Motobuss Ford Transiti baasil
#41

Ei ole abiks, see vaht ei tööta niimoodi, vajub kokku.
Vasta
#42

Sedasi vahutades digimuundub mitteroostetamise etalon fjord üsna kiiresti rauaoksiidiks. Pääseteeks vannitoatüüpi hüdroisolatsioon kogu vahutatud pinna ulatuses.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#43

(25-06-2024, 23:55 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Sedasi vahutades digimuundub mitteroostetamise etalon fjord üsna kiiresti rauaoksiidiks. Pääseteeks vannitoatüüpi hüdroisolatsioon kogu vahutatud pinna ulatuses.

Üldjuhul jah, olen isegi ühe kena auto peale ostu rauda viinud, kuna "klaasitihendi lekke remont" teostati makrofleksiga, mootori ja salongi vahel polnd midagi järgi. Siiski on olemas ka kinnise pooriga vaht, see on oluliselt erinev asjast, mis esimesena pähe kargab vahu mainimisel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#44

Panin ju kenasti kirja, mis marki tootega tegu - viisakas oleks siiski enne veidi süveneda ja alles siis kommenteerida. Või siis alternatiivina kommenteerimata jätta.
Vasta
#45

Ok, lähemal uurimisel selgus, et need vahud on kõik sama nimega ja number on ka oluline: täpne produkt on Penosil EasySpray Foam 111
Vasta
#46

Kiire emotsioonipostitus seinte ja lae tootmisest, kui keegi kavatseb kunagi midagi sarnast ehitada, siis soovitan valida mingi vähe kandilisem buss kui Transit Smile

Silma järgi tundus kõik lihtne, aga praktiliselt on iga kaigas veidi erineva pikkuse, otsakuju ja paindega, et mingigi lootus oleks sellele kupatusele kunagi sirge vineer peale venitada.
   

Ja sabaots on veel suhteliselt lihtne, kõige hullem sobitamine saab olema selles kohas, kus kuut ja kabiin kokku saavad - põhimõtteliselt ainuke taktika selle 3D-kõveruste džungli taltsutamiseks, mida ma hetkel välja mõelda suutsin, on tekitada "pööningu" serva üks sirge ja täisnurkne tasapind, millest siis saab karkassiga edasi minema hakata. Auto enda talad ei aita absoluutselt kaasa.
Vasta
#47

Seinte karkassi sünnivaevu ei jaksa ausalt öeldes enam täpsemalt lahti kirjutada, eks ilmselt on osa häda ka selles, et kuigi tööõpetuses oli hinne "5", siis oma täiskasvanud elus olen igasugu puutööst ja ehitusest kauge kaarega mööda käinud. Aga igatahes ohtra sikaflexi, isepuuruvate ja oskussõnastiku abil need latid paika said, silmi kissitades on isegi vahel tunne, et äkki enam-vähem sirgelt.

Natuke on vaja seda karkassi veel täiendada, aga otsustasin enne vahu ära lasta, kui ruudustik liiga tihedaks kisub. Õnneks saabus täpselt õigel hetkel ka katuseventilaator, kuna hiinlane oli augu mõõtmed kirjutanud nii millimeetrites kui tollides ning need omavahel ei klappinud, siis ei julenud selle raami ja auku ennetavalt teha ning etteruttavalt olgu öeldud, et õige otsus - kumbki mõõt polnud õige Big Grin

Kõigepealt auk katusesse, et laiskus peale ei tuleks:
   

5 minutit pärast seda hakkas muidugi vihma sadama, kuigi relakat kätte võttes oli taevas veel selge. Anoh enam pidurit tõmmata ei saanud, sättisin vineerplaadi vihmavarjuks ja ehitasin senikaua valmis ventilaatorit toetava raami. Kui vihm ära lõppes, lendasin raginal liimipüstoliga katusele ja paika ta saigi:
   
   

Internetis inimesed üldiselt sätivad nende katuselainete silumiseks sinna mingeid klotse vahele, kes vineerist, kes 3D-prindituid, aga mulle tundus, et see kõik on üle mõtlemine ja lasin need lihtsalt sika-t täis - lootus jääb, et kogu see mass muidugi kunagi ära ka kuivab Smile Mingi hetk lähevad kindlustuseks veel kruvid ka sisse, aga kahtlustan, et ka see on tegelikult tarbetu. Eks praktikas ole näha, võib-olla on neil teistel hoopis õigus ja saan seda kõike uuesti proovida Smile

Kerge pettumus oli, et luuk jääb siiski küljepeal seistes päris hästi näha, et pole ikka nii "stealth" kui tahaksin. Aga midagi pole teha, ilma ka ei saa ja ega need kallimad luugid väiksemad pole.
   

Edasi võtsin kopsud õhku täis ja tulistasin 14 pudelit vahtu kuudi lakke ja seintele:
           

Tarkus muidugi tuleb tasapisi, või noh, ma ju tegelikult teadsin küll, et vahupudel ei taha kaldus asendites hästi töötada, aga alguses lootsin ikka kuidagi ära sussutada. Pärast pehmelt öeldes mittemuljetavaldavat katvust laes tuhnisin natuke kolakastis ja meisterdasin sellise otsiku:
   

Seda oleks küll pidanud kohe tegema, juba enne põranda laskmist - painduva voolikuga jäi ära umbes 90% mõttetut sahmimist püstoli ja ballooniga, lihtsalt üks käsi vajutas päästikut ja teine suunas joa kirurgilise täpsusega sinna kuhu vaja. Paraku juba "mummuliseks" lastud pindu sedasi enam sirgeks ei värvi, niiet üldmulje jäi endiselt "kodustehtu", aga vähemalt kriitilised kohad nagu lagi ja pööning said pärast täiendavat ühtteist pudelit ilusa ühtlase kihi peale, natuke timmisin ka seinu paremaks.
   

Uksed jäid küll hetkel tegemata, aga kuna vähemalt tagauksed tuleb nagunii korra ära võtta ja sirgelt tagasi panna, siis jääb nende soojustamine ka sinna aega - seal sees on mitmeid olulisi mehhanisme, mida ei tahaks kinni vahutada, niiet äkki lähenen ikka millegi kleebitavaga. Või siis vähemalt saan vahtu lasta horisontaalasendis, uks laua peal.

Kokkuvõttes kulus soojustuse peale umbes 300€ ning ma ütleks, et tulemus on sellele vastav Big Grin Saaks paremini, saaks halvemini, aga ise olen üldjoontes rahul, tehtud vead on mu enda omad, mitte tehnoloogia või materjali. Üks vahu suur eelis on see, et annab ka mürasummutuse, kui muidu olid kuudi seinad ja katus nagu trumm, iga koputus kumises vastu, siis nüüd on kõla mõnusalt tuhm - ausalt öeldes olin juba harjunud ning müra ei olnud enne ka üle mõistuse, nüüd saab ainult parem olla. Pluss igasse ruutu pigimati lõikamine-kleepimine oleks ikka päris mitu head õhtut võtnud, selle hinna peale ei taha mõeldagi.

Edasi lasen vahul korralikult ära kuivada ja liigun majaehitusest oluliselt lõbusama teema peale, milleks on elektrisüsteem. Visioon on küll natuke veel hägune, pole täpselt otsustanud, kuhu "peakilp" ära mahutada ja halva üllatusena selgus, et kuigi see eelpoolviidatud Oukiteli kohver väljastab vahelduvvoolu ja igasugu USB-de ampreid-vatte kuhjaga, siis tavalise 12V kapasiteeti on ainult 15A. Mis iseenesest võib-olla on valgustuse ja ventika jaoks isegi piisav, aga kahtlustan, et mõistlikum on mingi hübriid teha, 12V ühe aku pealt ja muu pillerkaar voolukohvrist, näis.
Vasta
#48

(08-07-2024, 22:02 PM)Jesper Kirjutas:  ... halva üllatusena selgus, et kuigi see eelpoolviidatud Oukiteli kohver väljastab vahelduvvoolu ja igasugu USB-de ampreid-vatte kuhjaga, siis tavalise 12V kapasiteeti on ainult 15A. Mis iseenesest võib-olla on valgustuse ja ventika jaoks isegi piisav, aga kahtlustan, et mõistlikum on mingi hübriid teha, 12V ühe aku pealt ja muu pillerkaar voolukohvrist, näis.

Kui seisuajad ei ole nädalates, siis starterkasutuses jaksituna esinenud tavaline odav pliiakugi suudab üllatavalt kaua 10+ V hoida, millest on tavapärase LED-ribadel põhineva üldvalgustuse jaoks piisvalt. Ma läheneks topeltaku ja lahutusrelee süsteemiga, lisades meelerahuks statsionaarse akulaadija süsteemi.

Voolukohver oleks siis lisakindlustus ja ahnemate tarbijate söötmiseks.
Vasta
#49

Nojah, asi on selles, et see "tavaline odav pliiaku" ei ole tänapäeval enam eriti odav. Näiteks 100Ah: https://fixus24.ee/toode/OTM2LUYxMDA/aku...4x174x190/ vs https://www.redodopower.de/en/products/r...m-batterie . Hinnavahe on muidugi olemas, aga kuna pliiakut ei saa ka reeglina päris tühjaks teha ja eluea laadimistsükleid on vähem, siis realistlikult ühe praktikas talletatava džauli kohta on nad samas hinnas. Ainuke häda on, et liitium vajab keerukamat laadimisseadet kui relee - ma ei ole veel täpselt aru saanud, kas ma pääseksin selle tükiga: https://kampingvan.ee/e-pood/soidu-aeg-l...-combiner/ või on sellel ikka mingid olulised puudused ja peab minema kallimat rada: https://kampingvan.ee/e-pood/soidu-aeg-l...-dc-dc-ch/ . Hiinlane siin kahjuks väga ei aita, st asjad on küll olemas, aga hinnad on samast klassist.

Selle pärast erutusingi kohvri peale, et see kombineerib mitut eraldiseisvana päris kallist vidinat ja mõistliku suurusega akut, aga eks see ilmselt on saavutatud kuidagi nii, et aku pinge on kordades kõrgemaks aetud kui 12V ja siis madalaid pingeid tehakse eraldi konverteritega - hea 240V jaoks, keeruline ja ebaefektiivne 12V tarbimiseks.

Aga võib-olla ma mõtlengi liiga automaailma-keskselt ja olekski parem ja mugavam, kui põhi-elektrisüsteem kuudis oleks 240V sellest kohvrist, vidinate laadimiseks USB pikendused paari mugavasse kohta ja päris-12V jääks ainult voodi liigutamiseks jms paariks selliseks funktsiooniks, mida muudmoodi üldse teha ei saa. Pean natuke seedima seda kupatust, tundub hirmutav, aga tehniliselt kindlasti tehtav. Samas tundub nii jabur, teha kõigepealt 12V->240V ja siis sellest pea igas tarbimiskohas jälle madalpinge. Ja 240V inverter tarbib tegelikult täiesti arvestatavat voolu ka tühikäigul, niiet "vaiksel" ajal tuleb see ikka kuidagi välja lülitada (nii kohvri koosseisus kui eraldi tüki puhul), et kogu akut ööga ära ei inverteeriks, seega ma ei tea, vist ei ole ikka liiga hea idee.

Eks ma alguses prototüübi teen nagunii sellest, mis garaažinurgas vedeleb, üks vana pliiaku, mingi Oomipoe inverter jms, aga lihtsalt enne juhtmete vedamist tuleb ära otsustada, mis selle süsteemi üldine ülesehitus olema saab, kui ei taha seda tööd kaks korda teha. Ja noh kuna mõned asjad on plaanitust odavamaks kujunenud, on eelarves ruumi ka vähe edevamate vidinate jaoks, ei pea tingimata olema kõige odavam. Mulle lihtsalt meeldib kui ma saan aru, miks või kuidas asjad on nagu on, ilmselgelt võiks sealtsamast Kämpingväni poest osta terve omavahel ühilduva siniste karbikeste süsteemi ja mõtlemise osa 5 minutiga lõppenuks kuulutada, aga see ei ole nii huvitav Smile
Vasta
#50

Jutu jätkuks, käisin hommikukohvi kõrvale Internetis ringi ja leidsin endale sobiva DC-DC laadija: https://eu.renogy.com/12v-40a-dc-to-dc-o...y-charger/ . Renogy nimi nagu ei ole kõige tundmatum, see on seadistatav nii plii kui liitiumi jaoks ja 120€ hind on ikka hoopis meeldivam kui 340€ . Lisaboonusena ei ole laadimisrežiimi valimiseks mingit bluetoothi ja äppi ja muud nutijura, vaid konkreetne lüliti Smile
Vasta
#51

Kas keegi oskab soovitada mingit normaalset universiaalset kaitsmekarpi? Päris kolmekohalisi numbreid ei raatsiks kulutada selle peale, aga need Tööriistamarketi/Motoneti/jms asjad ei tekita ka liigset enesekindlust.

Pmst mul on plaan selline, et 12V poolele tuleb ikka eraldi komponentidega süsteem, aku, eelpoolviidatud laadija ja perspektiivis 240V inverter. Kuudi akust tuleb pluss läbi peakaitsme ja miinus läbi massilüliti "kilpi", seal oleks plusslatt (mis ideaalis võiks olla kaitsmekarbi osa) ja miinuslatt, millest siis jookseks 6-8 kontuuri mööda tuba laiali. Arvutuslikult on kogu 12V süsteemi summaarne suurim voolutugevus kriips alla 50A, seega peakaitse võiks olla 100A ja sealt siis läheks tavaliste 10-20A autokaitsmetega edasi. Iseenesest numbrid ei tundu nagu eriline kosmos, aga kui ma vaatan nende kõrvale näiteks seda vidinat, siis... noh, ütleme et ei ole just hea ja soe tunne sees. Või siis vastupidi, just on soe Big Grin Lisaks ei meeldi mulle need klemmid, sellise püsi-installatsiooni puhul pole lapik-klemm just parim valik, eelistaks kruvi/mutriga terminale, mille võib keermeliimiga kinni panna ja unustada.

Esimene mõte oli vaadata, millest paate ehitatakse ning tõepoolest, näiteks siin lehel tunduvad kõik vajalikud vidinad olemas olevat, a kas need on päriselt ka midagi väärt või lihtsalt on samasugune odavkola, aga "merehinnaga"? Või kas ja kus üldse on mingi normaalne paadipood, kuhu sisse sadada ja vbl natuke nõu küsida, asju käe vahel veeretada jne ning siis kaubaga välja tüürida?

240V süsteemi peale ei jaksa hetkel üldse mõelda, see ilmselgelt tuleb veel omaette ooper - kui ei taha kohvi keetmise ajaks tulesid kustutada, külmikut välja lülitada jne, siis oleks vaja veel teist akut kõrvale, sest üks annab välja 100A ja tõenäoliselt on selle inverteerimisel ka päris korralik kaofaktor vahel. Ilmselt on kõik tehtav, aga otsustasin võtta ühe sammu korraga - iga eduka projekti saladus on eesmärkide jooksev korrigeerimine Big Grin Põhimõtteliselt pole ka midagi katki, kui sel suvel kohvi gaasipliidiga tegema peab.
Vasta
#52

Ehk tasuks hoopis autoaudio juppe kiigata.
Kruviklemmidega karp:
https://www.oomipood.ee/product/bez4015_...6_30a_100a

Kaasaskantava elektriga veekeetmine tundub natuke priiskamine. Üks kahest, kas pead kaasa võtma rõvedalt palju elektrit, et kohv valmiks vähegi mõistliku ajaga või kaua ootama.

Endal "kaasastassimise" kontekstis tuleb elektriväeline kohvikeetja kaasa alles siis kui on nagunii kaasas genekas.

Motobussi kontekstis väiksem-vaiksem invertervurr omada ei olegi ehk paha - krossiraja juures müra üle ei kaevata ja saab vajadusel sabaga tööriistu pruukida.
Vasta
#53

Tänks, a no ma tegelt näen neid oma otsingumootorist ka kõiki - pigem mõtlesin, et äkki keegi oskab mingit konkreetset toodet kiita või laita. Noh, näiteks ütleme see on kirjade järgi merekarp, tundub ka "päris" paadipoodides müügil, paatides on ju märg ja lained põrutavad jne, ehk siis võiks töökindel olla: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ju...nussiiniga . A äkki on lihtsalt samasugune suvahiinakas ja hind on lihtsalt selle järgi pandud, et paadirahval on rohkem raha? Väga ei viitsiks seal pimedas garaaži taganurgas roomata ja mingeid ära kukkunud kaitsmeid otsida või niiskusega korrodeerunud kontakte puhastada jne.

Eks see kohvimasin on selline natuke kinnisidee moodi teema, minu lapsepõlve lemmikraamatuks oli Naksitrallide seeria ning teatavasti oli Muhvi autos keeduspiraal, mis, tõsi küll, töötas ainult sõidu ajal. 21. sajandi tehnoloogia, Hiina inseneride mõistuse ja Eesti mehe jäärapäisuse koostöös võiks ju olla võimalik selline auto, kus analoogne aparaat on päriselt olemas ja töötab ka seisu ajal Big Grin

Selle raketi gabariitide ja ruumikuse kombinatsioon on mulle muidugi endiselt kättesaamatu müstika, anoh, üks võimatu eesmärk korraga:
   
   
Vasta
#54

Kohvimasinaid on ka 12v.
Kohvimasinaid on ka nt. tööriista akudega a'la makita.
Vasta
#55

Ja pakun et selle kaitsmekarbi murega pingutad natuke üle.
Ei tea kuhu märga või veealusesse keskkonda sa seda panna tahad aga ei juhtu nende klemmidega midagi kui need on autos sees, kaane all ja kuhu otseselt vett ja sodi selga ei valata.
Vasta
#56

Muidugi suuremate voolude jaoks s.t. alates 30A on valikus ka midi suuruses kaitsmed valikus. Kõik polditavad ühendused. Alla 30 on siis mini suurus.
Vasta
#57

(12-07-2024, 22:56 PM)MeelisV Kirjutas:  Kohvimasinaid on ka 12v.
Kohvimasinaid on ka nt. tööriista akudega a'la makita.
On küll jah. 
Makita teeb ühe akuga ühe tassitäie ja see võtab ka tüütult kaua.
Kui 12V masin toimetab mõistlikumas tempos siis huvitaks aparaat mindki. Soovitusi? Kardetavasti küll seisva auto aku mitu korda päevas vist kohvikeetmist ei kannata
Vasta
#58

Mina kasutaks toidu ja kohvi valmistamiseks gaasipliiti või katelokki.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#59

Universaalsed kaitsmekarbid ongi ... universaalsed.

(12-07-2024, 11:48 AM)Jesper Kirjutas:  ... Arvutuslikult on kogu 12V süsteemi summaarne suurim voolutugevus kriips alla 50A, seega peakaitse võiks olla 100A ja sealt siis läheks tavaliste 10-20A autokaitsmetega edasi.
...
240V süsteemi peale ei jaksa hetkel üldse mõelda, see ilmselgelt tuleb veel omaette ooper - kui ei taha kohvi keetmise ajaks tulesid kustutada, külmikut välja lülitada jne, siis oleks vaja veel teist akut kõrvale, sest üks annab välja 100A ja tõenäoliselt on selle inverteerimisel ka päris korralik kaofaktor vahel. ...

Jaapani autodel on kasutusel polditavad kaitsmed. Näide netist: https://www.amazon.com/Mazda-80-Amp-Fuse...B00PTIRSVM . Olen ise kasutanud 12 V valgustuse juures külmades kuurides ja vanim saab kohe 15 aastat. Rooste märke ei ole. Seal on voolutarve muidugi väike ja kaitse on tõesti vaid lühise vastu ning juhtmete ühenduseks. Võib-olla nimivooludel kusagil kitsas ubrikus kuumeneks ja korrodeeruks ka.

Säärasele paned silmadega juhtmed otse poltide alla ja pole eraldi karpi vajagi. Või hangid romulast mõne eelmise sajandi Mazda või Mitsubishi kaitsmekarbi, kus juhtmed veel kvaliteetsed ja ühendused üle tinatud. Joodad oma skeemi lõigatud sabade külge ja naudid kvaliteetset tehasetööd. Suvaline näide netist: https://www.ebay.com/itm/255325755069 .

Mis puudutab inverteerimise voolutarvet, siis see kadu on tõesti märgatav. Kasutan ajuti 2 kW modifitseeritud siinusega inverteri taga 1,5 kW hiina kompressorit. Viisakast 100 Ah akust jätkub nii kuueks paagitäieks, siis saab veel auto käima. Pistikusse käiva võimsusmõõturi alusel rehkendades järgi kulub vähemalt 70 Ah... Ning kompressori mootor kuumeneb tugevalt. Ehk sääraste asjade jaoks peaks olema ikkagi puhas siinus. Inverter lõugab ka alapingehoiatust, kuigi kaabeldus on tehtud otse autojuhtmetega.

790 W Grundfosi pehme käivitusega kaevupump mingeid emotsioone sama aku-inverter kombinatsioonile ei tekita ja meie maja veekasutust jaksab sama aku hoida päeva üleval enne, kui akuga peab tegelema hakkama. Ning (ilmselt tõhusast vesijahutusest tingituna) ei kuumene ka

Kohvi keedaks tassitäie kaupa millegi väiksemaga. Näiteks sellega: https://onoff.ee/et/muu-koogitehnika/155...21015.html. Sellist suudaks ka voolukohver jooksutada ja modifitseeritud siinusega odava inverteri voolu vastu pole keeduspraalil ometi midagi.

Kui pätikas ei meki ja peab olema automaatse kohvimasina retsepttoode, siis muidugi säärased kodukootud lahenduses ei sobi.

Üks võimalik lahendus oleks ka 220 V lisagenekas otse mootorile paigaldada. Midagi säärast: https://www.truckcamperadventure.com/dit...lternator/
Vasta
#60

Läks kohvikuks ära. Mina kes üldse kohvi ei joo olen see kõikse targem muidugi. Aga omal on matkabussis kasutuses selline kohvipress. 
https://www.kafo.ee/pood/muud-tooted/aer...GgQAvD_BwE

Vesi saab keedetud gaasipliidil ja siis saab seal nagu presskannu moodi kohvi tehtud. Tassi ports igaüks saab oma maitse järgi teha. 
Meil kasutuses juba aastaid.
Rohkem kohvist ei räägi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne