(16-10-2023, 19:41 PM)tõnn Kirjutas: Sama sõiduga viime puulehed või muu biolaguneva aiasaaduse metsa.
OT.in automaksust.
Kõige suurem kuritegu Looduse vastu, mida OMA metsaga teha saab! Sa viid teadmata-tundmata aiajäätmetega tundmatud seemned, munad, vastsed, eosed jne OMA metsa??? Selleks ongi kohapealne KOMPOSTIMINE ja üldiselt tasub püüda vältida võimalusel võõrast mulda ka oma koduaias.
Põhimõte on see, et metsa TAGASI ei viida mitte midagi ega mitte kunagi. Erand on sama metsa raiejäätmetest multš teede täiteks. Ja erand on ka ettevalmistatud söödaplatsile loomadele meelehea. Ja täielik erand on merest või jõest-järvest tulev rohemass kui täiesti teises keskkonnas kasvav mis ei suuda mujal elus püsida ja ei evi seega ohtu võõrliike tekitada. Aga ka seda tuleb teha mõistusega, mina kasutan seda samamoodi teetäiteks aga seda samasse alasse kuhu ta kuulub - üleujutusalale! Pohlamännikusse püüan seda ikkagi mitte vedada. Piisab looduslikust võõrliikide levikust, peamiselt lindude kaasabil, meile küll.
Ma olen ISE elus selle vea teinud et Nõmme muruniidukit kaasas vedades ja seda survekaga alati mitte puhtaks pestes (viga!) Noarootsi margareetade elik siis umbrohu-lillede nuhtluse vedanud! Õuepealselt niidualalt sain lahti lõputu väljapussitamisega, mereääreteed pole suutnud puhastada aga seal nad õnneks ei voha. IGA lille lõikan juurega välja ja lõkkesse. 5-6 aasta võitlusega suurusjärgus tuhatkond pesa, mida on palju. Kevadel esimesena tärkab, seega enne rohu rohetamist leiab neid lihtsalt ja ka enne niitmist tuleb õied ära näha. Kohaneva võõrliigiga võitlus on vaev ja viletsus. Kõige vähem tahaks ma sinan mingeid teetigusid ja muud jälkust, mingitest võimalikest hiina puukahjuritest ja seentest rääkimata. Kompostimine ja/või puhastustuli on ainsad lahendused. Ega siis vanasti sügislehtede põletamisel jms oli MÕTE! Sama mis kevadisel kulupõletamisel. Sellega püüti minimiseerida mistahes kahjulike asjade levikut. Tuli põletab ära KÕIK halva!
OT out automaksust.
Automaksust. Ka lehtede veost Jäätmejaama või maalt küttepuude toomisest. Mina olen viimased aastad kasutanud autojagamisteenuste teeneid. Lehti Jäätmejaama viinud Citybee või Bolti kuutidega, korjates kõik hääde naabrite kotid ka peale koos kõigi olemasolevate ID.kaartidega
Ja Autolevist võtnud Vitosid, viimati 10 päeva 210 eurot. Ei ole ju kallis? Kärudega ja kärudeta kõike vedanud, lileldest puudeni. Ja jõudnud isegi oma pideva tohutu "milleiganes vedamise vajaduse" põhjal ikkagi järeldusele et OMA kuuti ja peaaegu et haagistki ei ole otstarbekas pidada. Kuigi hirmsalt tahaks sest nendega on mõnus kulgeda. Ka praegu astun rongile, sõidan Balta, sealt jalutan Telliskivisse ja võtan mingi Bolti auto, siis Klaas24 lattu majja 60m ja ruutmeetrine pakett peale. Boldi käula jätan pärast majaette ja varsti on see siit kadunud, rekordina olen saanud 2 minutit
Köök saab aga uue avatäite
Ja milles on "häda": automaks jaguneb selliste teenuste peale kogu aasta päevade peale ära ja mingit ulmelist kulu kundele juurde ei tekita! Aga see teenus ja võimalus on "kahjuks" ENAMUSEL, seega maal elav vähemus "peabki" kannatama. Muidugi tekib kohe ka "Musta turu" võimalus, kuskohast Riik maksudest ilma jääb aga selleni ju ka nende olematu mõistus ei küündi. Süsteemse Autolevi asemel sotsiaalmeedia ja kinniste gruppide sisene sõbralt-sõbrale maksudeta renditeenus näiteks. Vaatan viimast arvet: 84€ sai Forus Autolevi koos kindlsutsue ja käibekaga, Vito Omanik firma sai 126€. Mukl pole ju vahet, võtan sama sumam sulas, ulatan üle ja sõidan samamoodi aga "keegi" saab korraga automaksu makstud
Kes jääb ilma - RIIK! Bolti tavapärase lühisutsakaga pole lollimängul mõtet ja eks CityBee juba ju hoiab autosid ka Leedu registris
Kuniks on EL ei ole selle vastu "rohtu". Muu siseriiklik ja pikem rent kolib aga jälle osaliselt põranda alla. Minglilt platformilt leiad eraisikutest püsikunded ja siis edasi majandad ise, tehes vahepeal vaid sealt lühirente "kosšeriks". Jäädes nende kuramuse kastikate juurde, siis
tarbimsiväärtusega isendi puhul oleks aastas vaid 233 raha "leida" ja ideaalis iga kuu ka 150 juurde laenu maksta. Kiire otsing Autolevist ja midagi sarnast hetkel polegi. VÄGA HEAD kaubikud on
60 raha päev, vanema kalluri eest kannataks küsida-maksta näiteks 30. Iga kuu 1 nädal rendis ja ülejäänud päevad on sul veoloom tasuta käes. Ma kahtlustan et sama Oliveri käest rentisin ma kunagi ka esiemst korda vanemat ülikorralikku ja üliodavat Vitot, mida enam seal pole. Tundub et
oluliselt moodsamatele Mersudele üle kolinud! Jagamisteenus töötab sest meil ei ole vaja 24/7/365 muudkui midagi suurt ja rasket vedada! Seega me põeme tegelikult liiga palju.