Ikka ja jälle seda automaksu!

(29-07-2023, 09:48 AM)Jesper Kirjutas:  ... lihtsalt veider on, kui seda endale lubada saav inimene kurdab, et elu on halb ja riik on perses ja kõik valitsused on lollid ja nii edasi. Oleks kõik valitsused lollid olnud, siis oleks sul viis korda väiksem palk,...

... kus maailmanurgas vaene ja raskustes inimene uue kastikaga sõidab. ...
Vaene ja raskustes TARK inimene arvutab välja, mis on odavam, kas kulutada uue kastika liisingule või matta pidevalt raha vana laguneva auto remonti ja mitte olla kindel, et jõuab tööle ja ei saa ülemuselt piki päid ning kuidas elada hiljem pensionist ja omada liikumisvahendit nt arstile pääsemiseks.

Palganumbrid võivad ju olla kellelgi ilusad aga enda tunnetuse järgi oli meie riigis muretu elada perioodil 1998-2008, eriti 2000-2004. Siis õnnestus riigitöötaja palgast ka midagi kõrvale panna, ilma liisinguta auto ja pisitraka osta, lisaks saed, võsakad jms. Pärast 2009. a. MASU kadusid kõik preemialaadsed asjad ja palgatõus jäi pidevalt hinnatõusule alla. Viimane palgatõus oli küll sel aastal 100€ (40€ neto), enne seda aga 2019.
Kuna töökoht ja amet on kogu aeg sama siis saab järeldada, et riik on persses ja valitsused pahatahtlikud, mitte lollid.
Vasta

Okei, kui su taustsüsteem on selline, et sa said osta aastatel 2000-2004 poest ilma liisinguta uue auto, siis arusaadav.

Mina ostsin siis oma 22a vanusele rondile Volta Autost juppe, nimi küll muutus Fixuseks, aga ostan täna oma 22a vanusele rondile samast poest juppe, juppide hinnad nagu ei olegi eriti muutunud, aga täna on ikka kordades kergem. Mehaanik, neetud pursui, ainult küsib ikka oma tunni eest kaks korda nii palju kui mina sama ajaga teenin Big Grin
Vasta

Võib-olla peaks tegema eraldi teema sellest miks keegi millist autot omab.Esimene postitus võiks olla ksf. honkomehe personaalküsimus. Big Grin Mina ei viitsiks teistele põhjendada miks ma millist autot või ükskõik mida oman.Kui vaja kastikameeste ühisrinne luua siis olen käpp.Olen ka pidanud kuulama küsimusi,et miks sul sellist autot vaja on jne.Krt.kogu põhjendus ongi,et mulle meeldib selline auto ja olen selle ostnud oma raha eest ja leiba laualt ka selle pidamine ei vii, peaks kõik korras olema.Aga see selleks.
Seda automaksuvärki ilmselt enam tagasi ei pööra aga üks on kindel,et oravatel peale järgmisi valimisi valitsusse asja ei ole.
Vasta

Ma ei saa hetkel aru miks maal elava inimese kastiauto peaks kellelegi hambusse jääma???
See on ostetud seaduslikult, selle pealt on makstud maksud ja makstakse kasutamisel kütust ostes ka riigile.
Nagu juba selgitatud oli tal konkreetne tegevusplaan miks seda vaja on ja kuidas seda omada ning kulusid hallata täiesti seaduslikult.

Nüüd aga on välja töötamisel kava ta plaani sekkuda rikkudes õiguspärase ootuse põhimõtet mida on muide ka riigikohtus edukalt kaitstud ja see põhimõte on olemas.
Seda maksu oleks õiguspärane rakendada sellest ette teatades keskmise auto eluea pikkuselt et autoomanikud saavad kujundada oma käitumist sellele vastavaks.
Keskmine vanus autodel Eestis oli aga midagi 15 aasta kanti.

Käsitledes vara maksustamist siis mootorsõiduk on vallasvara ja neid näiteid kus vallasvara omamist maksustatakse on kellel tuua maailmast?
Seega seisva auto omamist maksustada on väga ajuvaba pretsedent sest järgmiseks võidakse maksustada mida iganes, näiteks toolid, lauad, mutrivõtmed, nutitelefonid.

Lõpuks, kui tahate hambaid teritada siis vaadake mis riigiasutuste autodega toimub.
Arvake kas riigiarutuse RMK töötaja sõidab laupäeval õhtul oma kastiautoga ööklubisse ja kas ta selle kasutamise eest maksu maksab?
Arvake palju peale seda Võru Vee ametiauto sõidab kui Isamaliidu esindaja teema üles tõstis et miks nõukogu liige ametiautoga kodus käib?
Vasta

A miks minu elukoht sulle hambusse jäi?

(28-07-2023, 22:41 PM)2715 Kirjutas:  Minu nägemuses on nende tüüpvalija töötav inimene kes on suurema linna elanik
...
Et süüvida poliitikasse ja rahandusse on vaja aega ja tahtmist aga tal pole seda kumbagi

Teisi sildistama on kõik mihklid, a kui keegi tuleb ja mõõdukalt vastu möliseb, on kohe nutt lahti.

Ma muidu kahtlustan, et liisingulõpu autodele tehakse erand - see ei ole üldse ainult maainimeste või ükskõik mis koha inimeste probleem. Anoh mine muidugi tea.
Vasta

Teen omalt poolt ühe kokkuvõtva postituse veel, et saaks ikka lõplikult kinni löödud - põhimõtteliselt ainuke põhjus, miks me siin foorumis koos oleme, huvi vanatehnika ja üldse tehnika vastu. Pole kuhugi seina peale raiutud, et kogu ülejäänud elustiil ja maailmavaade peab sarnane olema, aga miskipärast on siin seltskond, kes arvab, et peab. Et putitan oma vana Fordi, järelikult on minu ideaalne elukoht maamajas, järelikult valin ka seda erakonda, mille toetajad veganitele sarnaselt kohe ise ütlevad, keda nad toetavad. Ei ole nii Smile Siin on igasuguseid inimesi ja vanatehnika harrastamiseks ei pea tingimata omama põllutäit doonoreid, lükkama traktoriga nende ümbert lund ja kogu muu see jazz. Mõni neist, nagu näiteks mina, elab enda arvates üsna hästi ja meeldivas riigis, mul on olnud palju võimalusi aastaks-paariks kuhugi "paremasse" riiki kolida, aga näed, olen ikka siin, sest tegelikult on see rohi "mujal" kaugelt vaadates vbl rohelisem, aga igasugu eestlasele raskesti hoomatavaid klaasikilde täis.

Nüüd kui selgus, et põhimõtteliselt läks see automaksu kirves (sõitvast) vanatehnikast suure kaarega mööda, siis ma ei näe võimalust, et tekiks mingi "ühisrinne barrikaadidega" vms, sest kui me räägime kogu sellest osast oma eludest, mis ei ole vanatehnikaga seotud (kaasa arvatud see honkomehe kastikas ja minu Volvo ja muu selline), siis oleme me grupina lihtsalt juhuslik valik kodanikke. Ja poliitilised jõujooned selle grupi sees on tõenäoliselt üsna sarnased nendele, mis juba valimistel paika pandud said. Ok, teatud mööndustega, siin on vähe noori ja naisi ja venekeelseid, aga noh, saate vast isegi aru.

Et noh, äkki saaks ikka kuidagi nii, et sõimame üksteist stiilis "vaat kus loll, pani '71 masinale '75 stange ette", mitte selle pärast, kus või kellega keegi elab, mida maailmapoliitikast arvab või mida hommikuks sööb.
Vasta

(29-07-2023, 11:41 AM)Jesper Kirjutas:  ...
Ma muidu kahtlustan, et liisingulõpu autodele tehakse erand - see ei ole üldse ainult maainimeste või ükskõik mis koha inimeste probleem. Anoh mine muidugi tea.
no kui kuulata lugeda ministrihärrat ja ametnikke siis kostab üsna kindlal toonil, et erandeid ei tule.
Siinkirjutaja mureks ka ju muuseumile kuuluvad reg olevad museaalsed autod, erandeid vajaks ka invaliidid jpm grupid.
Ehk see praegu kõneks olev 120 miljonit on riigieelarve vaates kärbsemust, eelkõige on tegu kodanikele kärukeeramisega mitte rahandusliku või rohelise eesmärgi täitmisega.
Vasta

(29-07-2023, 12:16 PM)Jesper Kirjutas:  Teen omalt poolt ühe kokkuvõtva postituse veel, et saaks ikka lõplikult kinni löödud - põhimõtteliselt ainuke põhjus, miks me siin foorumis koos oleme, huvi vanatehnika ja üldse tehnika vastu. Pole kuhugi seina peale raiutud, et kogu ülejäänud elustiil ja maailmavaade peab sarnane olema, aga miskipärast on siin seltskond, kes arvab, et peab. Et putitan oma vana Fordi, järelikult on minu ideaalne elukoht maamajas, järelikult valin ka seda erakonda, mille toetajad veganitele sarnaselt kohe ise ütlevad, keda nad toetavad. Ei ole nii Smile Siin on igasuguseid inimesi ja vanatehnika harrastamiseks ei pea tingimata omama põllutäit doonoreid, lükkama traktoriga nende ümbert lund ja kogu muu see jazz. Mõni neist, nagu näiteks mina, elab enda arvates üsna hästi ja meeldivas riigis, mul on olnud palju võimalusi aastaks-paariks kuhugi "paremasse" riiki kolida, aga näed, olen ikka siin, sest tegelikult on see rohi "mujal" kaugelt vaadates vbl rohelisem, aga igasugu eestlasele raskesti hoomatavaid klaasikilde täis.

Nüüd kui selgus, et põhimõtteliselt läks see automaksu kirves (sõitvast) vanatehnikast suure kaarega mööda, siis ma ei näe võimalust, et tekiks mingi "ühisrinne barrikaadidega" vms, sest kui me räägime kogu sellest osast oma eludest, mis ei ole vanatehnikaga seotud (kaasa arvatud see honkomehe kastikas ja minu Volvo ja muu selline), siis oleme me grupina lihtsalt juhuslik valik kodanikke. Ja poliitilised jõujooned selle grupi sees on tõenäoliselt üsna sarnased nendele, mis juba valimistel paika pandud said. Ok, teatud mööndustega, siin on vähe noori ja naisi ja venekeelseid, aga noh, saate vast isegi aru.

Et noh, äkki saaks ikka kuidagi nii, et sõimame üksteist stiilis "vaat kus loll, pani '71 masinale '75 stange ette", mitte selle pärast, kus või kellega keegi elab, mida maailmapoliitikast arvab või mida hommikuks sööb.

Väga nõus. Ma leian ennast seda foorumit siin viimasel ajal üha harvemini lugemas, sest igas teemas lendab mingit poliitilist sappi ja kibestumist. Saage oma eluga ikka ise hakkama pole mõtet foorumis välja elamas käia. Siin võiks ikka arutada tehnikast. Smile

Olles ka nii öelda sihtgrupp "reformieronna valijast linnavurle", arvan, et automaks on samm vales suunas.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

(29-07-2023, 20:18 PM)spitfire Kirjutas:  Võiks keskenduda ikkagi sellele, et nn must number, kui tunnustatud vanasõiduk, mis on sisuliselt museaal, kuhu on maetud jopp matt töötunde saaks maksuvabasuse,  kaasa arvatud esmasel regamisel. See kui neile ikkagi kehtestatakse mingi, kasvõi sümboolne maks, on libe tee. Igal järgmisel rahahädas valitsusel saab olema võimalus seda uhket "maksutabelit" vaid ühe ministri allkirjaga muuta. Olgu see järgmine valitsus mis värvi tahes, aga seda kord juba kehtestatud maksu enam keegi tühistama ei hakka.
Keskenduda tuleb kõigele, mis on selle leiutise juures pask. Tähtsuse järjekorras:

1. Automaks, kui selline, ei oma mingit ratsionaalset ega moraalset õigustust. Meil juba on kütuseaktsiis, mis maksustab sõiduki kasutust vastavalt saastekogusele (ja massile, ja kubatuurile ja võimsusele).
2. Liisingulõpu sõidukite tagasiulatuv maksustamine on vargus.
3-5. Ajutiselt peatatud registrikandega sõidukite maksustamine on vargus.
3-5. Üle 30 aasta vanuste sõidukite maksustamine on vargus.
3-5. Vanasõiduki tunnustusega sõidukite maksustamine on vargus.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ma endiselt lisan siia nimekirja ka eritehnika! See kommentaar on vist paljudel kahe silma vahele jäänud, et igasugu off-road masinad on ka MNT hingekirjas kui legaalsed liikurid.
Vasta

Tsitaat:off-road masinad
Paluks tõlget eesti keelde. Seda, et maantee välised masinad, saan aru aga mis otstarbelised? Kõik neliveolised? Kõik mudamaadluse masinad? Kõik põllurallikad? No neid sorte on küllap veel ja veel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(29-07-2023, 21:31 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:off-road masinad
Paluks tõlget eesti keelde. Seda, et maantee välised masinad, saan aru aga mis otstarbelised? Kõik neliveolised? Kõik mudamaadluse masinad? Kõik põllurallikad? No neid sorte on küllap veel ja veel.

Eriotstarbelised ehk kui sõjaks läheb, tuleb Kaitsevägi neid endale laenamas. Samuti off-roadi klubi aitab suuremat sorti päästetöödel tihtipeale jne.
Ülevaade tegevustest siin: https://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=79&...53d961e66a

Rohkem infot SP (sport elik võistlusauto) numbri kohta siit: https://offroad.ee/uudised/muud-uudised/sportautod/

Lugeda lõpuni, seal on ka ülevaatust mainitud.

Hetkel veel on meil maksu alla mainitud küll M ja N kategooriad õnneks, kuhu alla suurem ja tugevam maastikutehnika ei mahu nii kui nii aga ega seal viletsusel siis ideed otsa saa, kui juba saab aind ministri allkirjaga panna maksu suuremaks, mis takistab sinna lisamast ka uusi kategooriaid? Rolleyes
Vasta

(29-07-2023, 22:23 PM)deus Kirjutas:  Hetkel veel on meil maksu alla mainitud küll M ja N kategooriad õnneks, kuhu alla suurem ja tugevam maastikutehnika ei mahu nii kui nii aga ega seal viletsusel siis ideed otsa saa, kui juba saab aind ministri allkirjaga panna maksu suuremaks, mis takistab sinna lisamast ka uusi kategooriaid? Rolleyes

M1G ja N1G olid olemas küll maksustatavate hulgas. Ja N2G on juba represseeritud teekasutustasuga.
Vasta

(29-07-2023, 20:18 PM)spitfire Kirjutas:  Võiks keskenduda ikkagi sellele, et nn must number, kui tunnustatud vanasõiduk, mis on sisuliselt museaal, kuhu on maetud jopp matt töötunde saaks maksuvabasuse,  kaasa arvatud esmasel regamisel. ...
Juhin tähelepanu, et museoloogiliselt ei ole nn musta numbri sõiduk museaal ... museaal on ese originaalkomplektsuses nii nagu teda kasutati, ka nt NIT, eelistatult konserveerituna, mitte restaureerituna. Ja kõik restaureerimise käigus asendatud või lisatud detailid (s.o. nt. vahetatud täpselt sama tüüpi jagaja või õhupuhastaja) peavad olema selgelt eristatavad teise värvitooniga vms viisil.
Vasta

Mis te siis värvite neid museaale riigi(meie) rahadega üle? Lasete neid restaureerida jne...
Järelikult ei ole tegu ju muuseumiga vaid restaureeritud sõidukite hoidlaga.
Vasta

"Autoriteetidelt" tegevusjuhiseid , ERR uudiisteportaalist :
IMF: sõda viis Eesti majanduse langusse ja vaja on reforme ...
Vasta

(30-07-2023, 00:09 AM)hobiautod Kirjutas:  Mis te siis värvite neid museaale riigi(meie) rahadega üle? Lasete neid restaureerida jne...
Järelikult ei ole tegu ju muuseumiga vaid restaureeritud sõidukite hoidlaga.
Restaureeritud ehk eesti keeles ennistatud masinad on ka museaalid, kuid museaalid on ennistatud vastavalt museoloogistele reeglitele, mitte tehaseuude seisundisse jne. Allpool väljavõtteid nn kogude poliitikast (A collection policy is a detailed statement that explains why a museum is in operation and how it goes about its business. The policy articulates the museums' professional standards regarding objects left in its care and serves as a guide for the staff and as a source of information for the public.).
Tsitaat:Eelistatud meetodiks on konserveerimine. Suurte masinate eksponeerimisväärtuse tõstmiseks võib kasutada ennistamist.

... Aktiivne konserveerimine on objektide stabiliseerimine originaalsel säilinud kujul nende keemilise ja füüsikalise töötlemisega.

Ennetav konserveerimine tähendab kaudset tegevust kultuuripärandi seisundi halvenemise ennetamiseks s.o. korrektset käsitsemist ja kasutust, transporti, hoiustamist (sobiva kliima tagamine ja kontroll hoidlates, hooldus ja puhastamine, ümbristega kaitsmine) ja väljapanekut. ...  

Restaureerimisel objektide töötlemise käigus kasutatud protsessid peavad olema pööratavad, st tekitatud muutused objektis peavad olema kergesti originaalist eemaldatavad. Eelkõige kuuluvad ennistamisele kasutuskogu museaalid, mida kasutatakse ... muuseumikülastajatele elava ajaloo kogemuse andmiseks haridusliku funktsiooni täitmisel. ...

Parandused ja töötlemisjäljed ei tohi objektil silma torgata, kõik ennistatud lisandid peavad vastama originaalile, kuid olema samas selgelt eristatavad. Kahjustatud osade asendamine dokumenteeritakse ja on lihtsate meetoditega avastatav. Muuseumi seisukohalt on objektide väljanägemine vähemoluline kui nende keemiline ja füüsiline stabiilsus.
Vasta

(30-07-2023, 00:28 AM)kass Kirjutas:  
(29-07-2023, 18:10 PM)vant Kirjutas:  Kohati kisub jutt juba mölaklikuks. .........

Õhtust!
Hea ja vajalik teema! Aga tegelikult ikkagi head A-M foorumi tava järgides kisub jutt pigem mölaks, mitte ainult mölaklikuks. Muidu teema elas ja arenes, nagu viimati ka "Mõistusega midagi liiklemise vms" teema, aga ka seal lõpuks ma ei saanudki aru, kas peaks Konsumi parklasse sõitma nina või perse ees. 
Tore on jälgida tolerastide ja heiterite väitlemist, aga jutt kipub juba jah jamaks või lausa mölaks minema. Ise ka suure linna elanikuna valisin seekord rehvormi erakonna esindaja, rohkem valisin tuttavat tüdrukut kui maailmavaadet, aga ikkagi pigem valisin mitte konservaate, kuigi ise olen pigem täielikult mittelibaraal. Aga elu on näidanud, et mul on halb käsi ja ebaõnn nende valikutega, eelmine aasta suvel lõpuks valisin elektrienergia börsipaketti ja kohe läks börs hulluks, õnneks sain järgmisest kuust kohe tagasi fikseeritud hinna juurde.
Niipalju siis minult siia teemasse asjalikku sisu juurde!  Cool
Minu arvates teritab lugupeetud kass küüsi vale puu peal.
Majandus ja maksud, eriti autondust puudutavad mõjutavad selles foorumis kajastatavaid asju väga palju ja katse seda eirata lõpeb kuidagi teisiti kui planeeritud.
Te võite ju selle kuulutada saatanast olevaks ja ära kustutada aga ma võtaks julguse ja tegeleks majanduse käsitlemisega korraks et mõista taustsüsteemi lihtsas keeles.

Nimelt võib kõik majanduse taandada töötundideks.
Kui mina kasvatan porgandit ja kilo porgandi kasvatamiseks kulub mul tund ja isand Kass kasvatab kartulit mille kg kasvatamiseks kulub ka tund siis kuna mina tahan kartulit ja isand Kass porgandit siis me saame neid vahetada mis taandub tundide vahetamiseks aga me saame seda teha otse või ka raha vahendusel ning pole vahet mis number seal on seni kui me omavahel vahetame.

Kui me tahame aga seda porgandit müüa Sakslasele kes annab vastu autosid mille sees on ka tunnid.
Sakslane aga tüssab meid ja ei tee mitte rohkem autosid tunniga vaid teeb raha juurde ja me saame asja mille sees pole enam tunde.
Tegu on püramiidskeemiga mis püsib püsti ainult tänu laienemisele et tunde ette osta.

Tulles nüüd päriselu juurde tagasi, siis ERR-ist võime lugeda IMF-i hinnangut, mis on tõlgitud jättes olulisemad asjad tahaplaanile.
Kes keelt oskab siis seal on link õigele asjale, mis räägib asjast natuke erinevalt.

Lihtsas keeles kokkuvõte oleks, et oleme porgandi-kartuli eest võtnud palju raha ette ja see raha on vaja tagasi anda mis me saime koroonaajal et mitte kasvatada aedvilju.
Selle ressursi oleme aga pannud näiteks maanteedesse mis on põldude vahel, võtnud tööle need kes enne kasvatasid ka aedvilju aga nüüd pakivad meie omasid, valvavad ja turustavad ega tooda midagi mis teeb meie aedvilja liiga kalliks, ehk tootlikkus on madal.
Et asja parandada peaks laskma lahti pakkijad, turustajad ja osa valvureid sest valvata on vähem ning ülejääv rahvas hakkaks jälle aedvilju kasvatama.
Miskipärast on aga võetud teine suund ja aedviljakasvataja on otsustanud vanamoodi edasi minna aga võtta omale osa meie töötunde (maksutõus) selle asemel et vallandada ja palka alandada.
Praktikas siis neid, kes mõõdavad porgandi kõverust, teevad sellest graafikutega ettekande ja kes õpetavad neid kuidas seda ettekannet efektiivsemalt teha.
Lisaks on meil kaelas veskikivi millele annavad kaalu need ettevõetud töötunnid mis on pandud asfaldisse ja betooni.
Vasta

Kunagi valisin, sedakorda kusjuures ei valinud ehk osaliselt patust puhas. 30 euri on odavam kui pudel viskit, see pole midagi aga asi on endiselt põhimõttes, loe terve teema läbi.
Kokkuvõtvalt:
Rahandusministeerium saab ilma kooskõlastamata 2025 aastal panna 30 asemel 100 euri.
Kõik autod pole antiigid
Kõik autod pole tutikad
Kõik autod pole liikluses
Kõik autod pole isegi olemas enam mitte.
Kõik autod pole kütuseaktsiisist vabastatud.
Vasta

Praegu kombatakse piire ehk kuhu maani võib minna ilma et hakkaksid toimuva nähtavad protestid , sellised mis jõuavad meediasse , siinne pahameele väljendamine võetakse teamiseks ja konstateeritakse : las jauravad ja lasevad auru välja , kui tekivad meediakajastust pälvivad protestid siis sinna tuleb reageerida , see näitab rahulolematust valitsuse tegevusega , seda lubada ei saa , see võib brüsseli sakstele teatavaks saada .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Mats metsast, 4 külali(st)ne