Ikka ja jälle seda automaksu!

Michal lubab automaksu eel lihtsustada romude arvelt maha võtmist | Eesti | ERR
Paanikat väiksemaks.
Vasta

(25-07-2023, 16:23 PM)wax Kirjutas:  Michal lubab automaksu eel lihtsustada romude arvelt maha võtmist | Eesti | ERR
Paanikat väiksemaks.
Jälle üritatakse nööri seebitada. Keset artiklit on vahepealkiri "Michal hoiduks vanemate autode soodustamisest". Ja sinna juurde tavapärane, vabandage, möggga CO2-st ja maakera kaitsmisest
Vasta

Tsitaat: "Ja selleks tuleb teha teatavad arendused ja võimaldada inimestelt võimalikult lihtsalt need sealt maha saada – kasvõi sellisel viisil, et inimene teavitabki, et see auto on hävinenud, see võetakse registrist maha ja kui peaks juhtuma, et see auto ilmub kuskil komplekssena välja või hakkab sõitma ja inimene on seda teinud automaksu mittemaksmise eesmärgil, siis ta maksab näiteks selle vahepealse aja automaksu kahekordselt kinni,"

Kas ma saan õigesti aru ministrist, et mittesõitev ja mitte arvel olev auto saastab kahekordselt rohkem?

Tsitaat: "Ja meie oleme küll endale võtnud selle ülesande, et kui nüüd automaksudebatt saab peetud, siis sellega koos me leiame ka lahendused, kuidas inimesed saaksid need sõidukid, mida enam ei kasutata, paari aasta jooksul lihtsustatud korras maha võtta ja et saaks selle registri romudest puhtaks ja et peatatud kandega sõidukeid enam juurde ei tekiks."

Retooriline küsimus, et kes kellega seda debatti pidas? See selleks. Jääb selgusetuks, miks peatatud kandega sõidukeid ei tohi juurde tekkida? Ja kas minister ei adu, et ka mitteromud, millega ei sõideta, on peatatud kandega - sest registris olevale sõidukile väänatakse ju kohustuslikus korras liikluskindlustus selga, sõltumata sellest, kas see on aastateks konserveeritud-garažeeritud või mitte.

Paistab järjest rohkem niimoodi, et osad inimesed on peast ametnikud. Teemaväline näide - sattusin juhtumisi pealt kuulama Tallinna LV keskkonnaspetsialisti vestlust kohas, kus vabatahtlikud olid ühiskondlikus korras linnakoristuse ettevõtte tegemata tööd teinud ja korjanud kokku suurtesse prügikottidesse sodi antud piirkonnast KOV territooriumilt. Lihtsalt polnud jõutud veel ära viia. Ametnik seal olles vihane, et keegi prügi siia tassinud ja uurimas nende sisu, kust praht pärit ja kõne organitesse. Lisaks prääksus, et sinna pargitud sõidukid, mis ei tohi seal seista, kuna see roheala. See ei paistnud ametnikku üldse morjendavat, et tegemist kehtiva detailplaneeringu järgi 100% transpordimaaga ja asfalteeritud teede-platsidega ilma parkimist-peatumist keelavate liikluskorraldusvahenditeta...
Vasta

Aiman millised soovitused tulevad valitsejatelt "maakatele" (mina nende hulgas) kes pole automaksuga rahul või vaesed : " Pöörduge abi saamiseks KOV i ".
Vasta

(25-07-2023, 17:42 PM)KertP Kirjutas:  Mart Võrklaev automaksust: maainimene ja väikesepalgaline saavad ka säästlikuma autoga sõita
Ministrihärra saab oma ametikäigud ka jalgrattaga tehtud, näidaku eeskuju õige.
Vändates tulevad ehk head mõtted ka pähe.
Näiteks, kuidas kondimootoriga liikurite maksustamist korraldada.
Vasta

Vähemalt on näha ,et kliima ministeerium ja miniser on probleemist arusaanud ja võtavad fantoomide teemat tõsiselt. Selles osas minu poolne kiitus neile.

Vestelsin täna Keskkonnaameti töötajaga, kes tegeleb siis spetsiaalselt jäätmetega, sinna alla käib ka sisuliselt romu sõiduk. Tema oleks mind romu probleemiga kohe suunanud tagasi Maanteeametisse või lammutajate juurde. Aga mida ma lähen sinna kui pole asja, mida lammutada või üleanda? Tal isegi puudus teadmine, mida teha sellises olukorras. Hendriku näidatud seadused, kus Keskkonnaameti loaga saab auto maha. Seda tõlgendas ta hoopis teistmoodi. 
Nagu nii autode käitlemise lubade väljastamine ja järelvalve käib Keskkonnaameti alla aga nagu selgub, praktikas ei toimu asi üldse nii nagu meie seda ettekujutada võiks.
Hetkel ei olnud töötajal mulle võimalik isegi öelda, mis moodi Keskkonnaamet menetleks romu sõiduki käitlemist. Ilmselt oleks vaja esitada paberid ja tõestusmaterjal,et käideldi nõuetekohaselt ja kõik praht läks sinna kus vaja, mitte loodusesse. Suurima lugupidamise juures, kodanik kellega vestlesin oli väga teadlik probleemist ja püüdis minu küsimustele nii hästi vastata kui oskas. 


Hetkel kokkuostudel ja lammutajatel lasub vastutus kontrollida toodud sõiduki päritolu. Kuid praktikas on seda keerulisem teha, sest eeldatakse,et keegi ei too sulle teise inimese varandust või varastatud sõidukeid või ebaselge päritoluga asju. Maanteeamet ei taha,et tema vastu minnakse kohtusse ja seetõttu on osaliselt vastutust ära jagatud lõpp käitleja õlgadele. Varastatud autode kokkuostu viimine on pigem mineviku teema, kui hetkel väga aktuaalne probleem. Vahelejäämise võimalused on muutunud liiga suureks, risk ei tasu ära. Kui piisab öelda väravas,et arvelt maas siis sellega asi piirdubki, rohkem ei uuri keegi edasi. Kõik baseerub vaid usaldusel,et klient ei too sulle mingit probleemi platsile. Ma usun,et nii mitmetki arvel autod on nii moodi oma loomuliku lõppu leidnud. Kahjuks raamatupidamises säilitatakse pabereid ost-müügi kohta vaid 6a ja peale seda lähevad need hävitamsele. Seega kedagi tagant järgi karistama minna on mõtetu üritus, sest riik ise kahjuks lõi selle probleemi juba eos. 
Mina ei muretseks,et kokkuostud kuivale jäävad, sest inimesed hakkaksid fantoome mahakandma. Kui sõiduk on juba niigi kadunud füüsiliselt, pole midagi karta. Kes süsteemi tüssab, siis tsiteerides kliima ministeeriumi esindajat: trahvid on väga soolased. Seega motivatsioon missugune Smile
Vasta

Pole nad mingid poolearulised , koorivad neid , kellel pääsu pole ja neid on palju , põhjenduseks eelarve on miinuses ,  teame , miks me ei tea  , kes selles süüdi , covid , sõda vene ja Ukraina vahel ja siis vajadus tõsta politseinike , päästjate , õpetajate , meditsiinitöötajate palku , kõike seda on vaja kohe nüüd ja korraga .
 Kummaline et kunagi ajaloo parimaks rahandusministriks tituleeritud Aivar Sõerd kurdab et riigieelarve on koostatud nii keeruliselt et isegi tema sellest aru ei saa , aga teda finantse juhtima ei tahetud .
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=JKwcBawkdkc 

Muidu on kõik sama aga lihtsalt nüüd jääb see reede ära...
Vasta

Kui see auto maksu seadus läbi läheb, siis saavad möned maksu veel rohelise tule. (*kinnisvara-, pärandimaks)[Need ideed on juba reformikommaritel mönes kohas mainitud, kas mitte Siimu poiss polnud üksneist inimestest kes seda rääkis.] *-Ja seda mitte segi ajada maamaksuga. 
Nii, et täielikult Ei Automaksule.  * See asutus pole kliima vaid ikka KIIMAministeerium.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(25-07-2023, 21:56 PM)edvard Kirjutas:  Pole nad mingid poolearulised , koorivad neid , kellel pääsu pole ja neid on palju , põhjenduseks eelarve on miinuses ,  teame , miks me ei tea  , kes selles süüdi , covid , sõda vene ja Ukraina vahel ja siis vajadus tõsta politseinike , päästjate , õpetajate , meditsiinitöötajate palku , kõike seda on vaja kohe nüüd ja korraga .
 Kummaline et kunagi ajaloo parimaks rahandusministriks tituleeritud Aivar Sõerd kurdab et riigieelarve on koostatud nii keeruliselt et isegi tema sellest aru ei saa , aga teda finantse juhtima ei tahetud .
Totaalsete küündimatute junnide määramine rahandusministriteks on teadlik poliitika. Aivar Sõerdit ega ühtegi muud taiplikku inimest ei lubata isegi rahanduskomisjoni juhiks. Riigi eelarve- ja rahanduspoliitika on muideks ehe näide topeltraamatupidamisest - esmalt on meil imetabane analooge mitteomav tegevuspõhine eelarve (millepeale ministeeriumite finantsidega tegelejad kutsuvad naaberkülast inimesi appi nutma) ja siis on eelarvesüsteem, mis allub tavamõistusega hoomatavale raamatupidamistavale. Ja siis on uhke vajadus nende kahe diametraalselt erineva süsteemi sobimatust siluvate tegevuste ja ressursside järele, mis panustab vägevasse eelarvepuudujääki uutmoodi uhkesti. Täiuslik hooramaja.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Tulekul uued koorimised.

Kliimaministeeriumis valmistatakse ette liiklusseaduse muudatust. Sellega tõstetakse järgmise aasta märtsis Eestis tuntavalt teekasutustasusid, mis puudutavad üle 3,5-tonnise täismassiga veoautosid. Seega mõjutab maksutõus peamiselt transpordiettevõtteid.

# Riigi maksutulu suureneb sellest ligi 12 miljoni euro võrra aastas ehk mitu korda rohkem kui näiteks palju vastuseisu tekitanud ajakirjanduse käibemaksu tõstmine. Need 12 miljonit eurot tulevad riigile ka palju lihtsamini kätte.
Vasta

(26-07-2023, 00:40 AM)KertP Kirjutas:  Tulekul uued koorimised.

Kliimaministeeriumis valmistatakse ette liiklusseaduse muudatust. Sellega tõstetakse järgmise aasta märtsis Eestis tuntavalt teekasutustasusid, mis puudutavad üle 3,5-tonnise täismassiga veoautosid. Seega mõjutab maksutõus peamiselt transpordiettevõtteid.

# Riigi maksutulu suureneb sellest ligi 12 miljoni euro võrra aastas ehk mitu korda rohkem kui näiteks palju vastuseisu tekitanud ajakirjanduse käibemaksu tõstmine. Need 12 miljonit eurot tulevad riigile ka palju lihtsamini kätte.

Aga ainult omadelt.
Seadusemuudatusi, mis lubaks välisriikide autovedajatelt trahve sisse nõuda ei paista kuskil. Seetõttu välisvedajad kohalikku teekasutustasu lihtsalt ei maksa. Ja PPA välismaiste numbrimärkidega autosid üldjuhul ka ei kontrolli.
Vasta

Kas te tõesti arvate et minister isiklikult loob uusi makse või maksumuudatusi , ministri taga on "aparatuur" ehk ministeerium , kunagi oli seal 255 töötajat , palju praegu , ei viitsi otsida , ilmselt rohkem . Minister on lihtsalt kuju , kelle on erakond kui ustava ja kuuleka isiku paika pannud .
 Need vara , kinnisvara ,  luxuse , sõiduki ja mis veel ... maks ja pensionisambad on siim Kallase ja eiki Nestori ühine looming , millise ajalise nihkega need seaduseks tehakse , jutt nende maksude kui väga heade euroopalike hüvede kohta ( eesti on ainuke paha , kus neid makse pole , mäletate ? ) algasid üle kümne aasta tagasi .
Vasta

Kuna poliitpläma siit ära ei koristata, siis toodan ka ühe rämpsposti.
Automaks ei koti Eestis kedagi (peale osade tulihingeliste AMF inimeste).
Rahvale läheb korda Ukraina abiga susserdamine (Lehtme) ja abieluvõrdsus (E200 üldisemalt).
E 200 on kõvasti pihta saanud. Võrklaeva "teerulli taktika" on igatahes hane selga vesi.
Nordstat viimane küsitlus:
Viimaste tulemuste põhjal toetab [color=var(--color-link-1)]Reformierakonda 28,3%, konservatiivset rahvaerakonda ([color=var(--color-link-1)]EKRE[/color]) 22,8% ja [color=var(--color-link-1)]Keskerakonda[/color] 17,5% valimisõiguslikest kodanikest. Järgnevad [color=var(--color-link-1)]Isamaa[/color] (10%), sotsid (9,3%) ning Eesti 200 (7%).[/color]

Reformierakonna ja EKRE toetus nädalaga märkimisväärselt ei muutunud. Keskerakonna toetus on kolme nädalaga tõusnud 1,9 protsendi võrra. Toetus Eesti 200-le on aprilli algusest langenud 8,8 protsendi võrra.
Vasta

Automaks kotib sellest hetkest kui seda tasuda tuleb , seni on see kuskil kaugel ja pole veel seadus .
Vasta

selle artikli sissejuhatus on nagu teisest ooperist
jah pole automaks aga seotud sellega ikka.

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120218...aid-trahve
Vasta

(26-07-2023, 00:58 AM)zazik Kirjutas:  
(26-07-2023, 00:40 AM)KertP Kirjutas:  Tulekul uued koorimised.

Kliimaministeeriumis valmistatakse ette liiklusseaduse muudatust. Sellega tõstetakse järgmise aasta märtsis Eestis tuntavalt teekasutustasusid, mis puudutavad üle 3,5-tonnise täismassiga veoautosid. Seega mõjutab maksutõus peamiselt transpordiettevõtteid.

# Riigi maksutulu suureneb sellest ligi 12 miljoni euro võrra aastas ehk mitu korda rohkem kui näiteks palju vastuseisu tekitanud ajakirjanduse käibemaksu tõstmine. Need 12 miljonit eurot tulevad riigile ka palju lihtsamini kätte.

Aga ainult omadelt.
Seadusemuudatusi, mis lubaks välisriikide autovedajatelt trahve sisse nõuda ei paista kuskil. Seetõttu välisvedajad kohalikku teekasutustasu lihtsalt ei maksa. Ja PPA välismaiste numbrimärkidega autosid üldjuhul ka ei kontrolli.


Mujal euroopa riikides on teekasutustasu ehk maakeeli teemaksu tasumata jätmine kõige kallim liiklusalane trahv.  Belgias hakkavad numbrid 4000 € pihta. Itaallane tõstab sind kohe auto ukse taha ja auto on seniks Itaalia riigi omand kuniks trahv ja võlg pole makstud pluss veel kõik muud kaasnevad maksud nagu näiteks parkimine. Hea kui laseb mõne hädapärase isikliku asja kaasa võtta autost. 
Poolakast ei maksa rääkidagi.
Aga Eestist põrutab poola "kierowec" läbi maksu maksmata ja laseb ainult vilet. Heal juhul maksab tagant järgi teemaksu ära halvemal juhul saab 80 € trahvi. Väga naljakas meie valitsuse poolt.   Aga muidu räägivad kuidas mujal euroopas asjad käivad ja kui kõrged peavad hinnad olema.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aa eestis peab ka maksma raskeveokimaksu või... Ma mõtli et sellega nagu kõige muuga siin et huraaga peale ja vsjo, hoog raugeb...  Keegi kontrollib ka või?  Sõitnud omajagu aga kedagi pole huvitanud kas makstud või mitte.  Korra H2le lennati peale küll et maks makmata aga siis sai selgitatud et M1G ei kuulu sinna, kuigi reg mass 3900kg

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(26-07-2023, 13:29 PM)Daff Kirjutas:  
(26-07-2023, 00:58 AM)zazik Kirjutas:  
(26-07-2023, 00:40 AM)KertP Kirjutas:  Tulekul uued koorimised.

Kliimaministeeriumis valmistatakse ette liiklusseaduse muudatust. Sellega tõstetakse järgmise aasta märtsis Eestis tuntavalt teekasutustasusid, mis puudutavad üle 3,5-tonnise täismassiga veoautosid. Seega mõjutab maksutõus peamiselt transpordiettevõtteid.

# Riigi maksutulu suureneb sellest ligi 12 miljoni euro võrra aastas ehk mitu korda rohkem kui näiteks palju vastuseisu tekitanud ajakirjanduse käibemaksu tõstmine. Need 12 miljonit eurot tulevad riigile ka palju lihtsamini kätte.

Aga ainult omadelt.
Seadusemuudatusi, mis lubaks välisriikide autovedajatelt trahve sisse nõuda ei paista kuskil. Seetõttu välisvedajad kohalikku teekasutustasu lihtsalt ei maksa. Ja PPA välismaiste numbrimärkidega autosid üldjuhul ka ei kontrolli.


Mujal euroopa riikides on teekasutustasu ehk maakeeli teemaksu tasumata jätmine kõige kallim liiklusalane trahv.  Belgias hakkavad numbrid 4000 € pihta. Itaallane tõstab sind kohe auto ukse taha ja auto on seniks Itaalia riigi omand kuniks trahv ja võlg pole makstud pluss veel kõik muud kaasnevad maksud nagu näiteks parkimine. Hea kui laseb mõne hädapärase isikliku asja kaasa võtta autost. 
Poolakast ei maksa rääkidagi.
Aga Eestist põrutab poola "kierowec" läbi maksu maksmata ja laseb ainult vilet. Heal juhul maksab tagant järgi teemaksu ära halvemal juhul saab 80 € trahvi. Väga naljakas meie valitsuse poolt.   Aga muidu räägivad kuidas mujal euroopas asjad käivad ja kui kõrged peavad hinnad olema.

Täpselt nii on.
Olen oma kõrvaga pealt kuulnud puuingliskeelset vestlust kus Leedu ja Poola juhid Türklastele kohalikke olusid tutvustasid. Nende sõnum oli ühene - Eestis maksvad teemaksu ainult lollid (ja) eestlased.
Vasta

Veoautode teetasu hindade tõstmisest artikkel on siin: https://www.err.ee/1608996964/ministeeri...tasu-tosta.
Ühesõnaga euro 0-2 masinatel plaanivad päevatasu 12-lt eurolt tõsta 40-ne peale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne