KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(01-02-2024, 09:20 AM)sugraM Kirjutas:  Tänud vastuse eest, pigem vaataks jah uuendatud versiooni, diislitest neil vist 66, 85 ja 96 kw. Mu põhiküsimus on, kas need diislid elavad üle, kui pool aastat peamiselt törtsutatakse nädalavahetusel 5 km kaupa, vahest tuleb ka mõni pikem ots? Ise pole kunagi diislitega majandanud. Teine küsimus muidugi ka, kas 300k+km kellal + kerimine mootor on oma ressursi juba minetanud?
Kui korralikult hooldatud siis peaks üle 300 tuhhi kestma küll. Olen kaks PSA grupi bussi 400000km. peale sõitnud. Boonusena veel Tallinna taksona. Ehk palju kohapeal tiksumist jms. Mootori enda kallal ma ei käinud, isegi turbod olid originaalid. Ja liikusid edasi küll. Nägin neid veel aastaid hiljem liikumas.
Vasta

(01-02-2024, 09:20 AM)sugraM Kirjutas:  
(31-01-2024, 11:13 AM)tõnn Kirjutas:  Sõitsin aastaid 99a Sharaniga ja julgen kiita just 81kw AFN mootorit.
Väga ergas, ökonoomne 5.5L/100km
Ees pööratavad kapteni istmed, kaubaruumi mahub detail mis on 1m lai ja 2m pikk. Kui kõrvalistuja istme ära keerata siis mahtus ka 3m pikk pruss autosse.

Esiklaasi soojendus on hädavajalik kuna masin ei taha soojaks minna.
Istmesoojendused on superlux lisa.

Jupid on odavad kuid neile ligipääs kohutav, turbo vahetus või salongi radika vahetus on jube töö.

All oli ainult katolüsaator, DPF'i pole.

Hilisemale mudelile AFN mootorit ei pakuta.
81kw mootor sööb probleemideta ka trahvoõli või muud solki mis odavalt kätte tuleb.

85kw diisel on juba FL kerega ja see on pump pihustitega, palju kapriisem.
Tänud vastuse eest, pigem vaataks jah uuendatud versiooni, diislitest neil vist 66, 85 ja 96 kw. Mu põhiküsimus on, kas need diislid elavad üle, kui pool aastat peamiselt törtsutatakse nädalavahetusel 5 km kaupa, vahest tuleb ka mõni pikem ots? Ise pole kunagi diislitega majandanud. Teine küsimus muidugi ka, kas 300k+km kellal + kerimine mootor on oma ressursi juba minetanud?

Mina ei vaataks läbisõitu vaid üldist kulumist ja hooldust, mis on tehtud.
Kas uksed ja ukselingid loksuvad? Kas käigukang liigub konkreetselt või loksub?
Kas hooratas teeb häält või mootori hääl muutub kui sidurit vajutad?
Kas juhi jalgealune on mäda?
Kas esiklaas on terve? Soojendusega esiklaasi vahetus maksab terve varanduse.
66kw on veidi lahja selle kere jaoks, kusagil maakohas töristada võiks kuid suuremasse linna ei ole mõtet minna.
66kw masinal võib olla ka mõni lisa puudu, näiteks esiklaasisoojendus mis peab kindlasti olema selllel autol, muidu sa talvel sellega sõita ei saa. Kui pööratavad istmed puuduvad siis pole hullu, need ei maksa järelturul palju.

Kindlasti vaata ka juhi ja kõrvalistujate põrandaid, tavaliselt lekib sinna vett kusagilt esiklaasi vahelt.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(01-02-2024, 09:20 AM)sugraM Kirjutas:  Tänud vastuse eest, pigem vaataks jah uuendatud versiooni, diislitest neil vist 66, 85 ja 96 kw. Mu põhiküsimus on, kas need diislid elavad üle, kui pool aastat peamiselt törtsutatakse nädalavahetusel 5 km kaupa, vahest tuleb ka mõni pikem ots? Ise pole kunagi diislitega majandanud. Teine küsimus muidugi ka, kas 300k+km kellal + kerimine mootor on oma ressursi juba minetanud?
Miks üldse diisel? Teatud sorti masohhism? Kütus tuleb tööauto paagist "tasuta"/ sõitetakse sinisega?
Vasta

(01-02-2024, 12:09 PM)maaks Kirjutas:  Miks üldse diisel? Teatud sorti masohhism? Kütus tuleb tööauto paagist "tasuta"/ sõitetakse sinisega?
Algses küsimuses kirjas, et eelistaksin Bensiini aga neid väga vähe liikumas. Sellest tekkiski küsimus, kuidas diislid suhtuvad talvistesse lühikestesse otsadesse. Samas mul kiiret ei ole ja võib sobilikku bensukat ka oodata.
Vasta

Sellisel vanakooli diislil küll vahet ei ole kui pikalt sõita.
Vasta

Diisel vs. Bensukas.
Kindlasti on bensukas palju soojema salongiga ja kui õues on -30 kraadi siis läheb ilusti käima ja jõuad kohale ka.

Diisli eelis on see, et kõik õlijäägid mis majapidamises tekivad või sõpradelt saad, võid vaikselt paaki kallata.
Toidu õli, trahvo õli, vana õli muruniidukist või mis iganes AFN mootor sõi kõik ära.

Ükskord pakuti ka 200L tünni mis oli veneaegset tavotti täis, selle oleks ka vist üles soojendanud ja diisliga ära seganud kuid masin sai vahepeal uue omaniku.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(01-02-2024, 13:48 PM)tõnn Kirjutas:  Diisli eelis on see, et kõik õlijäägid mis majapidamises tekivad või sõpradelt saad, võid vaikselt paaki kallata.
Sama teeb muide ka bensukas. Toungue

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Üks asi veel mis need diislid ei salli on vaikne sõit.
Muutuva geomeetriaga turbo tahab vahepeal "puhastust".

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Vag 1.9 diisel on üldsielt väga hea mootor. Ökonoomne ja vastupidav, kui keegi midagi pekki pole keeranud ja mingit metalliosakestega õli paaki valanud jms. Kui auto võtab 5-7 L/100km kohta, siis on eriline mõte küll kütuse pealt vana õliga kokku hoida.. Nagunii pooltasuta sõitmine.

66 (vist oli ilma muutuva geomeetriata turboga) ja 81 kw (muutuva geomeetriaga) on kõrgsurvepumbaga mootorid ja (ka 74) 85 ja 96 on pumppihustitega. Ma küll peast ei tea, millist neist just Sharani peale visati. Mõlemad on täiesti ok, aga kui võtta, eelista 81 või 96. Ja kui nende vahel valida, siis juba 96, jõudu on palju rohkem ja palju erksam on. Ülalpidamiskuludel enam erilist vahet ei ole. Korras aku ja eelsüütega lähevad käima väga edukalt, ka külmaga.
Vana diisel kannatab lühikesi otsi ka. Uuemad, DPFdega autod pigem ei taha lühikesi otsi. Muutuv geomeetria tahmab ennast täis küll, kui töristada, aga puhastus on jälle üsna lihtne, kui oled ise nokitseja. Aga kiirendades tuleks ikka pähe anda jah, et torud puhtaks lööks.

Aga soojaksminemine - kui jutt käib Sharanist, on ilma webastota see kuut külm nagunii, olgu või bensukas. Normaalne auto läheb ikka selle kraadi peale mis sa ise valid, mitte ei puhu kuskilt avast tulikuuma ja tagaaknad on ikka jääs. Pane või ise hiina webasto peale, aga külmaga suurt kuuti soojana hoida maanteel on päris keeruline ilma selleta.

Minu arvamus, aga mitte absoluutne tõde on see. Mul on neid 1.9said paar tk olnud ja üks 1z mootoriga audi on veel alles ka. Käivitub iga ilmaga nagu kell ja kütet ei võta. Teeb marudat diisli häält ja edasi ei liigu kohe üldse mitte.
Know-howd on terve internet täis ja iga asja saad youtube õpetuste järgi teha. Olen ise rihme vahetanud, plokikaant maha võtnud, pumpa näppinud jne. Täitsa ise remonditavad autod on.
Vasta

Mul on b5 passat tavadiisel (mitte-pd), millel on kella peal 425000 ja mis tal ka viga poleks, siis mootoriga muret pole. Rauaosas suuri muutusi ei ole. Mis on mureks - aeg teeb plastiku ja kummi hapraks ja igasugused ebamugavad pisiasjad tahavad asendamist.
Vasta

Pumppihustitega 1,9D kipub hüdrosidureid lõhkuma. Logistab õlipumba veonukkidele praod sisse, sellele järgneb liugelaager ja kui jaole ei saa, siis läheb kogu käimar pekki.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-02-2024, 15:46 PM)Marko Kirjutas:  Pumppihustitega 1,9D kipub hüdrosidureid lõhkuma. Logistab õlipumba veonukkidele praod sisse, sellele järgneb liugelaager ja kui jaole ei saa, siis läheb kogu käimar pekki.
See kehtib automaadi kohta? Manuaalil probleemiks kahemassiline hooratas nagu aru saan.
Vasta

Kiirkinnitustega akuklemmide kohta. Rääkisin Kärsaga sellest, tal pikaajaline kogemus. Ajutiselt hea küll kuid pikaajalist elu neil ei kipu olema. Ise pole veel läbi testinud kuid kõige vastupidavamaks loetakse hetkel sellise "massilülitiga" klemmi:

https://automaailm.ee/izoljator-klemmy-a...103-3911-5
Siiski mingi aja pärast kippuvat korrodeeruma.

Akude kiirvahetuse jaoks aga ülalmainitud klemmid hea küll. või siis selline:

https://akukeskus.eu/toode/akuklemm-kiir...sega-must/
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/au...-carmotion

Sharani kohta, et lõpuks hakkavad pihustid pesades logisema kulumise tõttu, muud muret polegi väga. Edasi on juba mainitud, et salongiradika vahetus õudusunenägu, kui juba vahetuseks läheb, siis kliima puhul võiks ühe raksuga ka pealmise sooja/külma siibri mootori ära vahetada, hetkel 110+ euri poes, B osad kallimad ja üldse laost ära müüdud. Mul nimelt üks selline maal laiali hetkel.
Jukerdav Webasto on ka hinna sisse kirjutatud, füüsiliselt on neil harva midagi häda, tahab lihtsalt vahepeal lahtilukustust saada juhtme otsas ja häda tekib ka siis, kui sõidetakse üliharva nagu mul paps seda teeb ehk paagis võib ju talvine koos lisadega sees olla aga kui pole eelsoojendust kasutanud, siis seal torudes alles suvine sült sees.
Konditsioneeri torud sai ka välja vahetada, kukkusid kõrvalistuja tule juurest läbi roostetama.
Vasta

(01-02-2024, 17:14 PM)sugraM Kirjutas:  
(01-02-2024, 15:46 PM)Marko Kirjutas:  Pumppihustitega 1,9D kipub hüdrosidureid lõhkuma. Logistab õlipumba veonukkidele praod sisse, sellele järgneb liugelaager ja kui jaole ei saa, siis läheb kogu käimar pekki.
See kehtib automaadi kohta? Manuaalil probleemiks kahemassiline hooratas nagu aru saan.

Hooratas sõltub vist konkreetsest käigukastist / aastast. Mingist X aastast on minu teada enamikul VAGi diiselmootoritel kahemassiline hooratas, nii manuaali kui automaadi puhul. Mingid kutid on ühemassilise vastu ka neid vahetanud, aga pole kindel, kui mõistlik tegevus see on.
Vasta

(01-02-2024, 17:32 PM)deus Kirjutas:  Kiirkinnitustega akuklemmide kohta. Rääkisin Kärsaga sellest, tal pikaajaline kogemus. Ajutiselt hea küll kuid pikaajalist elu neil ei kipu olema. Ise pole veel läbi testinud kuid kõige vastupidavamaks loetakse hetkel sellise "massilülitiga" klemmi:

https://automaailm.ee/izoljator-klemmy-a...103-3911-5
Siiski mingi aja pärast kippuvat korrodeeruma.

Akude kiirvahetuse jaoks aga ülalmainitud klemmid hea küll. või siis selline:

https://akukeskus.eu/toode/akuklemm-kiir...sega-must/
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/au...-carmotion

Sharani kohta, et lõpuks hakkavad pihustid pesades logisema kulumise tõttu, muud muret polegi väga. Edasi on juba mainitud, et salongiradika vahetus õudusunenägu, kui juba vahetuseks läheb, siis kliima puhul võiks ühe raksuga ka pealmise sooja/külma siibri mootori ära vahetada, hetkel 110+ euri poes, B osad kallimad ja üldse laost ära müüdud. Mul nimelt üks selline maal laiali hetkel.
Jukerdav Webasto on ka hinna sisse kirjutatud, füüsiliselt on neil harva midagi häda, tahab lihtsalt vahepeal lahtilukustust saada juhtme otsas ja häda tekib ka siis, kui sõidetakse üliharva nagu mul paps seda teeb ehk paagis võib ju talvine koos lisadega sees olla aga kui pole eelsoojendust kasutanud, siis seal torudes alles suvine sült sees.
Konditsioneeri torud sai ka välja vahetada, kukkusid kõrvalistuja tule juurest läbi roostetama.

Noh nende siin teemas toodud linkidest tundus mulle see soome lehe oma kõige lollikindlam. Too konkreetne mis minu berlingol oli, nägi välja kuidagi nii autentne, et korraks mõtlesin, et vb tuli tehasest välja sellega? Mehhanism oli tal teistusugune kui siin teemas välja toodud isenditel ning nägi väga väga lollikindel. Ehk siis polnud kuskil mingit väändumise või kulumise ruumi mis tekitaks ühendusse lõtkud.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

(01-02-2024, 18:19 PM)ratsoup Kirjutas:  Too konkreetne mis minu berlingol oli, nägi välja kuidagi nii autentne, et korraks mõtlesin, et vb tuli tehasest välja sellega? Mehhanism oli tal teistusugune kui siin teemas välja toodud isenditel ning nägi väga väga lollikindel. Ehk siis polnud kuskil mingit väändumise või kulumise ruumi mis tekitaks ühendusse lõtkud.
Tõenäoliselt tuligi, mu pezukott partneril on samuti tööriistavabad klemmid. Vabrikust ja 13 aastat korralikult teeninud.
Vasta

(01-02-2024, 17:59 PM)suvasass Kirjutas:  
(01-02-2024, 17:14 PM)sugraM Kirjutas:  See kehtib automaadi kohta? Manuaalil probleemiks kahemassiline hooratas nagu aru saan.

Hooratas sõltub vist konkreetsest käigukastist / aastast. Mingist X aastast on minu teada enamikul VAGi diiselmootoritel kahemassiline hooratas, nii manuaali kui automaadi puhul. Mingid kutid on ühemassilise vastu ka neid vahetanud, aga pole kindel, kui mõistlik tegevus see on.
 Minul on ühemassiline täis komplekt (ketas + vastav hooratas) kaks rihmavahetust üle elanud 66kW diislil. Kahemassilisega vbolla oleks vibra väiksem tühikäigul ja kohalt võttes aga vastupidavuse poolest siiani laita ei saa.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(01-02-2024, 19:06 PM)tcumen Kirjutas:  
(01-02-2024, 18:19 PM)ratsoup Kirjutas:  Too konkreetne mis minu berlingol oli, nägi välja kuidagi nii autentne, et korraks mõtlesin, et vb tuli tehasest välja sellega? Mehhanism oli tal teistusugune kui siin teemas välja toodud isenditel ning nägi väga väga lollikindel. Ehk siis polnud kuskil mingit väändumise või kulumise ruumi mis tekitaks ühendusse lõtkud.
Tõenäoliselt tuligi, mu pezukott partneril on samuti tööriistavabad klemmid. Vabrikust ja 13 aastat korralikult teeninud.
Samad asjad 5. aasta Citroën C4-l.
Vasta

(01-02-2024, 20:33 PM)olevtoom Kirjutas:  
(01-02-2024, 19:06 PM)tcumen Kirjutas:  
(01-02-2024, 18:19 PM)ratsoup Kirjutas:  Too konkreetne mis minu berlingol oli, nägi välja kuidagi nii autentne, et korraks mõtlesin, et vb tuli tehasest välja sellega? Mehhanism oli tal teistusugune kui siin teemas välja toodud isenditel ning nägi väga väga lollikindel. Ehk siis polnud kuskil mingit väändumise või kulumise ruumi mis tekitaks ühendusse lõtkud.
Tõenäoliselt tuligi, mu pezukott partneril on samuti tööriistavabad klemmid. Vabrikust ja 13 aastat korralikult teeninud.
Samad asjad 5. aasta Citroën C4-l.

Kas mõlemad kiirkinnitusega? Ma olen seni trehvanud vaid kiirkinnitusega plussi, miinus ikka poldiga.
Vasta

(01-02-2024, 21:22 PM)v6sa Kirjutas:  
(01-02-2024, 20:33 PM)olevtoom Kirjutas:  Samad asjad 5. aasta Citroën C4-l.

Kas mõlemad kiirkinnitusega? Ma olen seni trehvanud vaid kiirkinnitusega plussi, miinus ikka poldiga.
Mõlemad, väga mugav. See-eest aku kinnituspoldiga tegelemiseks oleks väikest vietnamlast vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne