Ikka ja jälle seda automaksu!

(14-02-2024, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  https://majandus.postimees.ee/7959959/vo...-probleemi

Oi kui armas. Ma arvan,et ei lahenda see ühtegi probleemi. Sisuliselt tekitati uus probleem juurde.
Ma räägin seda kogu aeg, et automaks ei muuda mitte kui midagi! Tekitame mingi maksu juurde, aga riik käitub endiselt nagu oleks mingi õitsenguaeg!

Kurat, kes meil seal eesotsas on andke andeks, et ma nii ütlen, aga mingid eilased või? Sry, aga riiki juhtima sellised ei sobi!

Siinsamas foorumis saavad vist kõik isegi riigi toimimisest paremini aru kui meie kuradi "ministrid"! Ütlen meelega kuradi "ministrid"!
Vasta

(15-02-2024, 00:11 AM)Meelis2 Kirjutas:  Vaatasin täna vanu pabereid ja leidsin et 98 liiter maksis 2 aastat tagasi pea 2,35 aga nüüd saab kätte vist 1,8ga. Mingi "vaese maainimese" paarikümne aasta vanuse liikuri automaksu saaks selle vahega kätte ühe tankimisega..... Siis ei nutnud ega halanud keegi millegipärast?
A vaata, mis siis poes toimus. Mõtlesin ükspäev, et võtaks kimbu rohelist sibulat, aga 2€ eest ei täinud ikkagi osta. Mis too aeg oli? Ei mäleta, aga alles kuu tagasi oli pea poole odavam.
Vasta

(15-02-2024, 00:11 AM)Meelis2 Kirjutas:  Vaatasin täna vanu pabereid ja leidsin et 98 liiter maksis 2 aastat tagasi pea 2,35 aga nüüd saab kätte vist 1,8ga. Mingi "vaese maainimese" paarikümne aasta vanuse liikuri automaksu saaks selle vahega kätte ühe tankimisega..... Siis ei nutnud ega halanud keegi millegipärast?
On suur erinevus, kas kannatad ajutiselt hullu kütusehinna välja või alternatiivina jätad motoriseeritud sõiduvahendi puhkusele. Sul on vähemalt valikuvõimalus.
Aga hetkel poliitilised sotsiopaadid(viisakalt öeldud) tahavad irvitava näoga rahvalt raha välja pressida, millele eelneb ja järgneb haige möla, kuidas sinu eraomand on ühiskonnale ohtlik ja peadki need utiliseerima või panema riigi heaks tööle(Viimane Võrksa#sta põhjendus seisvatest autodest).

Tooks võrdluse, kui sinu juurde astub haisev joodik ja hakkab raha välja nuiama uue võlujoogi jaoks -  Arvatavasti saadad ta kuradile.
Aga teisel hetkel läheneb vanaproua või vanapapi, kes tuleb viisakalt küsima puuduolevat paarkümmend senti söögi või bussipileti jaoks. Talle võimaluse korral pakud abi. Kindlasti oskab ta tänulik olla.

Põhimõtteliselt kokkuvõtteks võibki öelda, et erinevus on selles kes küsib raha ja milleks kasutatakse.
Hetkel valitsev pätikari üritab rahvalt raha ära varastada, see investeerida mingisse rohekommunismi, mis hiljem bumerangina sinult veel rohkem röövib. Mitte siis auto kallale, vaid sinu kodu või millegile muule.
Ühiskonna sihilikku rikkumist on parem ennetada, kui pärast tagajärgedega teha, mis ei pruugigi enam õnnestuda.
Vasta

Vargus ja rööv on kaks eraldi mõistet , varguse puhul ei tekitata valu , rööv on see , kui ohvrer tunneb valu , me valitsejad plaanivad allumatute suhtes valuvõtteid , seega on tegemist röövimisega .
Vasta

(15-02-2024, 00:11 AM)Meelis2 Kirjutas:  Vaatasin täna vanu pabereid ja leidsin et 98 liiter maksis 2 aastat tagasi pea 2,35 aga nüüd saab kätte vist 1,8ga. Mingi "vaese maainimese" paarikümne aasta vanuse liikuri automaksu saaks selle vahega kätte ühe tankimisega..... Siis ei nutnud ega halanud keegi millegipärast?
Tead võin linnainimesele ütelda, et nuteti küll!
Madalama palgaga inimesed võtsidki võlgu et tööl käia ja isegi andsin.
Pereõde tuli autoga välja koos väikeste lastega juba hommikul 5:00 et meesterahvas ära viia, siis lapsed lasteaeda ja kooli ning lõpuks 7:45 jõudis ka tööle.
Pensionärid käisid korra kahe nädala tagant linnas ja kellel soojapump oli lülitasid selle välja ja hankisid kuskilt puitu.

Seda olukorda iseloomustab see, et neid kulusid OLI võimalik optimeerida aga seda tehtavat maksu EI OLE võimalik peatada muidu kui autot vanarauda viies.
Vasta

Mis siin linnainimesele ikka ütelda. Linn oligi väga hõreda liiklusega kui kütuse hind lakke läks.
Vasta

Tahab keegi oma päeva rikkuda ja vaadata nt. Eilset riigikogu ja seaduse esimest lugemist. Hakkab see asi ehk u. 3 tunni 18 minuti pealt.
Muidugi nalja saab ka varem.

https://www.youtube.com/live/iMco4ryT36s...CrKpg6jE8c
Vasta

Nüüd on 91 lehekülge postitusi. Vingume siin end vaeseks niimoodi Smile

Aga mida me saame reaalselt teha?

-Pikaaegne plaan on teha valikuid valimistel, reaases elus ilmselt kohene muutus pole võimalik, valimised alles olid. Poliitikud lubavad midaiganes...

-Protestida? Enamus neist protestidest kaaperdatakse ja korraldatakse poliitikute poolt. Rohejuure tasandi aktsioonid ei toimi millegipärast. Autoomanike liit, vanatehnika klubide liit jne pole väga midagi kuulda olnud. Sotsiaalmeedias domineerib automaksu suhtes postiivne hoiak, ekre hallatavad facebooki grupid ja liivakastid ei lähe arvesse.

-Kodanikuallumatus. Üksikisiku protest ehk lihtsalt ei maksa. Kas kohtutäitur või maksuamet arestib pangakonto. Kui siis ka ei maksa läheb vara oksjonile jne. Ilmselgelt keegi vanaraua väärtusega sõidukeid ei osta enam siis müüakse kodanikule kuuluvat kinnisvara.

-Skeemitamine. Sõidukeid ei võeta enam arvele kohalikus registris ja väärtuslikumad vanasõidukid viiakse meie registrist ära. Juba selle pärast, et protestida. Palju 70'date suure mootoriga usa raua eest maksu peab maksma? On ikka 50 eurot aastas? M1G ja N kategooria vanad usa bussid?
Seisvad projektisõidukid nihverdatakse tuttavate autolammutuste ja vanaraua platside abiga arvelt maha. Näiteks viin vanarauda roostetanud kapoti ja lasen arvelt maha võtta (enne tellin mnt uue tehn passi tagavaraks). Headel aegadel võtan Lätis uuesti arvele.
Vasta

Muuseumid saavad erandi, ilmselt on siin võimalik päris korralik skeemitamine. Iga klubi loob enda juurde muuseumi ja liikmed saavad sõidukid sinna deponeerida. Ootame-vaatame, kuidas see kirja pannakse.

Aga mul on tunne et minu 2007 aasta VW transporteri N1 kategooria kaubik on ka vaatamist väärt. Armatuuris kõik kollased tuled põlevad ja ta laguneb iga läbitud kilomeetriga, aga ikka on võimaline niimoodi 100000 km ära sõitma ilma suurema remondita. Täielik ime.
Vasta

(15-02-2024, 11:36 AM)svenson Kirjutas:  Nüüd on 91 lehekülge postitusi. Vingume siin end vaeseks niimoodi Smile

Aga mida me saame reaalselt teha?

-Pikaaegne plaan on teha valikuid valimistel, reaases elus ilmselt kohene muutus pole võimalik, valimised alles olid. Poliitikud lubavad midaiganes...

-Protestida? Enamus neist protestidest kaaperdatakse ja korraldatakse poliitikute poolt. Rohejuure tasandi aktsioonid ei toimi millegipärast. Autoomanike liit, vanatehnika klubide liit jne pole väga midagi kuulda olnud. Sotsiaalmeedias domineerib automaksu suhtes postiivne hoiak, ekre hallatavad facebooki grupid ja liivakastid ei lähe arvesse.

-Kodanikuallumatus. Üksikisiku protest ehk lihtsalt ei maksa. Kas kohtutäitur või maksuamet arestib pangakonto. Kui siis ka ei maksa läheb vara oksjonile jne. Ilmselgelt keegi vanaraua väärtusega sõidukeid ei osta enam siis müüakse kodanikule kuuluvat kinnisvara.

-Skeemitamine. Sõidukeid ei võeta enam arvele kohalikus registris ja väärtuslikumad vanasõidukid viiakse meie registrist ära. Juba selle pärast, et protestida. Palju 70'date suure mootoriga usa raua eest maksu peab maksma? On ikka 50 eurot aastas? M1G ja N kategooria vanad usa bussid?
Seisvad projektisõidukid nihverdatakse tuttavate autolammutuste ja vanaraua platside abiga arvelt maha. Näiteks viin vanarauda roostetanud kapoti ja lasen arvelt maha võtta (enne tellin mnt uue tehn passi tagavaraks). Headel aegadel võtan Lätis uuesti arvele.
Ainus toimiv vastumeede ongi skeemitamine, selleks on põhjust ja mittevähe, kuna kaubiku kategooriale 20 aasta vanusestatuut ei kehti ja nii saabki ka 1964 aasta Dodge kastika eest maksta aastas kena 600+ euroruublit väljapressijatele. Sõiduauto kategooriasse regatud 1975 aasta Peugeot matkaauto arvestatakse väljapressijate poolt sujuvalt N-kategooriasse ning sellestki lahkelt 500+ aastas jnejnejne. Invaautodeks ehitamine on enne läbikoputamist küsitav lahendus. Eesti MTÜ-le teha Soome MTÜ alla ja annetada MTÜ liikmete autod sinna. Saab mõnekümne euro eest aastas oma hobisõidud ka kaskoga kaetud. Projektikad "müüa" EU välisele inimesele ja ostumüügilepinguga arvelt maha, tehpassid ja lahtise tagasiostukuupäevaga lepingud sahtlisse. Kuna mingil veidral kombel olen varaste peale solvunud, siis kõnealuse "seaduse" jõustudes ostan ka kütuse piiritagant ning veeren aastaringselt täislitraažiga V8 roolis. Käibemaks EU-siseselt null ning aktsiis jääb Läti Vabariigile või Soome Vabariigile. Regulaarsete välisreisidega saab ka toidukaubad nii omastada, et maksan küll käibemaksu aga see ei jää meie poliitsotsiopaatide laristada. Loomulikult ei osta enam siitmailt alkoholi ega tubakatooteid. 

Näiteks reedesel päeval Eckerö-ga hommikul 6:00 Tallinnast minek ja 15:15 Helsinkist tulek ühele reisijale ühe autoga 57 eurot, mida maksan kasvõi iganädalaselt naerusui ning magan õndsa und kuna ei finantseeri pätibande õilmitsemist.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Protestimise osas jään skeptiliseks.
Kuigi ükspäev nägin jubedat und, kuidas kõikide kategooriate sõidukid mööda Tallinn- Tartut lollidemaa poole veeresid hirmsa mürina ja suurte suitsupahvakute saatel.
Üks asi on ükskõiksus. Juba siingi on piisavalt palju kõlanud seisukohti, et igal pool mujal on ja mis see üks maks siis veel ära ei ole. 
Teine asi on lihtsalt lollus ja vbl. ka mingi klassiviha- et ära tuleb võtta nendelt, kellel on. Mis siis, et selle olemasoleva saamiseks on mitu korda juba makse makstud. Tõuksi ja kastirattamehi on siin vast vähe, aga rohefašistliku maailmavaatega vargabande toetajatest progressiive paistab ikkagi jaguvat. Pealegi, kui ühte mantrat kogu aeg korrata, antud juhul siis kliimamantrat, jääbki suur osa harimatuid ennast targaks ja moodsaks pidavaid tolvaneid seda uskuma.
Kolmas asi- hirm
 Küsisin ühe taluniku käest, kas ta oleks ka käpp kui midagi analoogset saksa traktoriprotestiga toimuks meil. Ei, kus sa sellega. PRIA rahadega hakatakse n...-ma ja ei tea mida kõike veel...
Vasta

Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.

https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
Vasta

(15-02-2024, 18:04 PM)KertP Kirjutas:  Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.

https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
Kui reaalselt rohepöördest ja (õhu/keskkonna)saastamise vähendamise vaatenurgast asja analüüsida, siis oleks meie tulevane automaks mõne teise Euroopa riigiga võrreldes ikka väga mööda. Võtame näiteks "maailmapäästja-säästuauto" Fiat Panda (2009, 1,2 bensiinimootor) ja "maailmatapja-linnamaasturi" Porsche Cayenne (2009, 3,0 diiselmootor). Asukohaks Eesti vs. Saksamaa:
Eesti:
   
Saksamaa:
   
Maailmapäästja Fiat Panda aastamaks saab olema Eestis 200% Saksamaa maksust (e. 2x kallim), samas kui maailmatapja Porsche Cayenne aastamaks Eestis on kõigest 38% Saksamaa aastamaksust (e. 2,6x odavam). Eks see näitab, et reaalselt on rohepöörde ja selle eesmärkide soodustamisest meie automaks ikka väga kaugel ning peamine eesmärk on siiski vara maksustamine.

(Tulevasest) sotsiaalsest ebavõrdsusest ei hakka siinkohal üldse rääkimagi kuna igaüks saab ise aru, et kumba autoga (Panda vs. Cayenne) vaesem ja hinnatundlikum inimene tõenäoliselt sõidab ühtemoodi nii Eestis kui Saksas. Kui nüüd veel siia lisada ka (vaese inimese) miinimumpalga 2,4x erinevus, siis üks maksab oma Panda aastamaksu 25% oma ühe nädala brutopalgast ning teine 5% ühe nädala brutopalgast. Kokkuvõttes saab miinimumpalka teeniva inimese sissetulekute juures eestlase Fiat Panda maks olema 5x kallim kui Saksamaa samaväärse inimese Fiat Panda maks. Cayanne aastamaks normaliseerituna ühe kuu miinimumpalga suhtesse oleks eri riikides üsna lähedane, vastavalt 25% ja 27%, Eestis siis otseloomulikult odavam (madalam protsent).
Vasta

44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Vasta

(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Vasta

(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Vasta

Varamaksudest rääkides laekuvad ju siis kõigile uued maamaksu teated. Minul vähenes maamaks 67.78 eurot ehk ma võin rahumeeli tulevikus 50 eurot soodafoobia eest ju maksta. 17.78 katab ära Proual maamaksu kallinemise Big Grin Tegelikult peame olema õnnelikud et me saime niigi kaua olematute maksudega elada ja kõike seda ägedat OMADA! Minu käest on korduvalt täiesti tõsimeeli küsitud erinevates Euroopa sadamates et "mis Sa oled mingi miljonär või???", eriti arusaamatu on kõige sellise omamise võimalus hollandlastele! Isegi kui need varad on põlvkondade pärandid siis just MAKSUD teevad nende omamise üüratult kalliks. Kus mujal ilmas saab 185 euro eest omada 15 hektarit maad ja metsa, seda merekaldal ja jõe ääres? 
Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.
Vasta

Ei ole okei. Olemuslikult on tegemist vargusega. Inimene teenib tulu ja maksab selle eest. Otsustab oma teenitud tulu eest soetada vanu autosid, kuna paljud neist ajas kasvatavad väärtust, erinevalt inflatsioonile allutatud maksevahenditest. Ühel hetkel tulevad poliitsotsiopaadid, ja võtavad inimeselt osa varast käest ära. See teeb täpselt sama välja, nagu igal aastal tuleb poliitsotsiopaat ja võtab pangakontolt osa raha ära. Või kodust kapist osa kuldmünte. Või lõikab pükstel ühe sääre lühemaks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Riigikogujatele anti siis esimesele lugemisele see maks ja tegin väikse kokkuvõtte oma kodukandi esindajate otsustest.
Kes tahab ja viitsib võib ka teha et rahvas saaks tundma oma kangelasi.

Riigikogus toimus 14.veebruaril automaksu kehtestamise seaduse esimene lugemine ja ülevaade, kuidas hääletasid Võru, Valga ja Põlvamaalt valitud saadikud, et rahvas tunneks oma kangelasi.
 Keskerakond, Isamaa ja EKRE tegid ettepaneku, et mootorsõidukimaksu eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata, mis pandi hääletusele. 
Ettepaneku vastu hääletas 52 ja poolt 27 saadikut. 
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.
Vasta

(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Varamaksudest rääkides laekuvad ju siis kõigile uued maamaksu teated. Minul vähenes maamaks 67.78 eurot ehk ma võin rahumeeli tulevikus 50 eurot soodafoobia eest ju maksta. 17.78 katab ära Proual maamaksu kallinemise Big Grin Tegelikult peame olema õnnelikud et me saime niigi kaua olematute maksudega elada ja kõike seda ägedat OMADA! Minu käest on korduvalt täiesti tõsimeeli küsitud erinevates Euroopa sadamates et "mis Sa oled mingi miljonär või???", eriti arusaamatu on kõige sellise omamise võimalus hollandlastele! Isegi kui need varad on põlvkondade pärandid siis just MAKSUD teevad nende omamise üüratult kalliks. Kus mujal ilmas saab 185 euro eest omada 15 hektarit maad ja metsa, seda merekaldal ja jõe ääres? 
Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.

Vara maksustamine on sigadus!
Maa peaks kuuluma ainult riigile, mida ta välja rendib.
Maksustada tuleks tarbimist!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Talupoeg taluja, Urmash, volvo, 7 külali(st)ne