Postitused: 3,159
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
26
Mo arust väide, et tänapäeva autodel on alati juhiabid, vähemalt veojõukontroll, sees ja neid lõplikult välja lülitada ei saa, ei vasta päris tõele. Mõlemad mu kastikad on sedasi, et kui lükkad sillad jäigalt taha ja lukud sisse, siis kaovad kõik abid ja kontrollid, vot abs kohta ei oska öelda, see äkki jääb.
Postitused: 4,159
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
28-12-2023, 14:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-12-2023, 15:25 PM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
Küsimus on ju asja hinnas ja selles, kas seda akut saab või lubatakse edasi kasutada! Kui see röstri aku antakse PV-majanduse kasutusse nagu praegu enamusega õnneks tehakse, siis pole hullu. Kui maja akupakk maksab uuena kolm-neli KORDA vähem siis on midagi ju valesti. Ionicu akupakki ei osta mitte keeegi 60K mistahes väärtusliku rahaühiku eest.
Teine teema ongi kasko! Mõtle ennast kindlustusetetvõtte Omanikuks ja miks peaks nad tegema mingi ODAVA kasko elektripardlile, milel üks ja ainus junntükk maksab rohkem kui auto? See võimalus, et just aku pihta saab mistahes õnnetuse puhul on ju röögatu. Seega Eestis kasko autole mõnikümmend kuus nagu praegugi ja AKULE eraldi 12000 aastas. Tonn kuus. Teretulemast ODAVA elektriauto maailma!!!!
Keegi ei väida enam, et elektruijunntükk ei sõidaks ja et sellega ei saa enamust mõistlikku tegevust teha. Aga natukenegi tavapärasest siledast asfaltteest kõrvale minna on keelatud sest häving võib olla rahakotile fataalne! Nafik meile sellist SAASTA (loe sõnast saastamine ehk saaste) vaja on???
Postitused: 2,044
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Seal juhtumis tuleb arvestada asjaoluga, et esindus selles kontekstis pole mitte maaletooja või autotootja ise vaid mingisugune suvaline (üks mitmest sajast) töökoda, kellel on õigus Kanadas Hyuinaid müüa ja remontida. Hyundai eeskiri näeb ette, et sedasorti juhtumid peaks jõudma kõik maaletooja lauale hindamiseks. Mis põhjusel esindus seda eeskirja rikkus ja sellise absudrse pakkumise tegi, on muidugi arusaamatu. Võib vaid oletada, kas tegu oli omakasupüüdlik. Sarnased juhtumid pole sugugi harvad ka sisepõletajate maailmas, kus esinduse töötajad oma (sõprade) autosid remondivad tehase garantii või kindlustusseltside arvelt.
Postitused: 1,250
Teemad: 22
Liitus: Jul 2009
Maine:
45
No aga laseks kindlustustel mõnda aega reageerida. Minumeelest subaru impreza (kunagise) kindlustuse näol on pretsedent olemas, et kui on teatud mark ja mudel, mis "maale vanaema juurde sõites" pidevalt täitsa katki läheb, siis selle kindlustus oligi ebameeldivalt kõrge.
Ja kui ei lähe pidevalt katki, järelikult probleemi ei ole. Ühe akupaki aastas jaksab kindlustus (väikese hinnakorrektsiooniga tulevikus) kinni maksta ilma liigsete emotsioonideta küll.
Postitused: 1,459
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
29-12-2023, 17:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2023, 01:04 AM ja muutjaks oli
spitfire.)
(20-06-2022, 12:40 PM)mossepower Kirjutas: (20-06-2022, 12:19 PM)Walter Kirjutas: (20-06-2022, 10:50 AM)Peeter2 Kirjutas: Kortermajades laadimisvõimalus puudub, seega on elektriauto omamine täna luksus, kõigepealt on vaja eramaja.
Vanades paneelikates ja magalates probleem tõesti, kaasaegsetes majades juba võimalus paigaldada (uute puhul kas polnud isegi nõue et peab olema?).
Alates 10. märtsist 2021 muutub kõigile uutele ja oluliselt rekonstrueeritavatele hoonetele elektriautode laadimistaristu paigaldamine kohustuslikuks.
Elektriauto laadimistaristu paigaldamise nõuded hakkavad kehtima kõikidele uutele ja renoveeritavatele hoonetele, mis on varustatud enam kui kümme parkimiskohaga.
Uute elamute puhul tuleb aga kõik parkimiskohad varustada juhtmetaristuga, et tagada parkimiskohtade omanikele võimalus tulevikus paigaldada elektriauto laadimispunkt, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM).
Mis puutub täpsemalt hoonete rekonstrueerimist, siis kehtivad sama reeglid, mis uute hoonete püstitamisel, aga taristu tuleb paigaldada juhul, kui rekonstrueerimine hõlmab ka parklat või hoone/parkla elektrisüsteemi.
Juba olemasolevatele mitteelamutele, mida pole plaanis renoveerida, on määratud üleminekuaeg. Kui hoone teenindamiseks on ette nähtud rohkem kui 20 parkimiskohta, peavad olema varustatud vähemalt ühe laadimispunktiga 2025. aasta alguseks.
(Allikas)
Upitan pisut vana teemat, kuna päris elus on täna võimalus näha kõrvalt Eesti suurima jalkahalli projekteerimist, siis tuleb tunnistada, et vald oskab mitte ainult elektrivurride laadimistaristust, vaid ka tavapärastest autode parkimiskohtade rajamisest mängleva kergusega mööda hiilida. Vald ignoreerib ise enda poolt kehtestatud nõudeid ise endale ja ka ministeerium mängib näppu viibutades kaasa, et me ei saa midagi parata, sest EV kehtestatud nõuded parkimiskohtade vajalikule arvule spordihalli juures
soosivad autokeskset ruumikasutust.
Kui lasteaia juurde projekteeritakse 90 kohta, siis Eesti
suurima jalkahalli juurde on hetke seisuga projektis ainult 40 kohta. Elektrivurride laadimiskohtadest pikka juttu ei tehta. Lühikest ka mitte.
Kas kellelgi on võimalik siia üles riputada parkimiskohtade normatiivi tabel, ( ise ei suuda leida):
EVS 843:2016 tabel 9.1
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 101
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Postitused: 6,734
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,010
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Eks põhiline määrav tegur kullerfirma puhul on see, et elektrikilomeeter on ka pärast sõiduki kallima hinna ja muude kulude sisse arvestamist nii palju odavam, et suurte läbisõitude juures tasub jännata. Samamoodi nagu elektritakso (pmst pea alati väsinud olemisega Leaf) on juba täna palju tavalisem nähtus kui elektriauto üldiselt.
Postitused: 532
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
13
Palun tuua välja vana aku keemia ja siis uue aku keemia ning kuidas uue puhul jahutus lahendatud on, et selle eluiga pikendada?