Kas ostaksid endale elektriauto?

Palju jõudu ratastega külmikute omanikele. Sedasorti show alles algab ja mingil hetkel jäetakse selliste omanikud raudselt oma muredega üksi! Nagu CNG autode omanikudki on juba jäetud... Kusjuures on ju ka see roheline ökoauto mis "päästab" maailma!

Ahjah, oluline osa on just see:
Tsitaat:In this case, the Ioniq 5’s battery cover plate on the bottom of the car was scratched and showed a small deformation, which indicated the battery had suffered an impact.
Vasta

(27-12-2023, 12:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Palju jõudu ratastega külmikute omanikele. Sedasorti show alles algab ja mingil hetkel jäetakse selliste omanikud raudselt oma muredega üksi! Nagu CNG autode omanikudki on juba jäetud... Kusjuures on ju ka see roheline ökoauto mis "päästab" maailma!

Ahjah, oluline osa on just see:
Tsitaat:In this case, the Ioniq 5’s battery cover plate on the bottom of the car was scratched and showed a small deformation, which indicated the battery had suffered an impact.

Ma juba CNG autoga mõtlesin seda mõtet, et ega tal mingit massiivset paagikaitset pole. On plastik ja põhjaalune plastik lendab vähemalt seatil vasakule ja paremale, kui vähegi asfaldilt maha minna (testitud praktikas ühe teise leoniga). Masin on suhteliselt pikk ja madal. Kui nüüd paak peaks kraapsud peale saama, siis on täiesti reaalne tõenäosus, et (arutlemata hetkel, kas need kraapsud on päriselt ohtlikud või mitte) auto enam järgmist gaasiseadme ülevaatust ilma paagi vahetuseta ei läbi. Aga CNG paak pole üks nendest soodsatest tükkidest, tema maksumust on gaasi-bensiini vahega üsna raske tagasi sõita, arvestades praeguseid hindasid. Selles valguses võib üksainus teel vedelev kivi või jääkamakas tähendada üsna mitut tuhandet vältimatut väljaminekut (kui ei ole kaskot mis seda kataks).

Paagi enda eluiga on tehase poolt määratud 20 aastat, selles vanuses on vahetamine kohustuslik, sõltumata paagi seisundist. Mis praktikas tähendab, et selles vanuses seat läheb kas bensiinikaks, hakkab LPG-ga sõitma või läheb seibideks.
Vasta

Küsimus on ju asja hinnas ja selles, kas seda akut saab või lubatakse edasi kasutada! Kui see röstri aku antakse PV-majanduse kasutusse nagu praegu enamusega õnneks tehakse, siis pole hullu. Kui maja akupakk maksab uuena kolm-neli KORDA vähem siis on midagi ju valesti. Ionicu akupakki ei osta mitte keeegi 60K mistahes väärtusliku rahaühiku eest. 

Teine teema ongi kasko! Mõtle ennast kindlustusetetvõtte Omanikuks ja miks peaks nad tegema mingi ODAVA kasko elektripardlile, milel üks ja ainus junntükk maksab rohkem kui auto? See võimalus, et just aku pihta saab mistahes õnnetuse puhul on ju röögatu. Seega Eestis kasko autole mõnikümmend kuus nagu praegugi ja AKULE eraldi 12000 aastas. Tonn kuus. Teretulemast ODAVA elektriauto maailma!!!! 

Keegi ei väida enam, et elektruijunntükk ei sõidaks ja et sellega ei saa enamust mõistlikku tegevust teha. Aga natukenegi tavapärasest siledast asfaltteest kõrvale minna on keelatud sest häving võib olla rahakotile fataalne! Nafik meile sellist SAASTA (loe sõnast saastamine ehk saaste) vaja on???
Vasta

Tsiteerin ühte tundmatut sõdurit siinkohal selle sama juhtumi raames:


Tsitaat:Auto omanik - küttis millelegi pauguga sisse ja rääkis esinduses et polnudki midagi põhimõtteliselt (aga aku on oma kohalt nihkunud/deformeerunud)
Esindus - Tühistas garantii tuima näoga arvestusega, et las kindlustus ise lahendab.
Kindlustus - ainus, kes perse lohku sai päeva lõpuks. Kuid, see ongi kindlustuse äri ju.
Kokkuvõttes läheb uus auto analüüsimata vigastusega pressi alla - rohepööre
Vasta

Seal juhtumis tuleb arvestada asjaoluga, et esindus selles kontekstis pole mitte maaletooja või autotootja ise vaid mingisugune suvaline (üks mitmest sajast) töökoda, kellel on õigus Kanadas Hyuinaid müüa ja remontida. Hyundai eeskiri näeb ette, et sedasorti juhtumid peaks jõudma kõik maaletooja lauale hindamiseks. Mis põhjusel esindus seda eeskirja rikkus ja sellise absudrse pakkumise tegi, on muidugi arusaamatu. Võib vaid oletada, kas tegu oli omakasupüüdlik. Sarnased juhtumid pole sugugi harvad ka sisepõletajate maailmas, kus esinduse töötajad oma (sõprade) autosid remondivad tehase garantii või kindlustusseltside arvelt.
Vasta

(28-12-2023, 15:19 PM)deus Kirjutas:  Tsiteerin ühte tundmatut sõdurit siinkohal selle sama juhtumi raames:
Tsitaat:Kindlustus - ainus, kes perse lohku sai päeva lõpuks. Kuid, see ongi kindlustuse äri ju.
Ja kaua Kindlustused seda lasevad juhtuda? Sama ka laevafirmad jms, kus on tuleoht vms. Praegused trendid ja ühiskonna mõttelaad on sinna, et aastal 2025 on EV juba ülipalju kallim pidadsa kui mistahes diisli ja automaksuga vanake... Ja just Kindlustused löövad korra majja Wink Teine pool samast asjast tuleb koduste akupakkidega jms. Nõuded mingitele ruumidele tulevad ulmelised mis oma hinan tõttu igaasuguse mõeldava olematu kasumigi nullivad. Jälle: mõelge ISEENNAST selelsk otsustajaks! Mina lajataks kindlustusettevõtjana sellistele täiega numbri kuklasse! RISK on liiga suur. Ka PV-pargile: selels samas kliimamuutuses on suvise kanamunarahe võimalus üha kõrgem. Kui on ennast püsti pöörav park, mis on ka talvel kasulikum - odavam. Ahnuse (ja ka lolluse) etalonidele aga lajataks täiega! Rääkimata koleduse ehk arhitektuurse jälkuse eest paneks tambovi koefitsendiga Wink 

Ja just KINDLUSTUSED hakkavad määrama sest asjade numbrilised hinnad on läinud "kosmosesse". Kõnekaim fakt on ju arvutite ja telefonide kindlustused! Ma muidugi pole elus kindlustamist väärivat vidnat soetanud, mõnesaja euroste asjadega peaks ikka omal rahakotil hakkama saama. Aga jah, tuhat ja peale maksvad vidinad, mis tõesti võivad katki minan? Ma olen merel kukkunud laines nii laua otsa et telefon taskus murdus pooleks. Üks 70-rahane tahvel on pakstaagist fantoomlaine läbi luugi omale selga saanud. Juhtub. Oleks mõlemad olnud tuhandesed?
Vasta

No aga laseks kindlustustel mõnda aega reageerida. Minumeelest subaru impreza (kunagise) kindlustuse näol on pretsedent olemas, et kui on teatud mark ja mudel, mis "maale vanaema juurde sõites" pidevalt täitsa katki läheb, siis selle kindlustus oligi ebameeldivalt kõrge.

Ja kui ei lähe pidevalt katki, järelikult probleemi ei ole. Ühe akupaki aastas jaksab kindlustus (väikese hinnakorrektsiooniga tulevikus) kinni maksta ilma liigsete emotsioonideta küll.
Vasta

Kui see maksab Soomes (!) 30000€?

https://www.is.fi/autot/art-2000010085801.html

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta

Sarnases hinnklassis uusi hiinakaid on veel saadaval. Remondikohta enne Saksamaad küll ei leia, kuid et antud apastraadil on  5 aastane hooldevälp, saaks sellega kuidagi hakkama, kui juhuslikult enne ära ei koole.

Aiways U5
Vasta

Sama asi peaaegu uuena kohapeal:

https://www.auto24.ee/soidukid/3971055

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Eks nüüd peale külma tuleb ka jutukesi elektriautodest ja nende kasutatavusest.

https://forte.delfi.ee/artikkel/12026070...id-diislid
Vasta

(08-01-2024, 18:05 PM)MeelisV Kirjutas:  Eks nüüd peale külma tuleb ka jutukesi elektriautodest ja nende kasutatavusest.

https://forte.delfi.ee/artikkel/12026070...id-diislid
loen seda hosianna artiklit ja mõtlen: Kas diislid oleks hakanud käivitamisel tõrkuma, kui nad oleksid olnud öösel  elektrikatega samamoodi juhtme otsas (plokisoojendus)? Ilmselgelt mitte ja mingeid logistika imesid polnuks vaja korraldada ...
Vasta

Eks põhiline määrav tegur kullerfirma puhul on see, et elektrikilomeeter on ka pärast sõiduki kallima hinna ja muude kulude sisse arvestamist nii palju odavam, et suurte läbisõitude juures tasub jännata. Samamoodi nagu elektritakso (pmst pea alati väsinud olemisega Leaf) on juba täna palju tavalisem nähtus kui elektriauto üldiselt.
Vasta

(08-01-2024, 23:39 PM)Jesper Kirjutas:  Samamoodi nagu elektritakso (pmst pea alati väsinud olemisega Leaf) on juba täna palju tavalisem nähtus kui elektriauto üldiselt.
Btw, Elektritakso (firma) taksopargis pole juba paar aastat ühtegi Leafi. Kuigi FIE-taksojuhtide käes on neid peetud Leafe palju. Mis minu arust on võrratu näide Leafi pommikindlusest ja odavast ülalpidamisest. Neil peetud taksodel on läbisõidud juba mitmesadades tuhandetes, isegi pool miljonit mõnel. Ka on tõsi see, et pea kõigil neil varase otsa Leafidel on garantii korras vanatüübilised akud vahetatud uuematüübiliste akude vastu sest vanad kaotasid mahtu ja küpsesid intensiivse taksotöö puhul kiiresti läbi sest Leaf ei oma akujahutust ning esimese otsa akude keemia oli kehva. Aga need olid ka 2012-2015 perioodi Leafi lastehaigused, mida ei saa hilisemate Leafide või elektriautide peale üldiselt laiendada.
Vasta

Palun tuua välja vana aku keemia ja siis uue aku keemia ning kuidas uue puhul jahutus lahendatud on, et selle eluiga pikendada?
Vasta

(09-01-2024, 17:42 PM)deus Kirjutas:  Palun tuua välja vana aku keemia ja siis uue aku keemia ning kuidas uue puhul jahutus lahendatud on, et selle eluiga pikendada?
Kas mitte Autolehes polnud kunagi artikkel sellest et suvel oli elektritaksodel probleem akude ülekuumenemisega kus sõideti juba aku kuumaks ja siis mindi kiirlaadima kuuma akut mille temperatuuriandur sai liiga hilja teada ülekuumenemisest ja elemendid jõudsid ära paiste minna?
Issand oli probleemist teadlik ja piiras laadimiskiirust või muutis ka andurite paigutust.
Vaatasin küll oma Autolehed läbi aga ei leidnud hetkel...
Vasta

(09-01-2024, 10:40 AM)Etsike Kirjutas:  Btw, Elektritakso (firma) taksopargis pole juba paar aastat ühtegi Leafi.
No selle asjaga läks üldse sedapsi (enne seda mingi hetk ostis Elmo taksofirma ära): https://www.aripaev.ee/uudised/2023/12/0...ad-juhtmed

Samas seal käis ikka toores rahapõletamine ja ega autol selle pärast midagi viga ei ole, et see aferiste ligi meelitab Smile Lihtsalt ma selle firma autovalikuid liiga tugeva referentsina ei võtaks, kui kõik muu suudeti tuksi keerata, siis mine tea...
Vasta

(09-01-2024, 18:45 PM)2715 Kirjutas:  
(09-01-2024, 17:42 PM)deus Kirjutas:  Palun tuua välja vana aku keemia ja siis uue aku keemia ning kuidas uue puhul jahutus lahendatud on, et selle eluiga pikendada?
Kas mitte Autolehes polnud kunagi artikkel sellest et suvel oli elektritaksodel probleem akude ülekuumenemisega kus sõideti juba aku kuumaks ja siis mindi kiirlaadima kuuma akut mille temperatuuriandur sai liiga hilja teada ülekuumenemisest ja elemendid jõudsid ära paiste minna?
Issand oli probleemist teadlik ja piiras laadimiskiirust või muutis ka andurite paigutust.
Vaatasin küll oma Autolehed läbi aga ei leidnud hetkel...
Võimalik, meil on piisavalt soojad suved olnud viimasel ajal aga see polnud küsimus.
Vasta

12 on päris tubli ja kustutab kenasti, sry
Vasta

Harrastatakse sellist teguviisi küll. Või riputatakse pikendusjuhe ülalt rõdult alla, siis vähemalt käib arvestus läbi korteri arvesti. Samas ma ei usu, et sealt keldriaknast tuleb läbi üldelektri, sellest tuleks pahandus ühistus. Vabalt võib ju keldris olla arvesti, mida kodanik üksi maksab ühistule. Ja tehniliselt on imelihtne panna ka nutilüliti mängu, mis pistiku elektrifitseerib ainult asjaomase kodaniku telefonist saadetud käsul. Ehk kõike saab kui tahtmine on ja ühistus mõistlikud inimesed.
Paraku aga on elektriauto laadimiskoha loomine on "mägede" korteriühistutes väikese vähemuse huvi. Ning kindlasti on ühistus häälekas seltskond kes arvab, et elektriauto pole muud kui pomm akna all ja on risti vastu laadimisvõimaluse loomisele.
Seniks laevad mägede elanikud autot poeskäigu ajal poeparklas. Mägede piirkonnas on pea iga pädeva poe parklas juba kiirlaadija. Samas sealt laetud elektronid on üsna kallid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne