Akudest tibake.

Vahelduseks üks küsimus väiksemate akude kohta.
Täna hommikul võtsin läpaka laadijast näppu ja läksin autosse. Õues oli natuke üle 20 rubla külma. Ca 10 minuti pärast arvuti pilti ette ei võtnud.
Panin inverteri kaudu laadija taha, sisuliselt terve päev on laadijas olnud, kuid näitab laetuseks 0% ja nii kui juhtme välja tõmbad, on pilt taskus. Viimased 4 tundi soojas toas ja laadija seinas, endiselt mitte mingit muutust.

Kas see külmašokk võis aku lõplikult ära tappa või on veel mingeid nippe, mida proovida?
Aku ise on sisseehitatud, seda lihtsalt tagant kiskuda ei saa.

Masin on mõne aasta vanune HP Elitebook.
Vasta

Miinuskraadid on parimad läpakaakude läbiküpsetajad. Kui peale üles sulamist enam voolu sisse ei võta, siis on kööga, hakka uut tellima.
Kui plaadid lõhki ei külmu omavahel, siis mingi hetk peale natukest soojenemist võiks hakata voolu sisse võtma ja väljastama ka aga tavaliselt nii hästi ei lähe. Päästnud oleks ainult see,et masin tarbib natukese haaval voolu.
Vasta

(11-02-2024, 00:08 AM)deus Kirjutas:  Päästnud oleks ainult see,et masin tarbib natukese haaval voolu.
Tsitaat:Ca 10 minuti pärast arvuti pilti ette ei võtnud.
See 10 min oleks pidanud akut laadima või akut tarbima? Või soojenduskotis hoidma? 
Küsimus videoregistraatoritest. Kas nende akusid päästab auto akuga ühendus?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(10-02-2024, 23:47 PM)zazik Kirjutas:  Vahelduseks üks küsimus väiksemate akude kohta.
Täna hommikul võtsin läpaka laadijast näppu ja läksin autosse. Õues oli natuke üle 20 rubla külma. Ca 10 minuti pärast arvuti pilti ette ei võtnud.
Panin inverteri kaudu laadija taha, sisuliselt terve päev on laadijas olnud, kuid näitab laetuseks 0% ja nii kui juhtme välja tõmbad, on pilt taskus. Viimased 4 tundi soojas toas ja laadija seinas, endiselt mitte mingit muutust.

Kas see külmašokk võis aku lõplikult ära tappa või on veel mingeid nippe, mida proovida?
Aku ise on sisseehitatud, seda lihtsalt tagant kiskuda ei saa.

Masin on mõne aasta vanune HP Elitebook.

Arvestades, et arvuti polnud külma käes väga pikalt, pidi see aku omadega juba niigi kutu olema. Olen erinevate läpakatega omajagu külma käes jõlkunud, kuid ükski sedasi momentaalselt maha pole kärvanud. Integreeritud akusid saab üldjuhul siiski vahetada, kui natukenegi viitsimist jagub ja netist uue aku leiab.
Vasta

Mul seljakotis pole ka ükski koolenud aga tund aega autos on 90% juhtudel maha taptnud -20'ga aga mu isiklik 90% on väga väike, sest ma olen hoolas aga mul tehnikud on oma läpakate akusid läbi küpsetanud üle aasta. Läpaka akutaskud on maru õhukeseks silutud ja Kihtidevaheline purunemine läbikülmumisel tekkiva paisumise teel on kerge tulema.
Videoregistaatorite akupakid on natukene paksemast materjalist ja mõeldud teatud maani külmas töötamiseks, see on paberi peal kirjas, kui palju vastu peab.
Vasta

(10-02-2024, 23:47 PM)zazik Kirjutas:  Vahelduseks üks küsimus väiksemate akude kohta.
Täna hommikul võtsin läpaka laadijast näppu ja läksin autosse. Õues oli natuke üle 20 rubla külma. Ca 10 minuti pärast arvuti pilti ette ei võtnud.
Panin inverteri kaudu laadija taha, sisuliselt terve päev on laadijas olnud, kuid näitab laetuseks 0% ja nii kui juhtme välja tõmbad, on pilt taskus. Viimased 4 tundi soojas toas ja laadija seinas, endiselt mitte mingit muutust.

Kas see külmašokk võis aku lõplikult ära tappa või on veel mingeid nippe, mida proovida?
Aku ise on sisseehitatud, seda lihtsalt tagant kiskuda ei saa.

Masin on mõne aasta vanune HP Elitebook.




Liitium akut ei saagi laadida, kui on alla 0 kraadi.
Lisaks need inverteri voolud on sageli sellised, mis elektroonikale ei meeldi ja ei hakkagi laadima. 
    Kui toas soojenendes ka pilti ette ei võta, siis on  aku kutu.
 Mõistlik oleks nii ehk naa, tagakaas ära võtta, et vaadata ega aku paistes ei  ole.
Vasta

Kirjutan selle inverterijutule alla. Odavad inverterid on kantlainega ja nii mõnelegi mobla- ja läpakalaadijale see laine ei meeldi, tahavad puhast siinust saada.
Vasta

Kas muidu on olemas mingit lihtsat viisi, kuidas seda kindlaks teha, kas tegemist on kandilise või ümmarguse lainega? Mul küll mingi kiviaegne ostsilloskoop vedeleb garaažinurgas, aga pole hetkel päris kindel, kas 240V selle mõõtepiirkonda mahub. Inverteril on küll ilusad kirjad peal, et "pure sine", aga noh, mis see hiinlase lubadus maksab...
Vasta

(11-02-2024, 13:24 PM)Jesper Kirjutas:  Kas muidu on olemas mingit lihtsat viisi, kuidas seda kindlaks teha, kas tegemist on kandilise või ümmarguse lainega? Mul küll mingi kiviaegne ostsilloskoop vedeleb garaažinurgas, aga pole hetkel päris kindel, kas 240V selle mõõtepiirkonda mahub. Inverteril on küll ilusad kirjad peal, et "pure sine", aga noh, mis see hiinlase lubadus maksab...
 Võib üle väiksema trafo, mis ca 12V välja annab ossi proovida. Vahel olev trafo ei muuda ristkülikut palju ümaramaks. Tõenäoliselt lärmakam trafo hakkab päris häälekaks kandilise "siinuse" peale.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

10:1 attenuator ossile on 10 eurot. Pista vahele ja mõõda rahulikult.
Vasta

Kunagi oli soovi võrgupinge kuju ostsillosgraafiga vaadata. Ja siis internet juhtis tähelepanu, et ostsillosgraafi toitepool võib olla otseühenduses mõõteotsiku varjekontaktiga. Sellisel juhul saab mõõta ainult kas eraldatud toiteallika abil (nt ostsillosgraaf on patareitoitel või kuna praegusel juhul auto ja inverter on ise eraldatud, võib juurde tuua toite pikendusjuhtmega) või kahe kanali olemasolul abiahelaga nende kanalite vahel. Tavaline jagur ei aita, kuid aitab mõõdetava signaali ostsillosgraafile sobivatesse piiridesse tuua.
Ehk siis inverterist ostsillosgraafi toites ja sama toitepinget mõõtes, sellele tähelepanu pöörata.
Vasta

(11-02-2024, 12:09 PM)suvasass Kirjutas:  
(10-02-2024, 23:47 PM)zazik Kirjutas:  Vahelduseks üks küsimus väiksemate akude kohta.
Täna hommikul võtsin läpaka laadijast näppu ja läksin autosse. Õues oli natuke üle 20 rubla külma. Ca 10 minuti pärast arvuti pilti ette ei võtnud.
Panin inverteri kaudu laadija taha, sisuliselt terve päev on laadijas olnud, kuid näitab laetuseks 0% ja nii kui juhtme välja tõmbad, on pilt taskus. Viimased 4 tundi soojas toas ja laadija seinas, endiselt mitte mingit muutust.

Kas see külmašokk võis aku lõplikult ära tappa või on veel mingeid nippe, mida proovida?
Aku ise on sisseehitatud, seda lihtsalt tagant kiskuda ei saa.

Masin on mõne aasta vanune HP Elitebook.

Arvestades, et arvuti polnud külma käes väga pikalt, pidi see aku omadega juba niigi kutu olema. Olen erinevate läpakatega omajagu külma käes jõlkunud, kuid ükski sedasi momentaalselt maha pole kärvanud. Integreeritud akusid saab üldjuhul siiski vahetada, kui natukenegi viitsimist jagub ja netist uue aku leiab.

Aku ei olnud uus, aga töötas väga hästi. Ikka tundide kaupa sai toimetatud, ütleks et mingi 6h pidevat tööd kannatas küll ära.
Hetkel tundub, et Talveralli pean juhtme otsas läbi viima ja pärast seda saab hakata remondile mõtlema.
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=bW5z7tS8lo4

Üsna muljetavaldav ettevõtmine autoaku polaarsuse muutmisest. Kui tõsiselt šõumehe tehnikajuttu võtta ja kui puhtalt on katsed tehtud, seda otsustab igaüks ise.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kah natuke väiksematest akudest...nimelt ostsin Stokkerist ..no läksin reklaami õnge.. uue 5ah litium red Milkiwei 18V aku. Kuna on tolline mutrikeeraja siis kiirkorras tuleb suure auto rattaid ja ekskavaatori roomiku kilpe vahest kinni lasta. Vanad akud mis kaasas olid litiumion red tehnoloogia.Ja ega aru ju ei saa kui pole võrrelda,uus lasi 20mm kilbipolti nii et suits taga,vaat et keerab keerme maha.Vanad originaalid ei jõua. Kutud või?.Voldid sees 19V Uuel samuti.Aga mida pole on keeramine,ei anna enam matsu välja või? Mõõta ju ka kuidagi ei saa.Muidugi oleks vaja veel suuremat,12 st akut üldse.On kogemusi ? Kui ikka mõned aastad vanad siis utiil pm?
Vasta

(20-02-2024, 10:20 AM)uko Kirjutas:  ...
uue 5ah litium red Milkiwei 18V aku. Kuna on tolline mutrikeeraja siis kiirkorras tuleb suure auto rattaid ja ekskavaatori roomiku kilpe vahest kinni lasta. Vanad akud mis kaasas olid litiumion red tehnoloogia.Ja ega aru ju ei saa kui pole võrrelda,uus lasi 20mm kilbipolti nii et suits taga,vaat et keerab keerme maha.Vanad originaalid ei jõua. Kutud või?.Voldid sees 19V Uuel samuti.Aga mida pole on keeramine,ei anna enam matsu välja või? Mõõta ju ka kuidagi ei saa. ...

On Sul aimu, mitu laadimist on "vanad akud" saanud? Kas neid on loobitud, on need kukkunud, on saanud kuuma (+40 ja rohkem), on tühjana äkki läbigi läbi külmunud?

Need on keemilised elemendid ja selle tõttu loodud kasutamisel surema. Umbes 500 laadimiskorda need kestavad, kui hoolikalt ümber käia. Aga jäta tühjana ööseks -20 juures autosse ja võibki olla korras...

Mõõta saad nii, et tood plussi ja miinuse juurest karvad välja ja siis mõõdad töötamise ajal pinget. Kui see langeb koormamisel, on mingid elemendid otsas ja järelejäänud ei suuda pinget hoida. Alalisvooluga aga P=U*I, selle vastu ei saa kuidagi. Ole siis ettevaatlik, et neid karvu kokku ei lase, seal on kogu aku purts taga ilma mingi kontrollita!

Mul on esimene Makita aku nüüd sealmaal, et teistega paari panna 353 ei kannata - ei luba koormata, hakkab vilkuma. Samas "triikrauaga" mingeid vitsu nülgida või akutrelliga 160 kruve sisse lasta jaksab endiselt. Keemia ja füüsika vastu siiski ei saa isegi turundusSmile
Vasta

Erinevatel keemiatel on hetkeline väljastusjõud erinev ehk kui mitu amprit suudab sekundiga välja anda. Oleneb ka pulkade füüsilisest ehitusest.
Ilma süvenemata ütlen et uus tehnika, uued võimsused.
Vasta

Seal võib mõni cell juba väsind ka olla, ja bms ei annagi Sulle amprit välja.
Vasta

(21-02-2024, 00:20 AM)Urmet24 Kirjutas:  Seal võib mõni cell juba väsind ka olla, ja bms ei annagi Sulle amprit välja.

Oled kindel, et BMS nii lihtsaltel akudel väljaantavat amperaaži piirata suudab? Akukeemia väsimine küll, nagu isegi kirjutad.
Vasta

Ise pole sellist asja näinud aga ega välistatada ka ei saa ju. Minul on kõik BMS'd voolu tuimalt tagant ära lõiganud, mis on natukene loogilisem ka ohutuse seisukohast.
Vasta

BMS'iga aku on sama võimas nagu tema kõige lahjem element.
Makita omad võivad isegi lukku minna kui õigel ajal kehva elementi välja ei vaheta.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne