Praegustest numbrimärkidest Eestis, osa 2

(30-08-2022, 21:32 PM)iisak Kirjutas:  Ilma EST tähiseta numbrit ei saa hoiule jätta või loovutada, peab letis ette näitama ja pretensioonide korral uued sobivad duplikaadid tellima. Ainus teoreetiline võimalus on hoiule jätmist taodelda elektrooniliselt ja numbritest pildid saates. Aga see eeldab, et enne on õnnestub teine komplekt numbreid lisaks saada ja legaalne selline ebaõigete andmete esitamine kindlasti ei ole. Praktikas ise sellist varianti katsetanud ei ole.
Lisaks kajastub duplikaatide tellimine transpordiameti süsteemis ja ilma EST kirjata võib suvaline patrull maha võtta ja/või ÜV korduva (jah endiselt saab paljudes kohtades ilma küsimusteta läbi, aga kauaks?) anda. 
Ühesõnaga ilma EST kirjata numbreid on hakatud jõulisemalt välja juurima.

Tänud, seda tahtsingi teada. Ise pidin suure kurbusega 2018 ühed vanakooli numbrid uute vastu vahetama, teisiti polnud (ja nähtavasti pole siiani) võimalik neid teisele autole omistada.
Otseselt hoiustamisteenusega mul kokkupuudet pole olnud, ainult seesama ühelt autolt teisele kantimise juhus, kui protseduuri vormistamise ajaks tuli numbrid hoiule (leti peale) anda. Küll aga olen päris palju kasutanud ühte vana bemmiraibet, mis vahepeal päris edevaid numbreid kandis just hoiustamisaja piiratusest lähtuvalt. Numbrite omanikul polnud tollal Eestis ühtegi autot.

Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
Vasta

Tänud teile!
Vasta

(30-08-2022, 22:20 PM)zazik Kirjutas:  Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
EST tähiseta registreerimismärgi kasutamine on seaduspärane ainult siis, kui sõiduk on registreeritud Eestis enne 01.07.2004. Neil sõidukitel võib kasutada eurotähiseta registreerimismärki legaalselt. Hiljem registreeritud sõidukid või hiljem sellele sõidukile väljastatud registreerimismärk peavad vastama aga väljastamise ajal kehtinud nõuetele. Seega tuleb liikluses sellist sõidukit nähes teha väike kontroll Transpordiameti eteeninduse kaudu, kust on näha sõiduki registreerimistoimingute ajalugu. Omanikuvahetus ei ole oluline - vaadata tuleb esmast registreerimist Eestis ning konkreetse registreerimismärgi väljastamise kuupäeva. D

Alus
MKM 21.06.2011 määrus nr 49 -  Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded, avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/103062022011

Määruse § 7.1 lg 2 - Enne 1. juulit 2004. a liiklusregistris registreeritud sõidukile väljastatud registreerimismärki ei pea ümber vahetama käesoleva määruse nõuetele vastava registreerimismärgi vastu.
Vasta

Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Vasta

(28-04-2024, 23:36 PM)zazik Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Seda ma tean jah. Aga need mida mina nägin olid juba päris uued numbrid. N:  111 OGN, 888 IRI, 007VII .  Ma ise pakun, et keegi on omale eritellimuse teinud.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(29-04-2024, 00:10 AM)miniest Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:36 PM)zazik Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Seda ma tean jah. Aga need mida mina nägin olid juba päris uued numbrid. N:  111 OGN, 888 IRI, 007VII .  Ma ise pakun, et keegi on omale eritellimuse teinud.

Need kombinatsioonid on ilmselgelt eritellimused.
Vasta

Fb- I leid:

   

Seda vaadates tekkis küsimus - kas tähemärkide arv numbrimärgil on määratletud või võib panna nii palju kui mahub - kaheksa I- d, kuid vaid nt neli või viis W- d?

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta

(31-08-2022, 09:19 AM)indreksirk Kirjutas:  
(30-08-2022, 22:20 PM)zazik Kirjutas:  Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
EST tähiseta registreerimismärgi kasutamine on seaduspärane ainult siis, kui sõiduk on registreeritud Eestis enne 01.07.2004. Neil sõidukitel võib kasutada eurotähiseta registreerimismärki legaalselt. Hiljem registreeritud sõidukid või hiljem sellele sõidukile väljastatud registreerimismärk peavad vastama aga väljastamise ajal kehtinud nõuetele. Seega tuleb liikluses sellist sõidukit nähes teha väike kontroll Transpordiameti eteeninduse kaudu, kust on näha sõiduki registreerimistoimingute ajalugu. Omanikuvahetus ei ole oluline - vaadata tuleb esmast registreerimist Eestis ning konkreetse registreerimismärgi väljastamise kuupäeva. D

Alus
MKM 21.06.2011 määrus nr 49 -  Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded, avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/103062022011

Määruse § 7.1 lg 2 - Enne 1. juulit 2004. a liiklusregistris registreeritud sõidukile väljastatud registreerimismärki ei pea ümber vahetama käesoleva määruse nõuetele vastava registreerimismärgi vastu.

Mitte, et ma kahtleks teie teadmistes, aga mulle väidab üks jurist, kes ka töötand politseis, et oluline on auto esmane registreerimine, mitte arvele võtu aeg. 

Mul on üks auto, mis arvele võetud 2006a ja siis võtsin ka kohe omastarust täiesti legaalselt vana tüübi reg nr-d. Auto teh passis 98a. Kuna auto pikalt seisnud ja numbrid varastati korra ära, siis plaan uuesti vana tüübi nr-d. Nüüd ma ei sa aru, kas see legaalne või ei.
Vasta

(11-12-2024, 12:18 PM)jugaramus Kirjutas:  
(31-08-2022, 09:19 AM)indreksirk Kirjutas:  
(30-08-2022, 22:20 PM)zazik Kirjutas:  Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
EST tähiseta registreerimismärgi kasutamine on seaduspärane ainult siis, kui sõiduk on registreeritud Eestis enne 01.07.2004. Neil sõidukitel võib kasutada eurotähiseta registreerimismärki legaalselt. Hiljem registreeritud sõidukid või hiljem sellele sõidukile väljastatud registreerimismärk peavad vastama aga väljastamise ajal kehtinud nõuetele. Seega tuleb liikluses sellist sõidukit nähes teha väike kontroll Transpordiameti eteeninduse kaudu, kust on näha sõiduki registreerimistoimingute ajalugu. Omanikuvahetus ei ole oluline - vaadata tuleb esmast registreerimist Eestis ning konkreetse registreerimismärgi väljastamise kuupäeva. D

Alus
MKM 21.06.2011 määrus nr 49 -  Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded, avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/103062022011

Määruse § 7.1 lg 2 - Enne 1. juulit 2004. a liiklusregistris registreeritud sõidukile väljastatud registreerimismärki ei pea ümber vahetama käesoleva määruse nõuetele vastava registreerimismärgi vastu.

Mitte, et ma kahtleks teie teadmistes, aga mulle väidab üks jurist, kes ka töötand politseis, et oluline on auto esmane registreerimine, mitte arvele võtu aeg. 

Mul on üks auto, mis arvele võetud 2006a ja siis võtsin ka kohe omastarust täiesti legaalselt vana tüübi reg nr-d. Auto teh passis 98a. Kuna auto pikalt seisnud ja numbrid varastati korra ära, siis plaan uuesti vana tüübi nr-d. Nüüd ma ei sa aru, kas see legaalne või ei.
Praktilises elus saab sellise registreerimismärgi kasutamine negatiivseid tagajärgi tuua kaasa kahes olukorras - tehnoülevaatusel või politsei poolt liiklusjärelevalves. Esimene on odav viis vastuse saamiseks, teise puhul tuleb ilmselt ka rahakotti kergendada. Kumbki ei anna loomulikult absoluutset kindlust, et nii ongi.

Kui "võtad uuesti vana tüübi nr-d", siis soovitan seda teha ametlikult, st riigi käest ehk Transpordiameti kaudu. Mitte ükski teine inimene ega ettevõte ei oma Eestis õigust välja anda registreerimismärke või nende duplikaate. Isegi kui keegi väidab, et tal on selleks õigus, siis minu praktikas ei nõustu keegi neist selle kohta kirjalikku kinnitust andma. Enda arust legaalne ei pruugi seda olla riigi vaates. Tean tervet nimekirja inimesi, enda arvates sõitsid kainena, aga alkomeeter näitas joovet. Või enda arvates lubatud kiirusega, aga tegelikult kiirusepiirangust kiiremini. Või enda arvates ohutu pikivahega, kuid millegipärast on ikka nina lömmis.  

Õigusnorme võib erineval viisil tõlgendada, kuid tasub veelkord lugeda minu poolt viidatud õigusakti. Kui kokku saavad kaks juristi, siis võib neil samas küsimuses olla ka kolm konkureerivat arvamust. Mina ei ole jumal ning võin loomulikult eksida.
Vasta

(11-12-2024, 12:34 PM)indreksirk Kirjutas:  Kui "võtad uuesti vana tüübi nr-d", siis soovitan seda teha ametlikult, st riigi käest ehk Transpordiameti kaudu. Mitte ükski teine inimene ega ettevõte ei oma Eestis õigust välja anda registreerimismärke või nende duplikaate.

Paranda kui eksin, aga minu teada ei väljastata ametlikult ilma eurotähiseta numbrimärke (ega duplikaate) juba kümmekond aastat.
Sellest on juba hulk aastaid möödas kui käisime Vanatehnika Lustisõiduga "numbritehases" visiidil ja seal räägiti küll, et tavanumbreid ilma eurotähiseta pole võimalik saada, kuna vastavaid toorikuid pole olemas ja seadus ei näe sellist võimalust ette. Kui eurotähisteta numbrimärgipaarist üks hävineb või kaotsi läheb, pole selle asendamiseks võimalust vaid tuleb mõlemad numbrimärgid asendada eurotähistusega duplikaatidega.
Vasta

(11-12-2024, 12:46 PM)zazik Kirjutas:  
(11-12-2024, 12:34 PM)indreksirk Kirjutas:  Kui "võtad uuesti vana tüübi nr-d", siis soovitan seda teha ametlikult, st riigi käest ehk Transpordiameti kaudu. Mitte ükski teine inimene ega ettevõte ei oma Eestis õigust välja anda registreerimismärke või nende duplikaate.

Paranda kui eksin, aga minu teada ei väljastata ametlikult ilma eurotähiseta numbrimärke (ega duplikaate) juba kümmekond aastat.
Sellest on juba hulk aastaid möödas kui käisime Vanatehnika Lustisõiduga "numbritehases" visiidil ja seal räägiti küll, et tavanumbreid ilma eurotähiseta pole võimalik saada, kuna vastavaid toorikuid pole olemas ja seadus ei näe sellist võimalust ette. Kui eurotähisteta numbrimärgipaarist üks hävineb või kaotsi läheb, pole selle asendamiseks võimalust vaid tuleb mõlemad numbrimärgid asendada eurotähistusega duplikaatidega.
Sellepärast oligi see tekstiosa jutumrärkides
Vasta

Täpselt nii nagu Zazik kirjeldas ka toimus suve lõpus. Üks number läks kaduma ja seadsin sammud ARK-i. Numbrid olid siis need ilma euro märgita. Kirjutasin paberi,et üks number kadus ära ja sooviks uut asemele. Proua toksis asju arvutisse ja siis teatas,et vot nüüd on jama. Teil on vana malli numbrid ja neile me asendust ei paku. Peab tellima uued kaks numbrit. Mul reaalselt vahet polnud milline see number välja näeb. Peaasi,et number oleks. Sain mingi päev hiljem numbrid kätte. Kuna ma laiskusest ei viitsinud tagumist numbrit uue vastu vahetada,siis jäi see vana. Ette läks uus. Nädalake hiljem sõitis mulle järgi politsei ekipaaz. Tuled laksid põlema. Ei hakatud pikalt keerutama. Öeldi,et teile on väljastatud uued numbrid,aga autol on vana number  Big Grin Näitasin tagaistmel olevat uut numbrit ja tunnistasin,et puhas laiskus. Paluti kenasti ära vahetada. Mingi jutt oli ka,et sellise tegevuse eest  võib ka vabalt portsu aktsiaid välja vormistada.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

On üks auto, mis Eestis kasutatuna arvele võetud 2006, kuid sellel ilma EUR-tähiseta numbrimärgid. Käidud aastaid ülevaatusel, ei ole sõnagi keegi maininud.
Politseiga kokkupuuteid on korduvalt olnud, väike trahvikenegi tuli Big Grin , kuid numbrimärgid neid samuti pole huvitanud. 

Minu hinnangul võiks ühel hetkel seadus muutuda ja Maanteeamet hakata väljastama ilma EUR-tähiseta numbrimärke kõigile, kellel on soov oma vanem auto muuta visuaalselt vanemaks, ehk siis vanusele vastavaks. 
Tavalisel tarbeautol pole vahet mis plekitükk seal küljes, aga vanatehnikal on ajastule mittevastav numbrimärk nagu sea seljas sadul.
Vasta

(11-12-2024, 21:38 PM)KertP Kirjutas:  ....
Tavalisel tarbeautol pole vahet mis plekitükk seal küljes, aga vanatehnikal on ajastule mittevastav numbrimärk nagu sea seljas sadul.

Jämedalt nõus, aga mida siis teha enne 1991 registreeritud autodega? Nende ajastukohane number on ju hoopis teistsugune. Kas lubatud peaks olema ka  NN-NN tt numbrid? NIng siit siis riburadapidi tagasi...

Mind on ennast huvitanud hoopis see küsimus, et kuidas eristab konstaabel maanteel aastal 1994 pressitud ja lihtsalt väga hästi säilinud numbrit mingid aastad tagasi nurgataguses töökojas pressitud numbrist? Siis ei olnud ei helkurvärvi ega "turvamustrit". Fondi erinevuse tuvastamiseks üksikult numbrilt peab ikka väga hea silm olema.
Vasta

Kui eestis registreerimine on tehtud enne 01.07.2004, siis vaevalt keegi viitsib midagi uurida või "menetleda". Praktikas olid näiteks 1998 aasta bmw algupärased numbriplaadid veidi väiksemad kui tänapäevased.

Üldiselt juuritakse neid ilma est märgiseta numbreid üpris jõuliselt välja, sest hoiule neid anda ei saa ja teisele sõidukile ümber tõsta samuti mitte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne