4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Meil nüüd pooled autod on Ukrainasse jõudnud ja ülejäänutega stardime järgmine nädal. Eile sai pandud remonditöödele punkt ja Põltsamaa Sorentole summuti viimane ots külge keevitatud.
   
Proovisõitudel on juba ilmnenud mõned puudused. Partneril purunes siduritross, teine Sorento vilgutab aeg-ajalt ohutulesid (viga veel teadmata) ja Põltsamaa Sorento võiks veidi rohkem sooja puhuda (peab ilmselt natuke uurima või villased sokid hankima). Ainult Terracan töötab laitmatult, mis on veidi imelik.
Vasta

Tagasiteel on taas veidi aega töövõitudest ette kanda.

Selle sõiduga viisime ära kolm autot:

1. Ford Ranger 2000a.
   
Ainsana roheliseks värvitud masin sellest grupist. Masin käitus üldiselt eeskujulikult aga teel selgus, et neliveoga on jõudu vähe nagu oleks pidurid peal. Kahtlustame, et silda on kuidagi vett sattunud, mis 10 miinuskraadiga on mahlapulgaks külmunud. Igatahes kohalikud Volodymyri mehhaanikud tegelevad asjaga edasi. Kaasa pakkisime ka küttefiltri.

2. Mazda B2500 2006a.
   
Masin pidi saama algselt roheliseks aga sellest plaanist loobusime masina naturaalse talvise camo värvi tõttu. Käisime lihtsalt karukeelega üle.
Kaks päeva enne sõitu selgus, et masin on omandanud õlilekke mootorist. Parandada enam midagi ei jõudnud, võtsime kaasa 10l õli. 1300km sõiduga kulus ära 3 liitrit õli, ülejäänud jäi autosse, tagavaraks.. Lisaks paistis masinal jätkuvalt olevat mingi kamm jahutussüsteemiga- ei läinud soojaks. Radika ette paigaldatud papitükk ajas asja ära ning masinaga kaasapakitud termostaadi ja ühe teepeal kaotatud ventikarihma parandavad juba Ukrainlased. Ventikarihm sai isegi kaasa pakitud, kuna oli näha, et üks rihm narmendab.

3. Hyundai H1 2004
   
Kuskil keset poolat lahkus starter. Lükkasime käima ja enne kohalejõudmist seisma ei jätnud. Ukrainas paigutasime masina kohe kohaliku elektriku hoovile, kes häda ära diagnoosib. Vajadusel saadab varuosad järele.

   
Pildil osa kohaletoimetatud abist. Osa läks edasi koos ksf. Telciga teise kohta, millest ta pajatab hiljem ehk eraldi. Üldiselt oli meil koorem väga kerge võrreldes ksf. Wagoneeri transitiga. H1 kong oli täis kasutatud maasturi rehve, saateauto Vivaro oli pooltühi ning Rangeri / Mazda kastid olid lausa tühjad. Põhjuseks peamiselt see, et meil ei olnud rohkem midagi, mida sinna viia. Osa abi jätsime ka ksf. Nastiku grupile viia. Täpsema lasti nimekirja lisan hiljem.

   
Grupipilt ka

   
Lisatud ka pilt keemilistest jalasoendajatest, millest pidi olema suur puudus käes.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(10-12-2023, 18:47 PM)isandpauk Kirjutas:  Osa läks edasi koos ksf. Telciga teise kohta, millest ta pajatab hiljem ehk eraldi. 

Jah. Ukrainas sõdib üks väga pikaaegne tuttav Andres, keda hiljuti ka Pealtnägija saates oli. Nende pataljon roteeriti mõneks ajaks rindelt eemale ja oli võimalus kutiga kokku saada. Sai temalegi ja tema kaaslastele viidud meie kontorilt sooja talvevarustust ja killuvest.

Lisaks lahendasin ära ühe teise sama pataljoni Eesti poisi mure, kellel jalanumber 50, saapad räbalad, aga Ukrainas nii suuri numbreid raske leida.
Ühine tuttav Karmen Joller tellis Saapavabriku poest saapad, need jõudsid DPD-ga Tartust kohale kahe päevaga väljasõidule eelnenud hilisõhtul väga napilt. (see soov, et pangu Cargobussi või saadan kellegi Tartus füüsiliselt järele, kes Cargobusi viiks, langes kurtidele kõrvadele). Järgmise kolme päevaga olid saapad mehel käes (jalas). Lisaks said poisid Karmeni korraldatava "kudumisvõrgustiku" käest kotitäie villaseid sokke.

Sama päeva hommikul oli Andresel külas käinud ka ksf! Wagoneer. Küllap räägib ka lähemalt. Ehk siis nendel vendadel olid varajased jõulud (või pisut hiljaks jäänud Püha Nikolause/Mõkolai päev, mis Ukrainas kingituste tegemise aeg on).

   

Nagu viimastel sõitudel ikka, oli koormas kaasas ka Silja Peegli kogutud abisaadetis (seekord 8, kasti, sealhulgas kaks suurt ja hinnalist akujaama), mille saatsime NovaPoshtaga Zaporižžjasse, kus abiorganisatsioon "Soldatskii prõval" (Sõduri abi) selle rindele edasi saadab.

Selle kohaliku MTÜ looja ja eestvedaja on proua Galina, kelle poeg langes 2014 Donetskis ☹️
Ehk siis taaskord - see sõda ei alanud 24.02.2022.
Vasta

Kia Pregio 500eur

https://soov.ee/25328940-kia-pregio-27d6...tails.html

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(16-12-2023, 11:25 AM)tõnn Kirjutas:  Kia Pregio 500eur

https://soov.ee/25328940-kia-pregio-27d6...tails.html
Bussipargi direktor nägi, kaalus, loobus.
Nende rümpadega hakkab vaikselt tekkima väsimus. Sõda ei lõppe ilmselt niipea. Garaažitunde ei jõua enam ammu keegi kokku lugeda....
Praegu on suures plaanis lahingukäsk selline:
1) remonteerida õuepealsed rümbad kuni õu tühi.
2) osta pisut kallimaid rümpasid, mille remonteerimiseks ei kulu töötunde kolmekohaline arv.Idekal juhul õlid-filtrid-AT rehvid-roheliseks.

Esimesel sõja-aastal sai ka pt 2 väärilisi masinaid kohati rauahinnaga. Tänased rauahinnaga masinad on...
...raud. ?
Vasta

(16-12-2023, 20:20 PM)Telc Kirjutas:  2) osta pisut kallimaid rümpasid, mille remonteerimiseks ei kulu töötunde kolmekohaline arv.Idekal juhul õlid-filtrid-AT rehvid-roheliseks.
Ma ei oska öelda, kui rümp ta on, aga silma jäi.

https://soov.ee/25331978-soitev-mb-vito-...tails.html
Vasta

Nädal tagasi Ukrainasse toimetatud kolm autot sisaldasid järgmist lasti.
4 Camo võrku, 4 magamiskotti, 4 kuulivesti, 192 paari kindaid,
102 paari sokke, 48 termopesu komplekti (püksid+särk),
6 torusalli, 3 välidušši, 15 gaasipõletit, 2 gaasiballooni,
2 gaasiballooni täitmise seadet, 40 pakki niisked salvrätte,
33 paari meeste aluspesu, 15 väliküünalt, 2 pealampi,
16 pehmet ballistilist kaitset (kuulivesti sisu), 1 mootorsaag,
2 kotivööd, paar saapaid, 23 maasturi rehvi,
9 kasti sooje riided, 3 kasti kaevikuküünlaid, kaks suurt akupanka (1kWh).

Ksf. Telc-il oli muidugi nii igav, et paar päeva peale tagasijõudmist startis ta järgmise grupi autodega uuesti Ukraina suunas.
Käesoleval hetkel peaks seltskond olema juba tagasiteel. Pildid ja koormas oleva lasti nimekirjad tulevad siis, kui rahvas tagasi ja puhanud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Nii. Järgemööda siis ka viimasest tegemistest ja käigust UA-sse(kogu ring oli seekord 6040km).
Algne plaan minna nii,et oleks piiril veel enne detsembrit,lükkus Isa lahkumisega edasi. Ei hakka salgama,et natuke lõi elupildi sassi. Aga selline see elu juba korra on. 
Igaljuhul sai uueks lahkumise ajaks pandud 5 dets hommik. Selleks ajaks jõudsid kohale ka vahepeal kadunud olnud 100 pisikest põletit Hiinast. KPG kaubandusega sain ka kokkuleppele ning tänan neid kiire tarne eest. Algul tellisin 100 tk aga kuna KSF id õla alla panid (520.-) (100+100+120+200),siis võtsin 50tk juurde. Kokku siis 150 ballooni. Suur tänu KSF-idele kes õla gaasiostule alla panid. Ühe hinnaks tuli 3.87 koos km-iga. Ühe pisikese põleti hinnaks tuli Hiinast koos transpordiga 3.39/tk 
Paarkümmend väikest põletit sai antud jagamiseks ka Põhjatallinna osakonnale. 
Suured tänud järjekordselt Becky Tööohutuskeskusele soojade rõivaste ja kinnaste/sokkide eest. Samuti tulekustutite ja keepide eest. Koormasse sai soetatud ka uued rehvid Sergo kärule ja lisaks maasturitele jooks A/T ja jooks M/T rehve. Lisaks läks peale jooks pea uusi naelrehve maasturile ja veel üks jooks uusi naelrehve © kaubikule. Lisaks ka jooks kasutatud M/T rehve maasturile. Kahjuks jäi paar jooksu KSF-ide toodud korralikke rehve maha ka,kuna lihtsalt ei julgenud enam peale panna. Kuigi nagu ruumi paistis. Aga lehtvedrud olid sirged ja kummipuksid vastu silda lössis. Transiti kogu kaal oli 4100kg  Sad 
Suured tänud ka KSF-ile kes varustas suure koguse "mägiaivari" teibiga koos suurte kaablisidemete ja haavaplaastritega. Lisaks tänu KSF-ile roheliste koormarihmade eest.
Lisaks sai käidud pisikesel röövretkel ka Põhjatallinna osakonnas ning kaasa võetud põlvekaitsmeid/rihmasid/veste/sidemeid/kampsuneid.
Ja kuna avastasin,et mul on töökoja kustutitel osadel aeg läbi saanud ja järgmise testi asemel on mõistlikum soetada uued,siis lappasin ka need 7tk peale.
Lisaks sai siis bussile peale laetud ka MTÜ Südamega Ukrainale saadetavad hambaravitoolide komplektid. Lisaks ka mõned plaadikandjad koos plaatidega. Ja vägagi korralik optika täpsuslaskurile. Ja samuti magamiskotid ja lebomatid. Samuti veel pakid ja kastid personalselt Eesti sõduritele minevate asjadega erinevatelt toetajatelt ja sõpradelt ning peredelt.Lisaks ka Antivata saadetis Sergole.
Lisaks bussile sai täis pakitud ka Andres Alaveri (Juura 1980) poolt Sergole saadetav maastur Landrover. Maastur oli korralikult ette valmistatud ja paberid ka kenasti korras.
Ja nii saigi 5.12 varahommikul Viimsist garaazist välja sõidetud. Bussi roolis mina ja Landroveri roolis Uku Kalmus.
Piirile lähenedes saime sõnumi,et alates 01.12 tööle rakendatud uudne tolliasjade elektroonile süsteem on rivist väljas natuke ning arvati,et äkki poleks mõistlik piirile öösel tulla. Ööbisime siis Poolas ja hommikul läksime piirile. Poola pool oli superlux. Esimest korda oli ametnik,kes vaadates passi ütles soravas inglise keeles,et te olete Eestist ja teile sobib ilmselt inglise keel. Võttis kohe karbi lahti. Kõik sujus ja juba hetke pärast olime UA poolel. Kõik elektroonilised asjad olid kenasti tehtud ja valmis. Aga. Süsteem oli ikka osalisel maas ja elektrooniline asi ei toiminud nii nagu peaks. No pakuti siis välja,et teeme käsitsi deklari nagu vanasti. Kõik tore ja sai täitma hakatud. Kuniks selgus,et vaja on mingit numbrit. Aga seda numbrit sai vaid sellest süsteemist mis kottis oli  Big Grin Ja nii siis õnnestus lahendust oodates viibida seal umbes 4+h.  Aga lõpuks saadi kuidagi vajalik number ja asjad tehtud. Päev oli juba rikutud ja läksime hotelli. Siis aga selgus uus tore asi,et fond kes asjad deklareeris peab tegema elektrooniliselt üleandmise aktid enne valmis kui kaupasid ära läheme viima kuna aktidele on allkirju vaja neilt,kes kauba saavad. Nii saigi hakatud jahtima vajalikke pabereid sõduritelt ja brigaadidelt ning haiglalt kellele hambaravitoolid läksid. Ma olen 48 ja midagi nagu mäletan tiblade aegsest paberimajandusest,aga olin juba heaoluühiskonda nautides sellise idiootsuse täiesti unustanud. Teed akti elektroonilises keskonnas,siis prindid välja ja hakkad templeid ja allkirju erinevatest kohtadest hankima  Big Grin  . Igaljuhul said meie UA volontöörid Boghdana ja Ruvim sellega peale pikka päeva hakkama. Kõik paberid käes sai lõpuks paika panna oma sõiduringi. Selle uue süsteemi kohta on nii mul kui ka UA volntööridel oma arvamus. Meie tuttavad teevad kogu asja tasuta. Neil ei ole raamatupidajaid ega asjaajajaid. Erinevalt suurtest,kellele see on töö ja kes maksavad nii endale kui ka töölistele palkasid(võivad kasutada x % käibest selleks). See bürokraatiline koormus mis nüüd uue korraga väikestele abi fondidele langeb on kosmiline. Samas ka piiril pakuti lahkelt,et las suured teevad asjad ära ja te ei pea ise midagi tegema. Aga lihtsalt nemad ka jagavad asjad vastavalt oma äranägemise järgi. Mulle see ei sobi. 
Aga ringist juba edaspidi kui olen pildid arvutisse saanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Me olime siinse seltskonna viimane Ukraina reis sellel aastal ja ka nüüd ilusti tagasi jõudnud.
Eelmisel nädalal viisid Isandpauk, Telc ja Rene01 meie Põhja-Tallinna garaažist kohale 3 autot (Ford Ranger, Mazda B2500 ja Hyundai H1) pluss saateauto. Me startisime nädal hiljem 4 autoga (2 Kia Sorentot, Hyundai Terracan ja Peugeot Partner). Saateautot meil polnud, sest keegi ei viitsinud sellega tagasi sõita.
   
Juhte oli 6. Neli sõpra ostsid Hyundai Terracani ja tahtsid tulla seda ära viima, meie poolt remondituna oli valmis saanud 3 autot ja viimasel hetkel arvas Telc, et ta tuleb ka ikka kaasa. Teekond sujus ilusti. Korra sain ikka auto all roomata, et panna kinni klaasipesuvedeliku toru ja teisel Sorentol hakkas kiirusel üle 120 km/h kütust puudu jääma. Peale käsipumbaga peale andmist kadus ka see probleem ära. Palusime kohalikel filtrid üle vaadata. 
Neljapäeva õhtul ööbisime Poolas ja reedel sõitsime piirile. Veokate järjekord oli muljetavaldav kümneid kilomeetreid.
   
Piiril sujus juba kõik ilusti. Tavaautode järjekorda praktiliselt ei olnud. Poolakad üritasid meid transiidisappa saata. Kuna seda sisutühja ootamist tõesti ei viitsinud siis ütlesime, et tuleme autodega abratna ja ne nada. Piirivalvur pobises midagi pahaselt ja jättis rahule. Meie eest ühe saksa abibussi võtsidki reast välja ja saatsid transiiti. Neist hakkas küll kahju.
Ukraina poolel läks kõik probleemideta. Paberid olid korras ja ainult vormistamine. Ja kuigi kõik suju nagu õlitatult kulus piiril 2h ikka ära. 
Samal õhtul andsime juba autod ja varustuse üle. Autod olid maast laeni asju täis. Võtsime kaasa kõik, mis garaaži kogunenud oli - suur kogus töökindaid, sokke jm talvevarustust tänud toetuse eest Becky Tööohutuskeskus, kuulivestid, valged kamovõrgud, kaitseriided Ülle Rondolt, varuosad nagu käigukast ja kütusepaak varem saadetud maasturitele, niisked salfakad, vedel seep, lebomatid, varurehvid, DJI Mavic Air drooni annetas Pluss Arhitektid. Paljusid asju ma isegi ei tea, kes need tõi aga kohalikud palusid edasi anda suured tänusõnad!
   
Reedeõhtune vastuvõtupidu läks see kord veidi käest ära. Kohalikud abistajad ja sõdurid olid rõõmsad, toostides tänati kõiki teid, kes te toetanud olete! Tänulikud on nad loomulikult asjade eest aga ka selle eest, et tänu abile nad tunnetavad, et nad ei ole selles sõjas üksi. Suureks probleemiks on vene propaganda võimsus. Töötab see nii, et võetakse mingi tõene uudis. Näiteks mingi abi varastati ära. Siis muudetakse seda nii et tõest saab vale. Näiteks, et 70% abist varastatakse ära. Siis levitatakse seda jõuliselt, leitakse inimesed, kes uskuma hakkavad ise ise edasi levitavad. Niimoodi saavutatakse väga suur info võimsus ja kõrvaltvaatajal on üliraske olukorrast aru saada. Kui vargustest rääkida siis kohalike hinnangul neid toimub aga kindlasti jääb see alla 10%.
Ööseks oli mõni reisisell saavutanud sellise staadiumi, et tekkis huvi külastada ka illegaalset põrandaalust pidu. Sai käidud. Tuleb öelda, et kohalikud võtavad komandanditundi üsna tõsiselt ja mingit eriti võimast siiski ei toimunud.
Laupäeva hommikul läks enamus seltskonnast Volodimirist edasi Lvivi aga kuna ma olen seal nii palju käinud siis see kord ei viitsinud ja sõitsin Lutskisse.
   
Bussis oli mingi venemeelne vanamees, kes oma arvamust avaldas. Sõdurid saatsid ta sinna samusesse. Päris meeleolukas oli. Jutt käis ukraina keeles ja ei saanud enamusest aru aga roppuste sõnavara sai igal juhul täiendust.
Lutskis käisin väga viisakas restos söömas. See oli ka kallis - prae hind peaaegu 10.- €. Alguses mõtlesin, et ei tea, kas minu riietus on ikka sobilik aga restos istus tätoveeritud sõrmenukkidega dressides tüüp naisega, kes nägi välja nagu Angelina Jolie. Pärast tuli teine vend ja naine jälle Angelina Jolie. See tundub mingi iluideaal olevat seal. Samas tänaval neid Angelina Joliesid eriti ei kohta. Paljud asjad nagu dressidega restos meenutavad Eesti 90nendaid ja tekitab nostalgiat. Samas tänaval tundub olevat turvalisem kui meil siis. Jalutasin pimedas kangi all, kus oli meeste seltskond ja paarkend aastat tagasi oleks minusugune turist Eestis kindlasti tappa saanud ja asjadest ilma jäänud aga seal oli täiesti rahulik.
   
Nägin veel poiste seltskonda, kes pidasid sõtta minemise eelset pidu. Mõtlesin, et kui me oleks samas olukorras siis minu 18 aastane poeg peaks ka oma tegemiste asemel ilmselt minema I maailmasõja stiilis teisi inimesi täägiga surnuks torkama ja see tundus täiesti õudne ja absurdne. Mobilisatsiooni mitteõnnestumine on üks järjekordne vene jutupunkt. On tõsi, et vabatahtlikest järjekorda ei ole aga kui kodust üles korjatakse siis minnakse ikka vabatahtlikult.
Laupäeva õhtuks oli ka ülejäänud seltskond Lutskisse jõudnud. Pühapäeva hommikul istusime bussi peale, sõitsime Varssavisse ja sealt lennukiga koju. Reis sujus täitsa ladusalt nagu planeeritud. Piiriületusele tuleb igaks juhuks graafikule 3h lisaks arvestada, sest see võib piiri peal ära kuluda küll. Bussis olid lisaks meile ainult naised.

Nüüd edasi on plaan hakata vaikselt järgmiseid autosid ette valmistama. Hoovi peal on paar suuremat projekti ootamas. Märtsi lõpus mängib Žalgiris Basconiaga ja Kaunasest oleks hea otse edasi sõita. Minu reisikaaslased ütlesid, et said alles nüüd aru, et seda abi on seal päriselt vaja ja lubasid ka endale märtsiks uue annetatava maasturi hankida. Kui õnnestub toetuskontole raha koguda siis ehk saame ka mingi vähem kui 100 tunniga remonditava auto lisaks. Nii et kui on võimalust ja tahtmist toetada siis meie konto on:
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ
Maastur UA sõjaväele
Vasta

Unustasin enne mainida, et koormas oli ka kastitäis Isandpaugu tööriistu, mis läksid kohalikule mehhaanikule. Seal olid Makita suur mutrikeeraja, väike mutrikeeraja, relakas, akud, padrunid ja veel terve rivi töökoja sisustamiseks vajalikke käsitööriistu. Mehaanik oli üliõnnelik, et ei pea neid samu asju nüüd laenuga ostma. Küll aga peab Isandpauk Jõuluvanale kirjutama, et töökojas millegagi edaspidi remonti saaks teha.
Asjad läksid igal juhul õigesse kohta, sest nende uue omaniku käe alt on enne rindele minekut läbi käinud juba 200 autot.
Vasta

(19-12-2023, 17:19 PM)nastik Kirjutas:  Unustasin enne mainida, et koormas oli ka kastitäis Isandpaugu tööriistu, mis läksid kohalikule mehhaanikule. Seal olid Makita suur mutrikeeraja, väike mutrikeeraja, relakas, akud, padrunid ja veel terve rivi töökoja sisustamiseks vajalikke käsitööriistu. Mehaanik oli üliõnnelik, et ei pea neid samu asju nüüd laenuga ostma. Küll aga peab Isandpauk Jõuluvanale kirjutama, et töökojas millegagi edaspidi remonti saaks teha.
Asjad läksid igal juhul õigesse kohta, sest nende uue omaniku käe alt on enne rindele minekut läbi käinud juba 200 autot.

Kirjutasin Jõuluvanale juba eelmisel nädalal ning eile sain uued Makita 40V seeria riistad kätte.
Juhtus nii, et tahtsin saata sealsetele mehhaanikutele ühe, enda arvates kõige asjalikuma tööriista oma töökojast, aga läks terve kast. Lisaks akuriistadele panin kaasa veel kolmed voolikuklambri tangid, pealambid koos eraldi akulaadijaga ja veel üht-teist. Ksf. Telci varudest tuli 18V makita laadija ning laetav LED prose/töövalgusti. Alguses mõtlesin ka Knipexi kullinokkade ja mutritangide saatmisele aga nii rikas mu jõuluvana ka ei ole, et lisaks akuriistadele need ka asendada.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Lõustaraamatus jäi silm peale sellisele Soorondi pakkumisele:
https://www.facebook.com/commerce/listin...media_id=2&ref=share_attachment
Vasta

Tänud! See fb Sorento tundub küll tõsisem projekt aga kirjutasin, et uurida, mis müüja hinnanägemus on?
Täna lisandus meie märtsi reisi autodele 600.- € eest Hyundai Terracan
   
ksf Von käis vaatamas ja kiitis heaks, et raam on korralik, suurt roostet pole, nelivedu töötab. Teadaolevad vead on, et aeglusti ei lülitu, tagumine rattalaager vaja vahetada ja absi pirn on armatuurist välja keeratud. 
Minuga Ukrainas käinud seltskonna tuttavad on teinud meie kontole piisavalt annetusi, et ostsime ära. Nende korraldada ja rahastada jääb korda tegemine. ksf Von lubas oma töökojas masina lähemalt üle vaadata.
Vasta

Ksf. Nastiku juhtimisel Ukrainasse toimetatud autodesse mahutasime päris suure hunniku erinevat abi. Nagu ksf. Wagoneer, nii pakkisime meiegi enamuse asju pappkastidest välja, lihtsalt suurtesse prügikottidesse. Järelejäänud pappkastide hunnik oli muljetavaldav, kõik liigsed kilepakendid jäid samuti pakendikonteinerile.

Tallinnas, enne ärasõitu tehtud pilt koormasse läinud abist. Pildile ei mahtunud rehvid, käigukast, tööriiete kastid ja veel üht-teist.
   

Nädal tagasi Ukrainasse toimetatud neli autot sisaldasid järgmist lasti.
Kia Sorento käigukast koos vahekastiga, Kia Sorento paak, talvine camo võrk, DJI Mavic droon.
8 termosärki, 7 kuulivesti, 191 paari kindaid, 98 paari sokke,
40 termopesu komplekti püksid+särk, 4 torusalli, 3 välidušši,
5 gaasipõletit, 117 pakki niisked salvrätte, 4 pealampi, 6 rehvi,
2 paari saapaid ja saapavoodreid, 5 kasti tuletöödeks sobivaid tööriideid(püksid/joped),
137 keemilist jalasoendajat, hunnik saapapaelu, 2 kasti kaevikuküünlaid, kaks torukotti, 4 pakki nitriilkindaid.
Lisaks juba varem mainitud ja pildil nähtavad makita jt. tööriistad, teibid, rihmad jpm.
Iga masina varustuses oli tungraud, veljevõti, 12V kompressor, apteek, puksiirköis, lumehari/kaabits, tõkiskingad, ohukolmnurk, teipi, pakk suuri kaablisidemeid jne.

Loodame, et meie hoolega remonditud masinad peavad hästi vastu ja aitavad Ukraina kaitseväel tegeleda orkide invasiooniga.
Täpsemad tibude ülelugemised ja aruanded jäävad uue aasta algusse, kuid maasturite Ukrainasse saatmisele saame selleks aastaks juba juti alla tõmmata.
Selle aasta MTÜ Toeta ukrainat Põhja-Tallinna üksuse skooriks on 23 ehk 14 ukrainasse toimetatud maasturit, 6 kaubikut ja 3 haagist.
Tegemist ootavad hetkel veel viis masinat.
See ei oleks olnud võimalik ilma paljude siinsete foorumlaste ja paljude teiste lahkete inimeste toetuseta.
Aitäh Teile abi eest ja toredaid pühi Teile!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Oli põnev kuulamine.

Jäljed gloobusel

Oleme sellel korral Poola ja Ukraina piiril. Mis seal toimub ja miks Karu viimati ukrainlastest sõpradele abi viies piiril 3 päeva ja 2 ööd veetis? Külas on kaks meest, kes alustasid Ukraina toetamist juba enne 24. veebruari 2022 - Indrek Herman ja Mart Reimann. Saame vastuse küsimusele, et kas Ukraina piiril tõesti kehtib reegel: "Mida rohkem on sul pabereid, seda puhtamaks jääb su tagumik"?

https://kuku.pleier.ee/podcast/jaljed-gloobusel/158621
Vasta

Krt ajagi nii jännis,et jube. Aga 2023 siis Viimsi garaazist käis läbi kokku kindlasti 14 autot. Millest 5 sai soetatud enda ja abistajate toel ning punane transporter tuli annetusena Muhu saarelt Smile . Need siis korda tehtud ja laiali saadetud. Ülejäänud autode finantseerimine oli peamiselt UA omade poolt. Mina käisin vaatasin üle ja sobivusel ostsin ära. Siis loomulikult kõigile hooldused ja vajalikud remondi ning värvitööd. Viimased tööd siis juba toetajate ja enda rahastusel. Mõned autod ja kärud lisaks said ka Ants Ermile ette valmistatud. Enne käesolevat aastat polnud ma ei rongi ega reisibussiga sõitnud vast 25a. Nüüd nii mõnedki Eesti paigad bussiga läbi kolistatud ja kiire rongiga Soome linnu külastanud. Lisaks võiks öelda,et nii mõnigi tuhat kilomeetrit nii Eestis eri paigus kui ka Soomes Transiti ja treileri komboga liikureid toomas käinud. Siinkohal mega tänu KSF-ile kes selleks alati aega on leidnud ja neid kilomeetreid viitsinud läbida. Suur tänu ka kõigile abistajatele,kes oma õla alla on pannud. Ilma Teie abita ei oleks see number kindlasti selline. Lisaks siis see aasta tehtud 2 pikemat UA reisi(5000+ ja 6000+km)kus erinevatele üksustele varustust laiali jaganud ja üks lühike(2400km) reis kus siis ühe viisime ja teise tõime tagasi Smile 
Päris hull aasta ma ütleks. Ja närvirakke ning unetuid öid igapäevase töö kõrvalt on olnud palju. Ja tegelt tahaks tänada ka kannatlikke kundesid kes oma autode valmimisi kannatlikult oodanud on. 
Hetkel on hoovis ootamas Opel Frontera ja Nissan Terraano2 ning siis üks jube mäda Frontera veel(peab vähe mõtlema kas kannatab ette võtta).
Igaljuhul aitähh kõigile kaasaelajatele ja toetajatele.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(21-12-2023, 00:45 AM)nastik Kirjutas:  ... tagumine rattalaager vaja vahetada...

Selle vahetus paras jama, esiteks pole normaalseid laagrikomplekte ja teiseks vana laagri kätte saamine. Enda omal kasutasin fag tootja (713626760) komplekti mida mõistlikud varuosakauplejad tarnida ei suutnud (ca 2a. Tagasi). Seega tellisin ebayst saksamaalt. Tõsi, abs võru tuleb tervelt puksi pealt kätte saada ja tagasi panna aga õnneks ei ole see nii tugeva istuga.
Vasta

Kui lähi paari kuu jooksul lisajuhti vaja on võin vabalt teha ühe või kaks satsi kaasa. Ukraina autoga läbi sõidetud (küll 2013 aastal), mõnda keelt valdan ning kogemus Siberi ja Krimmiga ka olemas, "maratonsõit" suvalise 4 rattalise kärakaga pole probleem. Kahjuks rahalist panust väga erilist teha hetkel ei saa (oma kulud nö tripil katan ise), kuna üritan enda eest makstud maksude eest nüüd vastu saada seda igakuist "riigi palka" mõnda aega. Kahjuks on jumal andnud kaks vasakut kätt ja akudrelli parema käe oma ja mehhaanikaalane panus minu puhul kesine.

Pirvaatsõnumites saab suhelda vajadusel.
Vasta

(21-12-2023, 13:11 PM)hobiautod Kirjutas:  Oli põnev kuulamine.

Jäljed gloobusel

Oleme sellel korral Poola ja Ukraina piiril. Mis seal toimub ja miks Karu viimati ukrainlastest sõpradele abi viies piiril 3 päeva ja 2 ööd veetis? Külas on kaks meest, kes alustasid Ukraina toetamist juba enne 24. veebruari 2022 - Indrek Herman ja Mart Reimann. Saame vastuse küsimusele, et kas Ukraina piiril tõesti kehtib reegel: "Mida rohkem on sul pabereid, seda puhtamaks jääb su tagumik"?

https://kuku.pleier.ee/podcast/jaljed-gloobusel/158621

Oma kasina kuue piiriületusega (mõlemas suunas siis 12) olen kogenud enamvähem sama, mis viidatud loos. Poola politseiga pole kokku sattunud ja õnneks suurte masinatega ei ole pidanud ka piiri ületama. Pikemad piiriületused on olnud vast 4-5 tundi. Minu soovitus on, et ärge üle piiri ise mingit abi vedage, kui soovite Ukraina abistamisest saada ainult positiivset kogemust. Ma iga kord küsin endalt piirijärjekorras, et oli mul vaja jälle siia ronida, kui oleks saanud lasta kellelgi teisel selle kadalipu läbida ja rahulikult samal ajal garaazis õlutit libistades järgmist masinat remontida?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Äkki on kellegil huvi konna vastu. Sai soetatud,et tuua ära Patrol UA-st. Ilmselt rohkem kasutust ei leia.
Paigaldatud uus vints ja 13" veljed asendatud 14" velgede/rehvidega. Tuled viled kõik töötavad. Plate ka keerab kenasti isegi siis kui seal Patrol peal oli.
Veopea ka uus pandud(sõitnud 2500km fronteraga sinna ja patroliga tagasi) 
Ma ei ole konna ekspert,aga tundub asine tükk olema ja tuleb ilusti järgi. Tiisli osa on ka vist pikem kui enamustel. ARK-is arvel ja kõik tips tops.
Ise maksin ta eest 800.- + jubinad. Aga kui selle algse summagi saaks oleks superlux.
Aga avatud pakkumistele,sest vedeleb lihtsalt niisama hetkel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne