11-11-2023, 20:40 PM
Kas Harjumaal keegi, kuskil vana Toyota Cruiseri jaoks vedrulehti ka teeb ? Tartu firmast teadlik, paluti uurida.
Hiljem 1991 saime metskonda tulitera 16MG, sellega oli juba puhas lust kulgeda.
mul sääl piirajat põle, räpakalt toimetades lükkab liig üles. Aga kokkuvõttes igapidi vinks-vonks pill, tuleval aastal peame koos 50. sünnipääwa.
(11-11-2023, 23:47 PM)mutikas Kirjutas: Krt sellist möla pole ammu lugenud:taha aisadele raskust pannes,kasvad esisilla koormus
(12-11-2023, 00:03 AM)Marko Kirjutas:Koormus ESIsillale väheneb kui tagaosa ÜLEkoormata (koormus seal suureneb jälle üle mõistlikkuse piiri), KOGUKOORMUS maapinnale suureneb! FÜÜSIKA! Näidake oma teadmisi masinate kaaludest, lisaseadmete mahtusest, betoonist, killustikust ja seal istmel istuva 110 kilo kaaluvast traktoristist ja mõelge, kui palju suureneb KOGU masina kaal ja surve esitelejele! Peale seda aktsiooni tuli "muinasaegsed" esirehvid UUTE vastu vahetada(11-11-2023, 23:47 PM)mutikas Kirjutas: Krt sellist möla pole ammu lugenud:taha aisadele raskust pannes,kasvad esisilla koormus
Vastupidi on kirjas, õigesti, koormus esisillale väheneb.
Päriselt! Pragunenud vanakesed said lihstalt kohe otsa...(11-11-2023, 20:40 PM)moscito Kirjutas: Kas Harjumaal keegi, kuskil vana Toyota Cruiseri jaoks vedrulehti ka teeb ? Tartu firmast teadlik, paluti uurida.
(11-11-2023, 23:47 PM)mutikas Kirjutas: Krt sellist möla pole ammu lugenud:taha aisadele raskust pannes,kasvad esisilla koormus
(11-11-2023, 20:40 PM)moscito Kirjutas: Kas Harjumaal keegi, kuskil vana Toyota Cruiseri jaoks vedrulehti ka teeb ? Tartu firmast teadlik, paluti uurida.Proovitud neid uuendatud vedrusid nii suurtel, kui väikestel. "värskus" püsib aastake, siis pahupidi või pooleks.
)
(12-11-2023, 23:00 PM)aavu Kirjutas: Kui tehas lubab kopaga tõsta x kg, siis koos taga asuvate 680 kg raskustega saab esikoppa lisada 680/2,5= 272 kg ...
) puhul on mõistlik säärast asja mitte pruukida, on täiesti ilmne ja seda ka tehakse.
(13-11-2023, 08:32 AM)v6sa Kirjutas:Too Kubota ongi kahjusk mehaanilise rooliga aga meil Sõbraga on mõlemal palju (lolli) jõudu(12-11-2023, 23:00 PM)aavu Kirjutas: Kui tehas lubab kopaga tõsta x kg, siis koos taga asuvate 680 kg raskustega saab esikoppa lisada 680/2,5= 272 kg ...
Mehaanilise roolisüsteemiga traktoritel toimis esilaaduri koormuspiirikuna füüsika ise: liiga suure koorma all ei jõudnud labaselt rooli keerata ja lollus jäi tegemata. Hüdrovõimendi, rääkimata hüdrostaatilisest ajamist võimaldab aga minna teadlikult (või omast ignorantsusest) masinat ja põldu lõhkuma nii, et sellest enne asjade hapuksminekut miski märku ei annagi. Ellujäänud saavad pasundada, kui fekaal selline süsteem ikka on ja kuidas nemad palju parema teeksivad, kui nemad ainult saaksivad. Andmata endale aru, et "kiikumise" hetkel võib KOGU traktori ja tõstetava lasti mass langeda esisillale, eelkõige sellelesamale tapile.
Ja sealt läbi saad aru, kuidas sa tegelikult traktorit lõhud! Rakendad läbi "kangi" päris meeletut jõudu, tunnetad kogu süsteemi vastusurvet jne. Klassikaline offroadi ja traktori roolihoid, kus pöidlaid ei pane roolist läbi sest muidu saad luid lappida. Teine asi on aga KOGUkaalu suurus, mis samade rtehvide puhul tähendab varasemat ja sügavamale kaevumist. Reaalselt pildil on traktori oma kaal kahekordistatud ja pisut pealegi.