Mis elektriauto osta - kasutajakogemused.
#41

RAM vs. Cybertruck Päris Haagise veol.

100 miili täis ei vedanud...



Paar viimase aja mälestust ka.

Suutsin Citröen e-C4 52 km lõigu Eesti kõrvalteede väga julmalt sõitmisega maxregen asendis kaotada rehkendatud läbisõidust vaid 39 km. Test kahjuks katkes, kuna vaid napp 400 km läbinud auto lasi tagapidurist vedeliku välja ja piduriteta auto veeti platel esindusse tagasi. Esmaspäeval jätkameSmile

Citröen C5 Aircrossi pistikhübriidi lubatud (ja päriselus soolona praeguste ilmadega ka kättetulevast) 49 km läbisõidust jätkub  vähemalt lubatud 1300 kg haagist tõmmates täpselt nii kauaks, et saab Sordist Mustvee maantee ringepidi Piibele ja enne mahapööret Põltsamaa teele paneb auto katlasse tule sisse, sest vool on otsas. Seda on umbes 10 km Smile Samas suutis see olematu 30 kW elektrimootorit rongi liigutada võrdselt 85 kW Mazda B2500-ga... Ning ringidelt maha kiirendada selgelt paremini.
Vasta
#42

Natuke värsket emotsiooni säärase autolaadse toote, nagu seda on CITROEN E-C4 kohta.

57 kW mootor, lubatud läbisõit akutäiega 355 km.

Nädalajagu olen aerutanud. Päris tühjaks pole tahtnud sõita, sekeldused rikuks asjatoimetused ära.

Täitsa sõidetav poekäru on. Endale ei raatsiks küll osta selle raha eest, aga tööandja autopargist üks mõistlikumaid valikuidSmile Liikluse rütmis saab sõidetud, sisse mahub istuma, istmetes on võimalik mõni tund viibida ilma enesetapumõteteta. Erinevalt sama vanast (2024 väljalase) Corollast. Linnalähiliikluses väga mugav, põldude vahel kolistada väga mugav, trassil vaikne ja piisavalt jõuline üksi-kaksi liikumiseks, aga ...

Elektriautoga on väga selgelt näha sõidukiiruse mõju energiatarbele. Sisepõlemismootoriga ei ole see nii rängalt nähaSmile Kui 50km/h peal tiksub auto alla 10 kWh sajale, siis 70 peal juba 15+, 90 peal lahja 20 ja 120 peal naljalt alla 25 ei kuku. Samas on auto kõrge ja füüsika vastu ei saa. Tankimine on aga täpselt nii aeglane, nagu see tänase akutehnoloogia juures on. Öösel kodulaadijas poole vahet, aga päeval oodata on tüütu...

Praegu tundub, et kui 100+ km/h lendamist vältida, siis saab 300 km lahedasti läbitud. Homme sedapalju ka vahepeal laadimata tuleb.

Selle pealt tavalisele autole ümber istudes tundub kuidagi kurb pidurit litsudes saata kiirendamisel põletatud energia lihtsalt universumisse hajuma, selmet seda akusse tallele korjata. Päris naljakas on vaadata, kui ekraanil linnaliikluses mingil hetkel aku laetuse % edasi-tagasi kõigub vastavalt sellele, kas kiirendasid või regenereerisid.

Autoga kaasasolev "reisulaadija" pole aga seni üheski proovitud pistikupesas suvatsenud 16 A (mis tähendaks laadimist tempoga 12km /h) laadida, ikka vaid 8 A (6 km/h). Ka siis, kui sellel faasil muid tarbijaid 25 A peakaitsme all parajasti polegi.

Inimkatse jätkub.
Vasta
#43

(23-05-2024, 22:09 PM)v6sa Kirjutas:  Natuke värsket emotsiooni säärase autolaadse toote, nagu seda on CITROEN E-C4 kohta.
...
Sa vist tegelikult tahtsid selle postituse sinna teemasse teha:
Mis elektriauto osta - kasutajakogemused. (automoto.ee)
Mõni mode tõstab ringi?
Vasta
#44

(24-05-2024, 09:01 AM)maaks Kirjutas:  Mõni mode tõstab ringi?

Just. V6sa jutt on seekord kenasti praktika ja sobib siia, mitte siin lappama läinud ning testimise all oma elu edasi elanud uitava mõttega teemasse, kuhu v6sa postitus esialgu sattus (https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66790).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#45

Vahepeal sai ära proovitud kaks asja.

Esiteks aku lõplikult "tühjaks sõita". Sai selgeks vooluvaru. Meie isendil leidub protsendi nullikukkumise järel veel umbes 5 km jaoks jaksu, siis lõpetab veo, kuvab teate voolu lõppemisest ja saad veel inertsi jagu edasi veereda. Umbes veerand tundi saab autot veel neutraalile (ehk veerema) sundida, poole tunni pärast puksiiri saabumisel enam veerema saada ei õnnestunud ja nüüdseks on selgunud, et ei tohigi - kui auto arvates on aku nii tühi, et võib tekkida kahjustusi, siis jäävadki veorattad lukku. Arvutiga olevat võimalik. Õnneks oli H.C.H. puksiirimees sihuke fakiir, et kraapis meid tagurpidi platele ja puges ka sihtkohas laadijani poetama.

Aku madala laetuse eest hakatakse hoiatama 12% pealt, 5% pealt algab juba paanika ja piiratakse jõudlust. Sellest annab märku ekraanile tekkiv kilpkonn, aga reaalselt sõitmiseks oli jaksu endiselt piisavalt. 

Sõitsin teadlikult tühjaks, et näha käitumist. Kojujõudmisest jäi puudu 13 km... Seda oleks saanud kenasti vältida hommikul 120 asemel näiteks 100 sõitmisega kaheniidiliselSmile

Selle päeva läbisõiduks kujunes 269 km  (+13 platel). Sellest 124 km liikluse rütmis "plusskümme" ja tagasi maksimaalselt ökotades 113 km. Kilomeetrit 32 koha peal põldude vahel rahulikult kolonnis kulgedes. Kusjuures auto enda arvates jäi kojusõiduks 87 km, aga jõudsime kaugemale. Ma tegelikult lootsin ikka kohale jõuda. Big Grin

Eile sai tehtud teine katse Kernu-Tartu-Jõgeva, sõites rangelt lubatud kiiruste järgi. Kokku 255 km. Kohale jõudes oli algsest lubatud 360 km järel veel 86. Ehk peaaegu pidas paika. Tagasisõidu kilomeetreid ei hakanud üles tähendama, aga koju jõudes olin liikunud jämedalt 3 km protsendiga. Arvestades kliimaseadme voolutarvet (vahepeal näitas auto väljas +31 sõites) siis seadusekuulekalt säästlik ja kaitslik liikleja saab suvel lubatud kilomeetrid ka kätte, kui tingib "termilisest mugavusest".

Inimkatse jätkub, sest seda autot enamus kasutajaid väldib. Järgmisena proovime ära kasutusjuhendis keelatud aku avariilaadimise puksiiris... Tundub tehniliselt täiesti võimalik: püsikiirus hakkab toimima alates 40 km/h, LS lubab pukseerida kuni 50 km/h. Parem ikka, kui voolu lõppemisel tee peale genekas käima tõmmataSmile
Vasta
#46

Paar negatiivset kogemust ka siia.

See auto on kaks korda platel esindusse sõidutatud. Kumbki ei ole elektriajami vea tõttu, vaid puhas uue ajastu autonduse praak.

Esimesel korral kadusid pidurid, sest tagumise pidurisilindri õhutusnippel oli tehases või üleandmiseelsel hooldusel lahti jäänud. Päris seisma seda autot aga regenlaadimisega ei saa.

Teisel korral keeldus auto signat maha võtmast. Praeguse teadmise järgi oli 12 V tarbeaku tühjenenud ja sellega signa lolliks ajanud. Auto Bassadone süüdistas meid võtme lõhkumises (kukkumine või uppumine), aga lõpuks saime auto ikka väidetavalt vahetamata osadega tagasi. Teadaolevalt võtit väärkoheldud ei ole. Sõidulogist (autol on peal GPS jälgimine) on näha, et auto on vahepeal usinasti erinevates esindustes käinudSmile

Diletandi arvamus: tarkvaraviga.

Sõita on täpselt sama mugav (või noh, mage ja maitsetu), nagu ennegi. Aga see-eest ossa-kui-odav Smile 

Ja vaikne.
Vasta
#47

(23-05-2024, 22:09 PM)v6sa Kirjutas:  Natuke värsket emotsiooni säärase autolaadse toote, nagu seda on CITROEN E-C4 kohta.

57 kW mootor, lubatud läbisõit akutäiega 355 km.

Tõe huvides: see pisike kwh-number pani kõrvatagust kratsima - nii lahja kulguriga pole ju võimalik maanteel möödasõitugi teha. E-C4 on siiski 115kW. Paagi (aku) mahtuvus hoopis seal viidatud "57" kandis ehk 54kWh.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#48

Palun sellele numbrile viidet.

TRAM näitab 533 LGY igatahes 57 kW.

Maakeelne koduleht väidab olema 100 või 115:
https://www.citroen.ee/et/mudelid/c4-e.h...d_source=1&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANLI6ZhTRhvWX108Z68K23Ybl8g4_QYYu2RW1VYAF5bOmizAv3KDoURoCwUIQAvD_BwE .
Vasta
#49

MNT andmetesse läheb kirja pidevvõimsus, mida kasutades saab pikka aega sõita ilma midagi üles sulatamata. See arv erineb müügibukletis olevast oluliselt.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne