Treipink kodukasutusse

https://www.youtube.com/watch?v=NfzhbYKZSdM

Siin väike värvifilm mismoodi seda küsimust menetleda.
Ilmselt miskit keerulist pole kui loogilist lähenemist kasutada ja malmist kahvlite eest hoiatati et katki ei lööks kui käigulülituse võlli välja võtta.
Esimest laagrit ei pea reguleerima aga tagumise mutriga pikilõtku küll.
Üsna suure tõenäosusega miskit keerukat pole aga selle rihmavõlli õlipidavuse huvides võiks kasutada kinnist laagrit ja need osad mingi tihendava ainega koostada et rihm õliseks ei saaks.
Ilmselt paneks ka kvaliteetse tootja rihmad et pikemalt muretu oleks ja kui vaja treiks rihmasooned ka sirgeks.
Vasta

Kas sellel rihmade murega treipingil satub õli ka rihmadele ja need on õlised? Kui jah, siis väga pääsu ei ole selle laiali lammutamisest.
Kui vastuseks on ei, siis kavalam oleks ehk kasutada niiöelda lahtikäivaid kiilrihmasid.
Pakub neid näiteks Varson.
Hiljuti just juhtusin selle lahenduse peale. Probleem oli sarnane, kus rihma vahetuseks oleks tulnud teha palju tööd. 
Aga käiku läksid lahtikäivad kiilrihmad. Minule vajamineva A profiili rihma meeter maksis 18.-, lisaks siis sinna lukk juurde. Mis oli vist 7.- kandis.
Kui rihmaratas on hästi väikse läbimõõduga, siis vajalik osta ketilüli moodi rihma otste ühenduseks lukk, mis maksis umbes sama palju, kui rihma meeter.
Aga eks need hinnad olene, mis profiiliga rihm vajalik on.
Vasta

Tänud info eest. Suures plaanis on nüüd pilt selge mis see rihma vahetus endast kujutab. Eks too avatav rihm on muidugi ka huvitav mõte. See pink mu käes alles äsja ja õline oli ta enamvähem igast otsast natuke. Et mis ja kust täpselt lekib, natuke vara veel öelda mu jaoks. Eks see viimane rihm näeb sedamoodi välja küll, et on õli saanud. Aga kes too oskab aimata mitu aastakümmet tal seljataga on. Selles mõttes ehk tasub asja edasi uurida. Kiire googel jagas infot ka "keevitatavatest" kiilrihmadest. Huvitav kas keegi sellist tehnoloogiat ka meie maal pakub.

Kurdan aga kohe ka uut mure. Õlipumba mootor andis alla. Tegin masinale pesu ja küllap siis sai niiskust. Arvatavasti mähisel lakk ära kulunud, lööb kaitsmeid välja. Võtsin mootori lahti ja kuivatasin ahju peal, aga enam ei päästnud. Kas võiks kellelgi sellist mootorit pakkuda olla? 0,18kw, 1400 pööret, võll 12 mm. Eks uurin ka uuesti mähkimise võimalust.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(21-11-2023, 21:26 PM)olli Kirjutas:  Kurdan aga kohe ka uut mure. Õlipumba mootor andis alla. Tegin masinale pesu ja küllap siis sai niiskust. Arvatavasti mähisel lakk ära kulunud, lööb kaitsmeid välja. Võtsin mootori lahti ja kuivatasin ahju peal, aga enam ei päästnud. Kas võiks kellelgi sellist mootorit pakkuda olla? 0,18kw, 1400 pööret, võll 12 mm. Eks uurin ka uuesti mähkimise võimalust.
Oli üks selline mootorike kuu aega tagasi näppude vahel, pean mõtlema, et kuhu ma ta peitsin.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Selline küsimus.
Sattusin otsa sellisele asjale nagu "elektromageetiline sidur" 16K20 pingile.
Mis see on täpsemalt ja kas sellist asja pandi tehasest ka pinkidele juba nöuka ajal vöi on uuem asi selle pingi küljes.
Kas saab panna ka vanemale pingile ja kas saaks saab abi probleemile kiiresti ja täpselt pidama saada? Näiteks keermestamisel.

https://www.multimasz.pl/en/spare-parts/...sian-lathe
Vasta

(21-11-2023, 19:55 PM)meli666 Kirjutas:  Kas sellel rihmade murega treipingil satub õli ka rihmadele ja need on õlised? Kui jah, siis väga pääsu ei ole selle laiali lammutamisest.
Kui vastuseks on ei, siis kavalam oleks ehk kasutada niiöelda lahtikäivaid kiilrihmasid.
Pakub neid näiteks Varson.
Hiljuti just juhtusin selle lahenduse peale. Probleem oli sarnane, kus rihma vahetuseks oleks tulnud teha palju tööd. 
Aga käiku läksid lahtikäivad kiilrihmad. Minule vajamineva A profiili rihma meeter maksis 18.-, lisaks siis sinna lukk juurde. Mis oli vist 7.- kandis.
Kui rihmaratas on hästi väikse läbimõõduga, siis vajalik osta ketilüli moodi rihma otste ühenduseks lukk, mis maksis umbes sama palju, kui rihma meeter.
Aga eks need hinnad olene, mis profiiliga rihm vajalik on.

Oma töös puutun selliste jätkatavate rihmadega kokku pea igapäevaselt.

On seda sama kirjeldatud V profiili kiilrihma nii "Z" kui "A" profiilis, 
on kokku sulatatavat/keevitatavat nn. poly materjalist V rihma samuti eri profiile
aga on ka palju kasutuses samuti poly materjalist keevitatavat ümar-rihma diam 6....10mm
ja ka ümarrihma mis on vooliku kujuline ja ühendub sisse pistetavate kuusk tüüpi ühendustega
leidub veel ka üksikuid muid lahendusi nagu "v" profiilis lülirihm mida nagu nimi ütleb pannakse kokku paljudest lülidest 

Meie seadmetes on kiirused aeglased ja koormused väikesed
(ülekanne ehk 200 rpm mootorilt 10rpm rattale ja koormust pea polegi sest veetav asi veereb suhteliselt vabalt ehk väikese taksitusega)
Seega puudub mul otsene kogemus koormusega ja kiirepöördelise ülekand kohalt
Kuid ka meie kasutuses need rihmad "lagunevad"

Tulles tagasi selle augustatud kiilrihma juurde siis seda liigub meil siin oma seadmetes erinevat nii musta kui rohelist
ja kvaliteet on kõikuv. Märkus jätkulüli kohta kus on jäik (2 plaati) või liigendiha nn. ketilüli tüüpi on ka pädev.
See jäik hakkab rihma lõhkuma just jätkuühenuse tagant. samas see liigend kulub ise päris kiiresti.
Jäiga plaatühenuse puhul on kasutuses 1 kruvi ühe otsa kohta ja see on päris rihma otsas seega see auk hakkab venima.
kindlasti hakkab rihm vibreerima kuna pole ühtlane sest jätkukoht on jäik ja "kandiline".

Ma ise kasutaks seda häda korral nn. avariirihmana aga selle peale minna, et see sinna jääks - ei mina seda külle ei plaaniks.

Keevitatav paly materjalist rihm jääb valmis tehtuna rohkem nagu rihm käituma üle ratta joostes 
aga materjali eripära tõttu on ta üsna veniv ja jälle ei kujuta ette palju selline rihm koormust kannataks.

Oma kogemustes on meie kasutuses on parim olnud just see lülirihm mis mõnes kohas on ehk käinud juba ~25 aastat ilma et oleks pidanud "lappima"
ükski teine rihm pole seda ületanud.
Vasta

(21-11-2023, 22:06 PM)metsakohin Kirjutas:  Oli üks selline mootorike kuu aega tagasi näppude vahel, pean mõtlema, et kuhu ma ta peitsin.

Oleks suureks abiks.

Vahepeal olen muude asjadega natuke edasi läinud. Peamootor käis maas. Esialgne põhjus mootor maha võtmiseks oli see, et mootor oli alt õline. Eeldasin, et küllap on mootori ja käigukasti vahel mingisugune võllitihend, mis siis järelikult lekkima hakanud. Kergeks üllatuseks midagi sellist seal pole. Ja eeldatavasti ei peagi olema. Seega tundub paratamatu, et mingi kogus õli sealt mootori suunas liikuda võib. Mootor oli seest igatahes üksjagu õline. Tegin uue tihendi mootori ja käigukasti vahelisele flantsile (vana lagunes lahti võttes ära), mis ei tohiks lasta õlil enam vähemalt mootori flantsi vahelt välja pääseda. Lisaks, kuna mootor juba nagunii maas oli, vahetasin ära mõlemad laagrid. Laagrid said paigaldatud kummist küljekatetega. Eeldatavasti see vähendab tõenäosust, et käigukasti õli, mis mootorini tee leidnud (ja mis enam tänu uuele tihendile flantsi vahelt välja ei saa) mööda mootori võlli edasi mootori sisse pääseks. Eks ole näha, kas sai parem. Loodaks küll saavutada selle, et õlitilk ikka koguaeg all ei oleks.
Kuna mootor juba nagunii laual oli, sai juhtmemajandus natuke viisakamaks tehtud. Ma eriti ei salli neid karvaseid juhtmeotsi, seega sai mähiste otstesse kaablikingad paigaldatud.

Enne/pärast

   

Siit edasi järgmise "murekohani". Kuidas nimetatakse seda suurt jurakat, mis sängi peal edasi-tagasi liigub? Sees on ülekanded ja väljas on käsirattad. Peal on terahoidja. On see kelk? No ütleme, et on. Kelgu küljes on kaks kontrollava õli jaoks. Üks on all servas, eedatavasti õlitaseme kontrolliks. Panin siis uue õli sisse, nii palju, et aknast paistab. Kõik hea. Aga misjaoks see ülemine kontrollava on? Võtsin isegi klaasi (väga tuhmunud) maha, et paremini sotti saada.

   

Kas ma saan õigesti aru, et kelgu sees on omakorda veel õlipump ning sealt ülemisest kontrollavast peaks pumbatav õli näha olema masina töötamise ajal? Mu masinal seda igatahes ei paista. Jääb täitsa kuivaks see ülemine kontrollava. Pöörles alumine (kiilusoonega) võll. Keermelati moodi võll oli paigal. Ettevedu töötas ilusti. On see õli puudumine sedasorti probleem, mis kiiret lahkamist vajaks?
Vasta

(22-11-2023, 07:53 AM)rehepapp Kirjutas:  Selline küsimus.
Sattusin otsa sellisele asjale nagu "elektromageetiline sidur" 16K20 pingile.
Mis see on täpsemalt ja kas sellist asja pandi tehasest ka pinkidele juba nöuka ajal vöi on uuem asi selle pingi küljes.
Kas saab panna ka vanemale pingile ja kas saaks saab abi probleemile kiiresti ja täpselt pidama saada? Näiteks keermestamisel.

https://www.multimasz.pl/en/spare-parts/...sian-lathe
Tavalisel 16K20 on  lindiga mehhaaniline pidur.Elektriline on neil kellel ei ole mehhaanilist sidurit.Lindiga piduri saab piisavalt hästi pidama reguleerida.
Vasta

Kui supportipõllel 2 akent on siis väga suure tõenäosusega on seal sees pump mis lööb õli üles kust ta alla valgudes asju määrib.
Ilmselt on see pump väga lihtsa ja loogilise ehitusega, näiteks plunserpump mida liigutab ekstsentrik ja mis võiks asuda alumise kaane küljes näiteks.
Ilmselt on ta väikse tootlusega ja kui alt ei leki ma prooviks kiirema ettenihkega lasta 5 minutid ettenihkevõllil ringi käia ja kui ikka õli üles ei tule võtaks alt luugi maha.
Mis aga puutub reduktoritr, kastide ja ülekannete lekkimisse siis kaval on täiendada mõnda sõlme kaelustihenditega ja igasugu kangide väljaviigud kummirõngastega.
Jah, tehas pole ette näinud kuid neid pinke hakati kavandama ajal kui sellised tihendid olid veel olemata ja plaani täitmisel ei huvitanud väike leke kedagi.
Ma oma pingiga mässasin mitu kuud ja tegin kõigile asjadele mis kuhugi läksid tihendid ning nüüd läheb juba mitmes aasta kus kõik on puhas ja kuiv.

Kaasfoorumlane Rein aga on vast ühe tähe valesti lugenud ja rääkinud Pidurist kuigi algselt küsiti elektrilise Siduri kohta.

Vaatasin pilti ja aru ei saanudki milleks see mõeldud on.
Välimuse ja kuju järgi pakun huupi et mitte peasidur vaid ettenihkekasti mõeldud asi.
Inglaste keeles pakutavate vene pinkide juppide nimedesse peaks väga eelarvamusega suhtuma sest suure tõenäosusega ei tea nad ise ka mis kuhu käib ja kuskilt on mingi laovaru kätte saadud mida turustatakse.
Eksporditi ju vene pinke üle maailma, eriti Jaapanisse ja Kanadasse.
Vaevalt ükski Jaapanlane nendega tööd proovis teha ja isegi käivitas kuid tegu oli kvaliteetse metalliga millele liit maksis peale ja mis oli odav osta.
Vasta

(24-11-2023, 09:14 AM)2715 Kirjutas:  Eksporditi ju vene pinke üle maailma, eriti Jaapanisse ja Kanadasse.
Vaevalt ükski Jaapanlane nendega tööd proovis teha ja isegi käivitas kuid tegu oli kvaliteetse metalliga millele liit maksis peale ja mis oli odav osta.


Kui keegi oskab võiks selle postituse tõsta kusagile sobivamasse kohta aga populaarteaduslikust vaatevinklist ei saa mainimata jätta neid vene tööpinke. 
Kui Eesti Wabariik taasloodi siis sai meeletus koguses veetud igasuguseid vene tööpinke saksamaale Freiburgi külje alla kus oli lausa minitööstus mis taastas seal vene tööpinke. 
Valgast pärit juudi juurtega ettevõtja kiitis neid pinke väga. Nii palju rauda ja nii odav samas selle raha eest üllatavalt hea täpsusklass. Paljud asjad saksa tööpinkide koopiad. Pidid remondituna minema nagu soojad saiad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(24-11-2023, 09:14 AM)2715 Kirjutas:  Kui supportipõllel 2 akent on siis väga suure tõenäosusega on seal sees pump mis lööb õli üles kust ta alla valgudes asju määrib.
Ilmselt on see pump väga lihtsa ja loogilise ehitusega, näiteks plunserpump mida liigutab ekstsentrik ja mis võiks asuda alumise kaane küljes näiteks.
Ilmselt on ta väikse tootlusega ja kui alt ei leki ma prooviks kiirema ettenihkega lasta 5 minutid ettenihkevõllil ringi käia ja kui ikka õli üles ei tule võtaks alt luugi maha.
Mis aga puutub reduktoritr, kastide ja ülekannete lekkimisse siis kaval on täiendada mõnda sõlme kaelustihenditega ja igasugu kangide väljaviigud kummirõngastega.
Jah, tehas pole ette näinud kuid neid pinke hakati kavandama ajal kui sellised tihendid olid veel olemata ja plaani täitmisel ei huvitanud väike leke kedagi.
Ma oma pingiga mässasin mitu kuud ja tegin kõigile asjadele mis kuhugi läksid tihendid ning nüüd läheb juba mitmes aasta kus kõik on puhas ja kuiv.

Kaasfoorumlane Rein aga on vast ühe tähe valesti lugenud ja rääkinud Pidurist kuigi algselt küsiti elektrilise Siduri kohta.
Ok,eksisin.Kuna põhi mure oli pidama saamine siis mõte läks pidurile.
Vaatasin pilti ja aru ei saanudki milleks see mõeldud on.
Välimuse ja kuju järgi pakun huupi et mitte peasidur vaid ettenihkekasti mõeldud asi.
Inglaste keeles pakutavate vene pinkide juppide nimedesse peaks väga eelarvamusega suhtuma sest suure tõenäosusega ei tea nad ise ka mis kuhu käib ja kuskilt on mingi laovaru kätte saadud mida turustatakse.
Eksporditi ju vene pinke üle maailma, eriti Jaapanisse ja Kanadasse.
Vaevalt ükski Jaapanlane nendega tööd proovis teha ja isegi käivitas kuid tegu oli kvaliteetse metalliga millele liit maksis peale ja mis oli odav osta.
Vasta

(24-11-2023, 09:14 AM)2715 Kirjutas:  Kui supportipõllel 2 akent on siis väga suure tõenäosusega on seal sees pump mis lööb õli üles kust ta alla valgudes asju määrib.
Ilmselt on see pump väga lihtsa ja loogilise ehitusega, näiteks plunserpump mida liigutab ekstsentrik ja mis võiks asuda alumise kaane küljes näiteks.
Ilmselt on ta väikse tootlusega ja kui alt ei leki ma prooviks kiirema ettenihkega lasta 5 minutid ettenihkevõllil ringi käia ja kui ikka õli üles ei tule võtaks alt luugi maha.
Mis aga puutub reduktoritr, kastide ja ülekannete lekkimisse siis kaval on täiendada mõnda sõlme kaelustihenditega ja igasugu kangide väljaviigud kummirõngastega.
Jah, tehas pole ette näinud kuid neid pinke hakati kavandama ajal kui sellised tihendid olid veel olemata ja plaani täitmisel ei huvitanud väike leke kedagi.
Ma oma pingiga mässasin mitu kuud ja tegin kõigile asjadele mis kuhugi läksid tihendid ning nüüd läheb juba mitmes aasta kus kõik on puhas ja kuiv.

Tänud info eest jälle. Vaja katsetada seda supporti õlituse asju. 
Vahepeal andis viimane veorihm otsad, seega momendil käima panna ei saa. Aga eks tegelen selle probleemiga, et masin uuesti pöörlema panna.
Vähemasti sai külge uus spindlikasti õlipumba mootor. Täiesti kogemata sattusin Soovis peale samale mootorile.. heas korras ja kodu lähedal, täielik vedamine. Nii et see probleem on laualt maas. Lisaks on kaitsemaandus ja neutraaljuht nüüd omavahel ära eraldatud nagu tänapäeval kombeks ning masin töötab ilusti ka rikkevoolukaitsme olemasolul. Elektripoole olukord on nüüd rahuldav ja rohkem tähelepanu ei vaja.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Mina võtaks põlle maha ja vaataks mis karul kõhus,selle pool tundi ikka leiab.Seal on kindlasti eelmise sajandi sodi.Põlle külge tagasi saamisega võib minna päevi.
Vasta

Sobrasin oma e-raamatutes. IZ-i kohta on üks halva kvaliteediga fail. Ülejäänud leheküljed tunduvad parema skanneeringuga olema, just see leht on niru.
   
Sellest sain aru, et põlles olev plunzerpump ei tööta, kui on välja lülitatatud mingi võll. aga kumb?
Edit: see lõik peaks olema siis nii:
Tsitaat:Необходимо иметь в виду, что при выключенном реечном зацеплении (при нарезании резьб) насос не работает, ПОЭТОМУ ДЛЯ подачи смазки к ходовому винту надо периодически делать несколько оборотов вручную маховиком продольной подачи.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Sain ka lõpuks uuesti kirjamasina juurde. Mul oli kuskil eespool juttu kui olin hädas oma supordi õlipumbaga, mis asub välispidiselt põlle küljes. Eespool mainiti ekstsentrikut ja pumba plunserit mille paneb liikuma pikiettenihkega. Ise jantisin vedrude ja kuulidega pea terve päeva kuni lõpuks sain toimima, aga mõne päevaga kui ei ole põlle liigutanud vajub õli pumbast tagasi karterisse. Siis teen eelnevalt mõned kiired sõidud ja õli ronib ülemise klaasi taga olevasse õlivanni kust kodib edasi vasktorude kaudu piki ja ristkelgu liugpindadele. 
 Supordi enda hammakad saavad muidu selle õlipesu kätte. Aga see süsteem on minu (163) pingil.
Talvel puhkuse ajal võtan uuesti põlle lahti ja sätin pumba imitorule eraldi tagasivooluklapi ette ja menetlen ühte siduri mähist mis on lühises.
Vasta

(24-11-2023, 22:01 PM)Wiki432 Kirjutas:  Sobrasin oma e-raamatutes. IZ-i kohta on üks halva kvaliteediga fail. Ülejäänud leheküljed tunduvad parema skanneeringuga olema, just see leht on niru.

Sellest sain aru, et põlles olev plunzerpump ei tööta, kui on välja lülitatatud mingi võll. aga kumb?
Edit: see lõik peaks olema siis nii:
Tsitaat:Необходимо иметь в виду, что при выключенном реечном зацеплении (при нарезании резьб) насос не работает, ПОЭТОМУ ДЛЯ подачи смазки к ходовому винту надо периодически делать несколько оборотов вручную маховиком продольной подачи.
Paugutan kohe edasi- plunser ei tööta kruvivõlliga. Töötab ainult pikiettenihke liikumisega kas käsitsi vändates või mehhaaniliselt.
Vasta

Vindi lõikamisel tulebki vanematel pinkidel võlli välispidiselt määrida,enamasti.
Vasta

Ostas selline asi müügil LINK. Müüja ise ei suvatse küsimustele vastata (varasemalt küsinud) siis kas see on üldse reguleeritav hõõrits? Mis vahemikus see reguleeritav on? Kuidas reguleerimine käib?
Vasta

(09-01-2024, 23:59 PM)oliveer Kirjutas:  Ostas selline asi müügil LINK. Müüja ise ei suvatse küsimustele vastata (varasemalt küsinud) siis kas see on üldse reguleeritav hõõrits? Mis vahemikus see reguleeritav on? Kuidas reguleerimine käib?

Tegu on reguleeritava hõõritsaga mille nimimõõt on 22mm.
Reguleerimiseks on ta lõhki lõigatud ja sisse puuritud kooniline ava kuhu surutakse alt keeratava poldiga kuuli mis ajab hõõritsa laiali.
Algmõõt võiks olla sajandikud alla 22 ja maksimum kümnendik üle 22.
Võib ka rohkem aga siis võib krõks käia ja hõõrits pole enam ei hõõrits ega reguleeritav.
Üldiselt ma neist eriti ei arva sest selle häälestamine nõuab mitut proovidetaili nagu ikka reguleeritava hõõritsaga või tohutut ettevaatust ja ava kulutamist kui vaja tõesti saada kolvisõrm pöidla jõul läbi puksi liikuma.
Vasta

Sellist täppistööriista ühe pildi järgi ise ei soetaks, pealegi tundub reguleerimismehanism puuduvat. Milleks vaja? Ehk lihtsam lasta see üks ava oskajal teha?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne