4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(08-07-2024, 11:24 AM)isandpauk Kirjutas:  ... Just tegelesin samalaadse probleemiga Ai-suzul. Ketiga tõstuk oli kinni aga see tõstuk vähemalt oli ühes tükis. Loomulikul oli puudu ka tõstuki keerutamise varras, ... Lasin tõstuki korpuse sisse ohtralt tõrvaõli ning mõne ebatsensuurse sõna saatel saingi liikuma. Peale mõningast mudimist lasin suure mutrikeerajaga paar tiiru tõstukit üles-alla ja sekka tõrvaõli vahele ...
Ai krt, pean oma Isu-suul ka seda varuratta mehhanismi kaema ... olen seda vaid korra elus liigutanud nii ca 10 a peale ostmist ja 5 a tänasest päevast, siis toimis muretult. See tõstukivarras oli vist mingi lego tungi kõrval või isegi tungi kruttimise vardaga ühtne ? Kumbagi pole ju vaja läinud ...
Vasta

Mina meie Ai-suzu varustust ei leidnudki ... Tagaistme seljatugi käib alla ja seal taga pole midagi. Isegi mitte varraste/võtmete kinnitusi. Istme alumine padi on polditud põranda külge ja osaliselt paistab alt läbi ehk seal ka nagu pole kohta. 
Austet ksf. Honkomees ehk pajatab lähemalt, kus ja mis asjad peaksid originaalis leiduma?

Varda tegin sellise:
   

Ajaloo huvides jäädvustasin ka koha, kust käib sisse varuratta tõstuki varras - numbrimärgi vasakult küljelt. Algselt oli number keskel ja küll me otsisime seda kohta... Peale numbrimärgi eemaldamist oli muidugi kõik selge ja tagasi läks number kerge nihkega paremale, et ligipääs oleks lihtsam.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(08-07-2024, 13:29 PM)isandpauk Kirjutas:  Mina meie Ai-suzu varustust ei leidnudki ... Tagaistme seljatugi käib alla ja seal taga pole midagi. Isegi mitte varraste/võtmete kinnitusi. Istme alumine padi on polditud põranda külge ja osaliselt paistab alt läbi ehk seal ka nagu pole kohta. 
Austet ksf. Honkomees ehk pajatab lähemalt, kus ja mis asjad peaksid originaalis leiduma?

Tagaistmete vahel joogitopside all, kogu see topsohoidja käib ära ja seal nii tung kui ka see võti. Peaks olema kolmeosaline.
Vasta

(08-07-2024, 14:26 PM)Nopzzzz Kirjutas:  
(08-07-2024, 13:29 PM)isandpauk Kirjutas:  Mina meie Ai-suzu varustust ei leidnudki ... Tagaistme seljatugi käib alla ja seal taga pole midagi. Isegi mitte varraste/võtmete kinnitusi. Istme alumine padi on polditud põranda külge ja osaliselt paistab alt läbi ehk seal ka nagu pole kohta. 
Austet ksf. Honkomees ehk pajatab lähemalt, kus ja mis asjad peaksid originaalis leiduma?

Tagaistmete vahel joogitopside all, kogu see topsohoidja käib ära ja seal nii tung kui ka see võti. Peaks olema kolmeosaline.
Minu omal on jah seal     selline komplekt     , mul pika kastiga ja taga nn koerapingiga. Raamatu järgi on pika kabiiniga variandil juhipoolse tagaistme all.      . Varraste 4-ossaline lego koos keeramiseks veljevõtmega     
ja tööriistakoti sisu      . 
Juurdepääsuks varurattale on tagastangel plastkate     vaja eemaldada ja keerata autovõtmega lukk lahti     
Vasta

Tegin pangas ühe liigutuse. Leidke viga generaatoril, rindel ju diislikütus paremini kättesaadav.
Vasta

Kuna on aeg anda aru, siis anname.

Selle aasta alguses oli meie hoovil: Sorondid Uhtna ja Vormsi. Peugeot Partner, Mazda B2500 “Kalmistu” ja Hyundai Terracan-2.
Selle aasta esimese kuue kuuga ehk alates 2024a. algusest kuni mai lõpuni on MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankinud, korda teinud ja Ukrainasse toimetanud 13 autot:

Nissan Xtrail, 24. Veebruar.
Kia Sorento “Põltsamaa-kaks”, 24. Veebruar.
Nissan Navara “Narva-1”, 24. Veebruar.
Volkswagen Multivan “T4”, 15. Märts.
Kia Sorento “Sillamäe”, 21. Märts.
Kia Sorento “Kristiine”, 21. Märts.
Kia Sorento “Autex”, 21. Märts.
Nissan Navara “Herald”, 14. Aprill.
Mercedes-Benz “Vito-2”, 7. Mai.
Kia Sorento “Pizza”, 7. Mai.
Hyundai Terracan “Leppneeme”, 7. Mai.
Hyundai Terracan 2, 7. Mai.
Peugeot Partner 14. Juuni.

Töös on hetkel kuus Kia Sorentot, Mazda B2500 “Kalmistu”, kaks Isuzu ja üks Mitsu L200 pikap ning lisaks kolm järelhaagist. "Uhtna" soront ootab veel soodsat töötava mootoriga doonorit.
Töös olevatest vähemalt kuus autot ja kolm haagist lähevad ära juba juulis ja nende hankimisele-remondile on praktiliselt kõik rahalised väljaminekud juba tehtud.
Erinevalt eelmisest aastast oleme rontide remondi kõrval korraldanud ka korjandusi, et hankida uuemaid ja vähem remonti vajavaid masinaid, mis on loomulikult ka kallimad.
Nendeks on olnud Nissan Navarad “Narva-1” ja “Herald”, Soront "Pizza" ja Tarakan "Leppneeme" ning Isuzu dmax “Ai-suzu”. Ühe Isuzu pikapi maksis kinni Ukraina abiorganisatsioon ja T4 soetuse remondi ja viimise maksis kinni Eesti FB-kogukond, kes nimetab ennast Lammasteks ja need allolevates numbrites ei kajastu.

Tulud:
Poole aasta jooksul laekus meie üksuse arveldusarvele annetustena 43073EUR.
Vanarauda saatsime ringlusse 7294 kilo, sellest saime 2438EUR. Selleks käisime kümme korda Koskilaadsetes asutustes ning teist samapalju kordi saatsime asjalikumat materjali eraisikute kaudu taaskasutusse.
Taarat viisime kolmel korral, millest saime 415EUR. Viieteistkümne osta.ee oksjoniga saime 1124EUR, millest üle kolmandiku tuli ksf. Telci annetatud murutraktorist ja ülejäänud kõikvõimalik taaskasutatav metallikola  - üleliigsed veljed, astmelauad, kaitserauad jms torud.

Kulud:
Kulud pangakontolt 43084EUR, millele lisandusid kulud 3692EUR, mis katsime vanaraua kogumisest, osta.ee oksjonitelt, taarast saaduga ning mõnest isiklikele kontodele tehtud annetustest.

   


Kulude jaotusest annab ülevaate lisatud pildil olev keeksigraafik.
Suurimad kulud peale masinate hankimise on remont, varuosad ja varustus, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal töökodades teostatud remonditööd.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.

Akudele on sel aastal kulunud 0EUR. Meile on juhtunud korras akudega masinaid ja eelmise aasta lõpu seisuga oli meil kimp Sorondi akusid riiulis. Ka rehvivahetustele on kulu null, kuna vahetustega on meid toetanud Rehvipost.
Ka rehvidele kulus esimesel poolaastal ainult 1973 eurot, sest paljudel masinatel olid juba korralikud rehvid all ja kulude kokkuhoiuks hankisime ka mitmed jooksud sorondi rehve eelmise aasta detsembris. Need riiulis olnud rehvid ja akud on nüüdseks töös olevatele Sorontidele alla ja peale keeratud.
Kütuse viilakas sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ka ise.
Abi koormasse sisaldab jaanuaris ostetud gaasiballoone (1580EUR) ning märtsi ja maikuus hangitud niiskeid salvrätikuid(201+228EUR) ja sääsetõrjet (304+740EUR). Lisaks oleme toetanud vanaraua kogumisest saadud 383EUR väärtuses tööriistadega Ukraina automehaanikuid.

Kõik 13 autot läksid Ukrainasse koormatega. Lisaks saatsime Viimsi ja Randvere üksuste ning teiste abistajate abil veel 15-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse.
Numbrid näitavad 93 kastitäit erinevat abi, millest 30 kasti gaasiballoone, 42 kasti riideid jms. humanitaarabi ja 21 kasti niiskeid salvrätikuid.
Kastidele lisaks veel 578 ühikut muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 2 generaatorit, 58 rehvi, 85 gaasipõletit, 252 pudelit sääsetõrjet, 152 tulekustutit jne. jne.

Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame ekseli-laadses tootes sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(08-07-2024, 14:26 PM)Nopzzzz Kirjutas:  
(08-07-2024, 13:29 PM)isandpauk Kirjutas:  Mina meie Ai-suzu varustust ei leidnudki ... Tagaistme seljatugi käib alla ja seal taga pole midagi. Isegi mitte varraste/võtmete kinnitusi. Istme alumine padi on polditud põranda külge ja osaliselt paistab alt läbi ehk seal ka nagu pole kohta. 
Austet ksf. Honkomees ehk pajatab lähemalt, kus ja mis asjad peaksid originaalis leiduma?

Tagaistmete vahel joogitopside all, kogu see topsohoidja käib ära ja seal nii tung kui ka see võti. Peaks olema kolmeosaline.

Mõlemal meie Ai-suzul puudub tagaistmete vahel see jublakas. Tagapink on üks pikk tükk.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Paagikeevitamisehuvilisi eriti palju endast teada ei andnud. Niisiis sai Iandpauk selle töö ise ära teha.
   
Kuna sealt tõusis kena suitsu siis oli lootus, et järsku tuli sealt auto kõhu alt paagi asemel välja hoopis diislit täis võlulamp, millest hõõrumise peale tõuseb välja Aladin ja küsib, et kas tahame olla õnnelikud või hoopis raha? 
Seda siiski ei juhtunud ja nii raskele küsimusele vastama ei pidanud.

Igatahes sai paak terveks ja alla tagasi.
Homme jätkab Ksf Rene01 kasti viimistlemisega.
Vasta

(08-07-2024, 22:53 PM)isandpauk Kirjutas:  
(08-07-2024, 14:26 PM)Nopzzzz Kirjutas:  
(08-07-2024, 13:29 PM)isandpauk Kirjutas:  Mina meie Ai-suzu varustust ei leidnudki ... Tagaistme seljatugi käib alla ja seal taga pole midagi. Isegi mitte varraste/võtmete kinnitusi. Istme alumine padi on polditud põranda külge ja osaliselt paistab alt läbi ehk seal ka nagu pole kohta. 
Austet ksf. Honkomees ehk pajatab lähemalt, kus ja mis asjad peaksid originaalis leiduma?

Tagaistmete vahel joogitopside all, kogu see topsohoidja käib ära ja seal nii tung kui ka see võti. Peaks olema kolmeosaline.

Mõlemal meie Ai-suzul puudub tagaistmete vahel see jublakas. Tagapink on üks pikk tükk.
Teil pika kabiiniga variandid, neil peab nii olema     .

Iste ei tohiks polditud olla, tõenäoliselt on esiservas hinged poltidega põhja küljes ja tuleb seljatoe ja istmepadja vahele käpp suruda ja padi püsti tõmmata. Küsin igaks petteks üle selle istme alt kättesaamise ühelt jahikaaslaselt, kes ostis minu kiidusõnade peale ka endale jahiautoks Isu-Suu, tal samuti pikk kabiin.
Vasta

Tänase päeva tegevuste hulgas oli ksf. Telc-i Nublu kardaani määrimine, mille käigus muidugi selgus, et esimesel kardaanil on mõlemad ristid ühes ja samas kohas.
   

Samal ajal töökojas voolis ksf. Rene01 Kalmistule tagamist kasti, mille valmimisele aitasin tiba ise ka elektroodiga kaasa. Õhtu lõpuks sai asi selliseks nagu pildil.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Eile sai Ai-suzu kleepsud peale ning täna oli võimalus teha masinast pildid sellisena, nagu ta Ukrainasse läheb:
   
   

Pildid tehtud siis laagri maksimarketi taarapunktis. 50eur on ka raha.
   

Õhtul tirisin samast piirkonnast tagasi käru fooliumilaadse tootega, millega tuleb minna koski. Lisaks veel veninud poldiavaga Isuzu-kahe velg.
   

Samal ajal kleepis ksf. Telc kalmistu kasti portesid kinni täidistraadiga, kuna co2 sai sobivalt otsa.
Kell 10 lõpetas ksf. Nastik Nublu esimese kardaani remondi ... Vaadake nüüd jalgpalli edasi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Sääsetõrjest. Kas Ukainas männid otsas? 86 aastal sai õhtuks paar männikäbi Ukrainast või Valgevenest kaasa võetud. Kaks käbi konservikarpi hõõguma ja hommikuni pinisejatest prii.
Vasta

(10-07-2024, 23:43 PM)pen.skar Kirjutas:  Sääsetõrjest. Kas Ukainas männid otsas? 86 aastal sai õhtuks paar männikäbi Ukrainast või Valgevenest kaasa võetud. Kaks käbi konservikarpi hõõguma ja hommikuni pinisejatest prii.
Seod kaela omale selle konservikarbi kui luurele lähed?
Aga noh 86 aasta käbid .... neid polnud vist isegi hõõguma vaja panna.
Vasta

Eelistatud on jah pealemääritav sääsetõrje Big Grin

Veel üks üleskutse - kui kellelgi on kasutatud, kuid kobedaid 16 tolli maasturirehvi paare või jookse vahemikus 240-245/70-75, siis andke teada. Üks jooks läheks varurehvidena autoga kaasa juba see nädal, kuu lõpuks oleks veel vaja. Üksikuid ja prügi ei soovi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Siin on Põhja-Tallinna üksuse juuni väljavõte.

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

           

Kollasega on märgitud ksf Linnukese rahaline panus lisaks tööajale ja minu kontole kogunenud vahendid + omaosalus viimase Sorento ostuks.

Peale juuni lõppu on meie õuele veerenud üks Mitsubishi L200 kastikas 1700.- € ja kokkulepe on sõlmitud Mazda B2500 ostuks 1500.- €, mis lõpetab hetkel oma töökohustusi.
Vasta

Valmis saanud autod - 5 Sorentot on plaanis juuli lõpus ära viia. Töö käib hetkel Passati kallal. Väga tahtsin valmis saada ka Mazda kastikat, sest meie liigeseimplantaate tootva sõbra töökaaslased lähevad augustis sõtta ja vajavad sellist droonitõrjeks. Olen selle kallal paar nädalat päris intensiivselt töötanud aga kahjuks tuleb tõele näkku vaadata ja tõdeda et ikka lihtsalt ei jõua. Eks tuleb leppida selle tõsiasjaga, et abivajadus on alati suurem kui võimalus aidata ja saavad endale kastika millalgi hiljem sügisel. Või kui kellelgi on ideid, kuidas Ivanile saaks nädalaga kastika siis andke julgelt teada!
Vasta

Ukraina kaitseväele viidav käru lõpetas viimase testisõidu hindele suurepärane, kui koskis oli kolm pildil nähtavat konteinerit fooliumi maha laetud. Kõik kohad oli fooliumisodi täis. Hea, et seal ei pidanud põrandat pühkima Smile
Koguseks 300 kilo ja koos mõne lisavidinaga saime tiba üle neljasaja raha.
   

Olles ksf. M... annetatud vanametalli abil ootamatult rikastunud, tormasime kohe poodi ja ostsime 50 euroga kasutatud rehvijooksu Ai-suzule kaasapanekuks. Kauba peale saime veel jooksu 17 tolli rehve ja vintsitrossi, mis mahtusid ka koormasse koos juba varem äraviimist oodanud trossikerade ja ühe eluleaitatud mootorsaega.
   

Koormasse mahtus veel 40 kustutit ja tagasitulekuks veidi teistsugune aparaat, kuna vivaro buss on ikka laiali.
   

Auto sai kaasa meie koopa standardvarustuse - lisaks varem mainitud abivahenditele on autos teipi, kaablisidemeid, apteek, käivitusabi kaablid, helkurvest, tõkiskingad, veljevõti, tungraud, puksiirköis, minikompressor, ohukolmnurks ja ports varuosi. Kaasa läksid eelmisest omaniku kaasapandud veel kasutatavad esiamordid, pooltelje ots ja meie hangitud piduriklotside ring. Olemasolevad klotsid olid sellises seisus, et vahetada veel ei raatsinud aga samas ilma uute klotsideta ei tahtnud autot ära ka saata.
   

Kustutite puudust ei tohiks tekkida, kuna hr. T tuleb varsti järgmise u. 30 kustutiga järele ja temale järgnevad juba sel kuul veel 5+ masinat samalaadse lastiga.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

   
Mitsu kastikas siis...

Pakkus seda meile lugupeetud ksf, kellelt aasta alguses sai soetatud ka X-Trail.

1700€, selle hinna sees uus genekas ja uued akud.

Teadaolevateks suuremateks probleemideks läbiroostetanud paagikinnitus ja parempoolse tagumise amortisaatori kinnitus.

Koju tuues suri korra tee peal välja kuna ei saanud kütust peale. Pumpasin käsipumbaga tsüdeemi taas täis ja jälle käis.

Viimastel päevadel olen eemaldanud lisatuled (pekkis) ja laibaraua (müüa!) ning hakkanud roostest puretud osakondi paikama.

Suurepärase amortisaatori kinnituse sai Renault Scenicu pukseerimise seeklist.
   
Selgus, et lisaks eelmainitud hädadele on olematuks roostetanud ka mõned kastikinnitused ja kastialuste tugevdustalade otsad.

Neile nõelhaamriga lähenedes selgus kurb tõsiasi, et ka raami pealmine külg.
   
Saigi eile raamil roostekohad puhtaks lõigatud ja lapid sisse. Päris kindel ei ole, kas Mitsut on lihtsam remontida või on minu oskused väikse sammu paremuse poole teinud, aga läks kuidagi kiiremini ja libedamalt eelmise Sorento keevitamisega võrreldes.
   
Vasta

Ai-suzu on
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Samal ajal kui Ai-Suzu pikap jõudis Ukrainasse, tegeleti Tallinnas Mitsu pikapiga.

Kasti taladele sai tugevduseks paar kaigast alla või kõrvale punktitud ja raami külge kinni.
Kütusepaak sai uue kanduri.
   
Raami külgedel avastasin ka pehmed kohad, lõikasin maha ja kleepisin värskemat rauda ette.
   
Sellega võis sabatööd lõpetatuks lugeda ja nina kallale asuda. Appi tõttas Nastik ja kahekesi kangutasime eest stange ja õliradika.
See demontaaž oli vajalik, et saada kätte ühe räbalaks roostetanud tala jäänuseid.
   
Originaalis peaks sinna tala külge kinnituma radikas. Praegu ripub radikas traadi toel ülemiste kinnituste küljes. See meile ei sobi. Tuleb uus tala.

Lisaks saabus koopasse 150 liitrit desovahendit, mis läheb Ukrainasse. Seal leiab see kasutust nii sihtotstarbeliselt kui ka priimuse kütusena.
   

Parasjagu tegevust nii, et esimese poolaja lõpus jõudsin koju, et saaks vaadata väravatega osa mängust.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne