(21-11-2023, 19:55 PM)meli666 Kirjutas: Kas sellel rihmade murega treipingil satub õli ka rihmadele ja need on õlised? Kui jah, siis väga pääsu ei ole selle laiali lammutamisest.
Kui vastuseks on ei, siis kavalam oleks ehk kasutada niiöelda lahtikäivaid kiilrihmasid.
Pakub neid näiteks Varson.
Hiljuti just juhtusin selle lahenduse peale. Probleem oli sarnane, kus rihma vahetuseks oleks tulnud teha palju tööd.
Aga käiku läksid lahtikäivad kiilrihmad. Minule vajamineva A profiili rihma meeter maksis 18.-, lisaks siis sinna lukk juurde. Mis oli vist 7.- kandis.
Kui rihmaratas on hästi väikse läbimõõduga, siis vajalik osta ketilüli moodi rihma otste ühenduseks lukk, mis maksis umbes sama palju, kui rihma meeter.
Aga eks need hinnad olene, mis profiiliga rihm vajalik on.
Oma töös puutun selliste jätkatavate rihmadega kokku pea igapäevaselt.
On seda sama kirjeldatud V profiili kiilrihma nii "Z" kui "A" profiilis,
on kokku sulatatavat/keevitatavat nn. poly materjalist V rihma samuti eri profiile
aga on ka palju kasutuses samuti poly materjalist keevitatavat ümar-rihma diam 6....10mm
ja ka ümarrihma mis on vooliku kujuline ja ühendub sisse pistetavate kuusk tüüpi ühendustega
leidub veel ka üksikuid muid lahendusi nagu "v" profiilis lülirihm mida nagu nimi ütleb pannakse kokku paljudest lülidest
Meie seadmetes on kiirused aeglased ja koormused väikesed
(ülekanne ehk 200 rpm mootorilt 10rpm rattale ja koormust pea polegi sest veetav asi veereb suhteliselt vabalt ehk väikese taksitusega)
Seega puudub mul otsene kogemus koormusega ja kiirepöördelise ülekand kohalt
Kuid ka meie kasutuses need rihmad "lagunevad"
Tulles tagasi selle augustatud kiilrihma juurde siis seda liigub meil siin oma seadmetes erinevat nii musta kui rohelist
ja kvaliteet on kõikuv. Märkus jätkulüli kohta kus on jäik (2 plaati) või liigendiha nn. ketilüli tüüpi on ka pädev.
See jäik hakkab rihma lõhkuma just jätkuühenuse tagant. samas see liigend kulub ise päris kiiresti.
Jäiga plaatühenuse puhul on kasutuses 1 kruvi ühe otsa kohta ja see on päris rihma otsas seega see auk hakkab venima.
kindlasti hakkab rihm vibreerima kuna pole ühtlane sest jätkukoht on jäik ja "kandiline".
Ma ise kasutaks seda häda korral nn. avariirihmana aga selle peale minna, et see sinna jääks - ei mina seda külle ei plaaniks.
Keevitatav paly materjalist rihm jääb valmis tehtuna rohkem nagu rihm käituma üle ratta joostes
aga materjali eripära tõttu on ta üsna veniv ja jälle ei kujuta ette palju selline rihm koormust kannataks.
Oma kogemustes on meie kasutuses on parim olnud just see lülirihm mis mõnes kohas on ehk käinud juba ~25 aastat ilma et oleks pidanud "lappima"
ükski teine rihm pole seda ületanud.