[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(04-11-2023, 15:18 PM)Walter Kirjutas:  Hämmastav kuidas jumalad viitsivad ikka jaurata. Lihtsam oleks kehtestada riiklik obrok e. riigimaks iga hinge pealt (näit. tonn aastas) - kuna riigikassa on tühi siis nüüd peavad kõik maksma selmet erinevaid vabandusi erinevatele maksudele välja mõelda.
Veel lihtsam oleks võtta igalt pangaarvelt 1%, kui ei piisa võtku 2% juurde või kuni aitab.
Vasta

(04-11-2023, 22:51 PM)Kult Kirjutas:  
(04-11-2023, 15:18 PM)Walter Kirjutas:  Hämmastav kuidas jumalad viitsivad ikka jaurata. Lihtsam oleks kehtestada riiklik obrok e. riigimaks iga hinge pealt (näit. tonn aastas) - kuna riigikassa on tühi siis nüüd peavad kõik maksma selmet erinevaid vabandusi erinevatele maksudele välja mõelda.
Veel lihtsam oleks võtta igalt pangaarvelt 1%, kui ei piisa võtku 2% juurde või kuni aitab.
Mõttel on jumet, a kahjuks on populatsioonis ka täiesti ebaprogressiivseid fašistiraiskasid, kes ei evi pangakontotki ja arveldavad vaid sularahas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-11-2023, 15:18 PM)Walter Kirjutas:  Hämmastav kuidas jumalad viitsivad ikka jaurata. Lihtsam oleks kehtestada riiklik obrok e. riigimaks iga hinge pealt (näit. tonn aastas) - kuna riigikassa on tühi siis nüüd peavad kõik maksma selmet erinevaid vabandusi erinevatele maksudele välja mõelda.
Pearahamaks on ajaloos läbikäidud tee. Valitsevad klassid veendusid, et see on ebaefektiivne moodus lihtrahvalt raha ärastamiseks, nimelt ei võimalda sujuvalt (loe märkamatult) makse tõsta ja tekitab rahutusi.
Vaja on maksudega kanaliseerida rahulolematus erinevatesse ühiskonnagruppidesse elik nt hipile on täitsa ükskama (kinnis)varamaksust või isegi automaksust ja tunneb heameelt, et rikkuritelt makse kogutakse.
Vasta

Debelaki libauudised pajatasid, et välja töötamisel on ka muruniidukimaks. Ei ole mõistlik kurja karja kutsuda. Mõni hulluke veel kuuleb ja saabki sealt "hea idee".
Vasta

Californias on kohalik rohepööre selleni viinud, et bensiini mootoriga niidukid, lehepuhurid on edaspidi ära keelustatud.
https://solartechonline.com/blog/lawn-mo...ase%20them.

Järgmise hoobi saavad diisel kastikad ja veoautod, mille müük keelatakse.
https://www.nytimes.com/2023/04/29/us/ca...e-ban.html

Üks põhjendusi on tohutu õhusaaste, Los Angelese piirkonnas ja mujal aga asi pole vaid nende kahe teemaga piirdunud.
 Samas ei räägi keegi kuidas osariigi kubernerid, läbi aastate on suutnud kõik sealt minema ajada oma utoopia viljelemisega. 
Rääkimata Mehhiko narko jõukudest, kes on omavolitsema hakanud osariigi kaugemates ja vähem asustatud piirkondades. 

Kui siit midagi Eestil oleks õppida, siis seda, et mitte lasta end samasse auku tirida. Paraku mida aasta edasi, seda rohkem liigume samas suunas.
Vasta

Liigumegi ainult selle vahega, et meil pole Kalifornia kliimat.
Vasta

No ei saa öelda, et pika pingutamise peale tulemusi ei tuleks. Näituseks Tallinna linnaviletsuse tõsise pingutamise liikluskorralduse, tänavadildode, parkimatuse ja muu progressiivse juurutamine kannab esimesi vilju - mina, kes ma vana Kalevi kommivabriku kõrval igapäevaselt tööl käin, ei oska enam öelda, mis on teiselpool Hendriksoni küüru ja kas seal on veel majad või on juba kõik see jama üles küntud ja kartul maha pandud. Ei ole enam plaane külastada Tallinna kesklinna viljastavaid olusid, sest kõik asjad saab märksa lihtsamalt hoopis äärelinnas ära aetud.

Mis puudutab automaksu, siis kindlasti palun ma kaasfoorumlastel mitte hakata optimeerima, müüa säästmatumad automobiilid maha või tegeleda muu riigivastase tegevusega, sest suure optimeerimise peale tekib jälle riigikassasse haigutav auk.
Vasta

(05-11-2023, 23:53 PM)Mahno Kirjutas:  Mis puudutab automaksu, siis kindlasti palun ma kaasfoorumlastel mitte hakata optimeerima, müüa säästmatumad automobiilid maha või tegeleda muu riigivastase tegevusega, sest suure optimeerimise peale tekib jälle riigikassasse haigutav auk.
Big Grin
Ühinen üleskutsega.
Mul '50 Chevy stepside kastika toorik, mis kuivas garaažis ja peatatud registrikandega aega oodates loodust saastab. Kuna sellist  vastutustundetut käitumisviisi plaanitakse korrigeerida võrklaevamaksuga ca 282 €/aasta N1 tarbesõidukile, siis tahaksin paremini käituda ja ühtlasi selle raha eest ka midagi saada. Ainuke variant on ASAP sõitma panna ja kui positiivses võtmes edasi mõelda - saabki ju arhailise 3,5l R6 karburaatormootoriga maakera piiratud naftavarudest suurema tüki endale kahmata.

Aga viide väiksele asjassepuutuvale arengule ka siia: Toomas Uibo
Tsitaat, kellel lahti pole:
Tema sõnul on Eesti 200 suhelnud paljude osapooltega ning kuulanud inimeste ja ettevõtjate ettepanekuid, kuidas disainida see maks inimsõbralikumaks, õiglasemaks ja lihtsamaks. „Oleme saanud inimestelt õigeid ja igati mõistlikke tähelepanekuid ning ideid, mida soovime koalitsioonikaaslastega järgmine nädal arutada. Et eelnõu seaduseks muutuks, selleks on vaja ikka kõigi kolme koalitsioonipartneri hääli,“ tuletab Uibo Võrklaevale meelde.
Vasta

Paraku olen mina küll seda meelt, et see haigutav auk tekib, õigemini püsib riigieelarves hoolimata automaksust nagunii, kuna paistab, et riigi jaoks väga kriisiaega pole, et midagi kusagilt kokku hoida. Samuti arvestades juba praegust eelkõige toidukorvi maksumust ning selle maksumust uuel aastal peale käibemaksutõusu (selle peale ei taha mõeldagi), hakkavad inimesed nii ehk naa optimeerima. "Optimeeriti" ju ka umbes kümmekond aastat tagasi, kui alkoholiaktsiisi tõsteti ning tulemus oli minu mälu järgi 80 miljoni suurune auk. Ja see oli asi, mis ei ole eluks vajalik, automaks on reaalselt eluline asi.
Seega, mitte maksumaksja optimeerimine ei põhjusta seda auku, vaid riik ise!

PS. Margus61- katsu muidugi oma Stepside kähku liikuma saada, vanadel autodel on mõnus vine taga, mul küll "veidi" uuem, kohe 30-aastane auto suveks, aga ikkagi on mõnus sõita, kui lausa ninaga tunned, et see auto on mõnusalt ebaroheline! Big Grin
Vasta

Selle eelarveaugu pärast ei ole mõtet kodanikul ülearu muretseda ja ka tõtata seda täitma.
Kehtiv rahandusminister ometi ütles et maksuraha kulub ära siia ja sinna.
No ei taha kuidagi see veendumus tekkida, et me selle augu ära suudame täita ja siis ei lisandu rohkem riigipalgalisi ning see auk jääbki täis...
Kui see kõik ka põhja läheb siis mis vahe on kui upub Titanic ja Eesti vabariik?
Riigikontrolli tähelepaneku järgi on erinevus selles, et Titanicul tuled põlesid.
Mitte et see oleks eriline uudis neile kes elektrivõrgule on mõelnud kuidas see toimib kuid võiks ka ülejäänud elektritarbijaid mõtlema panna kuhu me teel oleme.

Ei tahaks ära sõnuda aga kui jõuame rohelisse tulevikku võib juhtuda, et see foorumgi töötab ainult siis kui päike paistab ja tuul puhub.
Elektriauto teemasse ei julge enam kirjutada, mine tea mis veel juhtub...
Vasta

Eelarveaugu pärast tõesti pole mõtet üle muretseda, kuna praegusel planeeritaval viisil läheb ainult hullemaks.
Tõsiselt kurb on lugeda uudiseid, kui ettevõtted panevad järjest uksi kinni. Varsti hakkab transpordisektor ka haiget saama, ning edasine läheb lumepallina allamäge.
Hetkeline kindlates kätes majandus tähendab ka seda, et tehnikate remonditöökojad tõstavad hindu, mis annab ka tunda siinsetele foorumlastele. Moodsama sõiduvahendi korrastamine nõuab nagunii rohkem ressurssi ja raha.
Mina isiklikult ei soovitaks kodanikel üleliigseid autosid maha müüa, kuna teatud seltskond plaanib neile maksu peale panna. Tuleb olla optimistlik ja loota, et elukvaliteet taastub ja siis hakkad oma vanu sõidukeid taga igatsema  Smile
Ühel hetkel vaatame kunagisele(praegusele) kehvale olukorrale tagasi, ning tõmbame Eesti lipud autode külge tähistamiseks mõnel üritusel. Loodetavasti mõni ka selline ksf, kellele lipud ei meeldi  Big Grin
Vasta

Ma ütleks nii, et selle eelarveaugu pärast vähemalt mina ei muretsegi, sest see on nii põhjatu, et maksumaksja seda täita nagunii ei suuda.

Ja nagu ksf KertP ütles, siis järjest rohkem ettevõtteid panevad uksi kinni- paraku paistab nii, et see tendents on järjest hoogustuv, vähemalt praeguse riigipoliitika taustal.
Aga mis puutub hobisõidukitesse, siis hoolimata sellest, et kuigi ma olen mõelnud (räägin küll praegu endast, kuigi ma ei ole ainuke), et müüks oma bemmi maha (kohe 30 aastat vana E34 kerega 540i), ei ole ma siiski selle mõttega lõpuni läinud. Esiteks seetõttu, et ma olen sellega liiga palju vaeva näinud ja teiseks seetõttu, et mingi persekukkunud Eesti riik ei ole seda väärt, et ma 7-aastasele (ja jätkuvale) tööle käega löön. Lisaks veel see, et üsna kindlalt hakkaks ma sellest autost peale müümist puudust tundma, sõidan palju ma sõidan sellega.

Täpsustuseks- ma armastan EESTIMAAd, aga Eesti riigil (Kallas, Võrklaev, nendega seostuv OÜ Eesti Vabariik jne) ei ole EESTIMAAga mitte mingit pistmist, nende eesmärk on vaid ropendamine (rohepööre jne).
Vasta

Vau! Seoses automaksu rakendamiste ettepanekuga oleme siin enamus rikkurite hulka sattunud.

Do'nt panic
Vasta

(09-11-2023, 11:26 AM)giordanobruno Kirjutas:  Vau! Seoses automaksu rakendamiste ettepanekuga oleme siin enamus rikkurite hulka sattunud.
Uhke tunne on küll Monaco vürstiga samasse patta pistetuna end tunda. Seltsimees Powerhouse-i konsultant on nii tubli ignorant, kes ei suuda sedagi hoomata, et Monaco valitseja ei pea oma vanasõidukeid maksudest pääsemiseks Eesti Vabariiki ega ka kuhugi mujale registreerima.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-11-2023, 11:26 AM)giordanobruno Kirjutas:  Vau! Seoses automaksu rakendamiste ettepanekuga oleme siin enamus rikkurite hulka sattunud.

Eestis on praegusel hetkel kokku 1163 vanasõidukina tunnustatud sõidukit. Siin foorumis on natuke üle 10 000 liikme. Kuidas on võimalik nendest numbritest lähtuvalt jõuda järelduseni "enamus siin"?
Vasta

Nimetatud artikkel on niiiiiiii jabura ülesehitusega, et mul aju keeldus isegi üritamast seda mõista. Kirjutatud kirjutamise pärast, ilma sisulise mõtteta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mul jäi arusaamatuks ikkagi see :
1. Mustanumbr sõiduk
2. 35 aastat ja vanem sõiduk
3. Museaal 

Kas see tõmmatakse kõik kokku mustanumbi alla või kõik eraldi?
Vasta

(09-11-2023, 11:26 AM)giordanobruno Kirjutas:  Vau! Seoses automaksu rakendamiste ettepanekuga oleme siin enamus rikkurite hulka sattunud.
Sellele Andres Reimer-ile võiks vist rahulikult lollipaberid pihku pista. Kusjuures aastates mees juba. Tarkus pidada aastatega tulema, aga mõnikord tulevad aastad üksi...
Vasta

Kuna see nö kerge läbuteema, siis järgmine artikkel: https://www.err.ee/1609159402/kallase-so...it-arutada
Mis sisaldab 

Tsitaat: "Kui nad samal ajal, kui nad streigivad, käivad ringi ja veenavad inimesi automaksu toetama või seda suuremas mahus vastu võtma, siis tekiksid need vahendid, et me saame tõsta õpetajate palka veelgi rohkem," lisas peaminister.

Toetama? 70000 inimese allkiri ei tähenda midagi, mitmete huvitatud osapoolte konstruktiivsed ettepanekuid ei võeta kuulda ja nüüd hakaku õpetajad inimesi veenma seaduses, mille valitsus on kivisse raiunud. Midagi on selle tädiga valesti seal järjest rohkem.
Vasta

Meenutab ajaloost, kuulsa daami tsitaati: las nad siis söövad kooki?

https://reitingud.ee/
Nii mõnegi erakonna reiting on pööranud vabalangusse ning see pole ilmselt veel põhija saavutanud. 
Automaks on ilmselt üks suurimaid mõjutajaid olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne