Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
Hei!
Ostsin paar kuud tagasi endale lintlihvimispingi (lindi pikkus kaks meetrit ja laius 5 cm) Ühel hetkel hakkas pingutusrulliku laager häält tegema ning vahetasin selle ära Rollomerist ostetud korraliku laagri vastu. Järgmine päev jõudsin järeldusele, et peaks ka esimeste rullikute laagrid ära vahetama, kuna ülimalt suure tõenäosusega hakkavad ju need ka kohe varsti häält tegema. Tehtud, mõeldud aga siis algas jama. Millegipärast läksid uued laagrid kuumaks ja hakkasid määret välja ajama. Põhjus tõenäoliselt selles, et rullikud käisid laagrite peal suht vabalt ringi. Suhtlesin ka sugulasega, kes töötab tööpinkide hooldajana ning nagu ka ise oma peaga oletasin soovitas ta laagrid rullikute külge kinni liimida. Kuivõrd tal liim olemas siis käis määris ta laagrite välimised pakid liimiga kokku ning sisemised pingutas kinni ja jätsime komplekti ööseks tahenema. Järgmisel päeval kruvisin komplekti kokku aga kasutegur ikka ümmargune null. Laagrid muutuvad kuumaks ning hakkavad määret välja ajama. Nüüd on mõistus otsas, sest enam ei oska oletada milles võib olla asi. Pingutusrullik on läbimõõdult suurem, kui esimesed juhtrullikud ja seetõttu on laagritel erinevad pöörlemiskiirused kuid kahtlen väga, et vahe mõju avaldamiseks nii meeletult suur oleks. Laagrid ei lähe soojaks vaid ikka nii kuumaks, et näppu külge panna ei taha. A la 50-60 kraadi. Ja see temperatuur saavutatakse umbes ühe minutiga. Sugulane küll soovitas, et lase minna kuni võiduka lõpuni. Ehk on põhjus selles, et uued laagrid, käivadki raskelt ringi ja on sisse kulumata. Ajavad oma üleliigse määrde välja ja siis hakkavad normtemperatuuril tööle aga seda ei taha oma lolli peaga nagu ka uskuda. Pink on kvaliteetne, mitte mingi ise kokku keeratud nikerdis. Pärit mingist pankrotti läinud metallitöökojast. Ehk oskab keegi soovitada milles võiks olla asi?
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 972
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
20-07-2024, 19:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2024, 19:24 PM ja muutjaks oli
Mart Laanelepp.)
Palju selle rulliku pöörlemiskiirus on? Võib-olla aitaks C3 tähisega laager.
E: Kui on radiaalkuuklaagritega tegemist?
Postitused: 6,897
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Laagrid on tõenäoliselt ühe poldi otsas, torujupp vahel? Kas veeremine muutub lõplikku pingutust tehes raskemaks? Kui jah, siis on süüdlane käes.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
Rulliku pöörlemiskiirusest pole aimu aga pink ise on selline:
Pilt laagritest ka. Vasakpoolne on "originaal" ja parempoolne on uus. Karp ka uue laagri oma ning nii uued kui vanad laagrid on C3 tähistusega.
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 106
Teemad: 0
Liitus: Sep 2007
Maine:
1
Kas laagrite vahel distantspuks ka oli?
Postitused: 793
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Kiire guugeldus ütleb et norm on selline kuni 120 kraadi celsius. Mõõda mingi aparaadiga mis annab täpse näidu. Käega tundubki palju, aga infrapuna termomeetriga ei ole midagi hullu tulemus.
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
Eile peale postituse tegemist jõudsin ise analoogsele järeldusele, et tegemist on asjatu paanikaga. 100 kraadi kannatavad praktiliselt kõigi tootjate laagrid ja kuna ma sain kinnitust, et minul tegemist kvaliteetsete laagritega siis tõenäoliselt toimivad ka 120 kraadi peal. Ettevaatlikuks tegi lihtsalt see, et ma nagu ei mäleta, et vanad laagrid oleks soojenenud töötamise käigus tuntavalt. Samas ega ma konkreetselt neid katsumas ka ei käinud. Termomeetrit kusagilt võtta pole, kuid mulle on nagu meelde jäänud, et umbes 70 kraadi on max temperatuur kui suudab keskmine inimene näppu vastas hoida. Küsitav on veel see, et lehtedel antav laagri temperatuur max ei tähenda ju laagri töötemperatuuri vaid ikkagi lubatud maximumi?
https://medias-at.schaeffler.com/en/prod...3/p/355211
Kuid palju peaks sellisel juhul olema normaalne töötemperatuur?
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
(20-07-2024, 21:35 PM)virks Kirjutas: Kas laagrite vahel distantspuks ka oli?
Distantspuks on olemas ja esmalt oligi väike hirm, et peale puhastamist jääb distantspuks lühikeseks. Seetõttu sai ka sugulane kohale kamandatud ja temal olid olemas ka vajaliku paksusega reguleerimisseibid. Pani vist ühele puksile 0,2mm paksuse seibi otsa kui õigesti mäletan.
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 41
Teemad: 3
Liitus: Aug 2015
Maine:
2
Olen neid lihvijaid ise teinud mitmeid ja ka igapäevaselt puutun kokku erinevate lihvmasinatega mis laagrite peal jooksevad kiirusega 6000rpm. Selline jutt et vöib lasta saja kraadiga, no ei tea? vbl vöib?
Igal juhul kusagil pingud - mõõdud valed. Ega see FAG nüüd ka mingi kvaliteedi asi pole.
Vaata ikka laagrite vaheline puks üle, et puks liiga suure mööduga ei oleks- et käib juba laagri tolmukattesse. Rull vöiks ikka suht kerge jooksuga olla ilma lindita.
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
(21-07-2024, 21:47 PM)rehepapp Kirjutas: Olen neid lihvijaid ise teinud mitmeid ja ka igapäevaselt puutun kokku erinevate lihvmasinatega mis laagrite peal jooksevad kiirusega 6000rpm. Selline jutt et vöib lasta saja kraadiga, no ei tea? vbl vöib?
Igal juhul kusagil pingud - mõõdud valed. Ega see FAG nüüd ka mingi kvaliteedi asi pole.
Vaata ikka laagrite vaheline puks üle, et puks liiga suure mööduga ei oleks- et käib juba laagri tolmukattesse. Rull vöiks ikka suht kerge jooksuga olla ilma lindita.
Tänud, see jutt kõlab minu jaoks juba tõepärasemalt, sest loogilisem oleks, et see märgitud 100-120 kraadi on ikkagi lubatud maksimum, mitte tavaline töötemperatuur. Ka ei mäleta nagu oleks vanade laagritega need kinnituskohad-poldipead soojaks läinud. Rääkimata sellest, et oleksid kuumad olnud. 50+ kraadi ju põhimõtteliselt kiirgab soojusenergiat ja kui palja käsivarrega lähedusse satuks siis see annaks mu meelest tunda küll.
Samas on mõõtude järgi nagu kõik sama. Nii uued kui ka vanad laagrid. Samuti ka laagritevahelised puksid. Ettevaatlikuks teeb just see, et vanad laagrid polnud originaalis liimitud vaid olid lihtsalt poltidega pinge alla tõmmatud, kuid uued on lisaks ka liimiga fikseeritud aga millegipärast asi ikkagi ei toimi nii nagu võiks ja peaks.
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 3,247
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Mina alustaks uute, teise firma laagrite paigaldusega lähtudes isiklikest kogemustest.
Mul oli niidukil teravõllide laagrite vahetus iga-aastane tegevus, ei kestnud hooaega ära. originaalis olid hiinlaste määritavad, algul samuti lahtised siis said asemele kinnised, erinevate tippfirmade omad jne. Selle tegevuse tulemusena ostsin lõpuks mingi suva suurema pakendi laagritega, 10 või 12 tk tornis, et oleks mitmeks vahetuseks ja nüüd seisab pool sellest pakendist juba aastaid, kuna need laagrid kestavad.
Kui viitsimist on, võin käia kuuri all ka pakendilt firmat vaatamas aga arvan et tegu on ikkagi joppamisega.
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
Seda võimalust kaalusin ka ühe põhjusena aga see ei tundu kuigi usutavana. Samas ei välista ma seda võimalust. Laagrid said ostetud Rollomer'ist ja pakuti nii kvaliteetseid kui ka vähem kvaliteetseid laagreid. Võtsin kallimad ja kvaliteetsemad. Plaanis on käia läbi ka Varsonist ja pärida sealt tausta nii vanade kui uute laagrite kohta kui ka kogu kompoti osas kokku. Kui tuleb välja, et põhjus kehvades laagrites siis panen siia kindlasti kogu info üles.
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 2,702
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Kas oleks abi sellest, et eemaldad laagrite tolmukatted, pesed vana määrde välja.
Paned sisse määrde, mis kannatab kõrgemat temperatuuri ja ei topi seda sinna liiga palju.
Katted peale tagasi.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
25-07-2024, 08:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2024, 08:47 AM ja muutjaks oli
pikk88.)
Käisin läbi Varsonist ja pidasin maha pika ning põneva vestluse, kuid ega eriti targemaks ei saanud. Soovitati kummagil rullikul üks laager liimist lahti murda, sest teoorias on veel võimalik, et laagrite vahel asuv distantspuks muutub kuumenedes pisut pikemaks ning hakkab seepärast laagrite sisepakkide peale suruma. Samas on ka see suht ebatõenäoline, sest laagrid kuumenesid ka lahtises, liimimata olekus. Viimase abivahendina soovitati mõne teise tootja laagreid, sest alati on võimalik, et tegemist on praagiga. Kõige selle juures on jätkuvalt üks kõige suurem aga see, et esmalt vahetasin laagrid pingutusrullikul ja need kuumaks ei lähe. Samuti on need siiamaani liimimata. Ja see oleks tõesti jabur kokkusattumus, et esimesed kaks laagrit on kvaliteetsed, kuid järgnevad kaheksa tükki on praagid. Igaljuhul paras müstika. Kuivõrd Varsoni ja Rollomeri müügipunktid asuvad Tartus praktilselt kõrvuti siis annan kindlalt oma hääle Varsoni poolt, kui kellelgi vaja lisaks materjali ostmisele ka veidike nõu pidada. Teenindus oli igati viie punkti vääriline.
Ideepoolest on veel võimalik proovida ka seda, et vahetada rullikutel olevad laagrid omavahel ära ning proovida kas need praegu probleemsed laagrid soojenevad ka pingutusrullikul. Ja juhul kui need seal mingeid hädasid ei põhjusta siis on asi pöörete erinevuses ja sellega oleks anomaalia lahendatud.
Torutööd Tartus +372 5693 2898
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
25-07-2024, 09:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2024, 09:23 AM ja muutjaks oli
stretch.)
Pildi pealt tundub, nagu oleksid masina rullid valmistatud mingist nailonilaadsest materjalist ning laagrid istuvad nendes niisama, st puudub metallist laagripesa. Kindel, et sellisesse plastist kehasse, kus laagrid istusid varem lõtkuga, jäid nad pärast liimimist ka samale teljele? Kas rullik on sellise masina puhul kuluosa?
Võib-olla tasuks üles otsida masina kasutus-/hooldusjuhend ning uurida, mida tootja laagrite vahetuse kohta arvab?
Postitused: 83
Teemad: 2
Liitus: Dec 2021
Maine:
2
Pildi pealt tundub, nagu oleksid masina rullid valmistatud mingist nailonilaadsest materjalist ning laagrid istuvad nendes niisama, st puudub metallist laagripesa. Kindel, et sellisesse plastist kehasse, kus laagrid istusid varem lõtkuga, jäid nad pärast liimimist ka samale teljele? Kas rullik on sellise masina puhul kuluosa?
Võib-olla tasuks üles otsida masina kasutus-/hooldusjuhend ning uurida, mida tootja laagrite vahetuse kohta arvab?
Rullikud on ilmselt nailonist või selle analoogist. Laagrid jäid suht kindlasti samale teljele, kuid otsest lõtku ei tuvastanud. Liimi sai kasutatud, et välistada laagripukkide ja rullikute omavaheline libisemine. "Lõtk" oli tuvastatav piki rulliku telge ning kui mutter sai poldi külge pingutatud siis kadus ka lõtk. Rullik on kuluosa nagu ka laagrid. Eile lammutasin liimitud laagrid ühelt küljelt lahti ja puhastasin liimist, et distantspuks saaks soojenedes mängida kuid ka sellest polnud kasu. Rullik ikkagi kuumenes. Vahetasin ka pingutusrulliku laagrid esimese rulliku omadega. Taas läksid laagrid kuumaks ning kuuumaks läksid ka pingutusrullikusse paigaldatud laagrid. Ilmselt oli siis määre laagrist kadunud ja laagrid juba kahjustunud. Viimase abivahendina panin tagasi vanad laagrid ja siis muutus rulliku kinnituspolt vaid kergelt leigeks. Uute-vanade laagrite vabajooks oli kapitaalselt erinev. Võtsin kogu komplekti Varsonisse ja seal anomaalia põhjust pakkuda ikkagi ei osatud. Küll aga pakuti mingeid odavamaid hiina tootja laagreid millel juba uuena vabajooks olemas ning ka teatud lõtk valmistaja poolt sisse planeeritud. Järgmisel nädalal saan komplekti kätte ja eks siis paistab, kas see muudab asja.
Võimalik, et rullikute pöörlemiskiirus ongi nii piiripealne, et pingutusrullikus kannatavad need veel hädapärast tööd teha, kuid esimestes väiksemates juhtrullikutes on pöörlemiskiirus niipalju suurem, et laagrid kuumenevad üle. Hetkel pöörlemiskiirust millegagi mõõta pole võimalik.
Torutööd Tartus +372 5693 2898