12-11-2023, 12:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2023, 12:41 PM ja muutjaks oli Mahno.)
Taga raskusega loomulikult masina kogumass kasvab, mõju pinnasele samuti. Aga kui mul ilma roolivõimuta masinal taha lisaraskuse lisamisel rool kergemaks läheb, siis ma julgen endiselt väita, et koormus esisillale väheneb. Ja arvan oma asjatundmatuses seda, et põhjuseks on kangiefekt, kus pöördteljeks on tagasilla keskpunkt. Kui väga palju lisaraskust tagarippesse panna, võib esisilla koormuse lausa negatiivseks ajada, mida on ilmselt kõik need tundnud, kes tagakoppa liiga ahnelt pinnast hauganud on ja siis avastanud end esirattad õhus sõitmas.
Veelkord, loomulikult igiliikurit ei ole olemas, mass ei haju atmosfääri vaid liigub tagasillale, nii lisaraskuse mass, kui ka see mass, mis ilma lisaraskuseta oleks esisillal. Summaarselt koormus pinnaühikule kasvab, traktor lõhub pinnast rohkem. Probleemiks on see siis, kui pinnas on nõrk. Kuskil kruusaplatsil pole see teema. Samuti pole suureks probleemiks juurtega põimitud pinnasel ühekordsel üle sõitmisel.
Kui veel detaili minna, siis japsitraktori laaduriga töötamise üks piiraja on esisilla kaldumist lubav liigend. Bellarussiga on sama mure, aga see ilmneb vähem, set bellarussi kaal võrreldes kopas oleva koorma kaaluga on oluliselt rohkem bellarussi kasuks. Põllutraktoril ja tagarippsüsteemiga töötamisel on see liigend vajalik, aga laaduriga laseb kergesti ühe tagaratta õhku tõsta. Juhtub see eelkõige siis, kui kas koorem kopas on ühes servas või maa on kaldu. Sellepärast on päris laaduritel laaduripoolne sild jäik. Selles valguses oleks japsitraktoril laadur taga oluline pluss.
Veelkord, loomulikult igiliikurit ei ole olemas, mass ei haju atmosfääri vaid liigub tagasillale, nii lisaraskuse mass, kui ka see mass, mis ilma lisaraskuseta oleks esisillal. Summaarselt koormus pinnaühikule kasvab, traktor lõhub pinnast rohkem. Probleemiks on see siis, kui pinnas on nõrk. Kuskil kruusaplatsil pole see teema. Samuti pole suureks probleemiks juurtega põimitud pinnasel ühekordsel üle sõitmisel.
Kui veel detaili minna, siis japsitraktori laaduriga töötamise üks piiraja on esisilla kaldumist lubav liigend. Bellarussiga on sama mure, aga see ilmneb vähem, set bellarussi kaal võrreldes kopas oleva koorma kaaluga on oluliselt rohkem bellarussi kasuks. Põllutraktoril ja tagarippsüsteemiga töötamisel on see liigend vajalik, aga laaduriga laseb kergesti ühe tagaratta õhku tõsta. Juhtub see eelkõige siis, kui kas koorem kopas on ühes servas või maa on kaldu. Sellepärast on päris laaduritel laaduripoolne sild jäik. Selles valguses oleks japsitraktoril laadur taga oluline pluss.