Tallinna puhvetis remonditud Soront töötab edukalt juba teist kuud Tankipataljonis. Nagu piltidelt aimata võib, on peamisteks ülesanneteks tankide turvamine eest ja külgedelt, nende väljatõmbamine mudast ja Bahmuti tagasivõtmine.
Üks pilt ka meeldetuletuseks sellest, kuidas auto originaalis välja nägi.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2023, 10:39 AM ja muutjaks oli margus61.)
Kui pole veel silma jäänud, siin üks vana on oma sorondiga depressiooni langemas: https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=55&t=83957
Küll 125 kW, millele ei pidanud remondifondi olema, aga igaks juhuks noteerin.
62 ZEG valge Pajero vedeleb juba mitu aastat küllaltki liikumatult Männikul Pihlaka tänavas ca maja 14 juures. Nagu igatseks tegusid tegema meeste käes. Kindlustus pidevalt värskendatud ja kehtiv, TÜV viimati aprill 2020. Äkki keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes teab midagi auto omanikust/tulevikuplaanidest.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2023, 11:24 AM ja muutjaks oli isandpauk.)
See depressiivne Soront on varem juba silma jäänud. Kahjuks puuduvad meil 125kW doonorid ja momendil üritame nende hankimist vältida.
Saime just juurde ühe 103kW doonori, 300 rahaga. Ksf. Nastik tõi nädalavahetusel ära. See jääb väga suure tõenäosusega ainult juppideks sest alt on lihtsalt liiga mäda.
Kuna momendil on töös kolm masinat ja ootel on veel vähemalt samapalju ronte, siis oleks päevakorral vaid mingi kobedama masina vahelevõtmine, mis oleks kiirelt korrastatav.
Stiilis pisiremont, hooldus, värvimine ja teele. Maksimaalselt 1 nädal õhtuti garaazis nokitseda. Kui keegi sobivat kandidaati kuskil trehvab, andke teada.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(10-07-2023, 10:37 AM)margus61 Kirjutas: Kui pole veel silma jäänud, siin üks vana on oma sorondiga depressiooni langemas: https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=55&t=83957
Küll 125 kW, millele ei pidanud remondifondi olema, aga igaks juhuks noteerin.
62 ZEG valge Pajero vedeleb juba mitu aastat küllaltki liikumatult Männikul Pihlaka tänavas ca maja 14 juures. Nagu igatseks tegusid tegema meeste käes. Kindlustus pidevalt värskendatud ja kehtiv, TÜV viimati aprill 2020. Äkki keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes teab midagi auto omanikust/tulevikuplaanidest.
Ma pakkusin kunagi talle selle eest 900.- €. Eks müüjast natuke kahju aga hind läheneb vaikselt auto väärtusele.
Sama hinnaga pakuti mulle samas seisus 125kw autot Narvas. Aga jah, hetkel pigem ostame autosid, mis on selgelt soodsad pakkumised. Või kuna Sorentodele varuosi ikka kulub (ka Ukrainast aeg-ajalt tellitakse) siis vanaraua hinna eest võtame neid ka.
Proovin varsti juuni konto väljavõtte ja saadetud ja remondis autode väljavõtte ka teha.
Kusjuures kui keegi teab, kas või kuidas Sorento 125kW mootor on asendatav 103kW-sega siis selles infost oleks huvitatud küll. Neid katkise peamasinaga 125kW autosid liigub viimasel ajal rohkesti ja nende kere seisukord on üldiselt märgatavalt parem. Meil on hetkel ka 103kW töötav mootor varuks.
Alumine osa on nendel mootoritel sama. Nii et kasti otsa istumine ja poldid ei ole ilmselt probleem. Rohkem küsimused, et kas ja kuidas elektriosa sobib ja mida ümber tegema peab?
Viking motors ütles, et neil kogemus puudub ja isegi Youtube ei ole osanud selles küsimuses aidata.
Seal FB Sorento grupis on selleteemaline arutelu täitsa olemas. Teoreetikud arvavad, et teine mootor vahele ja midagi muud tegema ei pea. Praktikuid, kes ära prooviks ei ole seni leidunud. Nägemiseks peab arvatavasti grupi liige olema: https://www.facebook.com/groups/16117995...6421645885
(10-07-2023, 15:08 PM)nastik Kirjutas: Kusjuures kui keegi teab, kas või kuidas Sorento 125kW mootor on asendatav 103kW-sega siis selles infost oleks huvitatud küll.
Äkki Lear Prantsuse Autost või ta sellid oskavad miskit kosta. Sealt ikka laias spektris tehnikat ja igasugu probleemidega läbi käib. Mul omal kohaga seni puutumust pole, aga nooremad sugulased on rahulolevad kunded.
103 ja 125kw sorontnikute mingi aju protokoll pidi erinev olema. 125 juba grammike kaasaegsema suhtlusega pidi olema ja 103 siis tibake lollim. Ma ise veel lollim ja mulle see eriti midagi ei öelnud mis mulle seletati. Aga pead ei julgetud anda vahetatavuse osas. Pakuti,et äkki pihustid ei taha väga töötama hakata. 125 omal on osad andurid siis sellised mis annavad välja mitmele asjale signaale. 103 suht vanakool. Ei olnud aega varuosa manuaalist vaadata kas pihustite mõõdud ja kinnitused samad neil. Käimakoti otsa vähemalt remondimanuaali piltide järgi võiks täitsa sobida. Ilmselt manuaal oleks lihtsam swapp kui automaat.
Julge hundi rind pidi rasvane olema(või haavleid täis).
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2023, 10:42 AM ja muutjaks oli isandpauk.)
Kuna pool aastat tegemisi on läbi, siis on aeg anda aru.
Esimesel poolaastal ehk alates 2023a. algusest kuni juuni lõpuni on MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankinud, korda teinud ja Ukrainasse toimetanud 11 autot ja 2 haagist.
Honda CRV 2, 24. Jaanuar.
Kia Sorento 3, 17. Veebruar
Nissan Terrano, 17. Veebruar
Suzuki Grand Vitara, 17. Veebruar
Kia Sorento 4, 11 Mai
Kia Sorento 5, 11 Mai
Kia Sorento 9, 11 Mai
Kia Sorento 10, 11 Mai
Kia Sorento 11, 11 Mai
Citroen Berlingo, 11 Mai
MAZ haagis 1, 11 Mai
MAZ haagis 2, 11 Mai
Mercedes-Benz Vito, 26. Juuni
Töös on hetkel üks Kia Sorento, Hyundai H1 ning Ford Ranger. Tööjärge ootavad kaks Soronti, Peugeot pirukas ja Mazda kastikas.
Sadadesse laskumata võime öelda, et kuludest 13000EUR sai kaetud annetustega MTÜ Toeta Ukrainat kontole ja ülejäänud 6000EUR moodustasid vanaraua ja taara tagastusest saadu ning mõned annetused isiklikele kontodele.
Vanarauakokkuostu külastasime 18-l korral. Vanarauda käisime toomas 13-st kohast 22-l korral. Lisaks toodi meile paaril korral vanametalli ise ka kohale ning viidi ise ära ka (taaskasutatava materjali müük eraisikutele). Koguseliselt oleme saatnud taaskasutusse 11972 kilo materjale, nende hulgas 847 kilo akusid, 350 kilo kaableid ja 10385 kilo rauda.
Taarat oleme viinud viiel korral, mille eest saime 692,8EUR – täitsa kobeda Sorondi hinna!
Eelmisest aastast allesjäänud jalgratastest 8tk on Ukraina pagulastele välja jagatud. Rataste juurde hankimisse ei ole me panustanud, kuna lihtsalt aega ei ole.
Kulude jaotusest annab ülevaate lisatud pildil olev viilutatud tort.
Kui pirukast välja arvata sihtotstarbelised korjandused salfakate ja sääsetõrje hankimiseks, siis suurimad kulud peale masinate hankimise on remont/varuosad, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal teostatud remonditööd, tehnoülevaatused.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* värvimise kulumaterjalid: värvid-teibid-lahustid-lakibensiin jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.
Rehvidele on kulunud samuti üle 2500 euro + vahetusele 384EUR aga kulunud pasteldega kahjuks kaugele ei jõua.
Kütuse viilakas sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise, samuti majutuse. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ise. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.
Autod ei läinud tühjalt. Meie tiimi poolt toimetati kohale 11 auto- ja kaks haagisetäit abivahendeid ja humanitaarabi. Lisaks saatsime Viimsi üksuse ja teiste isikute abil veel 23-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse. Numbrid näitavad 308 kastitäit erinevat abi, millest 160 kasti sisaldasid sidemeid, haavaplaastreid ja latekskindaid. Ülejäänud kastid sisaldasid niiskeid salvrätte, gaasiballoone, erinevaid riideid sh. vihmariietust, kotte/kandjaid jne.
Kastidele lisaks veel üle 1200 ühiku muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 89 rehvi (sh. 8tk velgedel). 98 gaasipõletit, 262 pudelit sääsetõrjet, mootorsaed, generaatorid, pursuikad, alusmatt-kanderaamid, teibid, turnikeed, droonid, tulekustutid jne. jne.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame exelis sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Lisan juuni kuu Põhja-Tallinna garaaži toetuskonto väljavõtte. EE387700771008885941 Toeta Ukrainat MTÜ
Autodest, mis saadetud ja mis töös plaanin kirjutada millalgi ühe eraldi ülevaate. Üldistatuna võib öelda, et õue peale on kogunenud vanaraua hinnaga võrreldavas klassis masinaid päris mitu tükki. Juunis ostetud 500.-€ Ford Ranger on töökojas tegemisel ja ülejäänute kallal vaikselt järjest nokime. Isandpauk arvab, et tore oleks kui õnnestuks koguda nii palju raha, et saaks vahelduseks mingi sõitva maasturi osta. Eks see abistamise seisukohast oleks võibolla efektiivne jah. Ja aega võtaks rindele jõudmine ka vähe. Aga mulle tundub, et nende vanaraua kandidaatide elustamisega on nagu natuke huvitavam tegeleda. Kuigi tõsi ta on, et aega selleks võiks endal küll rohkem olla.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2023, 23:48 PM ja muutjaks oli nastik.)
(12-06-2023, 22:40 PM)nastik Kirjutas: Täna eemaldasin doonorilt vasaku esimese nurga, et kui aken ees siis saab selle ka sinna kortsus pleki asemele millalgi paika sättida.
Ja nüüd sai nurk teisele autole külge. Kuna Isandpauk keevitas traadiga samal ajal Rangeri raami siis jäi mulle plekitööde juures tööriistaks elektrood.
Noh.. tehtud ta igal juhul sai ja välja näeb nagu oleks elektroodiga keevitatud.
Täna sai Rangeril lõpetatud juhipoolse raamikarbi keevitus (piltidel), kokku kleebitud üks auk plekis, määritud kardaani ristid ning summuti sai alla tagasi. Järgmiseks tuleb teine külg ära parandada ja selleks tuleb paak maha võtta.
Samal ajal õues....
... Kleepis ksf. Nastik elektroodiga sorondi nurka kokku. Elektroodiga seetõttu, et Ranger laiutas töökojas ees ja üks keevitus oli hõivatud. Teise keevituse kõhus oleva 1.2mm traadiga ei oleks tulemus olnud isegi siis hea, kui aparaat oleks õue mahtunud. Noh, võttis siis kolmanda ja hoidis gaasi kokku. Aukude lappimiseks kulus ära ka peotäis naelu.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(10-07-2023, 22:44 PM)wagoneer Kirjutas: 103 ja 125kw sorontnikute mingi aju protokoll pidi erinev olema. 125 juba grammike kaasaegsema suhtlusega pidi olema ja 103 siis tibake lollim. Ma ise veel lollim ja mulle see eriti midagi ei öelnud mis mulle seletati. Aga pead ei julgetud anda vahetatavuse osas. Pakuti,et äkki pihustid ei taha väga töötama hakata. 125 omal on osad andurid siis sellised mis annavad välja mitmele asjale signaale. 103 suht vanakool. Ei olnud aega varuosa manuaalist vaadata kas pihustite mõõdud ja kinnitused samad neil. Käimakoti otsa vähemalt remondimanuaali piltide järgi võiks täitsa sobida. Ilmselt manuaal oleks lihtsam swapp kui automaat.
Julge hundi rind pidi rasvane olema(või haavleid täis).
Kataloogi järgi neil pihustid ja kinnitused erinevad, kuid on ilmselt vahetatavad. Minu 125kw mootorile ei sobinud kataloogi pakutud pihustid kuna kinnituskahvel ei sobinud. Peale läksid 103kw pihustid. Seega, kas oli keegi juba kunagi kahvlid vahetanud või olidki algusaastate 125kw mootorid 103kw pihustitega. Anomaaliaid esineb seal veel, ntx 2006 aasta 125kW mootorile ei sobinud kataloogi pakutud nukaketipinguti, sobis aga 103kw oma.
Elektri poole peal on kindlalt erinev õhukulumõõtja, pistikud on erinevad.
Eile sai õhtutundidel ära varvitud MTÜ Toeta Ukrainat Ants Ermi Honda CRV.
Siis paar nädalakest tagasi sai toodud Tartust üks Mitsu Pajero Sport. Noh sõitis kenasti omal jõul kohale. Õlid ja filtrid vaja vahetada ja kardaanide ristid ning tagasilla mingite varraste puksid.
Enne ülevaatust sai raam täna hommikul ära keevitatud. Siis sipsti ülevaatusele ja nüüd juba roheline
Tööl naabrid ei saa enam aru,et kas ma hommikul tulen või lähen
Enne mitsu kallale asumist peab veel Ants Ermile ühe käru korda tegema. Ehk siis kaasaegse veopea külge nuputama ja elektri tegema.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
(Seda postitust muudeti viimati: 14-07-2023, 16:18 PM ja muutjaks oli nastik.)
Tallinna garaaži autodest:
Siiani on Ukraina armee kasutusse üle antud sellised autod:
1.Ford Ranger 458AOP / AF-8140 annetatud ksf poolt
2.Kia Sorento 1 135KDS annetatud ksf kiluo poolt
3.Honda CRV 1 346MKB MTÜ ostetud, meie remonditud
4.Ssangyong Rexton 206AUE 2000.- korjandus
5.Kia Sorento 2 544TKK 2700.- korjandus
6.Honda CRV 2 220MEA ksf Isandpaugu sõbra annetus
7.Kia Sorento 3 KPZ-789 / 714HTN 600.- toetuskontolt
8.Suzuki Grand Vitara 665ASI annetatud ksf poolt
9.Nissan Terrano 701AYJ annetatud ksf poolt
10.Kia Sorento 4 989BFH 700.- toetuskontolt (Kalmaar)
11.Kia Sorento 5 LVI-909 600.- maksin sullis (Soomlane)
12.Kia Sorento 6 148AUH 1200.- toetuskontolt (Rakvere)
13.Kia Sorento 7 042BCF 900.- toetuskontolt (Ajudoonor)
14.Kia Sorento 8 992ARR annetatud ksf Telc tuttava poolt (Piraat)
15.Citroen Berlingo 113MEL 350.- toetuskontolt
16.Maz haagis 808BC 300.- vanaraua rahast
17.Maz haagis 347DA 300.- vanaraua rahast
18.MB Vito 922MKF 600.- toetuskontolt
Hetkel töös:
19.Hyundai H1 1 579BTY annetatud ksf poolt (turbo vahetada)
20.Kia Sorento 9 823BHD 600.- toetuskontolt (üle kaela käinud)
21.Ford Ranger 532FMK 500.- toetuskontolt (raam keevitada)
Oma järjekorda ootavad:
22.Kia Sorento 209BBD 1000.- toetuskontolt
23.Range Rover 861BCG 1050.- minu sõbra annetus (panin müüki kuna jupid puudu ja veidi kahtlane projekt)
24.Kia Sorento 064ATP 700.- toetuskontolt (mootor on lahti võetud. Ilmselt tuleb uus mootor paigaldada)
25.Peugeot Partner 452MDN 500.- toetuskontolt
26.Mazda B2500 103MCD 950.- toetuskontolt
27.Kia Sorento 150ATD 300.- toetuskontolt
Varuosadeks on õue peal veel:
28.Kia Sorento 000XXX 500.- maksin sullis. (paberiteta)
29.Kia Sorento XNA-816 Soomlase annetus (alles ainult kere, mis tuleb rauaks lõigata)
Ksf Telc bussipargis:
30.Hyundai H1 2 Telc ostis
31.Hyundai H1 3 Telc ostis
Viimase Sorento ostsime 300.-€ eest varuosadeks mittetöötavana. Kahjuks läks see tööle ja mulle tundub natuke liiga korralik, et järsku võiks ikka korda teha. Samas midagi tuleb ilmselt siiski varuosadeks teha, sest selline masin hoovi peal muudab töö oluliselt kiiremaks ja tegelikult ka soodsamaks.
Meie toetuskonto on:
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ
Järgmine meie reis Ukrainasse toimub ilmselt millalgi sügisel. Minult on uuritud, et millised on võimalused Ukrainasse kaasa tulla ja need on üldjoontes sellised:
1. Kõige lintsam on tulla kaasreisijaks kellegi autosse - abistamise mõttes sellel mingit erilist mõtet ei ole.
2. Valida endale ootel olevatest autodest meelepärane, see korda teha või tulla aidata korda teha ja sellega meiega koos kohale sõita - abi mõttes kõige mõistlikum
3. Loota, et keegi meist teeb mingi auto korda ja saab sellega kohale sõita - kahtlane variant
4. Hankida ise sobiv auto, mis on juba korras või remontida ja sellega kohale sõita - abi mõistes ka väga mõistlik variant
Lisaks olen mõelnud, et kui Tallinna kandis on mõni tehnikahuviline noor, kes sooviks oma loovtööna vms remontida auto Ukraina sõjaväele siis see oleks päris teretulnud. Mingi eeldus võiks olla, et oskab kruvikeeraja õiget pidi kätte võtta aga muidu saame tööde juures ikka juhendada ja abiks olla.
(Seda postitust muudeti viimati: 18-07-2023, 18:59 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
Viimase paari õhtuga on ksf. Nastiku Soront saanud juba üsna auto näo pähe. Plekke on kolme eri värvi aga küll armee-roheline võõp need erisused ära katab.
Rangeri rindelt saab raporteerida, et tagapidurid on remonditud - trumleid maha võttes eraldusid katted kolmel piduriklotsil neljast. Mootoris uus õli, õlifilter ja õhufilter vahetatud. Radikas vahetatud. Uued akud peal koos ühe uue akujuhtmega.
Vaja veel kasutu signa maha võtta, paigaldada istmekatted (juhi iste katki), keevitada parempoolne raamikarp, leida ja parandada kütusetaseme näidiku mittenäitamise probleem, värvida...
Õhupuhasti ja sisselaskekollektori vaheline voolik on tellitud, samuti tagaluugi käepide ja rehvid.
Peale seda sillastendi ja ongi masin valmis rindele saatmiseks.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.