Postitused: 206
Teemad: 11
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
Uus oht tulemas hobi/projektiautode omanikele, autod, mis on olnud üle 7 aasta ajutiselt kustutatud, lähevad tuleviku plaani järgi registrist kustutamisele.
Tagasi registrisse ilmselt ei saa, või saab raske raha eest, see on küll minu arvamus.
Raadios uudistes rääkis.
Postitused: 2,491
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Satiirisõberitel soovitan kuulata Vikerraadiost tänast Madis Hindre usutlust meie regionaalministrilaadse tootega.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 2,491
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
No ikka analooge mitteomavat võimekust ilmutatakse:
- Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
Esialgu on ilma lammutustõendita sõiduki registrist kustutamine lõivuvaba (01.07.2024 kuni 31.12.2025). 2026. aastal on teenuse eest tasutava lõivu suurus 15 eurot. Alates 2027. aastast on lõiv 800 eurot.
Lammutustõendi alusel sõiduki registrist kustutamine on ja jääb lõivuvabaks ka edaspidi.
Siinkohal jääb veel selline elegantne knift, et kusagil pole öeldud, et enne kustutamist alates 01.01.2025 ei korjata aastamaksu. Samas, häguses lootuses, et järgmine valitsus pöörab selle kuritegeliku skeemi tagasi, on tehtud suht vaevatuks oma projektide maksuvabaks muutmine.
- Mida pean ma tegema, kui ma ei soovi sõidukit enam igapäevaselt kasutada?
Kui omanik ei soovi sõidukit kasutada, siis tuleb otsustada, kas sõiduk müüa, viia lammutuskotta või kui on soov sõiduk millalgi uuesti kasutusele võtta, siis see ajutiselt kuni kaheks aastaks registrist kustutada.
- Kas ja millistel tingimustel saan ma ajutise kustutamise perioodi pikendada?
Jah, saab. Selleks tuleb tõendada sõiduki olemasolu – seda saab teha Transpordiameti tehnilise lahenduse kaudu või büroos kohapeal. Lisaks tuleb tasuda riigilõiv, mille eesmärk on katta tehnilise lahenduse rakenduskulu või Transpordiameti ametniku tööjõukulu.
Sõiduki olemasolu pole vaja tõendada ega riigilõivu tasuda, kui viimase kahe aasta jooksul on sõidukiga käidud tehnoülevaatuspunktis.
Siit jääb täiesti hoomamatuks, mis võiks olla sõiduki ajutise kustutamise mõte, kui aastamaksu pead niiehknaa maksma?
Aga noh, eks ongi natuke palju palutud selliste puhul mingit õigusselgust või loogikat kusagil rakendada.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 758
Teemad: 2
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Siin on ilmselt meditsiin võimetu , ma pean silmas erinevate maksude väljamõtlejate parandamist . Kunagi , peab keegi ometi selle kokkukeeratud sita ära sööma , nemad on siis jumal teab kus ...
Postitused: 3,247
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Väga huvitav on see automaksu loogika ... tekitasin hüpoteetilise olukorra kus mu aktiivses registris olevad sõidukid said külge M-kat eraisikuna ja mis juhtus
aastamaks läks ühel 255 pealt 109 peale ehk 2,5 korda odavamaks,
teine 131 pealt 848 peale ehk 6,5 korda kallimaks
Ehk sama rasked, sama võimsad autod aga sihukesed kukerpallid
Postitused: 2,698
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Riigilõivuseadus:
[b]§ 4. Riigilõivumäär[/b]
(1) Riigilõivumäär kehtestatakse lähtuvalt toimingu tegemisega kaasnevatest kuludest (kulupõhimõte).
(2) Toimingu eesmärgist, sellest saadavast hüvest ja kaalukast avalikust huvist, eelkõige sotsiaal- ja majanduspoliitilistest kaalutlustest lähtuvalt võib riigilõivumäära kehtestada kulupõhimõttest erinevalt.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 685
Teemad: 72
Liitus: Apr 2005
Maine:
6
Aitäh Tõnn. Esimese asjana avasin RT, et see paragrahv siia kopeerida, aga jõuti juba ette. Mida küll õiguskantsler sellest arvab?
Postitused: 632
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
17
Aiapäkapikk on siiski ise liikumatu. Ma ei mõtle siinkohal reaalselt mitut autot kasutavaid inimesi. Naised ohus pole, vaba mõtlemine ja nokitsemine ka mitte.
Postitused: 1,791
Teemad: 124
Liitus: May 2007
Maine:
16
Levinuim legend räägib, et termin autokallistaja on sündinud kuskil 2023 või 2024. aastatel Eesti maa piirkondades kus automaks mõjus järsult liikumisvabadust kahjustavalt võimendades järsult kohapealsete elanikke proteste liigse liikumispiiramise vastu.
Niinimetatud autokallistajate liikumine väljenduski selles, et inimesed võtsid ringis autode ümbert kinni ja üritasid takistada nende utiliseerimisele saatmist. Esmalt suutis üks küla tõkestada autode utiliseerimist neli päeva, seejärel järgisid nende eeskujule juba külad üle Eesti ja seejärel levis komme juba ka suurematesse linnadesse.