Kas ostaksid endale gaasiauto?

(09-10-2023, 08:20 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-10-2023, 21:25 PM)MartinL Kirjutas:  Leon armatuuris ega kuskil mujul ei näita kas bensiin või gaas. ...

Mis aasta Leon?

2020 Leon igatahes süütab armatuuris rohelise CNG kirja, kui gaasilt käib. Kui käib bensult, siis lühter ei põle (vahetult külmkäivituse järel, peale tankimist, gaasi lõppemisel)
Leon 2019. See roheline tuluke on kustunud ainult peale gaasi tankimist. Ülejäänud aja põleb.
Ja ka muidugi siis, kui gaas otsas.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

CNG kohta päris palju põnevat inffi! Ma saan aru et tasub ära siis, nagu ka diisel, kui tõesti hästi palju sõita (vaadates ka kasutatute läbisõite). Siis kompenseerib kütusekulu odavus lisakulutused ülevaatustele. Ehk Tallinna taksoauto või kullerikäulana mõistlik. Iseomale et ~15K aastas sõita ei ole vist mõtet isegi nende eriti ahvatlevate soetushindade ja kütusekulu rahanumbrite juures. Mersu versioon, kus on ikkagi ka suur bensupaak, pole VAGide puhul kahjuks optsioon. See paakide ülevatamise ja hooldamise kulu nullib kõik + tankurite puudus. Viimane kilulinnas pole probleem, mujal küll.

Teine teema ongi LPG ja eks seda on elus ikka kasutatud ka Big Grin Tõesti ei ole selle hind väga kaua muutunud, kaugelt enna karoova-ajastut Meremessilt paate veel vana RAMiga viies maksis samamoodi 60 senti. Just tankisin suvekodu järgmise paari suve köögigaasi punasesse Wink Siis sõitis RAM 60 euroga haagistega sabas sportlikus stiilis 400 kilti gaasiga. Jogger ja üldse Daciad meelitavadki 50+40 pärispaakidega. Gaasi oma on varuratta asemel. See kepiga toas uhmerdamine on probleem kindlasti ja Jogger on samal põhjal Sanderost 200 kilo raskem ka. Aga on ka koletumalt palju suurem Wink Samas hinnavahe 4K€ ja isegi vähem uute pakkumistes koos konksude ja värkidega. Mis veel LPG puhul hea: tahad minna riigist välja siis LPGd ikka jagub teede ääres, CNG jaamu peab vist väga otsima. 

Miks gaas üldse, mitte diisel mida ka veel ju saaks (viimaste saadaolevate 4X4 diisel-Dusterite pakkumine on postkastis 22429€): me ei tea, kui hulluks roheterroristid lähevad aga gaas on praegu veel rohekütuseks nimetatud. Seega võib juhtuda et gaasiautoga saab järgmsied kümmekond aastat veel Euroopas rahulikult ka linnades ringi sõita? Elektriauto lihtsalt ei ole mingi optsioon, kui me räägime uuest-uuemapoolsest autost hinnaklassis 17-23K€. Kui Saxo vedas 14 aastat ja miski 270K ls välja, siis taatsia võiks kümneka ikka suuta. 

PHEV, oleks veel LPGga!  Rolleyes , võiks ka suure pingutusega optsioon ju olla aga neid pole. Kasutet on algus bensuPHEV kolhv 25+K aga see ei ole ikkagi võrreldav. Reaalne igapäevane ülalpidamiskulu läheb ikkagi kohe käest ära. Ehk ka LPGga on ikaldus sest peale Dacia ja Renaulti pisipunnide teisi tehaseversioone pole. Viimane ainult linna, miks mitte. On mõned Subarud, Volvod ja KIAd jms uuemapoolsed bensunelikud, kus on ise pandud LPG lisaks aga siis on nad kas juba päris peetud 100+Kkm ls või hind läheb käest. Või selline, mis on küll ilus ja äge aga vanuselt vana ja jube kallis. Aga 20 aastat nooremana ostaks küll selle Big Grin Aga käid kõik plussid-miinused üle, vaatad siis seda UUT kus on kõik vajaminev peal ja no ei ole mingit mõtet sama hinnaga peetud aga vähe "edevamat" soetada. Ja ka 7-kohalisega on ikkagi hinnavahe olemas ja see näiteks metsamaterjali panduna on 70 tihu palgi keskmist netohinda kätte. 2 rekkat. Ja ka kuutasu mida pank tahaks samadel tingimustel: kas 225 kuus või 276 kuus + 600 suurem sissemakse ja +1000 suurem jääk 5 aasta pärast. Lisandub mõlemal ~40€ liiklus-kasko iga kuu. Ehk pisut pisem ja pisut odavam tuleb kokku väga palju odavam ja mingi 10+ aasta pärast maksavad nad ühepalju. See siis puhtalt LPG autodena. Kiire arvutus olemasoleva 3-pütase soodafoobiaga, kes kulutab keskmiseks ~7 sajale ehk siis 12€/100km. Gaasiga 9liitrit teeb 5,85 ehk rohkem kui poole odavam. 1500 kilti kuus on puhtalt kütuse vahe 100 eurot. Seega "jääk"kulu auto omamisele ~170 eurot. See on täna. Ma kahtlustan, et enam odavamaks ei saa. Joggeriga, kui ikakgi suurema-paremaga, läheb kulu ikkagi kaugelt üle 200 euro kuus. Iga päev 1+ eurot rohkem. 5 aasta peale 2000 raha ja kui palju me lõpuks neid lisakohtasid ja lisa poolt meetrit pikkust kasutame...
Vasta

Kõik sõltub sellest, kus ja kuidas sõita.

Sina ei taha kepiga uhmerdada, mina ootan juba pikalt, et äkki keegi varastab mult selle DSG alt ära ja paneb kepi asemele Smile Oleks ilus hommik ärgata ja märgata.
Minul on euroopa linnades sõitmisest erakordselt savi, sest mul pole plaanigi sellisesse kohta sõita.
Tankuri värk on väga kinni sõidutrajektoorides ja elu/töökoha ja tankla asetustest. Minul läheb kodutee pmst neljast tanklast mööda, seega pole probleemi.

Üldiselt sul on kalkulatsioonist väljas kaks asja - esiteks CNG seat oli 2019 ostes kallim kui bensukas, tasuvus oli tollaste gaasihindade juures 40000km. Minul läks ca 50000, sest gaasi hinnad hakkasid rallima.
Teiseks minu viimase topautos käigu ajal öeldi, et CNG kas on juba võetud või kohe võetakse valikust välja. Lisaks ei saa 2020 aasta keremudeliga cng leonile vähemalt mitte ametlikult konksu.

Positiivse poole pealt 2.0 110kw tdi koos kepikastiga on tehasetellimusena täna täiesti saadaval. Nii kaks- kui neliveoga. Laos on iselibisevad tomatid ainult. Ja sellele lubab tehas 1800kg piduritega käru ka. Kui villisega sõita tahta, siis atecal isegi kuni 2100.
Vasta

OT aga mis on eelkõnelejal DSG vastu?  Mind täitsa huvitaks põhjendus.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ilmselt kõige suurem põhjus on isiklik armastus ise käike vahetada, kangiga pidurdada ja eeldada, et auto teeb seda, mida ma käsen tal teha, mitte ta ei hakka kahtlema, kõhklema ja otsustama, kas nii on ikka hea. Nimetame seda diagnoosiga "kontrollifiik" Smile See omakorda lisab alljärgnevale oma moonutuse.

Mis mulle ei meeldi: mulle ei meeldi, et ta ei oska sujuvalt kohalt ära minna, vaid rapsib ja rahmeldab. Mulle ei meeldi, et teatud käitumisega on võimalik tekitada olukord, kus DSG otsustab, et ta enam ei tea, mida juht tahab ja võtab käigu välja. Ja uuesti käigu sisse panemiseks läheb pikk aeg - ja kui sa oled veerenud vastassuunavööndisse ja liiklusvoog tuleb sinu poole - siis on see sekund ikka vääääga pikk, enne kui päkapikk jälle käigu sisse saab ja võimaldab oma kondid vastutuleva liikluse eest ära koristada. Mulle ei meeldi see, kuidas dsg käitub raske käruga märjal asfaldil tõmmates rõõmsalt ketsi, selmet rahulikult ja sujuvalt tööd teha. Mulle ei meeldi DSG käitumine käruga poris Smile

Ühesõnaga DSG teeb keskmise linnaelaniku jaoks kõike tegelikult suurepäraselt. Aga loll maakas tahaks kas manuaali või siis äärmisel juhul hüdrokasti, kui kepikastid maailmast otsa peaks saama. Veel olen ma nõus taluma automaati usaka küljes, võttes seda, kui rahvuskultuuri osa.

Ainus koht, kus ma automaadil kohta näen, on traktor.

Plusspoole peale - vaatamata oma puudustele on dsg siiski juhi vaates suurepärane kast, võrreldes jaapani variaatoritega Smile
Vasta

(09-10-2023, 15:01 PM)Mahno Kirjutas:  Üldiselt sul on kalkulatsioonist väljas kaks asja - esiteks CNG seat oli 2019 ostes kallim kui bensukas, tasuvus oli tollaste gaasihindade juures 40000km. Minul läks ca 50000, sest gaasi hinnad hakkasid rallima.
Teiseks minu viimase topautos käigu ajal öeldi, et CNG kas on juba võetud või kohe võetakse valikust välja. Lisaks ei saa 2020 aasta keremudeliga cng leonile vähemalt mitte ametlikult konksu.

CNG on kadunud jah ja ka LPG on ju hetkel vaid Dacial valikus. Need kunagised E-Mersud oma suure bensupaagi ja 20-kilose gaasipotiga olid küll toredad aga miskipärast surid ka kiiresti välja. Rootsi tarbis neid miljö-kütuseid kõige kauem aga ma saan aru ei piiritus ja maagaas on mõlemad ka seal maal väljasuremas. Samas LPG on elanud juba 50 aastat autodel ja kestab erineva edukusega muudkui edasi.
Vasta

Aga nüüd siis küsimus seoses automaksuga, Dacia gaasikal passis kahed kilovatid ja kahed CO2 numbrid (gaasiga ja bensuga).
Ühe järgi maksukirves 50 euri, teisega 110.
Vist oleks naiivne arvata, et arvastatakse gaasinumbreid...
Vasta

Kas sa arvad, et see kuskilgi nii täpselt praegu selgeks mõeldud on?
Vasta

(11-10-2023, 14:15 PM)Mahno Kirjutas:  Kas sa arvad, et see kuskilgi nii täpselt praegu selgeks mõeldud on?
Ma automaksuteemas tõin numbrid välja. Kuna gaas on lisakütus ja bensiin ka füüsiliselt suurema paagiga siis päris kindlasti võetakse bensiin aluseks. Sama mida teeb liimits i3REx'i bussirajal sõitmas nähes Big Grin 
Uutel CNG-autodel ongi maagaas ainus kirjas kütus ja sealt ka olematu heide, kuskohast ka madalad oodatavad maksud. VAGi 66kW isenditel siis peaaegu ühtlaselt 50€ aastamaks. Teistel mõni euro rohkem aga ikka vähe. Bensuga sõitmist ei peeta võimaaluseks. Kahesüsteemsed nagu näiteks see Volvo, on samamoodi kõik kütuseliigid kirjas ja arvata on et aluseks võetakse suurim määr! Sel siis CO2 (NEDC) 149 (g/km) / 116 (g/km) ja koos kaalu ning vanusega nii: CNG'na aastamaks 178.42 € ja registreerimistasu 2266.88 € aga bensiinina KOHE 290.53 € ja 4132.48 €!!! Miks peaks Riik "loobuma" 1865,6-eurosest regamistasude vahest ja 10 aasta peeale lisaks 1121,1-eurosest aastamaksu lisast? Eesootav on tegelikult väga õudne...
Vasta

Leon 96kw samamoodi 50 eur aastamaks ütleb kalkulaator. Selles mõttes ei pea endale seda 30 lisa kw keelama, vähemalt hetkeseisuga.

Jah, ta on passis ühekütuseline ja ega selle 9l bensupaagiga reaalne sõita ei ole. Olen mingi perioodi proovinud, pmst tähendab iga päev tanklas vähemalt ühe korra käimist.
Vasta
Photo 

Päris katki see Leon.
[Pilt: d29a7747-6eab-40fd-8fce-3291371cf419.jpg...1200&h=711]
Ligi veerand CNG-autosid tuleb detsembrist seisma jätta - Eesti Päevaleht (delfi.ee)
Vasta

Seda ülevaatust on selleks vaja ,et kontrollida ,kas mõni kuliibin ei oleks midagi ise aretanud,parendanud ,tuuninud,naabrimehe juhiste järgi,kes oli omal ajal gaasikontoris tööl.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Tere. Targemad, jagage infot, kas Lätis ja Leedus LPG tankimiseks ka spets adapterit vaja auto ja püstoli vahele. Meil kohapeal pole vaja, aga kasutusjuhend väidab, et mujal Euroopas võivad olla erinevad püstolid kasutusel. Autoks Dacia Jogger.
Vasta

(23-11-2023, 13:19 PM)Olle Kirjutas:  Tere. Targemad, jagage infot, kas Lätis ja Leedus LPG tankimiseks ka spets adapterit vaja auto ja püstoli vahele. Meil kohapeal pole vaja, aga kasutusjuhend väidab, et mujal Euroopas võivad olla erinevad püstolid kasutusel. Autoks Dacia Jogger.
LPG connectors and adapters - myLPG.eu ET, LV, LT sama otsik
Vasta

(23-11-2023, 13:32 PM)maaks Kirjutas:  
(23-11-2023, 13:19 PM)Olle Kirjutas:  Tere. Targemad, jagage infot, kas Lätis ja Leedus LPG tankimiseks ka spets adapterit vaja auto ja püstoli vahele. Meil kohapeal pole vaja, aga kasutusjuhend väidab, et mujal Euroopas võivad olla erinevad püstolid kasutusel. Autoks Dacia Jogger.
LPG connectors and adapters - myLPG.eu ET, LV, LT sama otsik
Tänud asjaliku lingi eest
Vasta

Nüüd siis seisma jäänud autode nr. käes 

Ehk üle 3500 auto on piiranguga nüüd. 


https://epl.delfi.ee/artikkel/120252080/...gaasiautot
Vasta

Tere. Soov on ise paigaldada V8 bens. gaas klapiõli anum, aga kui palju tuleb seda õli doseerida a la 1-5min mootori töötamisel tühi käigul?
Vasta

(06-02-2024, 21:48 PM)janno100 Kirjutas:  Tere. Soov on ise paigaldada V8 bens. gaas klapiõli anum, aga kui palju tuleb seda õli doseerida a la 1-5min mootori töötamisel tühi käigul?
Et milleks? Et sisselaskeklappidele carbon buildup tekiks? Täiesti turvaline oleks doseerida ilmselt samapalju kui mootori bensiinil töötades doseeritakse  Big Grin
Vasta

(07-02-2024, 09:54 AM)maaks Kirjutas:  
(06-02-2024, 21:48 PM)janno100 Kirjutas:  Tere. Soov on ise paigaldada V8 bens. gaas klapiõli anum, aga kui palju tuleb seda õli doseerida a la 1-5min mootori töötamisel tühi käigul?
Et milleks? Et sisselaskeklappidele carbon buildup tekiks? Täiesti turvaline oleks doseerida ilmselt samapalju kui mootori bensiinil töötades doseeritakse  Big Grin
Audi klubis seda pikalt lahatud,aga konkreetset abi nagu pole.
Vasta

Hea oleks teada, mis mootorist üldse jutt käib. Näiteks tehasest gaasile kohandamata LSx arhitektuuriga mootoreid ei päästa kaaneremondist mingi õlitus ega ohverdused puuslikele või loitsud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne