Kas ostaksid endale gaasiauto?

Mul sõber sõidab juba viiendat aastat Mersu E500-ga, millel gaas peale pandud ja peale gaasiseadme korraliste hoolduste pole tal mitte mingeid probleeme olnud, samamoodi polnud tal läbi aastate probleeme BMW 545i-ga, millel samuti gaas peal. Jutt siis puhtalt gaasiseadmest.
Samuti on mu kasupojal 2006. aasta tehase (paraku) CNG-ga VW Touran ja ma ei ole kuulnud, et tal gaasiga mingeid probleeme oleks olnud.
Sõber on gaasiseadmed minu teada peale pannud Gaznetis, aga võibolla ongi mingid probleemid B-, C- jne kategooria paigalduskohtadega ja äkki ka uute autodega?
Vasta

Nii, kotkad! Kuna igaks juhuks peaks enne "hullunud kindlate käte majandust elavdavaid reforme" autovahetuse ära tegema, siis on silma jäänud just Sooda puhul olematu läbisõiduga imeodavad (teistega võrreldes muidugi) CNG-masinad, nendest tuleb siis igal juhul eemale hoida, nagu ma siit loen? Et nendega on iga-aastane peavalu etet kindlustatud nagu ma aru saan. A'la selline värvitud aga kahjuks kepikastiga Kamiq, mis on ju tegelikult äge. Alternatiiv on ikkagi "päris"auto ehk bens+tomat, küll praeguse kõvasti noorem ja tsipa pikem vend. OK, 66kW pole ka just palju 1,3-tonnise jaoks, rääkimata millegi suurema sabas vedamisest, aga ikka rohkem, kui kunagistel vanakestel, millega palju sõidetud Big Grin Aga just see gaasiteema. Sest lihtsa suuremapoolse elementaarauto hind algab turul ju anno 23/24 jaoks "olematust" 13,4kilosest numbrist.  

Muidugi alternatiiv2 on LPG ja siis juba tõesti uus Jogger. Selle pakkumus on postkastis ka aga enne tahaks pikemalt sõita.
Vasta

Esimene CNG kontroll on 4 aasta vanuses, seejärel üle aasta.

Sooda esinduse hinnakirja ei tea, Seati kontor küsib 120 raha gaasiseadme kontrolli eest.

1.0 66kw kütusekulu ei tea.

1.5 96kw puhul rehkenda nii, et autoga kahekesi maanteel võid saada ökotades 3.8kg sajale, normaalselt sõites 4.2kg ja kui käru lohistada siis 5-koma-midagi.
Kui sõidad tühi kõrge kupliga käru järel ca 140 kmh, saad 6.5-7kg sajale hakkama (ma päriselt ei ole proovinud ju, aga unes nägin selliseid numbreid Smile)

Ja kui tekib tunne, et pohh see 7 kilo sajale ja kilo maksab 1.20, siis tal on 17kg paak ja selliste tempodega sõita saad....no mitte just väga kaugele ja perifeerias on CNG jaamadega üpris...nagu meie parimad autotestijad ütleksid....harjumist vajav olukord.


See konkreetne bens+tomat pole käru vedamiseks suurem asi kombo, ja tehas sellele ka tugevalt vihjab oma lubatud kaaludega. Kui lahja mootoriga käru vedada, siis ma eelistaks esimesena just kepikasti, seejärel õli segavaid tomateid ja kahesidurilised iselibistajad oleks viimases otsas.
Vasta

CNG auto puhul see jaamade puudumine on peamine häda. Muide, isegi Tikupoisis pole lonti selle tarbeks.

Olen nüüd ühte SEATi aastajagu ajuti tarbinud ja ütleks, et ei erine tavalisest nüüdisaegsest bensuautost tarwitamise poolest.

Endale ei ostaks, sest lähim CNG lont jääb igapäevasest liikumistrajektoorist kõrvale.
Vasta

(06-10-2023, 22:16 PM)v6sa Kirjutas:  CNG auto puhul see jaamade puudumine on peamine häda. Muide, isegi Tikupoisis pole lonti selle tarbeks.

Olen nüüd ühte SEATi aastajagu ajuti tarbinud ja ütleks, et ei erine tavalisest nüüdisaegsest bensuautost tarwitamise poolest.

Endale ei ostaks, sest lähim CNG lont jääb igapäevasest liikumistrajektoorist kõrvale.

Kui Tartu tee peal tankida vaja, siis ainus lont on Paides.
Vasta

Vöibolla ajan offtoopikut a kuna teema nendest gaasiautodest räägib, siis ehk mitte.
Nüüdseks on olnud pea kaks aastat kaks lpg seadmega autot kasutamiseks, mölemas skaala otsas e üks on 0.8l kolmepütiga ja teine siis nissani igikestev 3.5 v6
Ei saa öelda et kumbki ülemöistuse töökindel oleks, autod ja nende gaasiseadmed on vanad.
Ühesönaga, alguses ei töödanud neist kumbki, peale pärnu gazneti külastust öpetati toimima, juppide vahetamise hinnaga.
Nissan toimib siiani aga sitasti, jätab vahele ja puterdab aegajalt-nii algusest peale
Toivo-mati(sevrolet spark) toimis ideaalilähedaselt möned kuud ja siis suri jäädavalt
Üldiselt mulle nagu istub see pool-tasuta söit, aga kun mu elukohas (haapsalu) ei tea mitte keegi neist mitte midagi, siis elutülikas on söita iga jura pärast 200km et teada saada missiisnüüd.
Kasutanud olen ka 08 chevy van'i, ja peale pöleva mootoritule ei oska kurta millegi üle.
Suure mootoriga söites tuleb 100km hind u 10euri, mis pole väga halb
Igaljuhul, seadmete valmistaja tundub mängivat suurt rolli, vähemalt remontijate jutu järgi

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Hetkel igatahes tutvusringkonnas CNG autosid pannakse vaikselt järjest müüki, need paar tk mis on.

Üks vana passat sai peale kontrollist tulekut mitmetuhandese remondipakkumise, et paagi kinnitused, mingid kraanid või ühendused ja ka kõik muu on roostes. Auto vana ka.Ja vaja kõik välja vahetada või kontrollist läbi ei saa.
Aga mingi linnalegend on ka liikvel, et neil uuematel skodadel/seatidel öeldakse ühel hetkel, et vaja on paak ja midagi veel profülaktika mõttes ära vahetada..
Igatahes, mul sõber enda oma paiskab müüki. Tal äkki 5a vana umbes, aga juba on kahtlus hinges vaikselt.

+ see tankimise jama ka, kui kuskil üle eesti käia tahad, pead teadma, kus tankida. Bensupaak 9L ainult vms.

Mina personaalselt hetkel cng poole ei vaata enam. Aga lpg on küll jätkuvalt teemas. 2,4L bensukaga sõber teenis aastaga seadme tasa umbes ja on väga rahul.
Siuksed kogemused siis.
Vasta

Kasutan Chevy Transsporti awd(3.4v6) millel gaas peal, null muret 70k kilomeetri juures, 0x gaasile hooldust/remonti tehtud. Keskmist kulu näitab 12.5l/100km, bensuga oleks natuke palju, aga gaasiga päris hea.
 Sain juhuse tahtel vahetuskaubana ühe chevy kalossi omanikuks ja see oma 5l/100k (1,4bens pole veel mõõtnud aga nii lubatakse) on kallim kütuse poolest kui ülalmainitud auto.
 Kõrvalt näen ühte eksursiooni v10, sellel umbes 600tkm siin sõidetud ja enamus gaasiga ja ei ole mootorit ära kulutanud, gaasiseadmetega mingit jebi on ikka olnud, aga enamus ajast toimib ja annab kõva kokkuhoidu. Kui võtta et 2/3 ajast on gaasiga sõidetud siis selle ajaga tänaste hindadega on sääst umbes €80k
 On veel võrdluseks fordi 6.0 diisel(f350) ja sellega on poole kallim kui lpg-ga sõita.
Lisaks on veel peres üks rav4 lpg-ga, millega ka peaaegu poole odavam sõita kui diisliga.
Vasta

Nojah, ütleks selle peale Kersti, te sõidate ju verise gaasiga ja toetate nii teadagi mida. Ja see jutt, et tegelikult ikkagi tuleb Kastanist ja ei tea mida veel, on paberi peal tõesti kena lugeda, aga reaalsus on nüüd selline, et pärast 22.02.24  hakkasid järsku ka seedrid seal kasvama. Ja metal ja muu säärane kergesti riknev kraam. Nii et eriti hardcore rahvyslastel, tänases olukorras, gaasitomati poole vaatamine oleks nagu natuke kahtlane ettevõtmine juba olemuslikult. Ainuke vastuvõetav variant oleks ehk puugaasiauto . )

Samas ei saa väita, et hetkel tanklapostidel kuvatav LPG hind teatud nostalgiat ei tekitaks. Ilmselt sõidaks sellega veel isegi, kui rohehullus sedavõrd kapitaalselt pähe hakanud poleks. Põhimõtteliselt ainuke number, mis seal viimase kümne aasta jooksul veidi üles-alla kõikudes samaks on jäänud. Vahe vaid selles, et raha on vahepeal tunduvalt kergemaks on läinud.
Vasta

Jagan oma surugaasiga mersu kogemusi.

W212 E200 aastast 2011 CNG või siis NGT ning salapärase BlueEFFICIENCY märkega. 5 käiguline automaat.
Soetasin umbes 3 aastat ning 35 000 km tagasi. 
Paakidesse mahub gaasi 20Kg ning siis näitab sõiduulatuseks 350Km.
Täismõõdus bensiinipaak mahutavusega 60L. Saan ise öelda, et nüüd tarbi benssu või nüüd gaasi.
CNGga valikuga doseerib aeg ajalt benssu lisaks. Mõnikord käivitamisel aga mõnikord olen ka maanteel sõites näinud, et lülitab mõneks ajaks bensule.
Bensiini valides ei ole näinud, et aeg ajalt surugaasile lülitaks.  Toungue

Viljandis on surugaasi tankla vaid Eesti Gaasil aga kui teepeale jääb Koksvere tankla siis tangin sealset gaasi. Käivad jutud, et Ekseko küljealla tuleb samuti biometaani tankla. Kui see teostub ja hinnapoliitika sarnane Koksverele siis pole ju paha. 

Keskmine kulu on u 6kg/100km.

Suvel tuli läbida erisüsteemi kontroll ning puhastada/värvida tuli paakide kandur. Õnneks või õnnetuseks Transpordiameti volitatud töökodasid oli sel hetkel 4 ja nad kõik pealinnas. Igatahes järgmised 4 aastat on selle teemaga rahu majas. 

Vanema isendiga on teinekord ikka muresid aga ei midagi ületamatut. 

Hetkel olen küll seda meelt, et soetaks värskema mudeli ning uus isend võib olla gaasiga.


Henry

sai vist kõik öeldud
Vasta

Endal kasutusel Jogger tehase gaasiseadmega. Ökotades sain gaasikulu korra isegi 8 liitri peale, eile tankides tuli pea 10 liitrit. Esindusest anti veel veel veits kangem kliendikaart ka millega saab gaasiliitri 55 sendiga kätte.
Käivitub bensupealt, ma tavaliselt ootan ära, kui gaasipeale lülitub, muidu on maja eest minnes selline nõme jõnks gaasile lülitudes tunda.
Seda liitrist mootorit minu hinnangul kartma ei pea, kui õigel ajal käiku vahetada, mida peab küll palju tegema, liigub täitsa normaalselt. Eelnevat kasutusel oleva 2.2 liitrise diisliga küll võrrelda ei saa, kuid üleeelmisest 1.8 bensukast on persejärgi minek parem. Bensupaak on 50 liitrit ja gaasi mahutab 40 liitrit, saab suht kaugele sõita.
Vasta

(06-10-2023, 22:05 PM)Mahno Kirjutas:  Esimene CNG kontroll on 4 aasta vanuses, seejärel üle 1 aasta
Seat jm VW tüüpi masinad siiski 4 ja siis 2 aastat. 
Mul vähemalt 2019 Leonil nii oli.

1,5 96kw kütusekulu jääb ca 3,5k sajale. Üksi sõites vähem. 
Autot kasutab naine tööl käimiseks. Ca 15 km ots. Linn ning asula mõlemad. Sõidustiili kommenteerida ei oska.

Samas Tartu-Tallinn-Tartu otsa teeb praeguse kilo hinna puhul ära 20€ maksumisega. S.o üks paak/ 17-18 kg.

Tangin kas Tartus sees, Jõgeval või Jüris.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

Auto kasutamise juures üks tähelepanek. Ei saanud esimese korraga ülevaatuselt läbi. CO kõrge. 
Võimalik, et siin saab naist ja tema sõidustiili süüdistada, kuid hiljem teises kohas proovides (eelnevalt sportlikke sõiduvõtteid praktiseerides) läks kuidagi läbi.
Minu jaoks tuli üllatuseks, et gaasiauto CO pole paigas. Kas keegi teab midagi gaasi puhul CO mõõtmisest rääkida? Üks teadjam rääkis, et gaasikal pidi ka see nn ülevaatuse reziim olema, et kas lahtise ukse või kapotiga töötab bensiini pealt. Midagi analoogset nagu see diisli petuvärk oli.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

2015a CNG Golf lülitab end bensiini peale kui lased mõnda aega kohapeal töötada.
Kui sõitma hakkad siis töötab jälle gaasiga.

Mingit ust, akent ega luuki avama ei pea.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Leon armatuuris ega kuskil mujul ei näita kas bensiin või gaas. Ainus kindel aeg, mil töötab bensiiniga (siis cng tulukest pole) on peale tankimist. Millal muul ajal töötab, ei tea. Ise midagi lülitada ei saa.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

2015a Golfi kärul on cng kella juures roheline tuli kui gaasiga töötab.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Sama Leonil, kuid tuli on kustunud ainult peale gaasi tankimist. Sesa siis ca paar km.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

(08-10-2023, 21:25 PM)MartinL Kirjutas:  Leon armatuuris ega kuskil mujul ei näita kas bensiin või gaas. ...

Mis aasta Leon?

2020 Leon igatahes süütab armatuuris rohelise CNG kirja, kui gaasilt käib. Kui käib bensult, siis lühter ei põle (vahetult külmkäivituse järel, peale tankimist, gaasi lõppemisel)
Vasta

Kui ma õigesti aru saan, siis Martinil on 2019 (tal oli kirjas, et tema Leonil nii oli, seepärast kirjutan nö kahtlevas kõneviisis).
Vasta

Minu mäletamist mööda saab ka heitgaasi lõhna järgi aru, mille pealt hetkel käib. Bensuhais on nagu ikka, gaasil pold vist mingit lõhna ja auru tuli rohkem. Mootorihääl ka vähe muutus. Vähemalt 2015 g-tron käitus vastavalt. Seal tõsi küll, oli ka armatuuris mingi roheline tuluke plinkimas vastavalt olukorrale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne