Postitused: 2,756
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
23
Ma arvan, et selline pahtel+värv sobib vaid siis kui see rool läheb seisvale autole kus rooli ei kasutata.
Kui masin läheb kasutusse siis võib uuesti mõrad sisse tõmmata.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 3,009
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
Kui mul oleks selline terviklik aga pragudega rool siis ma prooviks esialgu nii.
Freesiks peene otsafreesiga praod suuremaks ja lahti ning puhtaks
Leiaks spetsialisti abiga sinna nt. Locktite valikust mingi sobiva kahekomponentse liimi.
Täidaks, lihviks, värviks.
Kaotada oleks natuke aega ja väheke raha liimile.
Ära lõhkuda ja uut valada hiljem see ei segaks.
Kunagi sai nähtud mingis välismaises "autoremondi" telesaates kus selline rool valati vedelast massist ja kahepoolse vormi sisse.
Postitused: 2,756
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
23
Kas oleks väga vale lasta rool nahaga katta ning leppida sellega, et pole küll originaal kuid tulemus on oluliselt mugavam?
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 83
Teemad: 0
Liitus: Oct 2015
Maine:
8
Igas paremas autovärvide poes pakutakse selliseid pahtleid, mis jäävad kuivades mingil määral elastsed, nn klaaskiud pahtel, plastiku remondiks mõeldud pahtlid jne. Vahest võiks kasutada neid, teha praod-vuugid suuremaks, täita need nimetatud pahtliga ja teha teine-kolmas kiht seejärel mõne hästi nakkuva peenpahtliga + värv? Nii võiks saavutada lõpuks ehk suht lihtsalt ajastutruu välimuse. Sarnase tehnoloogiaga parandatud stangenahad pole pahtlit lahti andnud, rool saab aga veel vähem väntsutamist.
Postitused: 1,475
Teemad: 41
Liitus: Jul 2003
Maine:
15
Tänapäevaste kahekomponentsete liimidega-vaikudega täitmine võib isegi pidama jääda, kui alus piisavalt lahti puhastada, sh vajadusel ka metalli küljest rooste ära.
Aga see taastustäide jääb ju erineva värvi ja struktuuriga, võrreldes ülejäänud originaaliga.
Hiljem terve rooli värviga katmine on muidugi võimalik, aga kahtlus tekib värvi nakkuvuse osas originaalmaterjali peal ja hilisemas püsimajäämines tugeva hõõrdumise käigus.
Igatahes oleks sellise lappimisega võimalik tekitada korrektne roolikuju, mille alusel ehitada valamisvorm. Vaevalt et Eestis kellelgi on just seda LR 56 vormi, isegi kui roolide taastamine on kuidagipidi käpas.
Postitused: 1,589
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Pahtel ja muud pragusid täitvad möginad on mõtetud, sest pragunemisprotsess on seal nagu ahelreaktsioon, see ei lõpe enne, kui kõik on pudenenud.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 357
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
18
Küsiti, kes teeks ära - sellele ei oska vastata.
Kuna teema läks tehnoloogiliseks, lisaks uitmõtte - kas tänapäeval 3D printimine võiks abiks olla? Trükib uue materjali ümber, tasandab, lihvib, poleerib. Vast faili tegemiseks leidub ka lahendusi olemasolevalt skännida ja digiparandada.
Äkki sellest vaatepunktist leiduks mõnda huvilist tegema ägedat asja.