Tööriistadest

Sellega lihvid vaeseks ennast, lindid pole eriti soodsad ja kulu on neil märkimisväärne, lisaks ka ajakulu. See sobib raskemini ligipääsetavatesse kohtadesse hästi, aga lihtsalt keevitust maha lihvida saab (minuarust) hölpsamini sellise tootega:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/to...-komposiit

Ei pea just seda tootjat silmas, aga sama asju teevad paljud. Sinna otsa siis 50mm tald koos vastava roloc-lihvkettaga, need algavad üsna äkilisest paberist ja on saada palju erinevaid karedusi. Ntx:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/li...i-50mm-p36

Jällegi, ei pea ostma selle tootja omi.

Relakaga lihvimine ntx autopleki puhul on isegi miski plekksepa käsiraamatu järgi pigem no-no, kuumutamise ja muude tekkida vöivate kahjustuste töttu.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(04-09-2023, 12:08 PM)90Deville Kirjutas:  Sellega lihvid vaeseks ennast, lindid pole eriti soodsad ja kulu on neil märkimisväärne, lisaks ka ajakulu. See sobib raskemini ligipääsetavatesse kohtadesse hästi, aga lihtsalt keevitust maha lihvida saab (minuarust) hölpsamini sellise tootega:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/to...-komposiit

Ei pea just seda tootjat silmas, aga sama asju teevad paljud. Sinna otsa siis 50mm tald koos vastava roloc-lihvkettaga, need algavad üsna äkilisest paberist ja on saada palju erinevaid karedusi. Ntx:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/li...i-50mm-p36

Jällegi, ei pea ostma selle tootja omi.

Relakaga lihvimine ntx autopleki puhul on isegi miski plekksepa käsiraamatu järgi pigem no-no, kuumutamise ja muude tekkida vöivate kahjustuste töttu.


90 kraadi nurgaga "otsfrees" on superhea asi. Kiidan ka. Sain siin ksf. käest ka adapteri, et saaksin kasutada 75mm lõike ja lihvkettaid seal otsas. Hiljem komistasin stokkeris sama adapteri otsa: https://www.stokker.ee/kettavoll-bo-610m...9140-pferd
Liivapaberi tallad ja liivapaber on ka mul olemas, kuid ei ole saanud neid ühendada - taldadel puudub liivapaberi küljes oleva takjariba jaoks sobiv vastus.
Tõenäoliselt peab kuskil olema saada ka 50mm kleebitavaid takjariba kettaid.
See liivapaberi lindiga vigur on ka mul olemas, kuid väga palju kasutamist ei leia. See on väga väikeste tööde ja kitsaste/sügavate kohtade jaoks. Lint maksab 2,5EUR ja see kulub väga kiiresti.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(03-09-2023, 20:18 PM)margus61 Kirjutas:  Regullitavad pöörded ja autobalanssiiri leidsin ainult suurematelt rellakatelt ca 1400W, aga väga hoolikalt ei otsinud ka. 
...
Makital täitsa olemas reg, pööretega 125mm kettale. Maksis 100+, balanssiirist pole varem kuuln(d)ud. Olemas, kasutan, soovitan. Puidu uuristamiseks hea, ei kõrveta kohe mustaks, kui passima jääd.


Vasta

Plaan on soetada endale järgmised tööriistad. On olemas Milwaukee akud ja riistad, siis hetkel ainult seda brändi vaataks. Põhiliselt kaubiku ja traktori remont, ning metallitöö. Nurklihvijaks vaatan seda, on kallis küll, aga on vaja reguleeritava kiirusega varianti. https://www.stokker.ee/akunurklihvija-m1...3478436-mw  Mutrikeerajaks olen vaadanud seda https://www.stokker.ee/akulookmutrikeera...3459695-mw hetkel olen kahevahel, kas võtta, või oodata, kuna Usas on sellest uus ja võimasam versioon. Uut mudelit tutvustav video: https://www.youtube.com/watch?v=r-r2uRFeub4&t=45s Mõtlen, et kui kaua läheb aega, et see uus mudel meile jõuaks, või osta vana. Kui keegi teab midagi paremat, kui minu pakutud mudelid, siis kirjutage julgelt, see on ka selle postituse põhjus. Isiklikud kogemused nende tööriistadega on ka väga teretulnud.
Vasta

Küsimus on, kas need riistad peaks aitama leiba teenida või on hobi?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Oleneb, et mille jaoks kasutada tõesti. See suurem FHIWF 1/2'' mutrikeeraja on mõnda aega garaazis kasutusel olnud. Auto rattapolte jms väga hõlbus lahti keerata, mutrikeeraja väiksem vend vajas teinekord padrunisabaga esimese nõksu ära tegemist. Lahti keeras ka paar aastat avamata Belarusi tagumise ratta mutrid ning väga roostes M16? põllumajandustehnika silla all olevad rattapoldid murdis veidi pikema käristamise peale pooleks. Ainus miinus minu hinnangul on see, et näiteks autotõstukil töötades väsib käsi raskuse tõttu kiiresti.
Vasta

(23-10-2023, 11:17 AM)Aspelund Kirjutas:  Küsimus on, kas need riistad peaks aitama leiba teenida või on hobi?
Mõlemat
Vasta

Siis peitub vastus küsimuses, kui kiiresti see leib lauale peab saama. Kui on vaja eile, siis vanem mudel. Kui kannatab venitada, siis uus. Sellega kaasneb muidugi beetatestijaks olemise oht.

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Mis polte sa selle mutrikeerajaga keerama hakkad põhiliselt ? Mul omal miskine vanem mudel 1100NM ja selline m10 on viimane väikseim mis sellega mõistlik keerata. Rattapolte väänab seegi ilma mingi mureta. Seda jõudlust mis tollel riistal on, ma ei tea, pead päevast päeva m20+ keerama et pointi oleks. ja alla m18 polegi nagu mõtet kätte võtta, raske ka raip.
Vasta

(23-10-2023, 10:30 AM)WAG Kirjutas:  Mõtlen, et kui kaua läheb aega, et see uus mudel meile jõuaks, või osta vana. 

Tehas arvas, et see peaks 2024 aasta esimeses kvartalis Eesti turule jõudma.
Vasta

Enamus kordi ajab asja ära kõige väiksema mutrikeerajaga. Suur on hea ja võimas küll, ei mäletagi millal viimati sai torusabaga polt enne ära liigutada. Aga suure miinuseks on tema kaal ja gabariidid. Igale poole ei mahu vahele siis keerad ikka võtmega või väiksema täristiga ja käsi väsib ära kui pead seda suurt kolakat käes hoidma. Samuti ei saa seda suurt pükste külge rippu panna.
Vasta

Minul on hobitöö kahe väikse mutrikeerajaga:

[Pilt: 64391582.jpg][Pilt: 37738150.jpg]

Õnneks ma ei pea hommikust õhtuni polte keerama.
Suurematel poltidel peab esimese nõksu tegema võtmega.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(26-10-2023, 10:07 AM)hillar2 Kirjutas:  Enamus kordi ajab asja ära kõige väiksema mutrikeerajaga. Suur on hea ja võimas küll, ei mäletagi millal viimati sai torusabaga polt enne ära liigutada. Aga suure miinuseks on tema kaal ja gabariidid. Igale poole ei mahu vahele siis keerad ikka võtmega või väiksema täristiga ja käsi väsib ära kui pead seda suurt kolakat käes hoidma. Samuti ei saa seda suurt pükste külge rippu panna.
Paar korda saanud sellisega asju ajada ja peale seda tunduvad muud lahendused ebavajalikud Big Grin  Ainus häda et M18 seda pole, ainult M12. Ja ma ei tea, et kellelgi teisel oleks just akuga ja NURK-löökmutrikeerajat! On akunarred, sellised 20-80Nm, mitte löögiga ja 300 Nm. Liikuv pilt ka. Rattavõtmega ehk sisi tavamutrikaga ei mahu pooltesse kohtadesse vahele ja ka see kaaluteema.  Ja siis muidugi see, jällegi M12 seeria riist  Rolleyes Hind on venekeelne aga asi ise tundub ülikõva. Seda pole isegi näinud... Kui oleks lõputult palju kilovõtmega keeramist siis isegi ei mõtleks!  Eriti mootormehed jms. Aku"püss" on täitsa teisejärguline ja võib ka õhupealt käia Cool Kõige uuem on aga mingi Insider ehk silmaga nurk-keeraja. Sinna läheb sisse ka HEX jms. 
Aga siis tööriistad, millest veel mõned aastad tagasi unistasid, testis.
Vasta

(26-10-2023, 22:08 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(26-10-2023, 10:07 AM)hillar2 Kirjutas:  Enamus kordi ajab asja ära kõige väiksema mutrikeerajaga. Suur on hea ja võimas küll, ei mäletagi millal viimati sai torusabaga polt enne ära liigutada. Aga suure miinuseks on tema kaal ja gabariidid. Igale poole ei mahu vahele siis keerad ikka võtmega või väiksema täristiga ja käsi väsib ära kui pead seda suurt kolakat käes hoidma. Samuti ei saa seda suurt pükste külge rippu panna.
Paar korda saanud sellisega asju ajada ja peale seda tunduvad muud lahendused ebavajalikud Big Grin  Ainus häda et M18 seda pole, ainult M12. Ja ma ei tea, et kellelgi teisel oleks just akuga ja NURK-löökmutrikeerajat! On akunarred, sellised 20-80Nm, mitte löögiga ja 300 Nm. Liikuv pilt ka. Rattavõtmega ehk sisi tavamutrikaga ei mahu pooltesse kohtadesse vahele ja ka see kaaluteema.  Ja siis muidugi see, jällegi M12 seeria riist  Rolleyes Hind on venekeelne aga asi ise tundub ülikõva. Seda pole isegi näinud... Kui oleks lõputult palju kilovõtmega keeramist siis isegi ei mõtleks!  Eriti mootormehed jms. Aku"püss" on täitsa teisejärguline ja võib ka õhupealt käia Cool Kõige uuem on aga mingi Insider ehk silmaga nurk-keeraja. Sinna läheb sisse ka HEX jms. 
Aga siis tööriistad, millest veel mõned aastad tagasi unistasid, testis.
Mis sellel m12-l viga on? Ma ise ei ole kasutanud aga 18V akuga narred tunduvad suure akuklotsiga päris ebamugavad riistad. Milwaukee m12 on väga hea süsteem ja neil on mitmeid tööriistu mida teistel ei ole või on palju kallimad. Meile tööjuurde sattus m12 näiteks needitõmbajaga, mille hinnad teistel tootjatel olid kordades kallimad. Väga hea asi on m12 jootekolb ja väike lamp, mõlemad väga mõistlike hindadega ka.
Vasta

Ega polegi viga, lihtsalt enamusel tuttavatel M18 akusüsteem. Too M12 pulkaku ongi asja võlu. Üldiselt tundub, et autoasjanduseks ja garaaži ongi M12 õigem. Ehituseks ja puutöödeks aga M18.
Vasta

(28-10-2023, 20:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ega polegi viga, lihtsalt enamusel tuttavatel M18 akusüsteem. Too M12 pulkaku ongi asja võlu. Üldiselt tundub, et autoasjanduseks ja garaaži ongi M12 õigem. Ehituseks ja puutöödeks aga M18.
 Olen korra M12 löögikat proovinud ja tubli riistapuu, kuid minumeelest just garaazis võivad vabalt raskemad asjad olla. Ehitusel peab koguaeg kõik kaasas olema ning seetõttu võiks tööriistad võimalikult kerged olla. Makita Dtw300 paksu akuga paneb veel klambriga vöö peale, samas garaazis võib ta vabalt tõstuki juures või töölaual olla.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(28-10-2023, 21:40 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(28-10-2023, 20:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ega polegi viga, lihtsalt enamusel tuttavatel M18 akusüsteem. Too M12 pulkaku ongi asja võlu. Üldiselt tundub, et autoasjanduseks ja garaaži ongi M12 õigem. Ehituseks ja puutöödeks aga M18.
 Olen korra M12 löögikat proovinud ja tubli riistapuu, kuid minumeelest just garaazis võivad vabalt raskemad asjad olla. Ehitusel peab koguaeg kõik kaasas olema ning seetõttu võiks tööriistad võimalikult kerged olla. Makita Dtw300 paksu akuga paneb veel klambriga vöö peale, samas garaazis võib ta vabalt tõstuki juures või töölaual olla.
Ka point, mis näiteks katusetöid jms puudutab Big Grin Mingi aasta tuli Sõpradele 5 katust teha...see suvi ainult 2 Cool   Samas ei saa me ohmu-seadusest üle ega ümber ja ehituses on tihti ikkagi "looma jõudu" vaja, mis tuleb vaid suurematest voltidest välja. Kasvõi ketaslõikud, millega auto juures lõikad halvemal juhul paari millist karpi aga ehitusel jäme armatuur on tavaline, vahepeal nüsid I-talasid jne. Ehk kõik need töörisitad, mis pööreldes oma tööd teevad tahavad ikka suuremaid volte saada. Või suisa seinavoolu. 

Mul on see tööriistahull Sõber, kelle juures ja Talle abiks käies saab ikka igasugu mõnu kastutada. Festooliga võib ju ka auto kallal polstritöid teha aga ta on siisk ija eelkõige siseruumis mööbli tegemiseks v.a. nende supermasin Rotex! Oled elus kasvõi ühe purjeka põhja Rotexiga teinud, siis ülejäänud "Vibrad" võib rahumeeli merre visata Big Grin Makital ka lõpuks mingi sarnane olemas AGA need on tööriistad, kus pole akumasinaga mitte midagi teha!  Ainus töötegemise võimalus on 220V sest akud ei suuda. Tolmuimeja lont on niigi obligatoorne ehk juhe ei sega. Ja mitte üks akutolmutis ei suuda tööstuslikus mahus midagi imeda, isegi mitte see mida on ka aksutatud! Big Grin Et sellega tööd teha on elektrit ikak vaja ja nii mutuub akud vahepalana mõttetuks ja kasutuks. Sama ka sellega. Kasvõi selline töö ehk 31-jalase KOGU gelcoati maha ja kiilu puhtaks lihvimine või 35-jalase põhjaatöö, mis on kümneid ja kümneid tunde järjest tööd. Parketi lihvimine jne - no ei ole seinavoolust pääsu. Ja nii jõuame sinna, et siinse foorumi PÕHIteema ehk autod ja garaažid juures asendab pigem kallist akuriista odav juhtmega riist mis on ikkagi kokku võimsam ja kui palju kordi odavam! Sama ka näiteks saagidega, kus 2,3kW juhtmega iseterituv maksis 126 raha! Mis akusaag???
Vasta

Kopeerin siia ka, ehk kellelgi on vedelema jäänud.

Õhtast! Kas kellelgi on jäänud seisma selline kompressor? Vaja on korpust, seda varuosana ei pakuta.

[attachment=99907][attachment=99908][attachment=99909][attachment=99910]

Üldvaate lisamine kahjuks ei õnnestu, aga tegemist on levinud 3hobuselise V2 kompressoriga.

   

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Küsija suu pihta ei lööda...

Kas kellelgi siinsetest lugupeetavatest võiks olla kasutusena seisvat või lähitulevikus kasutuna seisma jäävat keregrilli sõiduautole? 

Hea meelega laenaks või rendiks mõistliku raha eest. Kiiret ei ole. 

Kaubanduses leiduvad toekamad seadmed on võrdlemisi kallid ja praegu rahakott osta ei luba. Ei kujuta ette, kas selline odavama otsa riistapuu on tööriist või mitte?


Tänud ette
Vasta

See toimib piisavalt hästi. Kui kasutada seda kere, mitte komplektse auto keerutamiseks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne