(05-12-2022, 09:56 AM)Ferry Kirjutas: Mulle tundub .et tegemist võiks olla ka Hansa 1100 ,millele on osav meistrimees sportliku kere peale ehitanud . Foto on tehtud kohas kus 1960 aastal lammutati seoses Gonsiori tn ( vene ajal Lomonossovi tn) läbimurdega seal asunud nunna klooster .FBs oli pilt dateeritud aastasse 1962 .
1962 ei ole välistatud - Gonsiori 10 maja alumise korruse teeninduspinnad oleksid justkui kaetud mingite katetega. Ehk on veel ehitus pooleli.
Esimese iluvõre osas olen üsna veendunud, et see on DKW ning poritiiva alumise ääre kuju viitab pigem F5 mudelile. Hansa 1100 ma tegelikult sarnasusi ei leia. Hansal on piltide järgi veidi kõrgem esiklaas. Aga eks ta üks NIA ole. Põnev tuvastada ikkagi. Kui saaks selle pildi originaali või parema kvaliteediga skanneeringu, siis saaks rohkem detaile otsida ning võib-olla ka registreerimismärgi kätte.
Siin pildil üks kunagi Eestimaal olnud DKW F5 1939. aasta registreerimismärgiga.
Mis auto on pildil? Pildi allkiri: "Eesti Põllumajanduse Akadeemia. Uue õppehoone nurgakivi panek. 1964.a."
Ilmselt siis nn. mehhimaja Kreutzwaldi tänavas tornühika kõrval. https://ajapaik.ee/photo/107714/eesti-po...nurgakivi/
Olen püüdnud seda sõidukit tuvastada, aga siiani tulemusteta.
Vibumees oli Pierce-Arrow sõidukite radiaatorikorkidel, aga neil piltidel, mida ma olen näinud, on see teise kujuga.
Foto on eeldatavalt Tallinnas tehtud.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2023, 21:00 PM ja muutjaks oli valgeratsu.)
Tulemüüri ja üldiste proportsioonide järgi selgesti vanas maailmas valmistatud auto. Oletus oleks saksa sõiduk kuna tsaari ja esimese vabariigi algusaastatel sattusid Eestisse mitmed väga tundmatud väikesed margid saksamaalt. Võibolla Apollo? (1904-1932)
Oleks väga abiks kui oleks teada mil ajal (mitte sundivalt täpne aasta) fotot on tehtud.
Need tuuleklaasi juures olevad tuled on üsna iseloomulikud.
Samas, kas Vende kah täpselt teab?
Dixide hulgast ma sellist ei leidnud. Kere võis muidugi valmistada veel keegi muu
Näiteks siin kataloogis võib Dixi piltidel neid torpeedol asetsevaid tulesid küll aimata.
Ninaornament võib äkki keremeistri poolt olla, Dixil peaks seal vist mingi hobuinimene asetsema.
Kas keegi midagi sellest autost teab? Valmistatud kas nõukaaja viimases lõpus või juba iseseisvusaja päris alguses väidetavalt Tartu Autode Remondi Katsetehases. Olnud Tartu rajooni/maakonna peaveterinaararsti ametiauto. UAZ-i raami, sildade ja mootoriga ja "uue 53" kabiini ja ninaga. Esitiivad UAZ-i väiksemate rataste tõttu samuti GAZ-i originaalide omadest väiksemad tehtud. Küllap ainueksemplar, kuskil netis sellise kohta mingit infot pole leidnud. Minulgi pole rohkem kui vaid need kaks telefoniekraanilt maha pildistatud fotot. Pildid tehtud millalgi nullindate keskpaiku.
Pilte on sellest masinast varem nähtud küll, kõige tõenäolisemalt selle foorumi vahendusel. Aga suure tõenäosusega võisid minna kaduviku teed koos pilt.ee hukuga.
Kaks vana fotot. Peaksid olema umbes aastast 1950+/- , Kaliningradi fotol tagaplaanil olev mosse on sinna sõitnud Mustveest ja veoauto juht oli eestlane või vähemalt Eestist pärit, kes teadmata põhjusel elas Kaliningradis. Teisel fotol udune ülesvõte kusagil Mustvee läheduses toimunud avariist. Mis marki võik olla buss ja esimesel pildil olev veoauto?