26-04-2024, 23:36 PM
Ma võin Tallinnas järgmisel nädalal selle klaasnegatiivi ära skännida küll, kui varem või mujal ei saa . Me kasutame sama skännerimudelit digiteerimiseks, mida fotomuuseum/arhiiv.
Tsitaat:P.S. Ise olen meie muuseumis skaneerinud klaasnegatiive ja 95% on tegu ülihea kvaliteedi-teravusega fotodega, lihtsalt imestama paneb võrreldes nt nõuka aja fotodega.100100% nõus! Eriti paneb imestama kontrastide käsitsi väljajoonistamine 50-ndatel aastatel. Polnud ju arvutiprogramme selleks. Mõjus üleminek "reporterfilmile" 35mm suure klaasi kohmakuse asemel. Paar näidet 50-ndatest:
(19-04-2024, 16:15 PM)wolfik Kirjutas: Tere
Mul on Eesti Auto-Klubi 1924 embleem, mille tagaküljel on nr. A-2187 ja kuna sugulane oli olnud 1930-ndate lõpus K.Pätsi autojuht, siis huvitaks väga, kas sellise nr.-ga auto võis kuuluda riigivanema kasutusse?
(27-04-2024, 09:16 AM)aavu Kirjutas:Tegelikult esines kontrastide väljajoonistamine ainult reportaaži- (ajalehe)fotode puhul ja oli põhjustatud ajalehtede kehvast trükikvaliteedist - et fotolt midagi oleks aimata tuli joonistada välja kontrastsed piirjooned. See jätkus peaaegu nõuka aja lõpuni, sõltus trükikojast.Tsitaat:... Eriti paneb imestama kontrastide käsitsi väljajoonistamine 50-ndatel aastatel. ... Mõjus üleminek "reporterfilmile" 35mm suure klaasi kohmakuse asemel. ...
(11-05-2024, 23:24 PM)kass Kirjutas:Priit, ära aja vett sogaseks. Ajad on rasked ja seetõttu on vanaisa brilliandid müügis(11-05-2024, 21:24 PM)F1500 Kirjutas:(19-04-2024, 16:15 PM)wolfik Kirjutas: Tere
Mul on Eesti Auto-Klubi 1924 embleem, mille tagaküljel on nr. A-2187 ja kuna sugulane oli olnud 1930-ndate lõpus K.Pätsi autojuht, siis huvitaks väga, kas sellise nr.-ga auto võis kuuluda riigivanema kasutusse?
Tere wolfik
Nimetatud märk kuulus 1940 aastal autole, mis parkis Tallinnas Köhleri 24. Auto mark oli Ford ja omanikuks Eesti tööstur. Fotol toodud masinaga pole minu andmetel siiski selle märgiga otsest seost.
Toomas, F1500, 5019935
Tere!
On väga tore, et inimestel on informatsiooni ja veel toredam on, et nad seda ka lahkelt jagavad!
Mina tänan - tööstur ja Ford, see on ju palju enamat, kui et kellegi mingisugune auto!
Ei saanud kahjuks ainult oma piiratuses aru, kelle foto oli lisatud - eesti töösturi, Karl Martini (ilmselt küll mitte) või Toomas F1500 oma?
(12-05-2024, 08:38 AM)Raudpats Kirjutas:(11-05-2024, 23:24 PM)kass Kirjutas:Priit, ära aja vett sogaseks. Ajad on rasked ja seetõttu on vanaisa brilliandid müügis(11-05-2024, 21:24 PM)F1500 Kirjutas:(19-04-2024, 16:15 PM)wolfik Kirjutas: Tere
Mul on Eesti Auto-Klubi 1924 embleem, mille tagaküljel on nr. A-2187 ja kuna sugulane oli olnud 1930-ndate lõpus K.Pätsi autojuht, siis huvitaks väga, kas sellise nr.-ga auto võis kuuluda riigivanema kasutusse?
Tere wolfik
Nimetatud märk kuulus 1940 aastal autole, mis parkis Tallinnas Köhleri 24. Auto mark oli Ford ja omanikuks Eesti tööstur. Fotol toodud masinaga pole minu andmetel siiski selle märgiga otsest seost.
Toomas, F1500, 5019935
Tere!
On väga tore, et inimestel on informatsiooni ja veel toredam on, et nad seda ka lahkelt jagavad!
Mina tänan - tööstur ja Ford, see on ju palju enamat, kui et kellegi mingisugune auto!
Ei saanud kahjuks ainult oma piiratuses aru, kelle foto oli lisatud - eesti töösturi, Karl Martini (ilmselt küll mitte) või Toomas F1500 oma?
https://www.osta.ee/ew-eesti-autoklubi-e...36966.html
Ja kõik vanad esemed ei ole enam ´´vanad´´ vaid ikka ´´antiiksed´´. Emailitud märki võibki vist tinglikult ´´brilliandiks´´ nimetada, briljantidega ju tegemist ei ole.
(11-05-2024, 23:24 PM)kass Kirjutas:Fotol on selle märgi esialgne omanik, küll alles 21 aastase õpilasena(11-05-2024, 21:24 PM)F1500 Kirjutas:(19-04-2024, 16:15 PM)wolfik Kirjutas: Tere
Mul on Eesti Auto-Klubi 1924 embleem, mille tagaküljel on nr. A-2187 ja kuna sugulane oli olnud 1930-ndate lõpus K.Pätsi autojuht, siis huvitaks väga, kas sellise nr.-ga auto võis kuuluda riigivanema kasutusse?
Tere wolfik
Nimetatud märk kuulus 1940 aastal autole, mis parkis Tallinnas Köhleri 24. Auto mark oli Ford ja omanikuks Eesti tööstur. Fotol toodud masinaga pole minu andmetel siiski selle märgiga otsest seost.
Toomas, F1500, 5019935
Tere!
On väga tore, et inimestel on informatsiooni ja veel toredam on, et nad seda ka lahkelt jagavad!
Mina tänan - tööstur ja Ford, see on ju palju enamat, kui et kellegi mingisugune auto!
Ei saanud kahjuks ainult oma piiratuses aru, kelle foto oli lisatud - eesti töösturi, Karl Martini (ilmselt küll mitte) või Toomas F1500 oma?
Kas fotol on noor Martin Christian Luther? Üsna muutunud selle ajaga võrreldes, kui ta Fordiga sõitis...
(12-05-2024, 16:26 PM)gruppen Kirjutas: Voldemar Leinbock.
Mulle meeldib, et siin teemas on väga palju salapära. Ootan põnevusega, mis vihjeid Priit veel saab.
(12-05-2024, 17:22 PM)F1500 Kirjutas:(12-05-2024, 16:26 PM)gruppen Kirjutas: Voldemar Leinbock.
Mulle meeldib, et siin teemas on väga palju salapära. Ootan põnevusega, mis vihjeid Priit veel saab.
Braavo gruppen , just, see on Hr Voldemar Leinbock.
Tubakavabriku Kubana omanik ja 1938 asutatud kaitseliidu Tallinna maleva kergedivisjoni toetavliikmete kogu asutajaliige.
(15-05-2024, 11:50 AM)maaks Kirjutas: Müügis:vt. postitust nr. #45
EW Eesti-Autoklubi embleem 1924 (212336966) - Osta.ee
(12-05-2024, 15:31 PM)kass Kirjutas: Tänan! Ilmselt tuleb kolmas vihje ka...
Aga jällegi on siin näha, et tark teab, mida räägib, loll aga räägib seda, mida teab ...
(25-04-2024, 22:57 PM)kass Kirjutas:(24-04-2024, 20:53 PM)wolfik Kirjutas: ......
Meenus veel vanaisa jutt nagu oleks Karl Martin peale Konstantin Pätsi ära viimist töötanud ka lühemat aega Voldemar Johannes Tellingu autojuhina, aga selle info õigsuses ei saa kindel olla (tundub kuidagi raskesti usutav, et ta jäeti autojuhiks) ja vaevalt sellegi kohta infot leidub, mis auto nr-ga Telling sõitis.
Tere!
Karl võis vabalt aastakese Tellingu autojuht olla. Ega päevapealt muudatusi ei hakatud tegema, ohvitserid ja kaitsevägi teenisid üldjuhl edasi, Pätsi ja Laidoneri ka kohe vangimajja ei pandud, vaid hoiti suhteliselt mugavates oludes Venemaal kinni. Elu läks edasi, autojuhte polnud tollal ka eriti palju, miks mitte kasutada endisi spetsialiste uue võimu hüvanguks. Ma ei oska öelda, kuidas oli "kodanluse" sõidukite rekvireerimisega, kui kiirelt sellega hakati tegelema. Iseenesest mingi loogika oleks, et Tellingule eraldati mõni viisakam rekvireeritud auto (ikkagi ENSV Ülemnõukogu Presiidiumi sekretär), mis vabalt võis olla kellegi endise Autoklubi liikme masin ja Karlil tuli klubi märk maha kruttida ja vb ta igaks juhuks kirjutas märgi taha auto numbri (või endise reg. numbri). Seda siis juhul, kui endise Riigikantselei autodest ei piisanud uutele võimuritele.
Aga ikkagi see foto Karlist Chevroleti kõrval, mis ajal ja kelle auto? Kas enne 1940-nda juunipööret ja Chevrolet oli Riigikantselei või hilisema Presidendi Kantselei masin (1938 moodustatud Presidendi kantselei koosseisus oli muuhulgas vanemautojuht, autojuht, Oru lossi ala autojuht ja motorist - elektrik ning 2 motoristi abi). Või on tegu peale juunipööret tehtud fotoga juba uue võimu ja uue autoga? Või mingi kolmas variant? Aga paistab nii, et Karl oli peale Kaitseväe teenistuse ja kooli lõpetamise alates 1935 suvest kuni 1941 suveni? (või vähemalt kuni uue võimu kehtestamiseni ja natuke veel edasi) riigiteenistuja ja mingi suvalise eraauto kõrvale mingisugune vormimüts peas tal eriti asja poleks olnud?
Mis müts ikkagi Karlil peas on, kas originaalfotolt ei ole mütsimärgist aru saada, kasvõi selgemad kontuurid?