Mõistusevastased manöövrid liikluses

Mul oli täna sõit linna ja tagasi , suund Suurupist linna  tee libe kui litsi kube , linnas paks libe pläga , ka libe ja autol raske minna , suund linnast tagasi hooldatud , muidugi , võrreldes muude päevadega olid teed tühjad , kaupluste juures parkimiskohti võis valida ja kummaline , kõik sõitsid kuidagi "aeglaselt" , möödasõite ei tehtud ja pikivahed olid märkimisväärselt pikemad kui harjunud , kas ilma tõttu või  on iikluskultuur teinud hüppe normaalsuse suunas ?
Vasta

Teemat lugedes on korduvalt silma jäänud kuidas kirutakse neid kes sõidavad teistest kiiremini 2+2 teedel asulast väljas. Ma tõesti kahtlen, et need kiiremini sõitjad paremas reas hakkavad vilgutama ja signaali andma.  Äkki tuletaks meelde ikkagi selle punkti, et asulavälisel teel ei sõideta vasakus reas muul ajal kui möödasõitu tehes. Aga nii nagu pärnakad ei õpi elu lõpuni ringteed kasutama ei õpi ka eestlased ära vasaku rea kasutamist vaid möödasõiduks.
Vasta

(19-01-2024, 16:38 PM)Vetu Kirjutas:  Teemat lugedes on korduvalt silma jäänud kuidas kirutakse neid kes sõidavad teistest kiiremini 2+2 teedel asulast väljas. Ma tõesti kahtlen, et need kiiremini sõitjad paremas reas hakkavad vilgutama ja signaali andma.  Äkki tuletaks meelde ikkagi selle punkti, et asulavälisel teel ei sõideta vasakus reas muul ajal kui möödasõitu tehes. Aga nii nagu pärnakad ei õpi elu lõpuni ringteed kasutama ei õpi ka eestlased ära vasaku rea kasutamist vaid möödasõiduks.
See on hea teema. Maanteeamet ütleb, et ei ole mingit ajalist piirangut kui kaua võib sõita 2+2 teel teisel rajal. Politsei tõlgendab seda teisiti.
Iseasi on see, et kas 120 alas peab seal 90 nega koperdama. Kuna paremalt möödasõit on keelatud jne,jne
Vasta

(19-01-2024, 10:15 AM)hobiautod Kirjutas:  Hetk tagasi Peterburi tee: Nähtavus 100 m . Kõik sõitsid kenasti 60  kmh  100 alas pikkivahedega. Ja siis hakkas mingi vilgutamine tagant. Valge Cayenne arvas, et tema peab kõigist mööda saama.
Lihtsalt uurin, kas kolmas rida oli vaba?
Seal sõidetakse reeglina aeglaselt 2 reas ja 3 reas natuke kiiremini.
Tavaliselt on 1 rida vaba, sest see keerab paari kilomeetri pärast paremale Smile
Kuigi loogiline oleks sõita aeglaselt 1 reas aga ...
Vasta

(19-01-2024, 17:19 PM)hobiautod Kirjutas:  See on hea teema. Maanteeamet ütleb, et ei ole mingit ajalist piirangut kui kaua võib sõita 2+2 teel teisel rajal. Politsei tõlgendab seda teisiti.
...

Kas seda kuskilt lugeda ka saaks?

LS [b]§ 45.   Sõiduki asukoht sõites[/b]
 ...
  (7) Asulavälisel teel tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti.
  (8) Kui asulavälisel teel on pärisuunavööndis mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud. Vastassuunavööndis sõitmine on sel juhul keelatud.
Vasta

(19-01-2024, 18:26 PM)v6sa Kirjutas:  
(19-01-2024, 17:19 PM)hobiautod Kirjutas:  See on hea teema. Maanteeamet ütleb, et ei ole mingit ajalist piirangut kui kaua võib sõita 2+2 teel teisel rajal. Politsei tõlgendab seda teisiti.
...

Kas seda kuskilt lugeda ka saaks?

LS [b]§ 45.   Sõiduki asukoht sõites[/b]
 ...
  (7) Asulavälisel teel tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti.
  (8) Kui asulavälisel teel on pärisuunavööndis mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud. Vastassuunavööndis sõitmine on sel juhul keelatud.
Pole ju määratud aega ...
Vasta

(19-01-2024, 18:20 PM)spark Kirjutas:  
(19-01-2024, 10:15 AM)hobiautod Kirjutas:  Hetk tagasi Peterburi tee: Nähtavus 100 m . Kõik sõitsid kenasti 60  kmh  100 alas pikkivahedega. Ja siis hakkas mingi vilgutamine tagant. Valge Cayenne arvas, et tema peab kõigist mööda saama.
Lihtsalt uurin, kas kolmas rida oli vaba?
Seal sõidetakse reeglina aeglaselt 2 reas ja 3 reas natuke kiiremini.
Tavaliselt on 1 rida vaba, sest see keerab paari kilomeetri pärast paremale Smile
Kuigi loogiline oleks sõita aeglaselt 1 reas aga ...
Kolmas oli vaba, ma läbi udu/lume nägin 1 reas aeglaselt liikuvat ohutuledega länkarit. Tippisin ka pidurit näitasin vasakut suunda ja vilgutasin ka korra ohukaid. Kaubikumees kes minu taga oli sai aru ja pani ka ohukaid korraks. Siis tuli Cayenne
Vasta

No korüfeed juba andsid ju õige lahenduse - oleksid pidanud Cayenne eest 110ga (GPSi järgi) minema kupatama, sest see on ainuke tõeliselt teistega arvestav teguviis Big Grin
Vasta

(19-01-2024, 20:45 PM)Jesper Kirjutas:  No korüfeed juba andsid ju õige lahenduse - oleksid pidanud Cayenne eest 110ga (GPSi järgi) minema kupatama, sest see on ainuke tõeliselt teistega arvestav teguviis Big Grin
Nagu Ott ütles, oleks vajutanu küll aga sittagi polnu näha.
Vasta

Näidikute järgi tuleb sõita Big Grin
Vasta

(19-01-2024, 20:45 PM)Jesper Kirjutas:  No korüfeed juba andsid ju õige lahenduse - oleksid pidanud Cayenne eest 110ga (GPSi järgi) minema kupatama, sest see on ainuke tõeliselt teistega arvestav teguviis Big Grin

Kas sa oled kaktuse otsa istunud kogemata viimasel ajal?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(19-01-2024, 14:33 PM)edvard Kirjutas:  Mul oli täna sõit linna ja tagasi , suund Suurupist linna  tee libe kui litsi kube , linnas paks libe pläga , ka libe ja autol raske minna , suund linnast tagasi hooldatud , muidugi , võrreldes muude päevadega olid teed tühjad , kaupluste juures parkimiskohti võis valida ja kummaline , kõik sõitsid kuidagi "aeglaselt" , möödasõite ei tehtud ja pikivahed olid märkimisväärselt pikemad kui harjunud , kas ilma tõttu või  on iikluskultuur teinud hüppe normaalsuse suunas ?
Ma olin "siunnitud "nädal tagasi citybee lamellidega Masterit tarbima ja eelmine reede oli ju samasugune hull lumi. Samad tähelepanekud: liiklus oli isegi linnas meeldivalt aeglane ja tõmblejate vaba! Kusjuures tead ju linnas fooritsükleid ja kus tavalislet närvitsedes seisad jne. Nüüd sõitsime rivis 30'ga ja kogu Tammsaare täispikkuses oli vaat et roheline laine Big Grin Kui maanteedel mitmekümne kildi peale kiiruste vahe mõjutab ka aega, siis linnas ei ole see mitte üldse kõneväärt. Nüüd juba mõned aastad Pirite tee 50 ja linnas 40 jne - risti Laagrist Viimsisse sõidu aeg ei ole muutunud! Ja 48 aastat, mina ise roolis 35, on sõidetud Rahumäe ja Metsakalmistu keskmsie värava vahelist teekonda, kusjuures on teekond täpselt sama siiani. Kunagi oli suisa 60 ju linnas lubatud ja aeg on suurusjärgus ikka sama. See 2-3 minutit ei ole ju mingi määrav vahe. Teekond on jätkuvalt täpselt 15km ja 25 minti, liikluseta õhtul hilja 21-22 nagu "vanasti". Ega selle teekonna peale pole ka oluliselt foore juurde tekkinud, põhilised ongi Mustast Luigest Piritani uued lahendused aga mis kulutavad aega pigem mõne kümne sekundi. Ei ole ka muid debiilseid "rahustavaid "takistusi tehtud nagu mujale, pigem on teed laiemaks saanud ja radasid jurues. Üks uus tüütus küll on, Piimakombinaadi juurde on mingi tobedus koso fooriga tekitatud aga see on ka ainus. OK, nüüd Pronksi ka midagi tehtud aga üldiselt läks sama ludinal Raua kaudu minnes. 

Lihtsalt "vanasti "panime linnas ju "tuima" ja 100 polnud üldse haruldane kiirus Big Grin Seda veeel ka sajandivahetuse kandis, kui ikka oli kiire Vanasadamast Muugale, siis anti sulaselgelt pähe! Kabelikivi ülesõidul läks megann hüppesse, kui oli vaja, ja väravate taga jooksis ükskord turva välja, et "mees, sul rattad põlevad...". Rahustasin, et "ralliautol" peavadki pidurid põlema Big Grin  Täna nii ei saa, õnneks. Esiteks on igal pool tropid ehk kõik read täis ja rivi autosid ootamas, teiseks kaamerad ja liigne kiirustamine võib tähendada platele minekut. Ummikud ja suuremad tropid aeglustavad aga nende vastu ei aita ka kihutamine Big Grin 
Järvevana tee on ülesõidust Tartu maanteeni ehk 50 märgini 3,7 km elik 3700 meetrit 70 km/h sõitmist. Piiteri peale minnes 200 meetrit pikem 70 ala. See teeb sisi 70'ga 3:10, 50'ga 4:26 ja 40'ga 5:33 sõiduaeg. Pealtnäha on vahe aga reaalsuse skulutab igas muus ristmikus ja tropis rohkem aega halva teedeplaneeringu, lollide riste kinnisõitvate juhtide , halvasti toimivate fooride jne pärast. Vanasti Pirita tee 70 oli 2800 meetrit ehk ajakulu "kaotus" veel väiksem ehk 2:24 vs 3:21 ehk minut! Elades Eesti mõistes suurlinnas lihtsalt peab sellega leppima. 

Maanteel on asjad teised aga kes mäletab mingid aastad tagasi oli suvel Politseil see kampaania, et kihutajad kirjutasid esseesid! Või nn."rahunemis"peatus. Ilma trahvita kulutatakse su "võidetud "aeg ära ja törts pealegi, mille jooksul saad järgi mõelda. Eriti hästi mõjuvad need aga siis ,kui reaalsel tjäädki lennukist või parvlaevast või... maha! Bronn Saaremaale jooma läheb tühja või ostad uue Austraalia lennupileti! Mina kasutasin seda taktika ttolliinspektorina ÜLBETE ennasttäis "ärimeeste" suhtes, kel pidavat kogu aeg kiire olema. Kõige pikemalt praaadisin "Rops" Lindali ,seda eelnevategi sigaduste eest, aga aga 4-5 tundi võttis koorma ekspordi vormistus aega! Lehma lellepoja sünnitunnsituse tõi ka .. ja sisi tõesti VIIMASEL hetkel lõin templid alla ja ÜTLESIN ka, mille  eest! Muidugi vaatasin ,e tauto ikak laevale ka jõuaks. Piisas ühest korrast, hiljem käis ikka ja ei olnud üldse "kiiret", lihtsalt olidki kõi kasjad kaasas ja ajakulu 5 minutit Wink Rahaga trahvimine on tegelikult ebaaus ja isegi tihtipeale ebatõhus aga vaat aja ära raiskamine mõjub ühtmoodi nii rikkale kui vaesele! Kallima autoga raiskad lihstalt poole rohkem Wink
Vasta

(19-01-2024, 16:38 PM)Vetu Kirjutas:  Aga nii nagu pärnakad ei õpi elu lõpuni ringteed kasutama ei õpi ka eestlased ära vasaku rea kasutamist vaid möödasõiduks.

Loll jutt....

Paraku olen täieõiguslik eestlane ja ennäe imet, vasakut rada kasutan möödasõiduks - välja arvatud juhul kui parem rada on jääkonaraid täis ja sõit sellel on ohtlikum kui sellest tulu tuleb. Neljarealistel sõitjad teavad millest ma räägin...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(19-01-2024, 22:32 PM)Marko Kirjutas:  
(19-01-2024, 20:45 PM)Jesper Kirjutas:  No korüfeed juba andsid ju õige lahenduse - oleksid pidanud Cayenne eest 110ga (GPSi järgi) minema kupatama, sest see on ainuke tõeliselt teistega arvestav teguviis Big Grin

Kas sa oled kaktuse otsa istunud kogemata viimasel ajal?
Äkki on hoopis nii, et kodus määrab naine-, tööl ülemus ja inimene on leidnud oma võimaluse teisi oma pilli järgi joondada maanteest  Big Grin
Vasta

Ma sõidan iga päev Tallinnas juba aastaid ja minu arvates on liikluskultuur ikka teel paremuse poole. Lastakse vahele reastudes, kiirus valitakse vastavalt oludele ja autole. Ühesõnaga areneme! Ainukesed mun*id on ratturid, täna nägin ka ühte, kes ukerdas sõiduteel. Kui suudan tulevikus nende suhtes mitte vihastada, siis pean ennast Budaga võrdseks.
NB! Endiselt olen parim Liivimaa autojuht!
Vasta

Tallinnas ongi suht rahulik - kuna valdav enamus on leppinud sellega, et tipptunnil tõmblemine nagunii mingit erilist võitu ei anna, siis lihtsalt loksutakse pingevabalt pikas rivis ja jõutakse kohale siis kui jõutakse. Eks oma osa annab ka see, et automaatkastid on massidesse jõudnud, kui ei pea iga kiirenduse-pidurduse jaoks hullunult käega õli segama, siis see jälle vähendab juhtide üldist töökoormust ja seega ka vaimset pinget. Selle pärast ongi raske aru saada, miks see mõni verst tunnis siia-sinna maanteel nii meeletu probleem on - ega mul tegelikult ei ole vahet, millise kriipsu juures see püsikas sisse klikkida, võib 94km/h juures ka, aga kuna loomkatsed on näidanud, et sellel kiirusel on teistega arvestamise spetsialistidest täpselt samasugune saba taga, siis lihtsalt ei näe põhjust, miks mingi GPS-iga jännata. Ja kuna kiiruskaamerad teatavasti tsiklit ei võta, siis sellega on ka 100km/h iseenesest mugav kulgemiskiirus, aga ikka on saba taga, lisaks suht kiiresti ka ees.

Mis mind kogu kupatuse juures häirib, on see, kui taotakse ka algajatele ja muidu ebakindlamatele lolli jäärapäisusega seda "alla GPS-i järgi 94km/h on liikluse takistamine"-mantrat. Täiesti okei on sõita pimedas augustiöös kurvilisel teel näiteks 75km/h, kui sa ei ole enda ja teiste ohutuses kindel. Talvisest tuisuööst rääkimata. Aga siinsete korüfeede jutt muutub nagu sügisene tuul - ükspäev on 3km/h maailma suurim probleem, teine päev on jälle näpuganäitamine, et "miks ta 50km/h alla piirangu ei sõitnud kui libe oli". 87km/h sõitev Jesper on maailma viimane rahvavaenlane, kui ta iga 2km järel bussitaskusse ei tõmba, aga 30km/h sõitev omaküla Ants traktori roolis on õige mees kui keset teed sõidab, sest "kuhu neil lollidel kiiret" ja "peabki koha kätte näitama". Rohkem selline verbaalne eneserahuldamine, mitte põhimõtted.
Vasta

Ma olen sellega nõus. Nagu ka enne kirjutasin, siis eelkõige tuleb arvestada enda oskuste ja kogemustega. Paraku kõik ei ole ralliässad ja liikluses on pigem mõistlik oma oskusi alahinnata.
Vasta

A mis muidu jalgrattureid puudutab, siis ma eelmisel suvel sõitsin üle 22a reaalselt pea kõik sõidud rattaga ja see pilt mis autoroolist avaneb on suht ühekülgne - reaalselt see mass rattureid, kes täiesti normaalselt ja mõistlikult käitudes iga hommik tööle või kuhuiganes kulgeb, on ikka väga suur, lihtsalt sulle jäävad ette need "võitlevad ratturid", keda on äkki 2% ja kes miskipärast eelistavad ohutule kohalejõudmisele mingit "autojuhtidele koha kätte näitamist". Keskmisel ratturil on linnas nii palju otseteid läbi väikeste tänavate jms, et praktiliselt ei satu kunagi põhiautoteede serva muidu kui ristmikel, eriti talvel. Eks see on ka asi, mis lihtsalt ajaga paika loksub.
Vasta

(19-01-2024, 23:56 PM)Jesper Kirjutas:  Aga siinsete korüfeede jutt muutub nagu sügisene tuul - ükspäev on 3km/h maailma suurim probleem, teine päev on jälle näpuganäitamine, et "miks ta 50km/h alla piirangu ei sõitnud kui libe oli". 87km/h sõitev Jesper on maailma viimane rahvavaenlane, kui ta iga 2km järel bussitaskusse ei tõmba, aga 30km/h sõitev omaküla Ants traktori roolis on õige mees kui keset teed sõidab, sest "kuhu neil lollidel kiiret" ja "peabki koha kätte näitama". Rohkem selline verbaalne eneserahuldamine, mitte põhimõtted.

Ole hea ja näita need vastuolulist juttu ajanud foorumlased teistele ka kätte! Ilma selleta pole su jutul katet.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ka mina sõidan rattaga, muideks eelmine kevad ostsin üle 20 aasta endale voki. Sõidud siiski toimuvad peamiselt pealinna äärses külas.
Aga allergia pedaalijate suhtes on õigustatud, kuna viimase 6 kuu jooksul on 2 korda tahetud tulla mulle kallale viinerikiles keskealised Lance Amstrongid, kes on täie hooga ülekäigu rajal mu auto poritiiba mõlkinud. Sama nagu autojuhtimisega, ärge hoidke klappe peas ja eeldage, et vastutulev plekikolakas on tugevam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: twist, 29 külali(st)ne