Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas:  ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.

Ega sääl ei hääleta inimene, sääl hääletab parteilane. Hiljem ta kindlasti tuleb ja räägib, kui südamesse tal rahva automaksumure ikka läheb (või läks?).

Kiitus ksf mossepowerile detailse graafiku eest.
Temaga igati nõus. See on varamaks. 

Sots Allas isiklikult ütles, et lubas automaksu teemal seista puuetega inimeste ja ajutiselt registrist kustutatud sõidukite erandite eest.
Hiljuti sama mainis televisioonis ka sotsialist Läänemets ja kahesajaline Uibo.
Küll aga reffidest Akkermann oma vastiku irvega puldist prääksus, et seisvad autod on talle nuhtlus ja linnas jääb mõni jalgu. No kurat kas maakohas on sama probleem?
Hull leiab ikka sada põhjendust/vabandust enda kaitseks. 
Võrkpaadikene käis ju suvel maal pildistamas mittekomplektseid võõraid autosid ja siis ulgus sotsiaalmeedias.

Akkermann on eriline tegelane, ise lasi aastaid maksuametit üle ja siis veel sai ise ministriks. Nagu see ütleb juba ise midagi. 
Igal juhul tasub automaksu poolt hääletajate nimed ja näod igaveseks meelde jätta.

(16-02-2024, 17:18 PM)envi Kirjutas:  
(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.

Vara maksustamine on sigadus!
Maa peaks kuuluma ainult riigile, mida ta välja rendib.
Maksustada tuleks tarbimist!!!

Maksusüsteeme ei ole võimalik analüüsida paari- kolme hüüdlausega, see on kordades keerulisem ja sellised hüüatused ei muuda midagi. See on õige, et korralikult teenivale ühe - kahe autoga perele ei olegi eriline koormus, muud lisandid, mis järjest tulevad, on hoopis hullemad. Probleem on kogujatel, säilitajatel ja piiri peal toimetavatel maainimestel. Eriline vigur on muidugi kaubikutele mittelaienev vanusekoefitsent. No mis salabusinessi sa teed eelmise sajandi kaubikuga? Tood naabrimehe külmiku või mööblitüki linnast ära ja ta annab sulle seakintsu selle eest? Ilmselt jah väga ohtlik ettevõtlus, mis tuleb eos kägistada  Sad
Kurb on vaadata, et ka 200ne partei on erandite teemal kõrvad lidusse tõmmanud. Sisulist arutelu ei toimugi.

EDIT: järgnev ksf Laureni mossenäide ilmestab seda jampsi suurepäraselt!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(16-02-2024, 17:30 PM)olevtoom Kirjutas:  
(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas:  ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.

Ega sääl ei hääleta inimene, sääl hääletab parteilane. Hiljem ta kindlasti tuleb ja räägib, kui südamesse tal rahva automaksumure ikka läheb (või läks?).
Vot see mind häiribki, et meie kohalikud saadikud kannatavad isiksuse lõhenemise all ja linnas käivad jutud, et "ega minust ei olene siin midagi üksinda" ja "ma pidin nii hääletama".

Ma eeldaks, et sinna pürginud on kursis mängureeglitega ja on lugenud riigikogu liikme seadust vähemalt korra enne kanditeerimist.
§ 17  ütleb:
"Riigikogu liige on sõltumatu. Ta täidab rahvaesindaja ülesandeid kooskõlas põhiseaduse, seaduste, avalike huvide ja oma südametunnistusega."

Kahe viimase väitega läheb tegelik jutt et partei otsustab ja ma ei saa siin midagi teha kindlasti vastuollu.
Tegemist on sellega, et partei paneb saadiku luti otsa ja selleks on koht toiduahelas ning komisjonidesse määramine.
Näiteks põhiseaduskomisjon ja riigieelarve kontrolli erikomisjon.

Ütle pagan võtaks siis välja, et see on minu otsus ja kõik oleks aus mitte ära käi kangutamas kuidas ma ikka pean nii tegema.

(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:  
(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.

(16-02-2024, 22:45 PM)lauren Kirjutas:  
(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:  
(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.
Ma varasemalt ühes postituses märkisin, et kui reaalselt tulebki varamaks, siis üleliigse või ülejõukäiva sõiduki soovitaks välisriiki müüa. Las siis teised tehnikahuvilised naudivad. Kaalupeale viimine tähendaks kaotuse tunnistamist ja valitsevad sotsiopaadid saavad plaksutada.
Kui tahavad rahvast kottida, tuleb neile samaga vastata.

Proovime korra veel - välisriigi kodanikule müüd vaid fiktiivselt. Tehnika jääb endale, unerahu jääb endale (poliitsotsiopaatide skeem on tasalülitet). Kui mingi imeläbi peaks kunagi tekkima olukord, kus isikliku vara omamine ei ole enam karistatav, siis saad ilmselt ka uuesti arvele. Kui ei, siis jääb ikkagi teadmine, et väljapressijatele ei allunud. Ja see on tegelikult üks äraütlemataselt ja kirjeldamatult väärt asi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Igaks juhuks mainin, et praegu ei maksa erinevaid skeeme väga reklaamida kuidas seda tulevast maksu optimeerida.
Las ta hakkab kehtima, mis juhtub ilmselt selle kuu jooksul sest muidu ei jää oravatele aega taastuda, omi vigu natuke tunnistada ja europarlamenti kohti saada.
Ma muidugi avalikult irvitaks, kui eurovalimistel juhtub, et muusika mängib, rahvas on ringi võtnud ja valmis viimasele toolike istuma kui muusika vaikib.
Muusika vaikib, istutakse aga selgub, et keegi võttis tooli ära. Wink
Pärast aga hakkavad osavamad optimeerima ja paljud teevad seda juba põhimõttest mitte alluda väljapressimisele.

Ole mureta, tegelikke võimalusi ei laota keegi siia riigikogule õppematerjaliks! Praegused sähvatused on vaid jälgede segamiseks.
Tagajärjed on sellel jonnimisel nagunii, pääsu ei ole.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Tsitaat:"Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm"
Krdi.. ma ei tea, mis kalkulaaterid te siin kamba peale kasutate aga kui see mosse just pole aastast 2005+, siis ei näe ma mitte kuidagi, kuidas see vene bmw kuidagigi peaks rohkem kui 50 euri aastas maksma. Siiski:


EI AUTOMAKSULE!!!!


Edit: Vabandust, jõudsin vahepeal unustada, et mõnel on see pirukas mitte sõiduauto vaid N kategooria. Minu paha, tänud Markole nuhtluse eest.

Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....

(18-02-2024, 00:22 AM)rollfix Kirjutas:  Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....
Raske on välja tuua hetki, kui ta ei valetaks!
Televisioonis ütles, et ei mõista automaksuga kaasnevat kriitikat, kuna summad ju väikesed vms...
Mingi OECD on talle soovitanud varamakse kehtestada ja käpiknukuna viib seda poliitikat siin ellu. 
Paljudel ilmselt tekib küsimus, kelle kuradi heaks ta töötab, kui laseb end koguaeg mõjutada lääne-vasakpoolsetest?
Koomiline on kuulata tema muinasjutte, milles kiidab Eesti demokraatiat ja õigusriiki.
No ei tunneta isiklikult kumbagi, automaksu teemaga tõmmatakse kõigist kodanikest üle ja ühiskondlik vastuseis teda ei koti.

(18-02-2024, 00:22 AM)rollfix Kirjutas:  Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....

Kuutasuks arvestada siis mina saan oma N1 auto pidamisel püsikulud kindlustuse näol 77 eur, ülevaatusel 55 eur ja maksuna 300 eur.
Kuus siis enne 11 eur/kuu.
Seda maksu aga 25 eur/kuus püsikulu, mida ei ole võimalik peatada.
Esialgu tundub, et selle saaks 50 euro peale aasta optimeerida kui M1 ümber ehitada.
Siiski olen ma võtnud sama seisukoha kui balloonidega ja ei maksa seda põhimõtte pärast.
Seda praktikat pole vaja lasta juurduda, et investeerin kellegi võimulesaamisesse ja niimoodi saab osta omale eelise äritegemises.
Pigem kulutan pisut rohkem aega selle vastu võitlemisele ja kui see ei aita siis sellest kõrvalehoidmisse.

Päris automaksu teemasse viide Mart Võrklaeva arvamustükile EPL-is
Mart Võrklaev: ka meie tahtsime autodele madalamat maksumäära, aga tagasisides nõuti jõulisemat keskkonnamõju - Eesti Päevaleht (delfi.ee)
Mart Võrklaev, EPL Kirjutas:...
Me ei loo erandeid jõukamale osale ühiskonnast, olgu selleks hinnatud ja mõistetavalt väärikad uunikumid või siis kallid sportautod, mis suvekuudeks talvekorterist välja aetakse. Või hooajaliselt kasutatavad mootorrattad, mille puhul on maks mootori mahu järgi kujundatud ja hooajaline kasutus arvesse võetud. Kõige võimsam ja kümneid tuhandeid maksev mootorratas maksab maksimaalset 95 eurot aastas. Linnakeskkonnas autole head alternatiivi pakkuv üle 50 cm3 võimsusega roller 30 eurot aastas. Korda tehtud uunikumide ülesehitamine ja pidamine on kümnetes või sadade kordades suurem kulu kui nende eest tasutav aastamaks 50 eurot. Kokkuvõttes soovime ära hoida olukorra, kus „suveporsched“ saavad maksuvabaks, aga memm maal, kes korra nädalas piima ja leiva järgi käib, maksab.
Teiseks – sõltumata sellest, kas auto on kasutuses, on sellel jalajälg meie keskkonnale. Eriti puudutab see romusid, mida näeme nii põldudel kui taluhoovides, kus need lagunedes võivad keskkonda reostada, kui ka kortermajade parklates, kus need ruumi võtavad ja silma riivavad. Jäätmekäitlejate sõnul on juba maksu kavandamise ajal leidnud rohkem romusid oma tee nõuetekohasesse jäätmekäitluskohta.
...

Kust tuleb Toompealastele ettekujutus et kui peres on mitu autot on teine "suveporsche" mitte "talvelkodustväljasaamisemaastur".

Tsitaat:Teiseks – sõltumata sellest, kas auto on kasutuses, on sellel jalajälg meie keskkonnale. 
Kui jahimehel on nädalavahetuseks kastikas ja igapäevaautoks ökonoomsem sõiduauto, siis vaevalt et ta kastikast loobub, pigem ökonoomsest sõiduautost ja teeb igapäevasõidud ka kastikaga.

Ühesõnaga teie "ülemäärased" autod on kas kallid sportautod, väärikad uunikumid või siis keskkonda reostavad romud. Rohkem variante ei ole. Makske või viige metallikokkuostu!

Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel(jutt käib N kategooriate sõidukitest) on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa. Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes. Maha müüa saab neid olema järjest keerulisem, sest peagi on juba turg täis ja ongi variandid,et kingi odavalt ära või viid rauaks,et vabaneda maksu koormast.

Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed

Uus võimsusühik ka avastatud "50kuupsentimeetrit" .

Mina maksan enda pärismaasturi eest 50, ärge segage siin jälle neid kategooriaid sassi palun. Väga palju segadust tekitab lugedes!


Vabandust, muudan enda sõnastust: minult hakatakse praeguste andmete kohaselt röövima 50 euri aastas ja selle õigustamiseks tehakse seadus.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne