Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

(21-07-2023, 18:05 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 14:16 PM)2715 Kirjutas:  Nüüd ma tahaks küll seletust et kas sa tahad seadustada inimeste karistamist asja eest mida nad teinud ei ole?

Millisel põhjusel, peale ebaseadusliku lammutamise, on need fantoomid registrisse siis tekkinud? Varastatud sõidukitest, mille registrist kustutamisega autoomanikud ei viitsi tegeleda, me juba rääkisime.

Ma eeldan, et härra kirikus ei käi et mitte sattuda vägivalla ohvriks?
Kui on vaja siis karistage neid kes ei suuda ette näidata küsimise peale oma registris olevaid jõuvankreid aga eeldada, et kõik keda hakatakse selles kahtlustatuna karistama on täiesti ebaseaduslik ja nii rumalale mõttelegi tulles puudub täielikult teadmine kuidas toimib õigusriik.
Kui minu kinnistul mille omanik ma kinnistusraamatus olen ja millelt maamaksu maksan on minu omanduses olevaid jõuvankreid 8 tükki ja igaüks võib veenduda, et nad on füüsiliselt alles siis oleks selle väitega neid maksustada nii ebaseaduslik kui veel olla saab.

(21-07-2023, 14:16 PM)2715 Kirjutas:  Selleks on meil olemas ametkonnad kelle pädevuses on mõelda välja kuidas saab inimesi karistada kui nad midagi ebaseaduslikku on korda saatnud.

Täpselt, need ametkonnad ongi analüüsi tulemusel leidnud, et automaks on ainuõige lahendus fantoomiprobleemile. Kui Teil on paremaid ideid, laduge aga lagedale.
Mida need ametkonnad analüüsi tulemusena leidsid on sulaselge jama.
Sellisele järeldusele tulla et registri korrastamiseks on vaja hakata autoomanikke maksustama on väga loll argument ja kes ei tea, siis selle registri korrashoiuks ja ülalpidamiseks on nende toimingule pandud maks nimega riigilõiv.
Mul on ideid päris mitu lahendust sellele nn "fantoomiprobleemile" aga ma tahaks alustuseks teada milles probleem on?
Ruumid on füüsiliselt maast laeni paberit täis ja enam ei mahu või?
Tehti ju register kaheosaliseks kus aktiivne ja mitteaktiivne osa eraldi.
Nüüd siis ettepanekud:
Kui hakata sealt tagantpoolt ettepoole tulema siis esimeseks saab käsile võtta jõuvankrid kelle omanik on surnud.
Kui inimene on surnud ilma pärijateta saab kohe välja arvata.
Kui on pärijaid siis saab saata päringu mis on sõidukist saanud ning vastavalt edasi talitada.
Järgmiseks inimesed kes elus ja kelle jõuvanker pole aastaid tehnoülevaatust läbinud saavad juhuslikkuse alusel kirja palvega kas arvelt maha võtta või selle soovi puudumisel tekib võimalus kontrollida sõiduki olemasolu ning sõiduki puudumisel on võimalik keelatud lammutustegevuse eest võtta münti ning kanda see sõiduk maha.
Tegu oleks ka täiesti isemajandava süsteemiga kus kaks tädi töötavad päevas läbi 10 juhtumit ning kui nad teevad ühele isikule 100 eur trahvi teenivad kumbki 50 eur päevas ning see jätkuks kuni tädid enam ise ära ei majanda aga selle aja peale on juba registris selgus.
Tegu oleks seadusliku järelevalvega keelatud tegevuse üle erinevalt haigest plaanist korjata münti ka neilt kes midagi valesti pole teinud.

Õhtust!
Mina kahtlustan, et ksf! Hendrik on peale kõige muu ka veel täiskarsklane!  Sad

Minu isal, kes on juba mulla all, on arvel neli autot. Ta jõudis need enne surma müüa vanaraua ärikatele, kes ise lubasid arvelt maha võtta. Ühel autol olen ikka veel ametlik kasutaja. Huvitav kuidas siis käitutakse?.Auto on registris ,maks peale, aga inimest ei ole, siis ei saada, aga auto on, siis maks peale.

Täna sai ringi sõidetud, mõnda paarisajapealist eramaja taha üles rivistatud autoparki silmitsetud ja arutletud selle nn fantoomautode probleemi üle seoses automaksuga hoopis teisest vaatenurgast - peab kähku registris mitteolevad projektikandidaadid arvele võtma, muidu pärast peab hakkama maksma esmaregistreerimismaksu nt mõne 5,7l mootoriga väikeauto pealt ... Vist tuleb odavam maksta iga aasta seda miinimummaksu.

Mul isiklikult pole ühtegi fantoomautot, on mitu peatatud kandega autot, üks seisab linnas garaažis, teised kodus endises heinaküünis. Seni pole raha ja leiba küsinud. 
Olen seda põhimõtet mees, et oma püsse ja autosid pärast lõpuni pidamist ma kellelegi maha ei müü, sõpru ei reedeta, nad jäävad väljateenitud vanaduspuhkusele. 
Siiski erandid, NL lõpus rasketel aegadel sai M-408 maha müüdud ja esimene nn lääne auto pidevalt lagunev VW Jetta ei istunud kohe üldse ja sai ainukesena pärast alla aastast pidamist maha müüdud.

Nojah,aga kuidas edasi ,kui ametlikult ei saa pärast 2004 a. enam lihtsalt autot arvelt lihtviisil kustutada ,aga auto müüsin 2006 ja õigel ajall ei kontrollinud andmete muutust --nii ongi,pärast minu surma jääb see pärandusena lastele ja nii edasi.......

härra hendrik tublilt trenni teinud ja sõbradki ilmselt. Kahjuks ei ole lugupeetav härra eriti koolis õppida viitsinud. Pritsib hoolega igasugu seadusi ja pügalaid ning seljatab ARK juriste.
Aga lihtsa arvutusega jääb hätta kahjuks. Nimelt mainisin,et mu liikur varastati 18a tagasi. Arvestasin näppudel ja varvastel. Sain varastamise aastaks 2005. Igaks juhuks otsisin välja ka vanad paberid ja kahjuks ikka nii ongi. Panen härrale harimiseks ka lahenduskäigu kui see kuidagi keeruline tundus.(2023-18=2005)Ehk kuidas on see seotud faktiga, et kuni 2004 aastani(2004 1.mai vist oli) kadunud/lammutatud fantoomid arvelt ära saab? 
Lisaks ilmselt pole antud inimesel vähimatki huvi hobiautonduse vastu kunagi olnud. Või on Eestlaslik kadeduseuss hammustanud,et ise pole midagi ilusat ehitanud või soetanud. Foorumiski ju suht ainus asi oma mururobotite businessi promomine.
Jah,tõsi. Robotite alal olid ka mõned tarkuseterad üldise häma keskel. 
Aga meil on sõnavabadus. Nii tal kui mul Big Grin 

Marko-ärme trolli toida rohkem. 

Täna ei saa ilma susserdamata registrist fantoome mis on tekkinud peale 2004 1 mai.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)

(21-07-2023, 21:50 PM)ivoalaska Kirjutas:  Treeningute asemel oleks pidanud ennast harima, siis mõistaks mis pildil on valesti.

Kas TTÜ’st saadud elektotehniline kõrgharidus tõepoolest pole piisav siin enda arvamuse avaldamiseks?


(21-07-2023, 22:08 PM)2715 Kirjutas:  Mul on ideid päris mitu lahendust sellele nn "fantoomiprobleemile" aga ma tahaks alustuseks teada milles probleem on?

Probleem on selles, et autoregistris on tõenäoliselt üle 100 000 fantoomi. Ühel hetkel peab registri nagunii korda tegema, mida kauem oodata, seda rohkem tööd, sest uusi fantoome lisandub igapäevaselt juurde, sest ebaseaduslik lammutustegevus jätkub.


(21-07-2023, 22:08 PM)2715 Kirjutas:  Tegu oleks ka täiesti isemajandava süsteemiga kus kaks tädi töötavad päevas läbi 10 juhtumit ning kui nad teevad ühele isikule 100 eur trahvi teenivad kumbki 50 eur päevas ning see jätkuks kuni tädid enam ise ära ei majanda aga selle aja peale on juba registris selgus.

Kas see tähendab, et need kaks tädi korrastavad registrit järgnevad 29 000 päeva, mis on ca 128 aastat arvestades reaaltööpäevi?

Minu versioon:
Käesoleval aastal on tööpäevi 254, millest tuleb maha lahutada 28 põhipuhkuse päeva, alles jääb 226 reaaltööpäeva.
Näiteks Transpordiameti teenindusbüroos töötav juhtivspetsialist teenib hetkel ühes kalendrikuus keskmiselt ca 1635 € suurust brutopalka, netokuupalk ca 1330 €, neto aastapalk 15 960 € (kulu riigile).
Eeldades, et üks ametnik suudab ühes tööpäevas läbi töötada kümme peatatud registrikandega sõidukit, teeb see registri korrastamise töömahuks 29 000 tööpäeva. Selleks, et ametnikud suudaksid registri korda teha ühe aastaga, tuleb tööle võtta ca 128 ametnikku (29 000 / 226). Neto palgakulu on aastas ca 2 042 880 € (128 x 15 960 €) ehk see on registri korda tegemise hind. Ma ei võtnud selles arvutuses arvesse näiteks ravikindlustuskomponenti, mis läheb otse haigekassale; I ja II samba kogumispensionimakseid, mis lähevad praegustele pensionäridele, kogumisfondidele jne ehk reaalne palgakulu on veel suurem.
Kes selle jama kinni maksab ja miks riik peab hakkama võimlema? Kas riik on tõepoolest süüdi selles, et nad on nii vabalt lasknud sõiduki registrikande peatada ja seda sellisena ilma kontrollita lasknud hoida? Mida oleks riik selles osas pidanud tegema teisiti, et seesugust olukorda poleks juhtunud?
Praeguse seadusandluse järgi saab trahvi sõiduki ebaseadusliku lammutuse eest teha vaid Keskkonna-, mitte Transpordiamet. Tegemist on väärteoga, millel oma aegumistähtaeg. Nii, et ma ei ole kindel, et paljudel juhtudel mingit trahviraha riik üldse koguda saab.


(21-07-2023, 23:10 PM)moscito Kirjutas:  inimest ei ole, siis ei saada, aga auto on, siis maks peale.

Maksab see, kes päris. Kui pärijaid pole, maksab kohalik omavalitsus.


(21-07-2023, 23:32 PM)wagoneer Kirjutas:  Ehk kuidas on see seotud faktiga, et kuni 2004 aastani(2004 1.mai vist oli) kadunud/lammutatud fantoomid arvelt ära saab? 

Ma ei mõista küsimust. Millises postituses ma seda väitnud olen? Mina rääkisin antud postituses sellest, kuidas varastatud fantoomi registrist maha saada pärast 1. maid 2004.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  Paku välja siis parem variant, kuidas karistada inimesi, kes on sõiduki lammutanud ebaseaduslikult .
Pole mõtet küsidagi, kuidas ma ksf arvates karistust väärin. Küsin niipidi - kuidas lgp ksf lahendaks järgmise elulise olukorra.

Minu vana auto kere roostetas läbi. Kohe nii, et esiamort lendas vastu kapotikaant. Sai parandatud ja läks veel aastakese ülevaatuselt läbi suulise märkega, et viimane kord. Ja nagu taeva kingitus, järgmisel aastal oli mõistliku hinnaga müügis samasugune korras kerega toorik, mille ostsin. Paberid ka olemas ja puha. Sellest on nüüd palju aega möödas, on mõlemad passiivses registris. Oma vana auto olen peaaegu täielikult osandanud, plaaniga need toorikule ümber tõsta. Seni kõik ilus.
Kui nüüd roostes kere jäätmekäitlejale üle anda, tuleb seletada, miks lammutasin. Kui viiksin doonorkere, siis peab jälle seletama, et sellisena ostsin (kui usutakse). Roostes kere koos osadega viia - ei pea vist seletama, aga ksf hendriku arvates on kuidagi sooritatud suur kuritegu. Viskaksin jupid doonorkeresse - sellega poleks siis enam probleemi, aga kust ma roostes kere jaoks nõutud sõlmed võtan, et seletama ei peaks? Ja lisaks on see kilplaslik tühja töö tegemine.

Kuidas ksf kahest ühe tegemist ette kujutab?

...

Vikerraadio automaksust https://heli.err.ee/helid/71_ID117_433796.mp3

Mis asi on üldse ebaseaduslik lammutamine? Mõtleme ikka roheliselt. Taas- ja uuskasutus on tänapäeval ju moesõnad. Kui vana auto vanarauda saata, miks ei võiks siis selle küljest kasutuskõlbulikke, vahel lausa peaaegu uusi juppe enne küljest kruvida ja neid siis ise mõnel oma teisel autol kasutada või anda-müüa sellele, kel vaja? Kohutav raiskamine ju, kui kasutuskõlblikke osi utiliseerida. Utiliseerime ikka seda, mida enam kasutada, remontida ega taastada ei  saa. Kui vanad ja lootusetult katkised saapad prügikasti viia, aga enam-vähem korralikud paelad enne küljest võtta, kas ka ebaseaduslik lammutamine? Big Grin

Puruks ja pool pööret tagasi!

(22-07-2023, 05:52 AM)Mossemees Kirjutas:  Kui vana auto vanarauda saata, miks ei võiks siis selle küljest kasutuskõlbulikke, vahel lausa peaaegu uusi juppe enne küljest kruvida ja neid siis ise mõnel oma teisel autol kasutada või anda-müüa sellele, kel vaja?

Kahjuks on jah nii, et meie riigis on vanatehnika taastajad kõik ebaseaduslikud lammutajad ehk kurjategijad. Et üks vana auto heasse originaalseadesse taastada, kulub päris mitu doonorit, millelt originaaldetaile võtta. Ühelt mootor, teiselt salong, kolmandalt liistud, neljandalt uks, viiendalt suunatuli jne. Õige aastanumbriga originaaldetailid, mida ei saa mitte ühestki poest ega esindusest. Ma imestan, kuidas vanatehnika tase meil üldse nii maailmatasemel saab olla, kui riik ja seadused seda otseselt piiravad ja keelavad.  Sad 

Ja nüüd siis tagantjärele veel karistavad ka, andmata ei "kuriteo" toimepanemise ajal, ega nüüd tagantjärgi seaduslikku võimalust fantoom registrist täielikult kustutada.

Mul on ka registris mõnikümmend isendit, millest nii mõnigi pole reaalselt enam ammuilma olemaski. Kas hakkamegi siis nüüd 2003 aastanumbriga ostu-müügi lepinguid võltsima, ja niimoodi registrit puhastama kui riik ise toimivat lahendust fantoomidest vabanemiseks välja ei mõtle?

Erinevalt ksf hendrikust pooldan mina mitmete aastate taguste fantoomide omanikele karistuse asemel amnestiat.
Seaduliku aluse annab asjale see väide: "Praeguse seadusandluse järgi saab trahvi sõiduki ebaseadusliku lammutuse eest teha vaid Keskkonna-, mitte Transpordiamet. Tegemist on väärteoga, millel oma aegumistähtaeg. Nii, et ma ei ole kindel, et paljudel juhtudel mingit trahviraha riik üldse koguda saab." 

(21-07-2023, 10:41 AM)hellrix Kirjutas:  
(21-07-2023, 10:11 AM)honkomees Kirjutas:  Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad  Cool  selle oma nimele ümberkirjutamisel ... Suur, raske, tseeookaks dohuja etc etc ...
Sa sõidad siis registreerimata autoga või? Esmaregistreering on ju tehtud.

Praegune röövimisplaan siiski näeb ette, et kõik omanikuvahetused ÜKS KORD maksustatakse ära. Väga ilusti iseloomustab meid valitsema sattunute küünilisust.

Esimene kord, kus ma tõsiselt kaalun mõne meeleavaldusega liitumist...

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  mida ma teen lubatud haagise massiga 450 kg? Vean porolooni?

Aga palun, piduritega haagise lubatud mass - 2000 kg, boonusena võid kuudi pololooni täis visata.

Idioot! Ma küsisin autot, tema pakub kaubikut. Kuidas ma peaks selle kahetonnise haagisemassiga kaubikuga kuhugi mahtuma? Oled Sa elus püüdnud päris haagist kuhugi aiaväravast sisse keerata, et säärase lingi panid?

Pealegi on see kaubik Nõmmel. Viimiseks ja toomiseks kuluks mul KAKS tundi! Kui kõik ikka klapib. Pluss üllatused.

Kaks tonni lubatud haagist pole ju mitte midagi - kahte segukotti peale ei paneSad

Täpselt sama eluvõõras, nagu mootorsõidukimaksu VTK koostajadki.

Kui vaadata sotsiaalmeediat on neid kodanik Hendriku jutu järgi ebaseaduslikke lammutajaid kõik kohad täis. Ja ei ole neist kõik siis kurjategijad osad ongi lihtsalt asja armastajad ning miks siis seaduslikult ei tehta? Proovi sa seda käitlemise luba saada Eestis on see vaid Refondal ja Kuusakoskil. Paljudele teistele ettevõtetele on äraöeldud, sest bürkoraatia on tohutu suur. Rääkimata erinõuetest mida tuleb nii,et vähe pole. 
Kuidas me siis neid ebaseaduslikke asja harrastajaid hakkame piirama? Siis on samamoodi vaja võtta Keskkonnaametisse ja PPAse tööle inimesi, kes ainult menetleksid siis väärtegusid ja kirjutaksid trahve välja. Lõpuks jõuame jaburasse seisu, mis meenutab olukorda filmist: Idiokraatia.
Praktikas ei saagi kõiki neid lammutajaid kätte või kindlaks teha, küsige mõne Keskkonnaameti töötaja käest kui keeruline on ühte juhtumit menetleda. 

See ei ole pikas perspektiivis lahenus vaid inimesed hakkavad siis jalgadega hääletama ja olen kindel,et niimoodi saavadki äärmuslased järgmistel valimistel võimule. 
On ütlemine: ära sae oksa, millel sa ise istud. 
Amnestia või ülemineku aja kehtestamine oleks kõige mõistlikum ja kogu lugu. Jätkuvalt ei poolda peatatud registri kandega sõidukite eest maksmist, sest see rikub juba ise õigusriigi põhimõtteid.

(22-07-2023, 04:38 AM)Scott Kirjutas:  Küsin niipidi - kuidas lgp ksf lahendaks järgmise elulise olukorra.

Nii nagu olen kirjutanud varasemalt, siis mis on keelanud härrastel karja peale tegema ettevõtte, millele sebitakse keskkonnakaitseluba? Ja kui Te ütlete, et see regulatsioon on vanatehnikahuvilisi liiga koormav, siis miks ei ole näiteks Eesti Vanatehnika Klubide Liit tagunud trummi alates 1. maist 2004, mil omavoliline lammutustegevus tehti ebaseaduslikuks ehk taolisi sõidukeid ei saanud enam registrist lihtsasti maha? Sellest on möödas enam kui 19 aastat ja ma ei näe ühtegi ettepanekut seadusloojale, et seda regulatsiooni teatud huvigruppide osas võiks lõdvendada. Siis kui riik hakkab pingutama püksirihma, tullakse siia nutma, et riik nöörib. Seltsimehed, sellele oleks pidanud mõtlema 19 aastat tagasi, kus Te varem olnud olete? Mis mul muud lisada, kui omad vitsad peksavad.


(22-07-2023, 08:19 AM)v6sa Kirjutas:  Oled Sa elus püüdnud päris haagist kuhugi aiaväravast sisse keerata, et säärase lingi panid?

Mul on kehtiv BE kategooria. Jah, sõidan ka suurte haagistega.


(22-07-2023, 08:19 AM)v6sa Kirjutas:  Viimiseks ja toomiseks kuluks mul KAKS tundi!

Vabandage, aga ma isegi ei tea, kus elutsete. See oli toodud lihtsalt näitena: kes otsib, see leiab.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee

See 100000 fantoomi peale trummi tagumine on mugav, aga tegelikult täiesti sisutühi.
Keegi kujutab ette veel midagi, mida on 100000 ja riiki see absoluutselt ei huvita?

RB trassilt leiti 1 linnupesa ja kõik jooksevad, aga nende ebaseaduslike lammutajatega ei ole mingit probleemi.

Mul on üks fantoomauto arvel ammust ajast.
Olin sellel hetkel noor koolipoiss ja isaga viisime kokkuostu. Dokumendid siiani kapis.
Kahjuks puuduvad võimed, et teises ilmas inimeselt küsima minna, kas mingi dokument romu üle andes väljastati.
Ja siis mingi empaatiavõimetu kodanik tuleb mölisema, kuidas see või too on ebaseaduslik ja vitsad peavadki peksma.
Kuidas see mul probleemi lahendab?

(22-07-2023, 02:30 AM)hendrik Kirjutas:  Probleem on selles, et autoregistris on tõenäoliselt üle 100 000 fantoomi. Ühel hetkel peab registri nagunii korda tegema, mida kauem oodata, seda rohkem tööd, sest uusi fantoome lisandub igapäevaselt juurde, sest ebaseaduslik lammutustegevus jätkub.

Kuskohas see probleem siin täpsemalt on?
Selles et kuskil on 100 000 sõidukit ja mingi grupp inimesi tahavad hirmsasti teada mida ikkagi inimesed nendega teevad ja kuidas saaks nende pealt soomust teha?
Mine sõida põhjamaades ringi, näiteks Soomes, Rootsis ja Norras mis on hajaasustusega riigid ning vaata mis inimesed oma majapidamistes hoiavad.
Miks nad ka ei peaks kui näiteks vanem väsinum pikap teeb kodutöid. või kaubikut kasutatakse kuurina.
Pole teistel riikidel olnud jultumust tulla sanktsioneerima inimeste vallasvara mis paikneb nende valduses!

Soomes kui autot ei kasuta saab ta arvelt maha võtta ja sellega peatub ka igasugune kulu temale mis on igati loogiline ja arusaadav lähenemine.
Seal on võetud suund koguda maksu auto kasutamiselt ja arvake mida nad selle rahaga teevad ja millised sealsed teed on võrreldes meie omadega?

(22-07-2023, 09:35 AM)KertP Kirjutas:  Olin sellel hetkel noor koolipoiss ja isaga viisime kokkuostu. Dokumendid siiani kapis.
Kahjuks puuduvad võimed, et teises ilmas inimeselt küsima minna, kas mingi dokument romu üle andes väljastati.
Vot sellise avalduse peabki kirjutama ARK büroos. Mina läksin 10 a. tagasi oma nissani dokumendiga ja kirjutasin avalduse, et viisin nooruses auto vanametalli, raha oli vaja, paberit ei saanud. Küsiti kus numbrid on, kui ei ole siis kirjuta kadunud. Ehk minul vedas ja ametnikul hea tuju, aga sain auto arvelt maha.

Ma olen vahest vaadanud transpordiametist, mis mul kunagistest autodest on saanud. Ühe auto müüsin 2014a, juba kuulutusse panin lause, et tuleb koheselt enne auto üleandmist uue omaniku nimele vormistada. Too aeg käis asi veel arkis kohapeal. Tuli ostma üks tüüp koos noore tüdrukuga, auto sai tüdruku nimele. Tüüp veel üleolevalt irvitades küsis, et "miks niimoodi kohe vormistada tahad". Käis ju siis kõik autoäri ostumüügi lepingutega. Aasta hiljem nägin seda autot enda kandis seismas, isegi käisin juba järgmiselt omanikult küsimas kas on müüa. Siis veidi hiljem müüs üks noor tatt seda juba facebookis varuosadeks, esisild oli põllurallitades kere küljest lahti tulnud. 
Aga jutu point on selles, et see auto on siiani selle tüdruku nimel! Pole tehtud peale 2014a rohkem ühtegi omanikuvahetust. Autol on praegu märge: "Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist." 
Huvitav kas see tüdruk üldse teab, et ta nimel mingi fantoom on, mis hakkab nüüd temalt automaksu nõudma...
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne