09-01-2024, 11:04 AM
Tundub, et siit peaks tulema lõpuks ühe Kübelwageni taastamise lugu?
(10-01-2024, 11:46 AM)VH80 Kirjutas: PTS ka nüüd nähtav:Selle PTS kohta uudis ka https://www.postimees.ee/1976905/paldisk...fiibsoiduk
https://www.youtube.com/watch?v=UmNoZ0bwIv0
Ujuvautodest olen kuulnud rahvajuttu, et Vintri dessandis kasutati lendliisi omasid ja sinna jäi ka neid maha.
Väidetavalt(pole ise kontrollinud) oli midagi ka mingi aasta aerofotolt näha. See võis olla ka mõni suvaline kandiline pargas.
Vintri dessandist olen lugenud ainult Jegard Kõmmuse raamatust "Hiiumaa meremees jutustab", ei mäleta kas oli 1 või 2 osa.
(04-03-2024, 20:32 PM)indreksirk Kirjutas: Toonase peremehe perekonnas on säilinud legend, et pereisa Georg H. oli auto toonud Valgast, kuid selle kohta usaldusväärseid andmeid ei ole õnnestunud veel leida. Tähelepanuväärne on see, et auto oli ju sel hetkel vaid 6 aastat vana ning üldiselt erakätesse selliseid militaarseks otstarbeks valmistatud sõidukeid ei müüdud. Tavaliselt olid nad ikkagi alguses asutuste või ettevõtete kasutuses ning jõudsid alles järgmisel ringil erakasutusse.
(17-03-2024, 21:46 PM)indreksirk Kirjutas: 17. augustil 1952 Risti maanteel - nii kõlab selgitav tekst selle foto tagaküljel. Oleks justkui tavaline pildike mitme aastakümne tagant, aga meie jutu peategelase taustal on sellel pildil midagi valesti.
Vaevalt see foto Sulle kogemata kätte on sattunud. Siin taga peitub jälle üks huvitav lugu(reg. number).
(24-03-2024, 10:16 AM)Mossemees Kirjutas: Vaevalt, et miilitski tol ajal väga täpselt teadis, missugune üks õige kinnise kerega Волсьваген välja nägema peab. VIN-koodi ka tolleaegsetel autodel vist polnud, kere birka pandi, mis kätte saadi. Vanatehnika galeriis ju küll ja veel neid näiteid, kus üht marki auto oli hoopis mingi teist marki ja teise tootmisaastaga masinana arvel. Ja eks liikus ka igasugu tont teab millest kokku pandud hübriide ringi. No on enam-vähem sile ja korras auto, numbrid küljes, dokid ka ette näidata - milles siis veel probleem saaks olla? Ei imestaks, kui mõnel mehel oli kodus lausa mitu autot (sõja ajal vaikselt kuskilt ära lohistatud), arvel oli ainult 1 (mitut poleks ühe inimese nimele saanudki) ja eks siis vastavalt vajadusele tõsteti lihtsalt number ja ämber ühelt autolt teisele ja sõideti.
P.S. Mis kolakas Kübelwagenil seal tagavararatta kõrval on? Tungraud?
(29-03-2024, 10:10 AM)Aspelund Kirjutas: Arvestades seda, et konkreetse masina fahrgestellnummer asub põhja tugevdustunnelil, kere on aga eraldi ärakäiv osa:Väga õigesti püstitatud hüpotees. Püüame saada selgust sellest küsimuses järgmiste näidetega.
kas on võimalik, et kerepaneelid ja põhi on erinevatelt masinatelt ning kohtunud näiteks sõjaväe remonditöökojas? See seletaks tagavararatta aluse hilisemat versiooni.
A.