Postitused: 641
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
Ohtlikult elame, härrased. Hoidke jootekolb liitiumist eemal siiski.
Palju neid sul kokku punktida vaja on ja kas sul nikkel/roostevaba leht endal olemas ja kui on, siis kui paks? Mul taskukeevitaja olemas, see üle 0.15 paksuse ei taha väga lasta.
Postitused: 677
Teemad: 16
Liitus: Aug 2011
Maine:
18
Kel huvi mõni akupank kokku lasta, siis mul vähekasutatud liitiumi purke seisab.
vabal ajal painutan kaablit...
Postitused: 228
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
2
14-07-2023, 15:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-07-2023, 15:30 PM ja muutjaks oli
Mihkus.)
Jootmisel ja keevitamisel pole mingit vahet. Kõik oleneb tegijast. Oskustega mees joodab ja keevitab ilma akut rikkumata ja õigete vahenditega
Jootmist kasutatakse vähe, sest seda on võimatu automatiseerida
Postitused: 1,492
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Phm kui katta nikli alumine külg tinaga, panna akuklenmile ainult pastat ja siis nikli peal tina sulama ja laksti kiiresti aku külge, ei tohiks katastroofi tulla. Endal on siiski 2 erinevat keevitusaparaati olemas, max punktib 0.2mm puhast niklit. Kui kellelgi on soovi, teen tellimustöid ka, samuti akupakkide diagnostikat ja remonti.
Postitused: 1,268
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Mõeldes just nende noorte peale mainin, et kui otsustate tina panna, siis laadige see element eelnevalt tühjaks*. Kui pole energiumit, mis pauku teeks, siis on oluliselt keerulisem ka silmnägemisest või millestki muust ilma jääda.
*tühjaks tähendab ilmselgelt SOC 0...5% juurde, mitte 0,0V juurde
Postitused: 1,401
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(19-07-2023, 09:44 AM)vootele Kirjutas: Phm kui katta nikli alumine külg tinaga, panna akuklenmile ainult pastat ja siis nikli peal tina sulama ja laksti kiiresti aku külge, ei tohiks katastroofi tulla. Endal on siiski 2 erinevat keevitusaparaati olemas, max punktib 0.2mm puhast niklit. Kui kellelgi on soovi, teen tellimustöid ka, samuti akupakkide diagnostikat ja remonti.
Nii saab aga (minumeelest) pole hea - raske on aru saada millal tina niipalju voolav on et ta elemendi külge jääb. Rääkimata kui selle vastav pind veel tinatatudki pole.
Ise olen teinud nii:
-elemendid üle mõõtnud et kõik võrdsed oleks;
-peene liivapaberiga jootekohad üle lihvinud;
-pluss klemmi juurde/ümber nood kleebitavad rõngad;
-tinatan kiirelt nii + kui - (mitte ühel elemendil järjest loomulikult)
-nikkel vmt ribadesse lõikan sakid et joodetav pind näha oleks ning tinatan ka need;
-joodan lõpuks riba ja elemendi nö küljelt nii et joote tina jääb nii aku klemmile kui ka riba äärele (ei oska paremini seletada);
Nii on ülevaade milline joode jäi ning vajadusel saab uuele katsele minna.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 228
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
2
Elementide vahele läheb ümar nikkel, riba joota on keeruline. Tegin lühikese video kui kiirelt tina külge jääb. Pind peab puhas olema jootevedelik on kõige tavalisem roostevabale mõeldud a014
Pärast piiritusega puhtaks ja hiljem saab sama kiirelt ilma happeta sillad peale joota
Postitused: 641
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
Siin FLIR'ga näidatud suisa sama asja, lagi suutis saada 70 kraadi
Ilusti näha, kui tegelane oskab jootekolbi käes hoida ja on natukene harjutanud, saab. Ma pole öelnud, et EI saa, ma kogu aeg rõhutan seda, et ärge soovitage seda!
Tuleb noor algaja oma esimese arduino projektiga, see laseb endal silmad peast välja. Ma nägin seda oma praktikandi pealt see kevad, kuidas kolbi hoiti nii kaua, et traadi rüüs 5cm puhtaks põles alates jootekohast.
Saab aga ei ole soovitatav algajal!
Postitused: 1,401
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(21-07-2023, 11:08 AM)deus Kirjutas: Ilusti näha, kui tegelane oskab jootekolbi käes hoida ja on natukene harjutanud, saab. Ma pole öelnud, et EI saa, ma kogu aeg rõhutan seda, et ärge soovitage seda!
Tuleb noor algaja oma esimese arduino projektiga, see laseb endal silmad peast välja. Ma nägin seda oma praktikandi pealt see kevad, kuidas kolbi hoiti nii kaua, et traadi rüüs 5cm puhtaks põles alates jootekohast.
Saab aga ei ole soovitatav algajal!
-Ma teeks sarnaseid videosi kui nikkel keevituse aparaate müüks.
Kohe kuidagi ei ole see kiire jootmine. (Liiga võimas kolb ja liiga kaua ehk siis peabki kuumaks minema.)
-Kui viis sentimeetrit rüüsi maha sulab siis on jootja ikka väga hajameelne. Või mängib lolli, igaljuhul liitium aku ka muul moel kokkupanekut sellisele isikule ei saa usaldada.
Mida üldse selline jootja kokku jootma sobib?
Keegi ei olegi algajal soovitanud liitium akut kokku joota, samas näpunäiteid ja tervet mõistust järgides on see võimalik.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,401
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(22-07-2023, 15:50 PM)Sax Kirjutas: Kuna keevitamise abi küsimise peale tekkis vaidlus, et saab ka joota, siis paneks täpsustava pildi, mida soov oleks ära ühendada. (kuna jutuks oli, et see "akupank" peaks reisil olles ka hädaolukorras võimaldama "täkku" anda, siis kardan et joodetud ühendused võivad hetkevoolu toimel üles sulada)
Allpool nähtavalt elemendil tuleks siis ots lahti harutada ja sealt küljest "amputeerida" sisseehitatud elektroonika ja allesjäävad klemmid punktida ülevalpool olevate vanade kruviklemmide külge.
Näib et tegu mobla aku(dega). Ca 3000 mAh ja 12V? võiks tubli akupank olla. Kuid kannatavad nood akud üldse suurt koormusvoolu?
Läpaka aku sees ntks wape'ri le sobiva vooluga 20A+ elemente ei kasutata.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Küsimus. Audi A4 B7 2.0 100 kW diisel vajab uut akut. Peal on hetkel lätlase pandud 64 Ah. Kuna sarnase mootoriga Seat Alahambral oli 100Ah, siis tahtnuks ka audile panna, kui mahuks. NAgu eluaeg teadnud, et mida suurem aku, seda parem. Nüüd aga lugesin, et see audi ei kannata ka 80 Ah akut, kuna generaator ei suuda linnasõitudega laadida... Suurema aku puhul suurem sisetakistus ja seetõttu genekas ei lae ära? Maailmas, kus tagumised tuled valgeks ajaks kütuse kokkuhoiu nimel välja lülitatakse, on ka genekad vastavalt dimensioneeritud?
Postitused: 6,911
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
See akujutt on üks igivana muinasjutt, mis mingite vahedega ikka jälle teemaks tõuseb. Suure aku sisetakistus on väiksem kah veel.
Tõsi küll, ma ei ole kursis, mis vigureid võib sellel autol olla laadimise softile lisatud, see võib mängu veidi muuta. Lühikeste linnasõitude probleem on igal juhul mujal kui aku mahutavuses või käivitusvoolus!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Selline küsimus ka, et kas 8,5 km on liiga väike sõit akule starteri tehtava töö kompenseerimiseks, kui on -10C?
Postitused: 2,963
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
Mulle jäi meelde kunagi üks ütlus akumüüja käest.
Üks käivitus = pool tundi laadimist.
Palju selles nüüd teaduslikku alust on ei teagi.
Postitused: 1,798
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
Ma transfeeriks ühe sõbra kogemust, kui ta akumüüjale vbl vigast aga kindlasti veel garantiilist akut näitamas käis(hiljem siiski selgus, et aku sõi seismise ajal tühjaks senitabamatu sööbik ja aku oli korras).
Lühikese konversatsiooni käigus selgus, et paarisajakildised otsad on mõttetud ja ei aita. Aku pidi enam-vähem täis saama, kui Tallinn-Varssavi otsa ette võtad. Ja kindlasti pidi laetud olema, kui sealt uuesti koju jõuad.