(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2024, 23:42 PM ja muutjaks oli nastik.)
Nädala alguses sai Mändjala Räimega tegeletud, et ta ikka pidurdaks käe ja jalaga. Tagavararatas alla keeratud, tagatuli ja filtrid vahetatud ja muud nipet- näpet. Ühel öösel nägin isegi Sorento tagasilda unes. Aga see oli hea, sest mõtlesin välja, kuidas sealne käsipiduritrossikeemia on võimalik kokku panna ilma uut paigaldamata. Halb selle pärast, et tegelikult tahaks und näha millestki muust kui Sorento tagasillast.
Täna lõpetasin Mazda kastika tulede korrastuse, pumpasin rehvid täis ja sõitsin Männikule, et mootorile hinnang antaks. Sõidu ajal kui jõud taga käib seal üks lahingmasinale mittekohane kabjaplagin. Linnas kohtasime ka politseid, kes vahetult minu eest tuledega ühe auto maha võttis ja jäi mõtlikult järgi vaatama kui neist mööda ratsutasin.
Ja nädala uudis on see, et järgmisel nädalal lubati meile 18 alust tulekustuteid. Igal alusel ca 35 tükki. Kuna ise sellist ilmselt kohe ära viia ei suuda siis jagame teistele UA aitajatele ka. Nii et kui kellelgi huvi on ja tahab minnes autodesse või koormasse panna siis andke teada!
Lisaks toetati meil 10L militaarhalli värviga. Järgmisel nädalal on plaanis 4 autot üle võõbata ja siis juba uue kuue saanud autodega jaanipäeva tähistada.
Eile õhtul võis linnavahel liiklemas märgata jälle luukeret.
Inimesed kõrvalautodest filmisid ja poisid kõnniteelt lehvitasid. Aga mootor on nüüd korras ja käib nagu Antsu viiul. Pihustitorud olid vales järjekorras ja pumbas oli sõel valet pidi.
Sellega selle auto juures tööd muidugi veel tehtud ei ole aga mastaapsemad ehk küll.
Lisaks sai Mändjala Sorento õhtul Rene01 käe läbi selga uue matt helehalli värvi ja 2 Sorentot karestatud. Telc aga võimles Nublunimelise Sorento juures. Tulemuseks oli töötav tagumine udutuli, mis sai töötavaks küll paraku läbi lisatud juhtme. Sõjas on see udutule funktsioon küll üpris ebavajalik aga ülevaatajatele samas udutuled meeldivad.
Nädalavahetusel sai Ukraina mineval kärul tuled korda tehtud, ülevaatus ja kindlustus külge ning tehtud ka pikem sõit vanarauakoormaga.
Rehvid õhku peavad, rattalaagrid kuumaks ei lähe....ütleks, et on valmis.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Täna jõudis ksf Telci juhtimisel kohale esimene koorem tulekustuteid. 9 alusetäit, kokku üle 300 kustuti. Aegunud aga ainult 4 oli rohelisest madalama rõhuga.
Homme tuleb veel 9 alust, mis pidid olema suuremad. Oleme küsinud oma Ukraina kontaktide käest ja nad kinnitavad, et neid kustuteid on tõesti vaja. Ja nagu pildilt näha siis olid ka teised UA abistajad bussidega juba kohal ja oma noosi juba minema tassimas.
Samal ajal kui kustuteid veokast välja liigutati värvus teine Sorento halliks.
Ja uudistest nii palju, et Ukraina toetuseks annetati vahepeal VW Passat B5.5
Pole just ideaalne maastikupill aga kaubikuna kasutatav sama hästi kui Berlingo. Ja olen näinud ka lahti lõigatud katuse ja sealt välja pistetud toruga samasugust universaali. Lisaks on remonditööd võtnud enda peale Hr A, kes plaanib autoga ka kohale sõita. Nii et lisa ajakulu meil sellele eriti ei lähe ja kulu toetuskontolt on varuosad. Kokkuvõttes tundub päris hea diil.
Sobrasin mälus, seal on peamiselt pahn muidugi, aga on ka selline killuke: Manomeeter rohelises ja surve kustutis endas polegi sünonüümid. Sellise massi juures tasuks ehk vähemalt pistelist kontrolli teha? Tühjaks ei pea ju laskma, splindi saab tagasi panna.
Kui nüüd eriti faktitäpseks minna siis sai ära toodud 10 alust ja homseks jäi kaheksa.
Kasulik teadmine - 6kg on pulbri kaal. Koos kestaga kaalub asi 9+ kg.
Enne kustutirallit katkusin maha "Nublu" kundepoolse tagapiduri ketastrumli, tuvastamaks olematu kässari juurpõhjust. Ega ei saagi pidada kui klots on haljas metall.
Lisaks nägi ka ketas ise äraütlemata närb välja.
Ksf! isandpauk tarnis nobedalt vajalikud varuosad ja parasjagu jõudsin uued ketta-klotsid kokku lapata enne kui maalribrigaad tänase värvimisobjekti garaaži tahtis ajada.
Juhipool saab ka lähipäeval sama menetluse osaliseks.
Siis ehk võib ühe punkti tahvlil taas läbi kriipsutada.
(19-06-2024, 00:00 AM)Marko Kirjutas: Sobrasin mälus, seal on peamiselt pahn muidugi, aga on ka selline killuke: Manomeeter rohelises ja surve kustutis endas polegi sünonüümid. Sellise massi juures tasuks ehk vähemalt pistelist kontrolli teha? Tühjaks ei pea ju laskma, splindi saab tagasi panna.
Ütleks nii, et eelmine Jaan oligi nii. Kell oli rohelises aga ....! Tolku polnud s...gi.
Ma olen ka mõelnud, et kuidas asendada täiesti mittevajalikud teadmised millegi asjalikumaga? Näiteks võiks strippar Marco perekonnanime (mida ma mingil seletamatul põhjusel tean aga pole kunagi kasutanud) asendada keermele ette puuritavate aukude suuruste tabeliga (mida vahetevahel kasutan aga pean ikka üle vaatama). Aga see selleks. Kõige selle teadmistepahna vahel on kustutieksperdi õpetussõnad, et pulber võib põhja vajuda ja ära paakuda. Selle vastu aitab raputamine. Ja 2000 km haagises sõitu on igatahes väga korralik raputus.
(19-06-2024, 08:09 AM)nastik Kirjutas: ... on kustutieksperdi õpetussõnad, et pulber võib põhja vajuda ja ära paakuda. Selle vastu aitab raputamine. Ja 2000 km haagises sõitu on igatahes väga korralik raputus.
Märkus õige, aga tõhusam oleks kustutid raputamise ajaks kummuli keerata. Siis hakkab pulber pütis liikuma ja hästialanud paakumine lõpeb. Mõni kustuti on tahtnud mitut kummihaamri kolakat saada enne, kui hakkab julgustavat sahinat kostma. Mida ei ole ilmselgelt mõistlik teha Ukrainassesõiduks. Mis kenasti pulbri liikuma sunnib, on ladustamine transpordiks külili. Paraku tähendab see teistmoodi koormakujundust... Püsti on neid tõhus tihedaks koormaks laduda.
Manomeetrinäitu kuidagi kodustes oludes kontrollida ei saa tõesti Kerge kops millegiga manomeetri külje pihta küll ehmatab tühja padruni külge "rohelisse alasse" kinniroostetanud nõela vahel liikuma, aga mitte alati.
Õnneks pulberkustuti pulber summutab tuld ka kustutist välja valades ja peoga tulekoldesse visates, aga olukorra arenedes pole ju enam aega kangivajutusele mittereageerivat kustutit lahti keerama hakata... On olnud vajadus paar korda tarbida.
Niipalju kui proovisime UA-s,siis sahisesid kõik kenasti. Ainus asi mida tasub hunnikusse ladudes jälgida,et splintide otsas olevad plastik plommid oleksid alles. Vastasel juhul võib saada natuke nalja kui käru katte vahelt tossu tulema hakkab keset sõitmist. Ja kuhja suurusega ei tasu üle pingutada,sest reaalselt kaalub üks kustuti sõltuvalt tootjast 9..10kg nagu ka Telcile mainisin. Samas oli väga hea kustuteid ümber paigutades leida kärul just see magus tasakaal millega kannatas sõita nii,et ei olnud arugi saada käru olemasolust.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
(Seda postitust muudeti viimati: 19-06-2024, 10:39 AM ja muutjaks oli isandpauk.)
Omalgi juhtunud, et kuuekilosel on seier rohelises aga välja tuleb ainult hiirepeer. Seetõttu hoian neid aegunud/kontrollimata kustuteid alati käepärast rohkem, kui ühe. Vältimaks pulbri paakumisest tulenevaid probleeme, soovitaksin enne kustuti kasutamist koputada korra kustutiga vastu põrandat. Kaotada ei ole sel hetkel midagi ja manomeetri terveksjäämise pärast ei ole vaja samuti muretseda, kui kohe on plaanis kustuti tühjaks lasta.
Igatahes.... eilne kustutiralli lõppes suurema hunniku ladustamisega ning 3 alust ehk u. 110 kustutit sai laetud otse Randvere üksuse ja teiste abistajate masinatele.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Mändjala valgendamine esmaspäeva õhtul - värv ei olnud päris nii tume hall, nagu oleks pidanud.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Mändjala räime valgendamine eile õhtul - hoolimata värvi segatud pigmendist ei ole see vist ikka päris veel see õige hall.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Kolmapäeva õhtul sai uue näo Kadrina. Värvile sai lisatud veel kord pigmenti ning seekordne "tumehall" on juba päris ok.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2024, 11:35 AM ja muutjaks oli isandpauk.)
Eile võõpas ksf. Rene01 üle selle nädala neljanda masina ehk Soront Paide. Seekord oli värviks ksf. Wagoneeri näpunäidete järgi toonitud värv.
ksf. Rene01 on nüüd selle nädalaga värvinud kolm autot neljast, tubli töö. Autod on nüüd igaüks eri tooni, neli halli varjundit.
Kinniteipimine algas juba õues
See siis see õige hall.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Kuna nädalavahetusel ei ole aega postitada, siis jätkame Põhja-Tallinna uudistega.
Kõik 18 alusetäit kustuteid on kohal ja maha laetud, millest umbes neli alust on juba ära viidud ja veel ühele tullakse järele lähiajal.
Randvere üksus käis järel kaks korda.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Nädal tagasi jõudis lõpule üks meie pikemaajalisi projekte - punane pesukott jõudis Ukraina. Auto jõudis meile eelmise aasta 21. aprillil. Siis ta seisis meil ja ootas ja ootas, kuni härra T. otsustas, et ta lapiks selle ära ja viiks ära kah. Mõeldud-tehtud.
Auto enne:
Auto peale karpide, põhja ning veermiku remonti:
koormaks said nagu ikka varurehvid, -osad ja kustutid
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
24. Mail väljakuulutatud ning 14. juunil lõpetatud sihtotstarbelise korjanduse abil on leitud sobiv maastur 81. Brigaadile.
Eile käisime ksf. Telciga järel meie koopa esimesel i-tootel.
Saage tuttavaks: I-suzu
Auto maksis 5000EUR.
Masin on rindele saatmiseks sobivas korras ehk võiks ka nii minna nagu on, kuid kuna meil on enne järgmist ärasaatmis-võimalust veidi aega, siis teeme ära ka pisiremondid ja hooldused. Mõned kasti rattakoobastel olevad kohad vajavad plekiga tugevdamist, siis on vaja veel kastile kuut peale panna, mootoris õli vahetada, sillastendis käia, värvida...
Täname kõiki toetajaid, toredat võidupüha ja ilusat jaani!
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2024, 17:58 PM ja muutjaks oli wagoneer.)
Küsimus teadjamatele Sorentoistidele . Kas Sorento esikardaan peaks ka ikka ju nuudist liikuma? Või ei?
Krt lähenen jõududele 40+T aga muffigi. Teistel millel esikardaan kahe flantsi vahel käib toimub liikumise kompenseerimine nuudiga. Sorondil sama flantsidega lahendus,aga no krt ei liigu. Enne kui suuremate aparaatide manu lähen,siis tekkis mõttekoht,et äkki ei peagi liikuma Järgmine aparaat ilmselt juba on suuteline tirima selle kardaani ka lihtsalt pooleks.
Fronteral tänu sellele mitte liikumisele kui nuut kinni jäänud,murdub sobilikul ajahetkel vahekasti poolne flants sirgelt võlli küljest maha. (Vahetasin just "Soome" Frontera kasti sellel põhjusel).
Sama teema ka Nissanitel.
Ja veel küsimus,et kas manuaal ja automaat kastiga Sorontidel on sama pikkusega esikardaanid?
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)