Ikka ja jälle seda automaksu!

Te ikka riigi kokkuhoiukavaga ka tutvute , nüüd minnakse gümnaasiumite sulgemisega edasi , seal on määrav õpilaste arv , õpetajate vastavus nõudmistele , mil moel hakkavad maakoha gümnaasiumiõpilased koolis käima kui otsustajad peavad normaalseks 30-50 km vahemaad  , kas teed ikka on läbitavad , kas koolibuss hakkab käima , kui pikaks kujuneb koolipäev , kas internaadid on olemas , kas kuskil otsustajate toolil mõistusega inimesi on , alustatakse läbirääkimisi omavalitsustega , nõnda siis saab vastutuse ja pahameele valitsuselt omavalitsustele suunata ja nõrklaev põrutab veel automaksuga - põhja ajavad selle riigi , reod , alustavad pealinnast kaugemalt hiilivalt , ja nõnda see maapiirkond lagedaks saadakse , inimesed peavad linnadesse kolima , võtma pangalt laenu et elamine soetada  ja pankurite hea põli jätkub .
Vasta

(12-02-2024, 16:19 PM)edvard Kirjutas:  ... nüüd minnakse gümnaasiumite sulgemisega edasi , seal on määrav õpilaste arv , õpetajate vastavus nõudmistele , mil moel hakkavad maakoha gümnaasiumiõpilased koolis käima kui otsustajad peavad normaalseks 30-50 km vahemaad  , kas teed ikka on läbitavad , kas koolibuss hakkab käima , kui pikaks kujuneb koolipäev , kas internaadid on olemas...
... ja nõnda see maapiirkond lagedaks saadakse , inimesed peavad linnadesse kolima , võtma pangalt laenu et elamine soetada  ja pankurite hea põli jätkub .

Gümnaasium? See on täna 16+ ehk traktor on kiirem kui hobune, suusad või velo. Kallim ka, ok. Või siis roller/auto 45 km/h! 1:15 kooli, teist samapalju tagasi aga samas võib vahepeal rahagi teenida ja mõne teeotsa lahti lükata Big Grin Poolteist tundi kooli/tööle minekuks on Maailmas TAVALINE! Kui ka alg- ja põhikoolid koos lasteaedadega maalt kaovad, siis on jama.
Me saame ju tegelikult kõik aru et 1,3 olematu miljoni elanikuga ülihõredalt asustatud raske kliimaga maalapil Riigi mängimine käib meil üle rahalise jõu! Isegi kontsentreeritud kolhoosikeskustes ei ela suurt kedagist, olematu mass! Juba ammu sai ka punakord aru et massid tuleb pisemale pindalale kolida, siis on odavam neid karjatada. Praegu on sama trend, müüd kolitakse sama maakate plejaadi kolhoosimagalatest linnaserva puukvaldade põldudele. Õigemini on seda terve 21.sajand aktiivselt tehtud. 40-50 aastat tagasi oli meelituskommiks tasuta UUS mugavustega korter ja töökoht, täna on "laenukõlblikkus ja lasteasutused". Palju Õnne! 

Samas ei PEA linna kolima: meie oma (maa)korteri rõdult vaatame seda maja. Täiesti elmiskõlblik sest viimane Peremees oli kõva ehitusmees. Lihstalt kukkus oma maja ees õnnetult redelilt... Alati lahti oleva Riigimaantee ääres, buss käib Paidesse 45 minti ja Tapale 37 minti gümnaasiumitesse/suurpoodidesse, buss käib ka Aravetele nüüd Põhikooli ja lasteaedadesse, Tallinn autoga 80-100 km sõltuvalt kuidas ja kuskaudu ja kuhu sõita etc! Krunt on nii suur ja mullaboniteet selline et oma pere toidad ära. Küttepuid võib meilt saada, lepime hinna kokku, märgin puud ära ja anna aga valu! Majast metsad 500 ja 700 meetrit. Enam rohkem KESET Eestit olla ei saa! Tänavavalgustus, kergliiklustee, isegi pood on külas... samas Aravetele Coop ja Meie vändata pole mingi maa, 4 kilti. Hea laternaga elektriveloga üldse teemaväline mure. 

Isegi Tallinnasse kooli/tööle saab: buss 5:53, Nelikalt diisel Balta ja kohal oled 7:33 ehk peaagu kogu kilulinna jõuad kaheksaks tööle! Tagasi saab ka: 17:55 Baltast rong Tapale ja sealt buss, 19:30 oled kodus tagasi. Bussipeatus hommikul 170 ja õhtul 250 meetrit Big Grin Järvamaa bussi kuukaaart 25eurot, Elroni hinnad Nelikalt Balta 4,68 ja tagasi Tapale kiir"junaga" 6,89, kokku 11,57€ päev. 20 päeva ehk 40 korda bussisõitu teeb päevas lisaks 1.25, tööl/koolis käimise päeva transakulu 13€ ja kallist autot ei pea pidama, millega kannataks iga ilmaga see 100+100 kilti uhada. Ja oma 35-aastasest kogemusest saan VÄITA et täna enam olulist ajavõitu autoga ei saavuta kui peadki kusagile südalinna sõitma. Ja ka selels pole suurt muudatust ehk õhtuse kojutulekuga nagu noorusajal Big Grin Ka täna buss Tapale ja sealt rongidega läbi Balta Nõmmele 2 tundi + 200+350 meetrit kõndilist. Reaalselt 2:15 uksest ukseni. Autoga läbi Albu, Alavere ja Kose mööda kiirteed 87 km ja 1:15. Auto peab olema Wink 


Jah, töö/koolipäeva pikkus tuleb sõitmisega 14 tundi aga rongis saab lugeda jne. 3 tundi muuks, 7 tundi magamiseks. Maailmas TAVALINE elurütm!!! Eestis võimalik 43tuhandese majaga ilma autota Big Grin  Transakulu tuleb kuus 260 eurot ja laenude kulu teist samapalju, ütleme 550€ kokku! EKAsse tööle/kooli, Mereakadeemiasse, Tallinna hobusevargakooli "bedaasse" jne! Balta ja tramm, 8-17 töö, varus iga päev ka poeskäigu aeg. Selle 550 euro eest ei saa kilulinna LÄHEDAL veel peksagi, millegi omamisest rääkimata! Ja see on KINDEL et selle linnaelu LAENU teenindamiseks peate ORJAMA iga päev LISAKS rohkem kui 4 tundi! Kaalukausil ongi mingi lisatunnike lisasõitmist vs orjamine ja lõputus võlas elamine. 
MIKS ma sellist arvutust tean: sama asja pärast jätsime korteri alles ja kulutame iga kuu 215 raha sest sest see on TARBITAV eriti hästi siis kui on ka kodukontori võimalus. 1-2 päeva linnas ja ülejäänu kodus pole mingi probleem, ERITI soojal ja valgel ajal ja/või kohati tööpärast külmetamas käies! Talvitumiseks võib aga sarnase raha eest SOOJA kindluse osta Big Grin milliseid saaks linna vara müügi eest päris mitmeid...  Ehk täiesti vabalt saab ka anno 2024 Eestis MAAL autota elatud! Nagu kinnsivaral ikka: asukoht, asukoht, asukoht! Ja siis hind...
Vasta

(12-02-2024, 16:19 PM)edvard Kirjutas:  Te ikka riigi kokkuhoiukavaga ka tutvute , nüüd minnakse gümnaasiumite sulgemisega edasi , seal on määrav õpilaste arv...
Mitte ainult.Ilmub kohale näit. päästeameti inspektor ja lajatab koolimajale ettekirjutused mille täitmine ca 100000.- Maja on vastu võetud aastal 1996 ja sel hetkel vastas see kõikidele tolleagsetele standarditele.Tänaseid nõudmisi täita üritades tähendaks see maja ümberehitust.Täpselt sama ka Tervise- ja kõikvõmalike muude ametitega.Mingile väiksemale koolile tähendab see automaatselt kabelimatsu.
Muidugi automaksu teemast hakkab see asi küll nüüd kaugele minema aga niikaua kui välja kannatatakse pole probleemi.
Vasta

Vägisi kiputakse survestama inimesi siit riigist lahkuma.
See vasakäärmuslik rohehullus on hälve. Aus ja otsekohene arvamus.

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120269...lac5a30tfM
Vasta

(12-02-2024, 18:27 PM)KertP Kirjutas:  Vägisi kiputakse survestama inimesi siit riigist lahkuma.
See vasakäärmuslik rohehullus on hälve. Aus ja otsekohene arvamus.

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120269...lac5a30tfM

Aga milline äärmuslik hullus ei ole hälve?
Vasta

(12-02-2024, 15:13 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(12-02-2024, 13:31 PM)honkomees Kirjutas:  Pea kolmandik palgast kulub TÖÖL KÄIMISE KÜTUSELE.
400 euri kuus töölkäimise kütusele? Siin on midagi lahti kas kaugusega või siis kasutatava auto kütusekuluga. 
See pole ju ainus kulu, kui ma õieti mäletan siis sul on liising ju ka veel pluss muud autoga seonduvad kulud. Pool palka kulutad auto peale?
Aga kui lähemalt pole tööd võtta? Või noh, tööd on igalpool, aga palka tahaks ka saada....
Vasta

Nõmme "krahv" halloo , ma kirjutasin lastest , mis kuradi soga traktorist , jalgrattast ja ma ei tea mis transpordist . Lapsele 14 tunnine koolipäev pole normaalne , täiskasvanu tööaeg on ka 8 tunnise pikkusega "normaalsetele" inimestele . See et me oma riiki ei suuda ära majandada , see on valede otsuste resultaat , otsuseid teevad ju mitte seisuse ja hea hariduse ning kogemusega targad inimesed vaid maxima kassapidaja tööga mittetoimetulevad poliitikud - klienditeenindajad . Kuna valed otsused on tehtud , mõjud on kohale jõudnud siis nüüd on vaja asja parandada , selleks sobib automaks , ummikumaks , erinevad rahalised karistused .
Vasta

(12-02-2024, 18:49 PM)ivo86 Kirjutas:  
(12-02-2024, 18:27 PM)KertP Kirjutas:  Vägisi kiputakse survestama inimesi siit riigist lahkuma.
See vasakäärmuslik rohehullus on hälve. Aus ja otsekohene arvamus.

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120269...lac5a30tfM

Aga milline äärmuslik hullus ei ole hälve?
Peaminister ise on tunnistanud enda äärmuslikku empaatiavõimet - Igapäevaselt saame seda nautida   Rolleyes

Aga praegune valitsemine on vasakäärmuslik. Kõike üritatakse kontrollida, reguleerida ja maksustada.
Inimestel iseseisvalt elada ei lasta, vaid päevast-päeva räägitakse, miks meile automaksu vaja. Peale lisamaksu kehtestamist muutub ju autopark kohe uuemaks ja vähemjõukad saavad järgmine päev kindlate kätega elektriautoks piisava raha kokku.
Loomulikult igasugune äärmus pole mõistlik, aga praegune teema käib sellest, et üks seltskond üritab reaalselt rahvalt autosid käest maksustada ja nende omamine vastikuks teha. Nagu kliimatotalitaristid vihjanud, nälgiv-värisev-vaene päästab maakera ja on läänemeelne. President-Muumia vist isegi soovinud USA kaitsetehnika elektriliseks muuta. Kliimaneutraalne sõdimine...  Big Grin Big Grin
Vasta

(12-02-2024, 18:58 PM)ronny25 Kirjutas:  
(12-02-2024, 15:13 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(12-02-2024, 13:31 PM)honkomees Kirjutas:  Pea kolmandik palgast kulub TÖÖL KÄIMISE KÜTUSELE.
400 euri kuus töölkäimise kütusele? Siin on midagi lahti kas kaugusega või siis kasutatava auto kütusekuluga. 
See pole ju ainus kulu, kui ma õieti mäletan siis sul on liising ju ka veel pluss muud autoga seonduvad kulud. Pool palka kulutad auto peale?
Aga kui lähemalt pole tööd võtta? Või noh, tööd on igalpool, aga palka tahaks ka saada....
ronny25 on õigel teel - lähemal ERIALAST tööd ei leia ja ei taha ka, see va maanteemuuseum nigu oma laps hinge küljes, algusest peale teist üles ehitatud. Ja sellise töö jaoks, mida lähemal "pakutakse" pole tervist. Ainult 58 km parema kvaliteediga teed pidi ja 54 km kehvemat pidi, sellest ainult 20 km on sellist, mille peal kastika kütusekulu on alla 8 l, ülejäänu na kurviline/tõusude-languste ja kehva kattega, et reaalne kulu kipub 9+ liitri juurde. Tagasi sama ots = 116 km ja 22 päeva, selliselt see kulu tekib. Aga Peeter2 väljakäidud number 400 on tõelähedane, sõltuvalt kütusehinnast vähem või rohkem. 
Ja seda bussi pole ei elukohas ega töökohas, tegelt töö juurest isegi käib buss mööda aga mitte õigel ajal. Kolleeg käib nii tööl, et mees hommikul toob ja õhtul k.15 läheb koju, teeb tööd ilma lõuna jm nt kuvariga töötamisel ettenähtud pausideta ... kah nõme variant aga mõne km kauguselt on see võimalik.
P.S. T-2 peal olen saanud ka alla 7 l kulu ilusa suvise ilmaga ...
Vasta

Suht samast olukorrast kuulsin hiljuti oma tuttavalt, mitte küll tema enda näitel. 
Umbes paar aastat tagasi täheldasin, et ca 25km Pärnust tekkis Pärnu-Paide maantee äärde ühte bussipeatusse vanem Audi A4. Päevasel ajal oli see koguaeg seal, mingitel aegadel oli kadunud, aga ma ei osanud mingit selgitust välja mõelda.
Aga siis selgus, et inimene elab Tootsi alevikus, mõni kilomeeter mainitud maanteest ja töötab Pärnus. Autot kasutabki ta selleks, et sõita kodust bussipeatusesse, kuna sobival ajal Tootsis bussi ei käi, samas on selline variant siiski soodsam kui iga päev autoga Pärnus käia. Täna nägin seal bussipeatuses üht autot veel...

Et siis kasutage ühistransporti?

Sellised inimesed on juba vast selle piiri lähedal, et automaks lööb nad põlvili ja sel juhul on riigil varsti jälle hunnik ülalpeetavaid soolas. Mis siis mõistlikum on- teeme automaksu "riigi erinevate kulutuste finantseerimiseks", millest saavad suure osa töötud, mida seesama automaks juurde tekitab? 
Ütlen nimelt nii: kenjaalne!
Vasta

(13-02-2024, 01:10 AM)Aare R. Kirjutas:  Suht samast olukorrast kuulsin hiljuti oma tuttavalt, mitte küll tema enda näitel. 
Umbes paar aastat tagasi täheldasin, et ca 25km Pärnust tekkis Pärnu-Paide maantee äärde ühte bussipeatusse vanem Audi A4. Päevasel ajal oli see koguaeg seal, mingitel aegadel oli kadunud, aga ma ei osanud mingit selgitust välja mõelda.
Aga siis selgus, et inimene elab Tootsi alevikus, mõni kilomeeter mainitud maanteest ja töötab Pärnus. Autot kasutabki ta selleks, et sõita kodust bussipeatusesse, kuna sobival ajal Tootsis bussi ei käi, samas on selline variant siiski soodsam kui iga päev autoga Pärnus käia. Täna nägin seal bussipeatuses üht autot veel...

Et siis kasutage ühistransporti?

Sellised inimesed on juba vast selle piiri lähedal, et automaks lööb nad põlvili ja sel juhul on riigil varsti jälle hunnik ülalpeetavaid soolas. Mis siis mõistlikum on- teeme automaksu "riigi erinevate kulutuste finantseerimiseks", millest saavad suure osa töötud, mida seesama automaks juurde tekitab? 
Ütlen nimelt nii: kenjaalne!

No näiteks Aegviidu raudteejaama parkla on minu meelest kõigil tööpäevadel (niipalju kui ma sealt mööda olen sõitnud) suht puupüsti täis. Vaevalt need kõik suusatajate või jalgratturite autod on, neil oleks oluliselt mugavamaid kohti kuhu parkida.
Ja sealparkivad autod ei ole kõik teps mitte odavad.
Vasta

Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) korraldab kolmapäeval, 14. veebruaril algusega kell 12 Toompea lossi ees meeleavalduse "Stopp automaksule!". Meeleavaldus toimub samaaegselt Riigikogu istungiga, kus valitsuse esitatud automaksu eelnõu tuleb esimesele lugemisele. EKRE esimehe Martin Helme sõnul on rahval aeg näidata oma pahameelt automaksu ja valitsuse rumala poliitika vastu. „Automaks annab põhilöögi lasterikastele peredele ja maainimestele, kes vajavad suuremat või võimsamat autot. Valusa hoobi saavad inimesed, kes sõidavad mõni tuhat eurot maksva sõidukiga. Nüüd hakkavad nad igal aastal veerandi või poole jagu oma auto hinnast riigile maksma. Automaks suunab meie riigi rajale, kus isiklikku omandit hakatakse inimeste käest kõrgete maksudega ära võtma,“ ütles Helme. „Alles siis, kui Euroopas tulid traktoristid ja rekkamehed tänavale meelt avaldama, hakkasid Euroopa riikide valitsused inimesi vaesusesse ajavast maksupoliitikast taganema. Ka meie valitsus ei muuda oma poliitikat enne, kui tunneb rahva pahameelt ja survet.“

Kahjuks ise ei saa seekord osaleda aga kes saavad minge käige ära.
Halvemaks see kindlasti midagi ei muuda ja värskes õhus viibimine tuleb kasuks.
Vasta

(13-02-2024, 01:16 AM)zazik Kirjutas:  No näiteks Aegviidu raudteejaama parkla on minu meelest kõigil tööpäevadel (niipalju kui ma sealt mööda olen sõitnud) suht puupüsti täis. Vaevalt need kõik suusatajate või jalgratturite autod on, neil oleks oluliselt mugavamaid kohti kuhu parkida.
Ja sealparkivad autod ei ole kõik teps mitte odavad.

Teine äärmus on see, et meie esi kastirattur ja riigikogu liige (närilise parteist) Pärtel-Peeter Pere kellele oli vaja ka Tallinnas kuskile tasuta parkimiskohta. Käib rongi asemel autoga oma Kloogaranna suvekodus.

Kurioosum on see ...
Artiklis ta isegi kirjeldab, kuidas tal on see "koht" raudtejaama lähedal ja ta pole krundile autoga sõitnud, kuna ta saab hoida oma autot raudteejaama kõrval parklas - ehk võtab ära parkimiskoha neilt kes rongiga liiguvad.

Tsitaat artiklist "Majal pole juurdepääsuteed ja vaja ei ole ka parkimisplatsi, sest hoone asub raudteejaama kõrval ja vallal on seal lähedal oma parkimisplats."
Vasta

Meie kallis peaminister sai täna riigikogu infotunnis maha järjekordse mõttega: automaksu on vaja riigikaitse tugevdamiseks.

Automaks ja Fail Baltic on momeelest mitmeti sarnased. Ühega pidi mõne tunniga saama Tallinnast Berliini sõita. Siis selgus, et nii ikka päris ei hakka olema. Siis leiti uus kasutusala -- hirmsuured kaubaveod. Siis selgus, et neid ka ikka väga ei tule... Praegu on projekti põhjendus selles, et verelaste kallaletungi korral saab kähku NATO vägesid eesliinile vedada.

Teine pidi kõigepealt ikka kliima päästmiseks tulema. Siis pidi see aitama puhastada Eestimaa miljonitest romuautodest, mis oma seismisega kliimat hävitavad. Nüüd on siis seda maksu tarvis verelaste vastu...

Aga, noh, kui valetamisega juba võimule saadi, siis on see sisse harjunud.
Vasta

Oli kunagi selline ütlus, et loll, kes vabandusi ei leia. Nüüd on niipidi, et lollid leiavad ka vabandusi. 
Ma lihtsalt EI SAA ARU sellest, kuidas nad nii süüdimatult valetada ja hämada suudavad.
Kas nad peavad end puutumatuks?
Vasta

https://majandus.postimees.ee/7959959/vo...-probleemi

Oi kui armas. Ma arvan,et ei lahenda see ühtegi probleemi. Sisuliselt tekitati uus probleem juurde.
Vasta

Nonii, nüüd on "minu vanemad saavad hakkama"-papa Siim tütrele appi tõtanud:

https://www.err.ee/1609253013/siim-kalla...glane-maks

ja näitab sellega, et zeformikad on hullemad sotsialistid kui sotsid:
"Uuema aja silmapaistev vasakpoolne publitsist Thomas Piketty on esitanud hoopis teistsuguse lähenemise. Rikkust tuleb ümber jaotada mitte tulude, vaid varanduse kaudu. Varanduse maksustamine on õiglasem kui tulude maksustamine."

Äraseletatult tähendab see, et -- lase kogu teenitud raha kõrist alla või jäta lõbumajadesse, ja sinult maksu ei võeta. Näe vaeva, korja raha, osta endale üks viiekümneaastane auto (või mis veel lõbusam, taasta oma kätega) -- ja maksa selle pealt end vaeseks.

Kuradi kommunistlik riik tahab meil siin tekkima hakata.
Vasta

Põhja ühistranspordikeskus ( milline nimetus ! ) päälik räägib kooliõpilaste ja pensionäride tasuta sõidu lõpetamisest sest raha on vaja , ka on abiks saastetasu mootorikütusele mis võiks olla 1,5 € liitri kohta , et ikka viimane mootorsõiduk kaoks , kas me oleme riigi või riik / valitsus meie teenistuses  .
Vasta

(14-02-2024, 19:08 PM)olevtoom Kirjutas:  Kuradi kommunistlik riik tahab meil siin tekkima hakata.
Üllatud??? Kommunistid raisad koos kagebiitidega jäid 1991/92 maha löömata ja kuritegude eest igaveseks vangi panemata. Täna helbime seda suppi ikka veel. ÜLLATUS olnuks kui vargast kommunist osutunuks ka PÄRISLET kapitalistiks ja demokraaadiks! Üks vist oli, just suri ära - Vaino Väljas. Aga Tal hakkas kohe ka häbi, kadus ära. 
Ja ma tean kogemustest, et ka Indrek Toomel oli lisaks kommunisti elik kollaborandi geenile sees tugev kapitalisti ja ka eetikageen!Kollaborant ja kapitalist on enam-vähem sama edukaks olemiseks, eetika oli aga näiteks see et Toome seisis järjekorras koos kõigi teistega et saada oma Soomest toodud Corolla vormistatud. Koos selle Viru äripartneriga, aastal 1992! Ta EI TRÜGINUD kuhugile ette, Teda ju tunti! 
Teiste puhul, Ansip mängib ja on edasi räige kollaborant, sisu seal ju pole! KApitalisti tema spole, nagu ka Jürgen Ligis ja paljudes teistes friigikogulastes läbi aegade! Kohtu all olevat kitsekasvatajat ja miski äriga kiirelt peesse läinud pisi-Helmet loen suuremaks kapitalistiks - need on vähemalt proovinud! Ühel kitsefarmiga täitsa asjalikultki, pakkudes paljudele tööd. Ja Mart on küll vana ja seniilne ja peaks vähe "jalga puhkama" aga selgelt rohkem kapitalist kui sealsed "tegevjuhid "ja muud pudulojused läbi aegade. Isegi lapsporno saidi rape.ee looja on rohkem kapitalist...
Vasta

Vaatasin täna vanu pabereid ja leidsin et 98 liiter maksis 2 aastat tagasi pea 2,35 aga nüüd saab kätte vist 1,8ga. Mingi "vaese maainimese" paarikümne aasta vanuse liikuri automaksu saaks selle vahega kätte ühe tankimisega..... Siis ei nutnud ega halanud keegi millegipärast?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Talupoeg taluja, 12 külali(st)ne