4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Täna oli samuti tõhus õhtupoolik. Ida poolt tulles soetasin Jägalast ühe Sorento varuratta 25€ eest.

Töökotta jõudes oli X-Trail juba ootel. Hakkasin klaase katma ja isandpauk hakkas värvi parajaks keetma.

Paar tundi hiljem sai siis pisut ajalugu tehtud - esimene meie kontori masin, mis minu käe läbi roheliseks sai. Ja minul esimene autovärvimine üldse.

   

Remondipäeviku mõttes veel nii palju, et seesama issand hakkas nädala eest keeramisel koledaid hääli tegema. Juhipoolne ülemine vedrutaldrik oli ära roostetanud.
Uusvana ja üllatavalt tummine ja roostevaba taldrik tuli lammarist komplektse püstakuga komplektis ja läks üleeile  alla.
Vasta

Eile värvitud ikstreil näeb päevavalges ka täitsa ok.
   

Tänane patsient, Soront nimega Kristiine on ka kohe valmimas ja loodetavasti saab juba täna õhtul õue tagasi. Seekord värvib ksf. Rene01.

   

   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ma ikka jätkuvalt oma rontide lainel. Fronteral sõites siis viskas mootoritule põlema ja keeras jõu maha.Ja seda suht igal käigul kusagil 3000 rpm juures. Vigadeks näitas EGR ja gaasipedaali asendiandur. EGR sai puhastatud ja ka doonorilt teist proovitud. Ei midagi. Sama ka gaasipedaali anduriga. Siis sai dr.google abiks võetud ja jõutud ühe Inglismaa Vauxallide foorumisse. Kurtsin muret ja sain kohe labidaga vastu pead,et kuidas ma nii loll ikka olen. Fronterade 80% probleemidest saab alguse vaakumvoolikutest. No eks ma neid olin näppinud ka ja otsi timminud. Aga need originaalsed voolikud pidavat selle aja peale kõlbama vaid äraviskamiseks. 
Ja kuna mul polnud aimu palju seda voolikut vaja läheb,siis sõber Mart tõi rulli ja hakkasin otsast minema. Kapoti all on siis täpselt 5.25jm vaakum voolikuid. Aga see ei ole veel kõik. Põhja all on umbes 1.90jm veel  Big Grin Cool
Kuna tõstuk on Galloperiga hõivatud,siis piirdusin hetkel kapotialuste vahetusega ja põrandal roomates mõõtsin vaid vajaliku koguse alumise vahetuse jaoks.. Kiire proovisõit andis positiivse tulemuse kuid mitte päris 100% veel. Igapäevaselt (mõned viimased päevad nüüd) liigeldes ei õnnestu enam mootori tuld põlema saada. Samas korra kui proovisin 5 käik ja 120km/h,siis viskas ikka põlema. Aga lastes korra gaasi maha ja uuesti vajutades kustutab tule ära ja enam põlema ei lähe. Samas oli see vast 1 kord 5 est proovimisest. Ja seda vaid 5 käiguga. Ehk lõplik tõde selgub kui ka alumised voolikud uued. Järgmine nädal katsub uuesti veakoode vaadata ja värskelt tühjaks teha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Eilne tulemus - Soront nimega Kristiine on värvitud.
   

Eile töökotta kuivama aetud Soront Põltsamaa² sai täna hoolega pihta. Vahetasime allolevad 18" ....veljed originaalide vastu, millel olid ka hiljuti hangitud uued rehvid peal. Ksf. Rene01 tuli tegi jooksu pealt ära kaks tagumise koopa äärt jpm. ning ksf. Telc poleeris tagaluugi roosteauke ning muid detaile.
Selle postituse kirjutamise ajal läheb Põltsamaa² juba roheliseks.

   
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ei möödunud ka mul nädalavahetus diivanil. Otsustasin,et kuna auto läheb meedikutele evakuatsiooni autoks,teen asja võimalikult korralikult ja nii,et pärast häbi ei peaks tundma.
Seega raam. Noh olid augud siin ja seal. Tagasilla juures lõikasin kogu välimise külje ära ning teen uue külje. Seda põhjusel,et tagaosa ja kogu auto läheb natuke ka raskemaks kui ta tavaliselt on. Raami eesmisel osal piirdusin mädamate kohtade välja lõikamisega. 
Siis järgmine probleem oli selles,et sisemusse oli vaja saada tagakoobaste juurde umbes 110mm lisaruumi. Egas midagi. Värsked mudakad alla ja sai ära mõõta,et palju kannatab koopast seest maha võtta. Ruumi jätsin ka arvestusega,et auto kõõlub ühe rattaga kusagil kännuotsas ja sild siis vildakil. No sain ligikaudse tulemi koos tambovi koefitsendiga,et turvaliselt 60mm saab maha võtta mõlemalt poolt. Ja nii ta siis läks. Nüüd peab kogu selle hunniku auke jälle kinni keevitama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Täna tõime koos ksf. Telc-iga Soront Kristiine pardal poest mõnisada kilo kuiva liiva, ajasime Põltsamaa² garaazist välja ning lasime raamil keevitamist vajava koha varuga puhtaks. Boonuseks efektiivne libedusetõrje garaazi ees. Ksf. Rene01 liivaprits toimis edevalt ja ainuke tekkinud küsimus oli, et miks seda liivapritsi meil varem ei olnud?
Pildil ksf. Telc-i valged käed sorondi raami sisse auku uuristamas. Nagu alati, on auk suurem, kui algul välja paistab ning hõlmab ühe külje asemel vähemalt kaks.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ma tõsiselt soovitan soetada väikse plasmalõikuri. Ma ostsin 230.- eest Magaziini poest PLC 40 Scheppach nimelise asja äkki mõni aastake tagasi. Sellised lõiked nagu ksf Telc sooritab, võtavad aega vaid hetke   Cool   Samuti uute tükkide lõikamine papist sablooni järgi nagu sipsti. Lisaks väga abiks ka vahest metalli gabariiti laskmisel. Kui korra kasutad,siis oled konksu otsas ka kohe   Cool

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(05-02-2024, 21:40 PM)wagoneer Kirjutas:  Ma tõsiselt soovitan soetada väikse plasmalõikuri. Ma ostsin 230.- eest Magaziini poest PLC 40 Scheppach nimelise asja äkki mõni aastake tagasi. Sellised lõiked nagu ksf Telc sooritab, võtavad aega vaid hetke   Cool   Samuti uute tükkide lõikamine papist sablooni järgi nagu sipsti. Lisaks väga abiks ka vahest metalli gabariiti laskmisel. Kui korra kasutad,siis oled konksu otsas ka kohe   Cool
Ma juhuslikult tean siin kontoris isegi ühte kahtlast kohvrikest vedelemas. Cool
Aga ma peaks plasmaga ilmselt esmalt tonni vanametalli gabariitseks tegema enne kui täpset tööd hakkaks proovima.
Kiiret pole, õhtu nagunii rikutud, võib kive kulutada küll.
Vasta

(05-02-2024, 21:40 PM)wagoneer Kirjutas:  Ma tõsiselt soovitan soetada väikse plasmalõikuri. Ma ostsin 230.- eest Magaziini poest PLC 40 Scheppach nimelise asja äkki mõni aastake tagasi. Sellised lõiked nagu ksf Telc sooritab, võtavad aega vaid hetke   Cool   Samuti uute tükkide lõikamine papist sablooni järgi nagu sipsti. Lisaks väga abiks ka vahest metalli gabariiti laskmisel. Kui korra kasutad,siis oled konksu otsas ka kohe   Cool

No oli seda vaja nüüd.... Ma pean nüüd külapealt laenatud plasmalõikuri ksf. Telci nõudmisel kuumaks ajama. Oleks selle nõuandega vähemalt hommikuni võinud oodata.
Igatahes kasutan võimalust tänada ksf. M****-i, kes vabastas meid mõningast taaskasutatavast rauast ning ühtlasi varustas mehaanikuid kütusega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Molotovi kokteil.
Vasta

Vaatasin, et Viimsis voolikutega jännatakse, ei saa meie garaaž mitte alla jääda vaid võtaks palju jämedama londi menetleda. Põltsamaa² Sorondil lekib teibiga lapitud lõdvik.

Doonorilt oli terve tükk võtta, aga sealt tuli välja mehine peotäis katlakivi. Valasime lõdviku katlakivieemaldit täis ja jätsime ta elu üle järele mõtlema.

Ja siis jah see eelmainitud raamiauk.

1) auk parajaks lõigatud - raami välimine ja ka alumine külg...
   
2) augu uuesti kinnikleepimine
   
3) alumine külg sai valmis. Välimise seina osas kaalusime lihtsama vastupanu teed.
   
Vasta

Möödus järjekordne rondiremondi õhtu isandpauki, Merekooli Tudengi ja natuke ka minu aktiivsel osalemisel.

Täna proovisin siis plasmaga lõikamist. Täpselt nagu ennustasin - selleks, et heaks harjutajaks saada, peab enne vanaraua peal harjutama.  Big Grin  

Voolisin seda plasmaga väljalõigatud tükki ikka tükk aega erinevate pöörlevate abrasiivide abil raamiauguga kokkusobivaks ja mõtlesin samal ajal sellest, et metalliteraga tikksaag teinuks kohe täpse lõike.

Igatahes sai lõpuks lapp hea ja sulametalliga ette kleebitud ja säilitusainega üle puristatud.
   

Järjekorras ootavad tagasilla stabikavarda kinnitused:
   

Lisaks sai seesama Põltsamaa² uue õli ja filtrid ja vanauue lõdviku.
Vasta

Eelmainitud kõrvad said täna õhtul ära lapitud.
   
   

Teha on jäänud:
- tulede poleerimine
- sillastend
- kleepsud peale
- remonditud tagavararatas alla riputada
- uurida, miks aftermarket tagurduskaamera pärast värvimist ei tööta (täpsustus - oli kinni teibitud, ei värvinud silma kinni  Big Grin )
Vasta

Tulede poleerimise võid nimekirjast maha tõmmata. Seal 85% kui rindele läheb,värvitakse tuled ära. Või vähemalt pool tulest.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(08-02-2024, 09:48 AM)wagoneer Kirjutas:  Tulede poleerimise võid nimekirjast maha tõmmata. Seal 85% kui rindele läheb,värvitakse tuled ära. Või vähemalt pool tulest.
 Ainult selleks, et oleks endal hea kohale sõita.
Vasta

Gaasiballoonide kogumisaktsioon jõudis tänasega koerast üle ning saba on veel jäänud - tõin ära 33 kasti gaasiballoone ning maandusin nendega Põhja-Tallinna sektsiooni töörütmi segama. Enne kastide komplekteerimist sai tehtud ka üks proovisüütamine:
   
Õhtu jooksul sai 27 kasti sisse ehk teisisõnu 324 ballooni hulka 96 põletit pandud, seega umbes-täpselt 3,5tk kasti kohta. 6 kasti on veel hetkel minu käes ning need saab loodetavasti homse jooksul Viimsi osakonda ära viidud - wagoneer, helistan sulle ennelõunal. Kirjutasin head soovid ka meie kõigi poolt paari kasti peale:
   

Igaks juhuks lisan siia viite "majandusaruandega" postitusele ning ütlen korra veel: aitäh kõigile annetajatele!
Edasi saab nende balloonide-põletitega nii, et on vaja üle koera saba veel saada ehk need komplektid rindele toimetada. See tähendab seda, et kui keegi on Ukraina poole minemas, jaotatakse need sujuvalt autode vahel ära - nii, et võimalikult paljudele natuke jaguks. Transpordiseiklustest kuuleb juba ilmselt mõnes järgmises kirjatükis, nii et stay tuned.
Vasta

Vahepeal saime niipalju tagasisidet, et detsembris varuosana Ukrainasse toimetatud Sorondi paak on lapitud ning on koos eelmisel pühapäeval teele pandud Sorento pihustitega teel Donetski oblastisse. Seal lähevad need 2023 mais meie poolt Ukrainasse toimetatud Sorondi nimega "Soome" elustamiseks.
Tore, kui nii lihtsalt auto jälle rivvi tagasi saab. Pihustid ise käisid enne Testremis testimisel. Viieteistkümnest pihustist 12 sai üldse testida, seitse oli õhtul ja ülejäänud viiest kasutuskõlblikust neli läksid kohe teele. Samas tellisime Aliekspressist 4 pihustit juurde, et oleks endal ka mida vajadusel vahetada.
   

Hersoni kandist saadeti äsja pilt 2022 aasta detsembris AM foorumi korjandusega ostetud Sorondist, mis on samuti elus.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Tänane õhtupoolik möödus Kristiine Sorento puudusi likvideerides ja nagu Onu Bella kunagi laulis on nüüd aeg seda kõike meenutada. 
Positiivse poole pealt sai tehtud:

1. Puuduvad tuled põlema
2. Õlid / filtrid vahetatud. (polegi ammu nii umbseid mootori ja salongi õhufiltreid näinud)
3. Kuna vahekasti kett ragiseb siis sai kontrollitud, et kas olemasolev asendus sobib - ei sobi. Pistikud on erinevad ja koodid ka.
Õige:       
Vale:     
Selleks, et auto küljes olevast vahekasti birkast pilti teha tuleb vahekasti kallistada. Aga sellest tegevusest ei hakka pilti siia hetkel panema. Igatahes peab nüüd leidma kuskilt õige vahekasti.
4. Seieriplokk sai küljest ära võetud, kuna spidomeeter ei tööta. Selgus, et asendus oli valet tüüpi. Siis tõin järgmise ja sellel oli terve rivi tulede auke üldse puudu. Lisaks oli keegi hea inimene veel kõik pirnid küljest ära keeranud. Igatahes läks hetkel vana tagasi lootuses, et ehk oli mingi ühenduse viga ja järsku hakkab tööle. Kui ei siis tuleb nendest midagi kokku leiutada
   
Aga võibolla vähem tulesid = vähem vigu = vähem probleeme.. Peab mõtlema.
5. Pidurid üle kontrollitud, kinnised liugurid määritud. Üks liuguri polt läks pooleks. Sellele tuleb homme asendus leida.
6. Käsipiduriklotsid reguleeritud.
7. Tagaluugi link määritud. See ei liikunud alguses üldse. Peale pikemat meelitamist sai ikka lahti võetud ja tift vasemäärdega kokku tehtud. Nüüd käib nagu uus.
   
8. Kleebised said peale

Tulevikus vaja teha vahekasti vahetus kui sobilik leitud ja paak parandada ja siis nipet-näpet siit eelnevast nimekirjast.
Õnneks ei tegelenud ma selle auto remondiga üksi ja lisaks minule töötas autoga kohale sõitev kaheliikmeline ekipaaž.

Hommikul oli veel tore uudis, et üks tuttav, kes siiani meie tegevuse üle pigem norinud on andis teada, et toetas meid sõprade sünnipäeva puhul. Näib, et meie tegevus läheb korda rohkematele inimestele kui me seda ise arvame.
Vasta

Tere!
Teie tegevus läheb korda palju
rohkemale eesti rahvale, kui Te vb arvate! Ma ei hakka siin kordama seda "sügav kummardus" jms banaalsus, mis ei ole sellele eesti rahvale omane, aga nii on ja oleme uhked (peame lugu) nende üle (nendest), kes aitavad rünnatavat riiki ja rahvast, kes omakorda võitlevad järjekordse agressori vastu ja Teie väike abi on hetkel rohkem, kui sümboolne, see on tegelik! 
Ja nagu kombeks- elagu Ukraina, elagu kangelased, aga siiski - elagu Eesti, elagu eestlased, kel ei ole ükskõik ja ei taha oodata, millal on nende kord!
Vasta

(09-01-2024, 23:16 PM)wagoneer Kirjutas:  Kas leiduks siinsest seltskonnast või kellegi tuttavate hulgast inimest kellel on olemas D kategooria juhiluba ja kes saaks/sooviks minna kaasa teiseks bussijuhiks Harkivisse sõidul?
...

Kuivõrd nüüd on ka buss tagasi jõudnud, siis paneme siia ka märgi maha järjekordse abisaadetise kohelejõudmisest. Mitte küll päris plaani järgi, sest tehnika vedas Ukrainas alt: bussi mootori ketipinguti andis järele ja mootor lõpetas koostöö veidi enne Kiievit. Abi organiseeriti siiski adressaatideni ja loodetavasti said suuremate probleemideta tagasi ka bussi oodanud sohvrid. Bussi meeskond organiseerus koju omal käel.

Seda on korduvalt öeldud, aga just kohalik rahvas on tänulik toetuse eest. Riigina on Ukrainal veel pikk tee minna demokraatliku elukorralduseni, aga inimestes on tahet palju. Ning sõna otseses mõttes: iga saadetis loeb. Eriti idas, läänepoolses Ukrainas on elu üsna rahulik, kui mitte arvestada ajuti antavaid üleriigilisi õhuhäireid, kui ühe idioodi eriti erilise mittesõjalise erioperatsiooni käigus järjekordsed täppis(muhhhahhhaaaa)raketid sõjaliste sihtmärkide (milline iroonia mittesõja tingimustes, eksole) teele pannakse.

Kogu oma elu Ämaris pesitsenud punakotkaste lennutrajektooril elanuna ma kujutan VÄGA selgelt ette, mida tähendab lahingülesandele startinud hävitajate lüli ülelend linnast. Praeguse NATOlindude kerge tiivavihinaga ei saa seda üldse võrrelda.... Kuniks bussi tõrke järelmeid klaariti, õnnestus abikaasal korduvalt ärgata öösel heliseva mööbli ja vibreerivate seinte peale, kui kohalikud poisid järjekordseid röövlinde alla võtma lendasid.

Aitäh toetajatele!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne