Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

Toon auto24'st hea näite, kuidas sellised debiilikud mõtlevad:


Tsitaat:Ühesõnaga, see autovärk on inimestel kuidagi eriliselt emotsionaalne teema, mida võib-olla ei oleks osanud oodatagi. Paistab, et inimesi kõige rohkem ärritab mõte, et auto ei olegi selline asi, mille kasutamist/omamist riik peaks tohutult soodustama.


Ilus lause, mille kas on pähe õppinud või ägedaid turundusest õpitud ajupesuvõtteid õppides ise koostanud. Mõni kergema kriitikameelega inimene jääks sellist lauset isegi uskuma, eriti 18 kuni 22 aastane ökorüütel, kes pole endale keskkoolis endale maksude nimesid selgeks.

Ma toon seda lauset just seepärast välja, et täpselt sellise tekstiga lennatakse kõigile argumenteeritud argumentidele vastu ja ei tohi lasta ennast lasta rööpast maha sõita, sest tegelikult sellel lausel reaalsuses tõeväärtus puudub, kuid oi kui usutavaks kirjutatud, eriti rohepäästjatele.

Mis automaksust sai?

Ripub endiselt kirvena peakohal.

(11-02-2024, 21:42 PM)2715 Kirjutas:  Isegi pealinnas ei saa pere ilma hakkama kui on vaja lapsed lasteaeda saada ja ise kahte kohta tööle ning pärast kokku korjata.
Mida siis lihtne maainimene peab tegema, kes on oma teeoludele sobiva jõuvankri soetanud ja maksavad liisingut, euribori ja veel midagi et söögile jääbki 50 eurot nädalas.
Kust nad selle 600 eurot aastamaksu omale võtavad?
Su mõtted võivad ju mingil määral õiged olla, aga sa suudad neid nii piinlikult rumalasti esitada, et...
Esiteks, see kellel peaks jääma peale "liisingu, euribori ja veel millegi" maksmist 50 eurot nädalas kätte, on ikka väga lolle valikuid teinud.
Teiseks, sellisele inimesele kõigepealt üldse ei antagi neid "liisinguid ja euribore". 
Kolmandaks, 600 eurot auto aastamaksu tuleb ikka üsna kalli auto eest ja kui raha nii vähe, siis peaks taaskord oma valikud üle vaatama.
Jah, tegelikult ju ei pea tingimata kastikaga sõitma.
Selgituseks - ma olen nõus et kastikaid kõrgelt maksustama ei peaks, samuti leiaks kogu automaksu ärajätmise katteks kergesti vahendeid.
Automaksust me ilmselt ei pääse, mind see ca 200 eurot aastas eriti ei häiriks juhul kui riigi rahandusega/rahanduspoliitikaga kõik muu korras oleks. Tehtagu see õigesti, seisvaid autosid mitte maksustada, ja auto seisvaks ning tagasi vormistamine olgu kiire, lihtne ja odav, nii nagu see Soomes on.

Mind häirib, mitte summa tõttu, see võib isegi 2000 olla ja ikka silm ei pilguks. Kordan ennast, hetkel on süüdimatu käe taskusse ajamine varale, mille inime e on ise soetanud oma palga eest ja mille eest ta juba maksab kütuseaktsiisi ja käibemaksuga iga aasta. 
Järgmisena majamaks, korterimaks, maamaks juba suurenes ja suureneb kasvavas tempos nüüd iga aasta jne.
Automaksu ei tohi tekkida lihtsalt, sest selle idee tekitamine juba oli läbi pettuse, selle läbiviimine läbi pettuse ja jõudemonstratsiooniga, mida üheski demokraatlikus riigis ei tohiks üldse tekkidagi kuigi ma olen kohati jõu näitamise poolt sest isehakanud advokaatse ja enda õigusi, kuid mitte kohustusi taga ajavaid tegelasi on palju jne.

Ma võtan euroaja minu juhtimisel tehtud Talverallide osalustasud + järgmised ka, mis ilmestavad vast kõige paremini. Need olid üheselt elukalliduse ja sissetulekutega seotud. OK, oli ka käivet sest osalejaid oli arutult palju. 
2010 lõpuni 460EEK Wink mis oli 29.40€ ehk rahavahetusega tuli ka hinnatõus. Euro hinda ju ei muutnud, nagu huultelt lugemine ei tõsta makse jne. 
2011, 2012 - 30€
2013 - 35€
2014 - 36,99€
2015, 2016 - 40€

Ja siis Alwaro tegi 2017 ja 2018 49€, Unic 2019 ja 2020 sama 49€ ja 2023 20.Talverallil oli möödapääsmatu karoovaaja rahapumpamistest tekitatud infaltsioonist 80€ Turist / 100€ Sport ja 2024 siis 90€. Seega elukallidus on tõusnud 13 aastaga KOLM KORDA! Reaalselt oli mul 30 euroga "rahaga laiutada" - nõus käibe!!!- , täna Unicul 90 euroga on asi piiripealselt kriitiline. 

KOLM KORDA! Seega 2011 1000-eurone netopalk peaks täna olema 3000 kätte et oleks samasugune elukvaliteet tagatud. Mul on ju KÕIK kulud alles, õigemini eelarved. Erinevalt äridest ma ei hävita neid. Muidugi see kolmekordne hinnatõus on elamise möödapääsmatute osade kaupa ka erinev, sest bensiin ei ole niipalju kalliennud, nagu ka uus odavaim auto jne. Küll on metsikult kallinenud söök ja elusase
Mingid asjad on jäänud aga numbriliselt samaks, näiteks jalanõude keskmine hind ei ole muutunud! MuckBootid maksid siis pisut peale 100 euro, 105 äkki, ja maksavad täna enam-vähem samapalju. Üldse on HEAD riided ja jalanõud "räigelt" suhteliselt odavnenud, krooniaja lõpul ja euro alguses olid need ikka koletumalt kallid palgaga võrreldes. 
Elektroonika on tohutult odavnenud sissetulekutega võrreldes. 10 aastat tagasi ostsin "odava" 70-eurose huiavei odavaima turul oleva nutika, täna on sarnases hinnas samas poes mitmeid. Jne. 

Sahtlist oli KOHE võtta jaanuar 2017 elektriarve, 454,405kWh ja ära tuli maksta fix.hinnaga EEle 66,68€ mis teeb kWh hinnaks 14,7 senti. Jaanuar 2024 fix.hind Elektrumist, kulu 367,837kWh ja arve 79,65€. Kilovatt 21,7 senti. Elektri hinnatõus seitsme aastaga +46%. Taveralli osalustasu hinnatõus samas ajavahemikus mis kirjeldab üldist elukallidust, +85%!  
Vaatan arhiivist, 15.01.2011 esimene paagitäis rajateoks eurode eest Neste Järve A24 tanklast A98 1.05€/l. Täna 1.70 €/l. Kolmeteise aastaga +62%!!!  
2011 oli rahades ju üleminekuaasta ehk adekvaatsem on 2012 ralli. Lõunasöök 5€ ja õhtusöök 9€ nägu, tsiklimeeste Zwack Unicum 3 tk 48€ ehk 16€, täna sama pudeli hind 17.02€. Kütus oli ikka veel seal 1 euro lähedal. 

Seega reaalsed autokulud on ju vähenenud! Kasvõi rehvid jms, mis on kallinenud suhteliselt vähe, peamine "kallinemine" on ajuvabad rehvimõõdud. 195/65R15 on kallinenud u.20 eurot. Talveralli spetsiaalse rajaauto 104kW C4Q aastakindlustus 01.2016-01.2017 maksis 81,96€. Kuigi auto on minu nime alt kustutatud siis Iizi suudab ikka pakkumise teha: praegu 108,34€ aasta. Mingit kallinemist polegi olnud kui nii võtta! Ma soetasin selle spetsiaalselt (seda ma sain omale tõesti "lubada" kogu selle meeletu töö peale) Talveralli rajateoks aastavahetus 2012/13 1000 rahaga, täna samalaadne ja ostes u.samavana maksaks 1500. Kui võtta suhtena Talveralli oslaustasusse, mis oli siis 35€, võiks täna tuimalt üliägeda GrandChero osta ja see oleks ikka suhtelisuses odavam kui Audi!!! 

Aga siis kinnisvara ruuduhinnad võrreldes 2011 30€ vs tänane 90€ kõrval. Kuigi ka algne ruudu hind Tallinnas 1265 oli juba siis kergelt "ajuvaba", selle +50% tõus tänase 3600 peale koos Euribori metsiku tõusuga, lisame ka meeletult tõusnud edasised ülalpidamiskulud, lisame siis sama möödapääsmatu söögi ostmise, ongi hinnatõus kolmekordne!   KES julgeb siin öelda ja tõestada dokumentaalslet, et saabki SAMA TÖÖ eest täna KOLM KORDA kõrgemat netopalka? Et Euro tulekul oli Õpetajate netopalk 1000 ja täna 3000??? Just NETO sest sellest me elame! Korteri ruudu hind, kasutud käula turul ja leivapäts poes maksavad NETOS!  Nüüd nägi sotsialistlik vär...jas koos kommunsitidega, et Rahvas elab ikka "Liiga hästi", autod on ju "nii odavad nii odavad" - lajatame täiega kirve selga! KÕIK peab olema kolm korda kallim peale sissetulekute! 

PS: KUIDAS siis uued maamaksu arved meeldivad??? Et üle 10% ei tõuse ei vasta ju tõele Big Grin OK, minul isiklikult tõesti väheneski kokku 80 eurot, imede ime! Aga kogu mereäär ongi üks suur piirang ka. Järvamaal oli Proual 30,22€ ja tõusis, kuna on 5 kinnistut ja igaüks käib ju eraldi arvestuses ja eraldi selle kaitsemehhanismi alla, 48,73€ peale! See on +60%!!! Kaitsemehhanismi all on 15€  ehk millaski hakkab maa maksma 63€. PPS: enim tõusis kvaliteetse põllumaa hind, kus 1,2 Ha üliviljaka maa maamaksule rakendus kaitsemehhanism 12,71€ ja makstavaks jäi 7,62€! KUIDAS hakkab see toidu hindades kajastuma??? 4,2 Ha üle tee/jõe metsamaa kallines alla 10%...

(12-02-2024, 11:15 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(11-02-2024, 21:42 PM)2715 Kirjutas:  ...
Mida siis lihtne maainimene peab tegema, kes on oma teeoludele sobiva jõuvankri soetanud ja maksavad liisingut, euribori ja veel midagi et söögile jääbki 50 eurot nädalas.
...
...
Jah, tegelikult ju ei pea tingimata kastikaga sõitma.
...
Automaksust me ilmselt ei pääse, mind see ca 200 eurot aastas eriti ei häiriks juhul kui ...
Jah, maainimene valib oma oludele sobiva odavaima liikuri. Tingimused on lülitav lukkudega nelikvedu, kõrge kliirens ja raamil masin ning koorma vedamise võime (veokast või suur haagis). Selliseid maastureid on väga vähe turul ja kõik peale kastikate hirmkallid ... Ainuke pluss nt mingil MB G-l on vanusekoefitsiendi rakendumine praeguses kavas.

200 euroga kindlasti ei pääse, mu kastika puhul mingi kalkulaator joonistas ca 250+ välja ja mis tegelikult tuleb edaspidi on teadmata aga ju tõuseb kordades.

Praeguste kütusehindade juures ikka väga mõtled, kas mingit tööga mitteseotud sõitu (a la teatrisse) on ikka vaja teha või mitte, poodisõit ka kord nädalas. Kui aktsiis tõuseb, automaks jne siis jäädki sunnismaiseks ja naturaalmajandusele.

Eesti Riik on siiani lähtunud autode suunas väga majesteetlikult. Kui jaksad osta, siis jaksa ka üleval pidada oma küna ja kui rahakott kütusekulule ning varuosadele peale ei hakka, siis liigud lihtsalt odavama künaga. Soodustamine oli ainult firmadele läbi maksumajanduse aga eraisik on puhtalt omapead olnud, kui just pole tahtnud ratastel Makitat osta või kastijalgratast.

Tsitaat:Praeguste kütusehindade juures ikka väga mõtled, kas mingit tööga mitteseotud sõitu (a la teatrisse) on ikka vaja teha või mitte, poodisõit ka kord nädalas. Kui aktsiis tõuseb, automaks jne siis jäädki sunnismaiseks ja naturaalmajandusele.
Honkomees, täna on kütuse hind kõige vähemtähtis kulu, autoga sõitmine on üks viimaseid luksuseid mida omale lubada saab Big Grin Vaata mu eelmist võrdlevat postitust! Tegelikult on kütus kõige vähem kallinenud üldse, nii kummaline kui see ka ei tundu! +60% euroajastul on mittemidagi. Keskmine NETOpalk Eestis, mis on realistlike numbritega. Euro tulekul oli see ~700€, täna on reaalne keskmine netopalk ~1500€. Siis maksis bens 1.05 liiter ehk 660 liitrit said, täna saab 1,7liitrihinnaga 880 liitrit. 
Lihtsalt meil ei jää MUU röögatu hinnatõusu pealt enam isegi odavnenud bensuks raha üle... Võtame et ka igapäeva-autod on kõvasti ökonoomsemateks muutunud selle ajaga, sisi iseenda ringivedamise kulu on kõvasti vähenenud. Enim võidus on vast vahetult enne karoovat omale uued ökoautod soetanud tegelased, kus autode hind, liisingud jms oli kõik veel odav aga autod juba vägagi tänapäevased.  V.a. CNG hullusega liitunud Big Grin

(12-02-2024, 12:36 PM)honkomees Kirjutas:  Jah, maainimene valib oma oludele sobiva odavaima liikuri. Tingimused on lülitav lukkudega nelikvedu, kõrge kliirens ja raamil masin ning koorma vedamise võime (veokast või suur haagis). 
Ma ei tahaks sinuga vaielda, sest sa vaatad maailma ainult enda mätta otsast. Aga eks see ole meelelahutuslik Big Grin
Sa oled selliste nõuetega üsna erandlik. Selle et su elamine on kusagil mäekallakul ning et sa oma kitsast puudealleed maha võtta ei taha, võib juba luksuseks liigitada Big Grin Ja luksus teatavasti maksab. 
Sinusuguseid ei ole palju, meil külas pole ühelgi inimesel maasturit (ok ühel jahimehel on Jimny, aga tal pole seda ka möödapääsmatuks elutegevuseks vaja) ja pole ka kellelgi seda tingimata vaja läinud. Ja asukoht on ikka korralikus karupees...
Ma loomulikult ei õigusta automaksu, arvamuse kirjutasin juba eelmises postituses. Sealt saab muidugi igaüks välja lugeda seda mis talle sobib ja peas välja kujunenud maailmapildile vastab...

Tegelikult võiks aktsiisiga maksustada piima ja veiseliha või siis panna lehmad maksu alla ,mis nad toodavad neid kasvuhoonegaase  ja nendega ei ole nagu vanasõidukiga ,et ajan ilusa ilmaga välja ja teen kuus paar tiiru. Edasi arendades ,kõik üle 17" ekraanid ja telerid kuumaksu alla .Pärast poole maksustame juuksed ja pärast veel kiilakad ,et miks juukseid pole. jne. jne.    Tähtis on algus ära teha ,küll pärast leiutame juurda.

(12-02-2024, 11:15 AM)Peeter2 Kirjutas:  Su mõtted võivad ju mingil määral õiged olla, aga sa suudad neid nii piinlikult rumalasti esitada, et...
Esiteks, see kellel peaks jääma peale "liisingu, euribori ja veel millegi" maksmist 50 eurot nädalas kätte, on ikka väga lolle valikuid teinud.
Teiseks, sellisele inimesele kõigepealt üldse ei antagi neid "liisinguid ja euribore". 
Kolmandaks, 600 eurot auto aastamaksu tuleb ikka üsna kalli auto eest ja kui raha nii vähe, siis peaks taaskord oma valikud üle vaatama.
Jah, tegelikult ju ei pea tingimata kastikaga sõitma.
Selgituseks - ma olen nõus et kastikaid kõrgelt maksustama ei peaks, samuti leiaks kogu automaksu ärajätmise katteks kergesti vahendeid.
Automaksust me ilmselt ei pääse, mind see ca 200 eurot aastas eriti ei häiriks juhul kui riigi rahandusega/rahanduspoliitikaga kõik muu korras oleks. Tehtagu see õigesti, seisvaid autosid mitte maksustada, ja auto seisvaks ning tagasi vormistamine olgu kiire, lihtne ja odav, nii nagu see Soomes on.
Miks ma kohe siis rumalasti esitan?
Võtame sellesama näite siis mida ma siin tõin.
On neil maja, mille nad naisega otsustasid ära remontida.
Mehel on töökoht puitmaju tegevas firmas kus maksti palka suurusjärk 1600 eur, mis on Võru kohta üsna hea palk.
Naine töötas ka suht hea palgaga 1400 eur ja ükski pank ei keeldunud neile laenu andmast, et remontida ära vanaisa maja ja osta auto.
Naine kaotas tervise ja on töövõimetu. Mehe töökohas, kus enne tehti palkmaju tehakse nüüd palkmaja ja mittemidagi vaheldumisi ja oli valida kas koondamine või miinimumpalk ja nüüd ongi selline olukord nagu on.
Maksta on maja 7 aastat ja autot 3 aastat.
Kas ta tegi lolle valikuid või mitte aga see valik on tehtud ning seda valikut pole vaid üks inimene teinud.
Vaadates mis majanduses toimub, siis see on reaalne stsenaarium igaühega juhtuma kes just riigiametis ei tööta.
Vaadates mis toimub, et iga nädal paneb mõni IT firma ja ka muid firmasid uksi kinni siis maksu kehtimahakkamisel on sellist rahvast kordi rohkem.
Isegi Ilves sai kinga sest enam ei saa lubada "ükssarviku" ja mittemillegi tegemist ja sealt tõmmatakse kohe juhe seinast kus nõudlust pole.
Vaadakem kasvõi mis kinnisvaraturul toimub ja mida inimesed võlgu on ostnud ja kus olid head palgad et sai seda kõike endale lubada.
Erinevalt valitsusest ei näe mina küll meie majandust nii helgetes toonides ja olukord, kus kohad toiduahelas vahetuvad võib juhtuda igaühega.

(12-02-2024, 13:19 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(12-02-2024, 12:36 PM)honkomees Kirjutas:  Jah, maainimene valib oma oludele sobiva odavaima liikuri. Tingimused on lülitav lukkudega nelikvedu, kõrge kliirens ja raamil masin ning koorma vedamise võime (veokast või suur haagis). 

Sa oled selliste nõuetega üsna erandlik. Selle et su elamine on kusagil mäekallakul ning et sa oma kitsast puudealleed maha võtta ei taha, võib juba luksuseks liigitada Big Grin Ja luksus teatavasti maksab. 
Sinusuguseid ei ole palju, meil külas pole ühelgi inimesel maasturit (ok ühel jahimehel on Jimny, aga tal pole seda ka möödapääsmatuks elutegevuseks vaja) ja pole ka kellelgi seda tingimata vaja läinud. Ja asukoht on ikka korralikus karupees...
Kuskohast Honkomees on erandlik???  Kui ma vaatan kasvõi iseenda reaaalseid vajadusi üldse mitte karupees, mis tähendaks pere omandite haldamist aastaringlselt, siis poleks pääsu korralikust maasturist või lausa 4X4 kastikast! Tõsi, Nõmmel on tänav roogitud ja see talv pole isegi naaste all, lamell. Ja ka üks maatükkidest asub aastaringselt hooldatava tee ääres, nagu ka korter maal. Aga ülejäänud 4 maatükki koos ühe majaga vajavad talvel ligipääsuks paljuvedu! Eesti kliima omapära, tegelikult on 6 kuud selline aeg kus 1WD jääb pigem kinni või lõhub liigselt "teed". Ehk tegelikult on selliseid PALJU kes OMANDI haldamiseks vajavad paljuvedu aga nad saavad kuidagi teisiti hakkama. Meie panime maja 26.oktoober kinni ja enne märtsi sinna kindlasti ei lähe sest oleks vaja paljuvedu. Kui isegi ksf!Margus61 iseendani Cheroga raja sisse sõidab, on mul vaja veel mõnisada meetrit läbi lume edasi saada. Kasvõi selleks, et debiilset prügiveokohustust "täita". Mitte et ma seda täidaks, enamus on "tühisõidud" 50% hinnaga isegi Nõmmel Smile 

Mis jahipidamist puudutab, siis enam ei ole ametlikke riiklikke jäägreid aga Riigi pandud kohustuse metsloomade küttimiseks ja kvootode täitmiseks on nii maasturid kui T5 kiirtakatsid ATVde nime all jms maksustatavad möödapääsmatu VAJADUS! Kuigi jahindus tundub "hobi", on tegu tegelikult KOHUSTUSEGA! Kas nüüd IGA linnavurlest Alpi kaabuga vannabii peab maasturiga külateedel "aju" tegema on teine teema! Aga et põllumehest jahiseltsi liikme jaoks 4X4 kastikas või sama võimekusega kaubikulaaadne  "aastaringse kasutusega möödapääsmatu vajadus" on ilmselge! Ehk ma teen järelduse et Peeter2 karupee-külas puuduvad tõsiseltvõetavad "maakad"! Džimni on seuhke junn et sellega ei kõlba isegi kombainile diislit tuua...

(12-02-2024, 13:31 PM)2715 Kirjutas:  Miks ma kohe siis rumalasti esitan?
Võtame sellesama näite siis mida ma siin tõin.
On neil maja, mille nad naisega otsustasid ära remontida.
Mehel on töökoht puitmaju tegevas firmas kus maksti palka suurusjärk 1600 eur, mis on Võru kohta üsna hea palk.
Naine töötas ka suht hea palgaga 1400 eur ja ükski pank ei keeldunud neile laenu andmast, et remontida ära vanaisa maja ja osta auto.
Naine kaotas tervise ja on töövõimetu. Mehe töökohas, kus enne tehti palkmaju tehakse nüüd palkmaja ja mittemidagi vaheldumisi ja oli valida kas koondamine või miinimumpalk ja nüüd ongi selline olukord nagu on.
Maksta on maja 7 aastat ja autot 3 aastat.
Sa tood ju absurdse ja erandliku näite kus keegi kaotas tervise ja seetõttu ka töö. Automaks ei ole sel juhul üldse kõige suurem probleem. Vaid pigem et kuidas pank sellesse suhtub. Üldjuhul peaks pank juba sel juhul hakkama tagatise kallale minemise peale mõtlema.
Kirjutasid ennist kuidas automaksu tõttu jääb kellelegi nädalas 50 eurot kätte, tagamaid avamata. Sellises olukorras 600 eurose aastamaksuga auto pidamine ei ole kusagilt otsast mõistlik.

(12-02-2024, 12:59 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Honkomees, täna on kütuse hind kõige vähemtähtis kulu, autoga sõitmine on üks viimaseid luksuseid mida omale lubada saab Big Grin ... Tegelikult on kütus kõige vähem kallinenud üldse, nii kummaline kui see ka ei tundu! +60% euroajastul on mittemidagi. Keskmine NETOpalk Eestis, mis on realistlike numbritega. Euro tulekul oli see ~700€, täna on reaalne keskmine netopalk ~1500€. Siis maksis bens 1.05 liiter ehk 660 liitrit said, täna saab 1,7liitrihinnaga 880 liitrit. 
Lihtsalt meil ei jää MUU röögatu hinnatõusu pealt enam isegi odavnenud bensuks raha üle...
Vaat maainimesele on kütuse hind kõige olulisem, möödapääsmatu kulu. Autosõit pole luksus vaid hädavajadus. Leiva asemel võid omakasvatatud kartulit süüa jne Aga töölkäimiseks jpm on autosõit vajalik ja kütusehind kägistab.
Tänaste keskmiste palkade ilu ei jõua kahjuks enamikuni.
Vaatasin järele - euro tulekul 2011 laekus kuus kontole 1150€, täna peaaegu 1400€. See 250€ on siis 13 aasta palgatõus, olin üle keskmise ja panga kuldklient, praegu sama tööd tehes samal ametikohal NULL ... Siis sain su arvutuse järgi kuupalga eest 1095 l bensiini ja praegu 820 liitrit. Pea kolmandik palgast kulub TÖÖL KÄIMISE KÜTUSELE.
Muid kulusid saan optimeerida, ostan odavamat/sitemat toitu ja riideid, käin vanade riietega aastaid ja aastaid kuni aukudeni jne Ilma auto ja kütuseta ei saa maal elades midagi.

(12-02-2024, 13:19 PM)Peeter2 Kirjutas:  ... Sa oled selliste nõuetega üsna erandlik. Selle et su elamine on kusagil mäekallakul ning et sa oma kitsast puudealleed maha võtta ei taha, võib juba luksuseks liigitada Big Grin Ja luksus teatavasti maksab. 
Sinusuguseid ei ole palju, ...
Ma arvan, et erandlik ei ole aga kindlasti ei ole kõigil maakatel selliseid tingimusi. Samas meie külas või üldse Haanjamaal on olud keerulised: majad on ehitatud mägede otsa ja seal on igasugu muid vastikusi ka looduse ilu kõrval ...
ja seda "luksus" kitsast alleed ei saa maha võtta, kuna siis ei pääse üldse ligi, maasturiga ka mitte. Nimelt asub see minu sissesõidutee keset allikaid, mida remmelgad parimate looduslike kuivendajatena hoiavad kuivana. Mõned puud on välja läinud, kohe tekkis mitu allikakohta kümnekonna meetri ulatuses ja seal ei saa tee kõrval enam jala ka käia, varem niitsin traktoriga. Uued puud on veel liiga väikesed, et kogu seda vett ära juua. Tuleb uued puud kaugemale istutada, lasta neil paarkümmend aastat kasvada, vanad ligi 2m kännumõõduga puud maha võtta ja tee laiendada.
Kõrval tehti maaparandus kraavide ja drenaažidega aga ikka tuleb mäekallakul vesi maapinnale mõne meetri kaugusel kraavist ja traktor põldu harida ei saa. Vanasti oli asi natuke teisiti, looduslikult lahendatud ja sai maa haritud aga tänapäeva tarkuses toimetajad keeravad kõik p..si. Suur tükk "maaparandusest" seisab harimata.

(12-02-2024, 14:37 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(12-02-2024, 13:31 PM)2715 Kirjutas:  Miks ma kohe siis rumalasti esitan?
Võtame sellesama näite siis mida ma siin tõin.
On neil maja, mille nad naisega otsustasid ära remontida.
Mehel on töökoht puitmaju tegevas firmas kus maksti palka suurusjärk 1600 eur, mis on Võru kohta üsna hea palk.
Naine töötas ka suht hea palgaga 1400 eur ja ükski pank ei keeldunud neile laenu andmast, et remontida ära vanaisa maja ja osta auto.
Naine kaotas tervise ja on töövõimetu. Mehe töökohas, kus enne tehti palkmaju tehakse nüüd palkmaja ja mittemidagi vaheldumisi ja oli valida kas koondamine või miinimumpalk ja nüüd ongi selline olukord nagu on.
Maksta on maja 7 aastat ja autot 3 aastat.
Sa tood ju absurdse ja erandliku näite kus keegi kaotas tervise ja seetõttu ka töö. Automaks ei ole sel juhul üldse kõige suurem probleem. Vaid pigem et kuidas pank sellesse suhtub. Üldjuhul peaks pank juba sel juhul hakkama tagatise kallale minemise peale mõtlema.
Kirjutasid ennist kuidas automaksu tõttu jääb kellelegi nädalas 50 eurot kätte, tagamaid avamata. Sellises olukorras 600 eurose aastamaksuga auto pidamine ei ole kusagilt otsast mõistlik.
See 50 eurot jääb ikka ilma automaksuta mitte koos automaksuga.
Olgu see näide siis absurdne pealegi, mis siin ikka vaielda.
Ma sihin oma mõttega sinna, et ajal kui see maks kehtima hakkab ma ei ole kindel et sellised näited erandlikud on.
Sel ajal kui tehti otsus maja renoveerida või osta või ka soetada jõuvanker, mis on praktiline kasutada, omab mõistlikku kütusekulu ja rahuldab omaniku vajadusi.
Need otsused tehakse reeglina vähemalt 5 aastase, kuid pigem 10-15 aastase kohustuse võtmise teel ja see kinnisasi ei oma enam perspektiivi seal jätkata kui transpordivahendiga jätkamise perspektiiv kaob.
Eks inimesed nälga ei sure ja oma varast loobuvad, kuid sellest jääb väga pikaks ajaks fekaalimaidse suhu ja vaen selle esilekutsujate vastu.
See võib ka kuidagi teisiti väljenduda, kus keegi relva järele haarab ja palju inimesi maha laseb.
Teinekord juhtub ka nii kui keegi nurka aetakse...

(12-02-2024, 13:31 PM)honkomees Kirjutas:  Pea kolmandik palgast kulub TÖÖL KÄIMISE KÜTUSELE.
400 euri kuus töölkäimise kütusele? Siin on midagi lahti kas kaugusega või siis kasutatava auto kütusekuluga. 
See pole ju ainus kulu, kui ma õieti mäletan siis sul on liising ju ka veel pluss muud autoga seonduvad kulud. Pool palka kulutad auto peale?

(12-02-2024, 13:31 PM)entson Kirjutas:  Tegelikult võiks aktsiisiga maksustada piima ja veiseliha või siis panna lehmad maksu alla ,mis nad toodavad neid kasvuhoonegaase  ja nendega ei ole nagu vanasõidukiga ,et ajan ilusa ilmaga välja ja teen kuus paar tiiru. Edasi arendades ,kõik üle 17" ekraanid ja telerid kuumaksu alla .Pärast poole maksustame juuksed ja pärast veel kiilakad ,et miks juukseid pole. jne. jne.    Tähtis on algus ära teha ,küll pärast leiutame juurda.
Ärge siis unustage kosduseid lemmikloomi (koeri ja kasse) Smile, pidi ju koera pidamine võrduma (heitmete poolest) ühe tavalise auto kasutamisega.

(12-02-2024, 14:38 PM)honkomees Kirjutas:  
(12-02-2024, 12:59 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Honkomees, täna on kütuse hind kõige vähemtähtis kulu, autoga sõitmine on üks viimaseid luksuseid mida omale lubada saab Big Grin ... Tegelikult on kütus kõige vähem kallinenud üldse, nii kummaline kui see ka ei tundu! +60% euroajastul on mittemidagi. Keskmine NETOpalk Eestis, mis on realistlike numbritega. Euro tulekul oli see ~700€, täna on reaalne keskmine netopalk ~1500€. Siis maksis bens 1.05 liiter ehk 660 liitrit said, täna saab 1,7liitrihinnaga 880 liitrit. 
Lihtsalt meil ei jää MUU röögatu hinnatõusu pealt enam isegi odavnenud bensuks raha üle...
Vaat maainimesele on kütuse hind kõige olulisem, möödapääsmatu kulu. Autosõit pole luksus vaid hädavajadus. Leiva asemel võid omakasvatatud kartulit süüa jne Aga töölkäimiseks jpm on autosõit vajalik ja kütusehind kägistab.
Tänaste keskmiste palkade ilu ei jõua kahjuks enamikuni.
Vaatasin järele - euro tulekul 2011 laekus kuus kontole 1150€, täna peaaegu 1400€. See 250€ on siis 13 aasta palgatõus, olin üle keskmise ja panga kuldklient, praegu sama tööd tehes samal ametikohal NULL ... Siis sain su arvutuse järgi kuupalga eest 1095 l bensiini ja praegu 820 liitrit. Pea kolmandik palgast kulub TÖÖL KÄIMISE KÜTUSELE.
Muid kulusid saan optimeerida, ostan odavamat/sitemat toitu ja riideid, käin vanade riietega aastaid ja aastaid kuni aukudeni jne Ilma auto ja kütuseta ei saa maal elades midagi.

Novot, seda ma juba USUN! See on tegelik reaalsus Eestis mitte absurdsed ülemakstud woked linnas ministeeriumites mittemidgai tegemas. Mul Proua 30+ aastat Pearaamt ja teeb päris paljudele, ka SUURETELE, seda tööd. Ja ta ju TEAB reaalseid palkasid koristajast palgaliste Suurte Juhtideni! ERAÄRIS ei maksta Juhtidele, kellest reaalslet SÕLTUB Eestis "ühte-koma-teist" selliseid numbereid, millega Riik oma lollametnikke premeerib! Isegi superaegadel, kui ehitusfirmad üksteiselt HÄID Insenere üle ostsid, ei olnud palganumbrid sellised. OK, täna laekub neile ka 3-4 tuhat kontole aga see pole Otsustajate kohta midagi palju. 50+ keskealisena on Sõbrad-Tuttavad ka vaikselt ametiredelitel "Võllideks" roninud, tehes 30+ aastat erialast tööd ja teenidest oma oskustega Juhi ametid välja! Ja ei ole ka siin Tallinnas need palgad üüratud, 3-4 tuhat bruto on ikka juba hea palk! Ma ju tean, oleme ausalt rääkinud. 
Näiteks hetkel otsib Viimsi KOV õigusosakonna Juhatajat brutopalgale 3570€. Netos 2753.18€ mis pole juriidilise kõrghariduse kohta Viimsis just üleliia palju? Ära elab ja saab isegi Noas söömas käia...  
Sõnades vajaliku aga sisult woke töökoht maakonnalinnas 2700+€ ja väga suuri nõudmisi polegi. Küll on see usutavalt ette lubatud kellegile tuttavale poliitiliselt õigele... ja sealt on siis Obrok ka ette nähtud nagu me KaKa vs KommunistAnsipi keisist teada saime Big Grin 2082.24€ kontole, kuskohast teed püsiannetuse ülekande 10%, 1800 raha Viljandis on hea palk aga pöörduksi jalaga kinni ikka ei löö. 

Need on siis need 40-tunnise töönädala aga pigem 5-nädalase puhkusega kõrgepalgalised töökohad, mis Eesti Keskmist kergitavad. Ja suurusjärgud on samad ka eraäris sarnastel kohtadel. Suur enamus võib nendest numbritest kas unistada või ennast lõhki rabeleda 60-tunniste ja veel pikemate töönädalatega. Ja eraäridega kõrvalt ja muu RASKE TÖÖGA! Jah, meil kel meil kohustusi pole ja mõistame/saame tahtmisel ka ise omale kasvõi sööki kasvatada, on kergem. Ja kergem on ka siis kui on mitu osapoolt kes kõik head palka saavad. Saab Viimsi pere ka kahepeale 3570 brutos ehk 2753 kätte (pigem tegelik elu 1800+ brutopalk nagu Sul), ka sealt jääb mõistlikult majandades üle ka lõbustusteks kui kohustused on täidetud ja lastel trennid makstud.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne